Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2011, 06:04   #181
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Kijk, d.i. nu een schoolvoorbeeld van onbetrouwbare informatie. Er staat nergens vermeld hoe ze aan die gegevens zijn gekomen, hoe ze hun steekproef genomen hebben, in welke mate die representatief zou zijn, ...
De informatie die ik betrouwbaar acht is de informatie die ik opneem uit mijn omgeving. En die komt niet overeen met de officiele informatie. Verre van. Zelfs op europees niveau. Het ergste is dat de beleidsmakers zelfs niet steunen op informatie, bv beleidsmaker- "ik ben niet geinteresseerd in wetenschappelijk onderzoeken" - schouppe.

De reden dat cannabis er trouwens meer voorkomt op straat is dankzij de europese en wereldwijde toeristen die een voorraad dienen in te slaan. Maastricht alleen verdient jaarlijks evenveel aan drugstoerisme als wat er van vlaanderen naar de walen vloeit. 50% van de inkomsten vloeien trouwens niet door naar drugs. Maar naar lokale winkels en horeca. Zelfs de indirecte omzet is onvoorstelbaar hoog.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2011, 08:58   #182
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, d.i. nu een schoolvoorbeeld van onbetrouwbare informatie. Er staat nergens vermeld hoe ze aan die gegevens zijn gekomen, hoe ze hun steekproef genomen hebben, in welke mate die representatief zou zijn, ...
Jij aanvaardt enkel de kranten e.d. als bron. Dat is pas betrouwbaar.
En nu "ga eens rondkijken" als bron. Dit slaat alles.
Ik heb je toch al eerder de link naar de drugmonitor gegeven.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2011, 08:58   #183
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Pakt dat het drugsgebruik verhoogt.

En dan?
Pakt dat de aarde plat is.
En dan?
Oud 23 januari 2011, 14:01   #184
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Jij aanvaardt enkel de kranten e.d. als bron. Dat is pas betrouwbaar.
En nu "ga eens rondkijken" als bron. Dit slaat alles.
Ik heb je toch al eerder de link naar de drugmonitor gegeven.
Niet enkel kranten, maar ik geef inderdaad de voorkeur aan een erkende krant en niet aan één of andere drugsblog opgesteld door een puber. Eénmaal als het in een krant/officiële bron staat moet je nog zorgvuldig nagaan en kijken hoe ze hun onderzoek hebben aangepakt.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2011, 14:11   #185
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet enkel kranten, maar ik geef inderdaad de voorkeur aan een erkende krant en niet aan één of andere drugsblog opgesteld door een puber. Eénmaal als het in een krant/officiële bron staat moet je nog zorgvuldig nagaan en kijken hoe ze hun onderzoek hebben aangepakt.
Drugsbeleid.nl is geen drugsblog opgesteld door een tiener. De drugsmonitor evenmin.

Jij aanvaardt geen enkele bron, die jou idee-fix weerlegt. En jij komt zelf niet verder dan een "ga een kijkje nemen".
Oud 23 januari 2011, 15:07   #186
Spiritus
Burger

Spiritus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Drugsbeleid.nl is geen drugsblog opgesteld door een tiener. De drugsmonitor evenmin.

Jij aanvaardt geen enkele bron, die jou idee-fix weerlegt. En jij komt zelf niet verder dan een "ga een kijkje nemen".
Sommige mensen staan niet open voor nieuwe informatie..
Spiritus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2011, 15:27   #187
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freegrass Bekijk bericht
(Dit heb ik enkele jaren geleden verstuurd naar Mieke Vogels)

Geachte,

De drugswet is in strijd met de antidiscriminatie wet, de grondwet en de universele verklaring van de rechten van de mens.

Ik heb mijn stelling proberen uit te leggen op mijn website drugsdiscriminatie.be. Daar vind u ook een advies van Meester Tom Goossens waarin hij de wet uitlegt en me bevestigd dat er inderdaad sprake is van een discriminatie, maar tegelijk ook zegt dat het een heel kluwen zal zijn om mijn stelling sterk te maken.

De inleiding op mijn website start met de volgende woorden;

<< Uit een recent Brits onderzoek dat is gepubliceerd in het medisch tijdschrift The Lancet blijkt dat alcohol en tabak schadelijker zijn voor de gezondheid dan cannabis en XTC. Als alcohol toegelaten is, moeten alle andere minder schadelijk drugs ook toegelaten worden, anders is dit volgens de huidige wetten een zuivere vorm van discriminatie. Het doel van mijn website is dan ook om via jullie, de officiële instanties, dit onrecht aan te klagen om zo een einde maken aan deze discriminatie. Het onrecht dat er nu heerst is onhoudbaar en moet veranderen. Het huidige beleid creëert enkel maar meer slachtoffers door een gebrek aan hulp, begrip en ondersteuning. Teveel mensen worden nu uitgesloten uit de maatschappij omdat ze kiezen voor andere, minder schadelijke drugs dan alcohol dat meer doden en psychologische problemen veroorzaakt dan eender welke andere drug.>>

