![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zijn rijke franstaligen die daar grond gekocht hebben om de stad te ontvluchten. En omdat ze rijk zijn, niet zozeer franstalig maar vooral dus rijk, en arrogant, weigeren ze zich aan te passen. Want die vlaamse boerepummel moet zich maar aanpassen. |
|
![]() |
![]() |
#182 |
Partijlid
|
![]() Ik zie toch ook veel rijken in Vlaanderen. Maar die interesseert het waarschijnlijk geen moer dat er één of andere demografische evolutie aan de gang is in bepaalde gemeenten rond Brussel.
Nu, na het akkoord zijn de die hards hier ervan overtuigd dat binnen de kortste keren geheel Vlaams Brabant gaat verfranst worden. Er moeten daar in het Zuiden nogal pakken Franstalige miljardairs rondlopen... Het gaat druk worden in de rest van Vlaanderen met al die gevluchte Vlaams-Brabanders.
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is niet alleen zo voor Brussel maar is zeker ook in Antwerpen het geval geweest. Voor zover die trend al gestopt is. Neemt niet weg dat als er zo wordt weggetrokken men de neiging heeft om het niet tever te gaan zoeken. Mensen die wegtrekken uit de stad A'pen gaan niet verhuizen naar de Brusselse rand. Mensen die wegtrekken uit Brussel gaan niet verhuizen naar de gemeenten rond Antwerpen. Voor de rijken neem Brasschaat Schilde Kappellen Bos. U vergeet ook dat die gemeenten soms maar een speldeprik groot zijn. Het is amper de naam gemeente waard in sommige gevallen. Bovendien is het vaststaand feit dat er rijke Brusselaars verhuist zijn naar de Brusselse rand. Dus waar je naartoe wil met die rijke vlamingen erbij te halen is me onduidelijk. Moeten die echt naar de Brusselse rand verhuizen enkel om een Vlaams statement te versterken ? Als ze dat willen doen geen probleem mee maar ik ga niemand dwingen om ergens te gaan wonen. |
|
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#185 |
Partijlid
|
![]() Wie beweert er dat, als gevolg van het pas gesloten BHV akkoord, Vlaams Brabant binnenkort geheel verfranst zal zijn ? Ik niet..
Daaruit trek ik de conclusie dat er toch héél veel franstalige rijken moeten zijn om al die grond op te kopen. Rijken die komen uit een landsdeel dat van geen hout pijlen weet te maken. Zou er langs Vlaams Nationalistische kant niet een ietsiepietsie overdreven worden denk je... ?
#186 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is daarom dat 60 procent van de Vlamingen in een enquete net na het akkoord over BHV (zie VTM-nieuws) de wens uitdrukten dat NVA weer betrokken werd bij de onderhandelingen. Rabiate anti-flaminganten zoals er hier en daar wel sinds de crisis één op dit forum aangespoeld is zouden daarop meteen "neen" zeggen. Enkel mensen die NVA min of meer genegen zijn, 60 procent dus, zeggen dan "ja". Welke andere partij zou 60 procent "ja" gekregen hebben in NVA's plaats? Groen? OVLD? CD&V? S...Spa? ![]() Het probleem van de steeds kleiner wordende groep belgicisten zit in het feit dat ze de "no tax without representation"-regel maar niet snappen. Er is niks democratisch aan transfers van één gewest naar een ander gewest, decennia aan een stuk zonder zicht op verbetering, zonder dat diegene die betaalt, in het stemhokje zijn democratisch recht op afstraffing van het wanbeleid kan botvieren op het ander gewest. En dat dan nog los van de scheefgetrokken machtsverhoudingen, die de meerderheid steevast laat gijzelen door de minderheid en ervoor zorgt dat ge hier langs Vlaamse kant tot in de eeuwigheid met een status-quo zit opgezadeld. Maar mensen die zich terecht zo'n zaken afvragen, worden dan door bovengequoteerde Belgicist (a-politiek mijn kloten) betiteld als "de extreme rechterzijde"...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#187 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Veel miljonairs zitten er nochtans niet in de verpauperde stadswijkskes. Ooit al van "assimilatie", al dan niet gedwongen, gehoord?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#188 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al wat ze hier voor moeten doen is het Nederlands weren als 2de taal en ze doen hun best op dit vlak. Bijvoorbeeld in Luik wordt in slechts 1/4 van de scholen van het officiële onderwijs, het Nederlands onderwezen als 2de taal. Bovendien gaat het dan nog om minder uren in vergelijking met het onderricht van het Frans als 2de taal in Vlaanderen. Waarom zouden de Franstaligen in Vlaams-Brabant nog de moeite doen om Nederlands te leren, ze weten toch dat binnen X aantal jaar alles verfransd is. Keuze zat om te stemmen op partijen, die staan te springen om dit in te vullen. Maar extreem-rechts, helemaal geen sprake van. ![]() ![]() ![]()
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na B.DW zal er weer een nieuwe Messias opstaan die het allemaal anders en beter zal doen. |
|
![]() |
![]() |
#190 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie is aan de kant gaan staan?
