![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De reden dat cannabis er trouwens meer voorkomt op straat is dankzij de europese en wereldwijde toeristen die een voorraad dienen in te slaan. Maastricht alleen verdient jaarlijks evenveel aan drugstoerisme als wat er van vlaanderen naar de walen vloeit. 50% van de inkomsten vloeien trouwens niet door naar drugs. Maar naar lokale winkels en horeca. Zelfs de indirecte omzet is onvoorstelbaar hoog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En nu "ga eens rondkijken" als bron. Dit slaat alles. Ik heb je toch al eerder de link naar de drugmonitor gegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet enkel kranten, maar ik geef inderdaad de voorkeur aan een erkende krant en niet aan één of andere drugsblog opgesteld door een puber. Eénmaal als het in een krant/officiële bron staat moet je nog zorgvuldig nagaan en kijken hoe ze hun onderzoek hebben aangepakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij aanvaardt geen enkele bron, die jou idee-fix weerlegt. En jij komt zelf niet verder dan een "ga een kijkje nemen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Burger
|
![]() Sommige mensen staan niet open voor nieuwe informatie..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je haalt goede argumenten aan, die hier ook al aangehaald werden, en waar we nog geen tegenargumenten voor kregen. Wat ik vet zette is wel een goed voorstel. Dat zou wel een mentaliteitsverandering te weeg brengen. p.s. Heeft Mieke Vogels geantwoord? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alweer: pakt dat het drugsgebruik zal verhogen als het gelegaliseerd wordt.
En dan? Wat volgt daaruit?
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() miserie
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is de kwantitatieve hoeveelheid van die 'miserie' groter of kleiner dan de kwantitatieve hoeveelheid van de 'miserie' die veroorzaakt wordt door het verbod?
Het bestrijden van drugs doodt bijvoorbeeld meer mensen dan drugs zelf. Is het dat waard voor jou? Los van het feit dat niemand echt te bepalen heeft wat andere mensen in hun lichaam steken, maar tot daar. Een klein voorbeeld: 12000 doden in Mexico alleen al door de Amerikaanse war on drugs. Is het dat u waard?
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 24 januari 2011 om 05:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De zwaarste drugs zijn reeds gelegaliseerd.
![]() |
![]() |
#194 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Iets wat hopelijk in de toekomst onder geen enkele voorwaarde kan worden toegestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind dat u wel een stereotiep beeld schetst. Ik ben een niet-gebruiker en toch voor legalisering. Maar ik denk moest ik tegen zijn, dat ik elke dode sowieso teveel zou vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
uiteraard, hence ook het onmenselijke aan het denken dat iets illegaal houden 'gezonder' is. Ik schat mensen echt niet zo dom in, dus kan enkel eigengewin aan de basis liggen om tegen legalisering te zijn.
![]() |
![]() |
#199 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar mensen zoals u, bij wie het eigenlijk niet uitmaakt of het wordt gebruikt of niet, zijn er ook, en voor die zouden (de hierboven venoemde) sensibilisering campagne's, duidelijke & correcte info etc.. moeten worden gegeven. En voor zover de drugsdoden ivm cannabis kan ik u geruststellen. Rechtstreeks van cannabis zijn er 0 of 1 dode gevallen zover er bekend is. Voordat het lichaam ernstige schade door intoxicatie heeft van cannabis, moet men 250,000 jointen roken binnen de 15 Minuten. Om daar even alcohol tegen te zetten, 20 Pintjes kan op een tijd van enkele uren al meer dan voldoende zijn om ernstige hersenschade en/of comateuze toestand te veroorzaken. De onrechtstreekse gevolgen zoals geweld, criminaliteit, burgerslachtoffers zijn er uiteraard wel, maar dat ligt aan het repressieve beleid dat overheden voeren, niet aan de plant zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Burger
|
![]() De miserie dan, zal toch al stukken beter zijn dan de miserie nu.
Laatst gewijzigd door Spiritus : 24 januari 2011 om 13:44. |
![]() |
![]() |