“The war on drugs” is een verloren strijd die vele mensenlevens kost zoals Yves Desmet onlangs heeft geschreven in de morgen. Ik heb het gevoel dat de tijd nu rijp is voor een nieuw beleid omdat meer en meer mensen beginnen te beseffen dat het drugsprobleem uit de hand aan het lopen is.
Laat ons a.u.b. samenwerken om dit onrecht de wereld uit te helpen en laat ons een maatschappij creëren die mensen met verslavingsproblemen helpt (drugs, gokken, seks, internet, TV, enz.) maar laat a.u.b. ieder het recht om zelf te beslissen over zijn eigen lichaam. Een belangrijke voorwaarde is wel dat de mensen de juiste informatie krijgen omtrent drugs. Nu luistert niemand meer naar de waarschuwingen van de maatschappij voor het gevaar omtrent drugs omdat er teveel leugens verteld worden en daardoor is het vertrouwen totaal weg in de overheid.

Het huidige drugsbeleid heeft gefaald. Als ik nu bel heb ik binnen de 15 min elke drug dat ik wil aan mijn deur geleverd tegen dezelfde prijzen als 20 jaar geleden. Alle prijzen zijn gestegen over de jaren, maar cocaïne kost nu nog altijd 2000 Fr. Of 50 euro per gram.
Ik was 14 jaar, 23 jaar geleden, dat ik een uitzending zag op Panorama over drugs, en wat ik daar hoorde was totaal anders als wat er in de “maatschappij” werd gezegd over drugs. Ik heb er een verhandeling over geschreven toen voor school, en het onderwerp heeft me nooit meer losgelaten.
Begin jaren 90 ben ik actief geweest met de BCCB en ik heb toen veel geleerd over heel de drugsproblematiek. Toen ik voor de eerste keer werd opgepakt door de BOB op een van de eerste manifestaties van de BCCB kreeg ik iets te horen wat ik nooit ben vergeten.
Toen die persoon van de BOB mij had neergezet in de combi, schudde hij mijn hand en vertelde me het volgende. De woorden staan me voor altijd in mijn geheugen gegrift dus dit is letterlijk wat hij zij. Hij zei;”Danny, je bent goed bezig. Doe zo voort. We hebben dit nodig. We hebben wel wat beter te doen dan ons altijd maar bezig te houden met druggebruikers. Doe a.u.b. voort en zorg dat je wint, dan hebben wij de tijd om ons met de echte criminaliteit bezig te houden”…
Ik stond perplex toen ik dat hoorde. Toen ik vroeg waarom hij ons dan oppakte was zijn antwoord dat het moest omdat ze de opdracht daarvoor hadden gekregen van de burgemeester. Maar ze vonden het een totale tijdsverspilling…
Dit heeft me enorm gesterkt in mijn overtuiging dat ik verder moest doen.

Op 12 December 2005 ben ik te weten gekomen dat ik ADHD heb en dat heeft vele dingen verklaard voor mij inzake mijn gedrag en manier van denken. Door die ADHD heb ik mij nooit echt goed kunnen concentreren en in school was ik snel verveeld. Daardoor is mijn opleiding laag, maar dom ben ik niet. Dat is gebleken uit de IQ testen toen ik voor ADHD getest werd.. Ik kan alleen de dingen niet altijd goed verwoorden. En ik weet dat mijn stelling radicaal en nieuw is. Vele mensen vertellen me dat ik gek ben. Maar na 23 jaar nadenken, 4,5 jaar in Zuidoost Azië te hebben doorgebracht en zo de wereld en België op een andere manier te hebben bekeken, ben ik zekerder dan ooit dat er een andere oplossing moet komen voor het huidige drugsprobleem. Drugs maken nu eenmaal een deel uit van ons menselijk bestaan.
Zo was er eens een documentaire over chimpansees die enkele malen per jaar naar een bepaalde boom gingen omdat er dan overrijpe vruchten aan die boom hingen die in de zon hadden gegist en dus alcohol bevatten. Die apen waren, om het plat te zeggen, “strontzat”.
Als Darwin en evolutie een feit zijn, en als die zatte chimpansees onze voorouders zijn, dan is het heel simpel om te stellen dat drugs een grote bijdrage hebben gehad in de ontwikkeling van de moderne mens en altijd een deel hebben uitgemaakt in ons bestaan. De vraag is alleen; “hoe gaan we er nu mee om na een lange periode van onderdrukking van de realiteit?” De sjamaan zijn er niet meer om ons in de spirituele wereld te begeleiden. Maar ik ben er zeker van dat als we het goed aanpakken drugs een positieve inbreng kunnen hebben in onze maatschappij. Dit is ten slotte nu al het geval als je je ogen opent voor het feit dat de meeste legendarische muzikanten allemaal drugs gebruikten. Hoeveel schilders en kunstenaars zijn er niet die niet aan een kunstwerk kunnen beginnen zonder even weg te dromen met een lekkere joint…
Dan vind ik het altijd grappig hoe nuchtere mensen die nooit psychedelische drugs hebben gebruikt een kunstwerk proberen te ontleden…
Ik zeg niet dat elke kunstenaar drugs gebruikt, maar ik denk dat 80% er toch niet erg veel naast zal zitten. Iedereen heeft er ook het raden naar hoeveel cocaïne er gebruikt word in de high society kringen. De enige manier om dit te weten is als iedereen eerlijk voor zijn druggebruik zou uitkomen, maar dat doe je nu eenmaal niet. 30 jaar geleden vertelde je de mensen ook niet dat je homo was uit angst om uitgesloten te worden…