#193 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik vind BDW een clevere gast, maar ik vermoed dat hij gegokt heeft op snelle verkiezingen en nog een pak procenten erbij. Als de verfoeide Belgen er in slagen om uiteindelijk een regering te vormen, zou de gematigde "Vlaamse Belgen" wel eens voor een voor de N-VA en VB onaangename verassing kunnen zorgen. Want een kiezer vergeet vlug hé. BDW mag wel een pluim opsteken: hij heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat "het akkoord" er is gekomen, want ze voelden de hete adem van verkiezingen in de nek. Maar of hij daar volgende keer zal voor bedankt worden in het stemhokje ??? En als je met de laatste zin mij bedoelt, dan laat ik je in je wijsheid. Ik ben Vlaming, zal dat wel de rest van mijn leven blijven, maar de afgoderij voor BDW en de navelstaarderij bij N-VA en VB liggen mij niet. In een wereld die één groot dorp aan het worden is vind ik de natte droom "Vlaanderen, navel van de wereld" een beetje verstikkend. Om van de regelneverij die nu al welig tiert in ons gewest nog te zwijgen. Misschien overdrijf ik nu, maar de lectuur hier op dit forum sterkt mij in mijn overtuiging.
![]() |
#194 |
Partijlid
|
![]()
#195 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|||||
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar hoe meer ik me in de materie ging verdiepen en hoe beter geinformeerd ik werd, hoe meer ik overtuigd ben geraakt in de enige juiste koers van het confederale model. En dat bedoel ik dat niet per se volgens de definitie van het woord (onafhankelijke staten die samenwerken wat zou betkenen dat we eerst moeten splitsen, maar dat is enkel een drogreden van belgicisten om er tegen te kunnen zijn). Het doel is responsabilisering van de deelstaten. Want dat heeft u blijkbaar wel al begrepen. In het huidige politieke bestel kunnen ze in het zuiden van het land probleemloos geld gebruiken, veel geld , 11 miljard elk jaar, en de mensen die dat geld moeten ophoesten kunnen daar dus inderdaad niet op reageren door de politici in het zuiden ervoor af te straffen. De mensen in het zuiden zelf, die kunnen dat wel, maar die gaan dat niet doen omdat een werkloze de zaken natuurlijk uit zijn eigen perspectief ziet, een groot deel van de werkende bevolking zit in de ambtenarij. Dus slechts een klein deel werkt in de privé en betaalt evengoed mee aan die toestand als een modale werkende vlaming. In alle geval dat aantal is veel te klein om electoraal te gaan wegen, want geloof me vrij die stemmen niet op de PS. Die stemmen op de MR. Het enge flamingantisme van het VB is trouwens niet te vergelijken met dat van de N-VA. Maar op de manier zoals de VRT de zaken in beeld brengt, zie je dat verschil niet altijd even goed. Zoals bvb dit afgelopen weekend. Het is niet mijn bedoeling om verwijten te maken aan uw adres, maar volgens mij bent u nog niet voldoende geinformeerd over bepaalde zaken. Dat toont u aan door bvb die rijke brusselaars in het belachelijke te trekken. U kan dat doen, maar dat verandert de realiteit niet. De Brusselse rand is nu eenmaal overspoeld door rijke brusselaars die de stad ontvlucht zijn en die zich niet wensen aan te passen aan het vlaams karakter van de rand. De hoofdreden denk ik is niet zozeer dat ze franstalig zijn, maar omdat ze rijk zijn, zijn ze arrogant. Volledig te vergelijken met dat natuurgebied dat de familie De Clerck geconfisceerd hebben. U weet wel die fameuze poort voor een normaal gesproken publiek wandelpad. Dit gezegd zijnde ben ik natuurlijk ook niet in alles evengoed geinformeerd maar ik doe daar toch wel enige moeite voor. Ik heb er ook geen probleem mee om mijn eventueel ongelijk wegens niet goed geinformeerd te zijn toe te geven. Over bepaalde onderwerpen ga ik zelfs niet mee in discussie. |
|
![]() |
![]() |
#197 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Partijlid
|
![]() Bedankt !
Want er zijn hier een paar heethoofden die me als een heuse "rabiate vlamingenhater" betitelen.
#199 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoe kan dat nu? NVA is BDW en zonder BDW zal er van NVA niet veel meer overschieten.
Laatst gewijzigd door speurneus : 20 september 2011 om 11:33. |
![]() |
![]() |
#200 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |