Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2011, 21:09   #181
Gremlin
Banneling

Standaard

Dit alles zet mensen toch aan tot denken? De opgedrongen en aangeleerde religie's zijn nutteloos. Ze hebben niets te bieden buiten onderdrukking , machtsstrijd en zich opdringen binnen onze politiek. Het is een (mind-control) apparaat met de bedoeling dat mensen niet voor zichzelf gaan denken en hun eigen weg in het leven gaan kiezen.
Gremlin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 21:15   #182
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De kerk wil geen schadevergoeding uitbetalen.
"Het gerecht moet daarover beslissen" is hun eeuwige antwoord. En aangezien de feiten verjaard zijn, zal het gerecht daar nooit een uitspraak over doen.
Er worden wel degelijk schadevergoedingen uitgekeerd. Hoe verklaart u anders dit :
Bisdom van Spokane in December 2004. Het bisdom van Spokane in Washington als deel van zijn faillissement is overeengekomen om minstens 48 miljoen dollar als compensatie aan mensen te betalen die door priesters wordt misbruikt. Deze uitgave moet met door de slachtoffers en een andere Rechter zijn akkoord gegaan alvorens het zal worden gemaakt.[56]
Bisdom van Tucson ingediend voor faillissement in September, 2004. Het bisdom van Tucson bereikte een akkoord met zijn slachtoffers, dat de faillissementsrechter goedkeurde 11 juni, 2005, specificerend voorwaarden die het toestaan van de bisdomreorganisatie om in ruil daarvoor voor een $22.2 miljoen regeling omvatten verder te gaan.[57]
http://www.worldlingo.com/ma/enwiki/...ex_abuse_cases

En dit :
Canada. De provincie Ontario, bisdommen en rk scholen betalen 13 miljoen dollar schadevergoeding aan 649 slachtoffers van seksueel misbruik op twee door geestelijken geleide scholen.

http://www.trouw.nl/krantenarchief/2...serieuzer.html

13.000.000 $ voor 649 mensen, ze doen er een zaak aan!
Oud 8 januari 2011, 21:19   #183
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Er worden wel degelijk schadevergoedingen uitgekeerd. Hoe verklaart u anders dit :
Bisdom van Spokane in December 2004. Het bisdom van Spokane in Washington als deel van zijn faillissement is overeengekomen om minstens 48 miljoen dollar als compensatie aan mensen te betalen die door priesters wordt misbruikt. Deze uitgave moet met door de slachtoffers en een andere Rechter zijn akkoord gegaan alvorens het zal worden gemaakt.[56]
Bisdom van Tucson ingediend voor faillissement in September, 2004. Het bisdom van Tucson bereikte een akkoord met zijn slachtoffers, dat de faillissementsrechter goedkeurde 11 juni, 2005, specificerend voorwaarden die het toestaan van de bisdomreorganisatie om in ruil daarvoor voor een $22.2 miljoen regeling omvatten verder te gaan.[57]

En dit :
Canada. De provincie Ontario, bisdommen en rk scholen betalen 13 miljoen dollar schadevergoeding aan 649 slachtoffers van seksueel misbruik op twee door geestelijken geleide scholen.

20000 euro in ruil voor een leven lang mentaal lijden. Maar goed, beter dan niets.

Opmerkelijk trouwens dat je moet zoeken naar voorbeelden in de VS en Canada om zulke schadevergoedingen te vinden. Ik wil het hier nog wel zien gebeuren eigenlijk. Hier proberen ze het eerder in der minne te regelen, zoals Vangheluwe: die bood zijn slachtoffer 75 euro aan, in ruil voor stilte.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 21:21   #184
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

En dit :

In het buitenland, ja.
Maar toch niet in België.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 21:24   #185
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
20000 euro in ruil voor een leven lang mentaal lijden. Maar goed, beter dan niets.

Opmerkelijk trouwens dat je moet zoeken naar voorbeelden in de VS en Canada om zulke schadevergoedingen te vinden. Ik wil het hier nog wel zien gebeuren eigenlijk. Hier proberen ze het eerder in der minne te regelen, zoals Vangheluwe: die bood zijn slachtoffer 75 euro aan, in ruil voor stilte.
Dat is het amerikaans rechtssysteem, via burgerlijke procedures kan je daar schadevegoedingen eisen..met soms behoorlijk belachelijke resultaten..