Als we snel zijn, hebben we nog de mogelijkheid om onszelf te zien zoals we duizenden jaren geleden hebben geleefd. Het zijn er niet veel meer, maar als je kijkt naar de stammen die nog volgens de wetten van de natuur leven in de jungle, dan zal je zien dat vrijwel al die stammen een of andere drug gebruiken. Maar die worden dan wel meestal gebruikt in rituelen om dichter bij God te komen of ceremoniële feesten (in onze cultuur de parendans die zich nu in discotheken afspeelt i.p.v. rond het kampvuur). Als we op Zondag naar de kerk gaan als kind, dan leren we dat het bloed van Christus alcohol is. Al goed dat ze toen geen auto’s hadden zou ik zeggen…

Ik zou nog veel langer kunnen doorgaan met argumenten maar ik denk dat het beter is als ik nu even stop. Ik hoop dat u een beetje mijn redenering kan volgen.
Om het even duidelijk te maken; Het is niet mijn bedoeling om door legalistie van drugs het iedereen gemakkelijker te maken om aan drugs te geraken. In de supermarkt moet het niet te koop zijn. Maar dat vind ik van alcohol ook. Als je in Delhaize binnenstapt is het eerste wat je tegenkomt de alcohol. Eerst de drank en dan zien hoeveel geld er nog overschiet voor eten…

In mijn hoofd zitten nog vele gedachten die ik nu probeer neer te pennen op mijn site drugsdiscriminatie.be, maar makkelijk is dit niet altijd. Door het roken van cannabis verdwijnt je korte termijn geheugen, alcohol heeft de rest vernietigd. Ik voelde me tijdens de maanden en jaren van drinken dommer worden met de dag. Dingen die ik vroeger wist, kan ik nu niet meer herinneren. Door cannabis te gebruiken kon ik moeilijk namen en vluchtige informatie onthouden maar ik was niet dom. Dat korte termijn geheugen komt wel terug als je stopt met cannabis gebruik, maar de hersencellen die alcohol vernietigd heeft, komen nooit meer terug…

Help mij a.u.b. om deze wereld een beetje beter te maken. Laat ons proberen om een einde te maken aan de uitsluiting van een grote groep mensen die nu door de maatschappij uitgespuwd worden voor de keuzes die ze maken. Drugs zijn niet nodig en niet gezond, maar niet alle drugs worden op een gelijkwaardige manier behandeld. Als Moslims geen alcohol willen verkopen in Antwerpen dan is het een schande, maar als ik thuis een jointje rook ben ik een crimineel. Hier klopt iets niet volgens mij…
Enkele jaren geleden herinner ik mij een bericht op het nieuws over een burgemeester die een drankautomaat wou laten verwijderen omdat die 50 meter naast een school stond en sterke drank bevatte in de vorm van alcoholpops zoals Breezers en dergelijke. Maar dit werd niet toegelaten, die alcohol moest beschikbaar blijven via die drankautomaat door 1 of andere wet.
Beseffen we nog wel de logica in dit alles? Wat is nu eigenlijk de bedoeling van die criminalisatie van drugs? Was het niet de bedoeling dat onze maatschappij er beter van werd? Is onze maatschappij er nu beter af door dit beleid?
Ik denk van niet…

Een stukje uit mijn inleiding van mijn website;