Ik ben daar trouwens tegen..ik vind schadevergoedingen zonder objectieve criteria belachelijk..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 21:26   #186
Gremlin
Banneling

Standaard

Citaat:

Het zou me ook verbazen moesten deze mensen ooit 1 euro zien . Ze moeten die wet dringend hervormen zodat deze daders hun straf niet kunnen ontlopen. Zeker na het bewijs dat ze opzettelijk zaken hebben verzwegen om deze te kunnen laten verjaren .
Gremlin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 11:39   #187
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
In het buitenland, ja.
Maar toch niet in België.
Zover ik weet worden nu zowat alle klachten onderzocht maar zijn er nog geen voor het gerecht gekomen. Alleen het gerecht kan gepaste straffen uitspreken.
Oud 9 januari 2011, 12:02   #188
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zover ik weet worden nu zowat alle klachten onderzocht maar zijn er nog geen voor het gerecht gekomen. Alleen het gerecht kan gepaste straffen uitspreken.
Alleen het gerecht kan gepaste straffen uitspreken, en gepaste schadevergoeding toewijzen; als de zaken niet verjaard zijn.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2011, 12:05   #189
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Er staat geen bedrag tegenover , maar als ze dan afkomen met 20.000 is dat in mijn ogen een even grote belediging als die 75 . In mijn ogen zouden ze moeten uitgaan van een bedrag per jaar dat je mentaal hebt geleden en nog gaat lijden .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 11:03   #190
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Nieuwe klachten tegen nonnen..
http://www.hbvl.be/limburg/halen/mis...-in-zelem.aspx
Oud 11 januari 2011, 11:41   #191
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Allemaal over nonnen die dood zijn.
Waarvan men al of niet meer kan bewijzen of het waar of fake is.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 11:45   #192
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Allemaal over nonnen die dood zijn.
Waarvan men al of niet meer kan bewijzen of het waar of fake is.
Bewijzen is moeilijk, maar veroordelen is onmogelijk.dus tot nader order vindt ik deze klachten zéér geloofwaardig..en zeker ontvankelijk voor onderzoek
Oud 11 januari 2011, 12:13   #193
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Bewijzen is moeilijk, maar veroordelen is onmogelijk.dus tot nader order vindt ik deze klachten zéér geloofwaardig..en zeker ontvankelijk voor onderzoek
Omdat je het wil geloven. Omdat het in uw kraam past zeggen ze in Gent.
Voor mensen als jij maakt het niet uit of het waar is of niet, zolang je maar mensen uit de kerk kunt beschadigen.

Ik ben voor een rechtstaat waardoor je onschuldig bent tot dat het tegendeel bewezen is.

Laatst gewijzigd door giserke : 11 januari 2011 om 12:30.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 12:36   #194
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En Vangheluwe kon 't niet missen:

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...-pedofiel.aspx

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 januari 2011 om 12:36.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 12:44   #195
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Goedkoper dan als hij naar HM gaat, vermoed ik.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 12:45   #196
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Omdat je het wil geloven. Omdat het in uw kraam past zeggen ze in Gent.
Voor mensen als jij maakt het niet uit of het waar is of niet, zolang je maar mensen uit de kerk kunt beschadigen.Ik ben voor een rechtstaat waardoor je onschuldig bent tot dat het tegendeel bewezen is.
Dat is nu net die visie van de kerk op pedofilie die ze naar de afgrond heeft gevoerd..

Het kan niet waar zijn omdat het niet in UW kraam past.

De kerk had beter die paar percent viespeuken direct aan de deur gezet ipv zich helemaal te 'besmetten' met een doofpotbeleid..medeweten = medeplichtigheid
Oud 11 januari 2011, 19:32   #197
Wisord
Banneling

Standaard Nieuwe klacht over misbruik door nonnen

Citaat:
ZELEM - Een man heeft een klacht ingediend over seksueel misbruik door zusters. De feiten zouden zich voorgedaan hebben in de jaren vijftig, in het voormalige Kindertehuis Sint-Vincentius in Zelem.
'Vanaf mijn 10e jaar sliep ik op een kamer met 40 jongens. Er waren 2 chambrettes van 2 zusters en die zusters moesten we behelpen', zegt de man in een anonieme getuigenis op Radio 1.

'We moesten met onze handen onder de dekens tussen de benen gaan en we moesten aan hun borsten komen. Mijn moeder is in die tijd naar de politie gestapt maar er was geen reactie.'

Vorige week werd al een klacht ingediend over misbruik door kloosterzusters in het Kortrijkse weeshuis Stella Maris.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110111_015

Nergens blijven we van die vetzakken gespaard.
Oud 11 januari 2011, 23:44   #198
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110111_015

Nergens blijven we van die vetzakken gespaard.
Wil je erover praten?

Laatst gewijzigd door Inno : 11 januari 2011 om 23:44.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2011, 23:46   #199
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Wil je erover praten?

Dat is toch ziekelijke shit man ...
Oud 11 januari 2011, 23:47   #200
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dat is toch ziekelijke shit man ...
Het is vreselijk. Ik voel er mij ook niet goed bij.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be