<< Door legalisatie en verkoop van alle nu verboden drugs zal er veel geld vrijkomen dat dankzij het huidige beleid nu door criminele organisaties gebruikt word voor criminele activiteiten zoals de aankoop van wapens en sponsoring van oorlogen. Het vrijgekomen geld moet rechtstreeks in de sociale zekerheid terecht komen om psychologisch onderzoek te verrichten en om ondersteuning te geven aan mensen die problemen hebben met verslaving en depressies. We moeten de inpakt van het huidige drugsbeleid omvormen van een negatieve naar een positieve spiraal. Zo zal door legalisatie de politie meer tijd hebben om zich met de echte criminaliteit bezig te houden en zal er enorm veel plaats vrijkomen in onze gevangenissen om echte criminelen op te sluiten. Is de hele bedoeling niet geweest van het criminaliseren van bepaalde drugs om onze maatschappij veiliger te maken? Het word tijd dat we toegeven dat de "war on drugs" verloren is en dat het niets dan ellende heeft veroorzaakt voor iedereen. Verbieden is geen oplossing, onderwijs is dat wel. Geef iedereen de juiste informatie en vertrouw op het gezond verstand van mensen. Soms lijkt het wel of mensen niet slim genoeg meer geacht worden om voor zichzelf te zorgen...>>

Als u nog altijd geboeid bent, lees dan ook even de rest van mijn inleiding;

<< Druggebruik is niet verkeerd. Het is een keuze en een vrijheid die ieder voor zichzelf moet kunnen uitmaken, zonder discriminatie. Het is mijn recht als mens om met mijn lichaam te doen wat ik wil zolang ik daar geen andere mensen mee lastig val (wat je niet kunt zeggen van mensen die teveel gedronken hebben). De staat heeft de optie om te kiezen tussen een drugvrije maatschappij, of een maatschappij waar drugs deel van uitmaakt. Indien gekozen word voor een maatschappij waar drugs deel van uitmaakt, dan is de taak van de staat om op een correcte en niet-discriminerende manier uitleg te verschaffen over de schadelijk gevolgen van alle drugs, inclusief alcohol. Ik ga niet beweren dat drugs onschadelijk of gezond zijn, maar de informatie die verspreid word moet op een correcte en neutrale manier verschaft worden, gebaseerd op correcte data en onderzoeken, ondersteund door de medische wereld en zonder enige discriminatie of vooroordelen. En dan is het mijn recht om te beslissen welke drug ik gebruik of niet.

Drugsmisbruik en verslaving is wel een groot probleem. Voor de een al wat meer dan voor een ander. Zo hebben mensen met ADHD zoals ikzelf, meer kans om verslaafd te worden als andere mensen. De zwakkere uit onze maatschappij moeten beschermt, ingelicht en geholpen worden. Het geld dat vrijkomt door de legalisatie van drugs moet worden gebruikt voor psychologische begeleiding van mensen met psychologische- en/of verslavingsproblemen zonder daarbij iedereen die drugs gebruikt te stigmatiseren en te bestempelen als crimineel uitschot. De geestelijke gezondheidszorg is op dit moment onbetaalbaar voor de zwakkere in onze maatschappij, en het zijn deze personen die er het meeste nood aan hebben. Daarom moeten de inkomsten van drugsverkoop rechtstreeks in de sociale zekerheid terechtkomen voor de terugbetaling van de geestelijke gezondheidszorg. Er word enorm veel geld geïnvesteerd in allerlei medicaties en therapieën, maar het belangrijkste orgaan, waar alles mee gestuurd word, waar onze hele maatschappij op berust, dat word totaal verwaarloost. Als de geest in orde is, dan zal het lichaam ook gezonder zijn...

Het word tijd voor een mentaliteitsverandering tegenover drugs. Daarom doe ik een oproep aan alle bekende Vlamingen die zonder problemen af en toe drugs gebruiken, of ooit gebruikt hebben maar uit angst voor de repercussies die discriminatie met zich meebrengt nooit de moed hebben gehad om voor hun druggebruik uit te komen, om zich te "outen". Het is nog maar 20 jaar geleden dat homo's angst hadden om voor hun geaardheid uit te komen uit angst om bespot en uitgesloten te worden. Nu word het tijd dat hetzelfde voor druggebruikers gebeurd...

Laat ons allemaal samenwerken om een verantwoord drugbeleid uit te stippelen dat wetenschappelijk ondersteund is en in lijn met de rechten en vrijheden waar we allemaal recht op hebben, zonder angst om uitgesloten te worden voor onze keuzes en manier van leven.
>>

Ben ik gek? Idealistisch? Ga ik te ver? Kan onze wereld dit niet aan?
Laat het me weten a.u.b.
Al wat ik wil is dat er een serieus debat hieromtrent gevoerd word want drugs zijn nu eenmaal de oorzaak van vele van onze problemen in onze maatschappij, maar dit hoeft helemaal zo niet te zijn. Niet elke druggebruiker is slecht en crimineel. Dit is een totaal fout vooroordeel zoals er vele zijn in onze maatschappij. Druggebruik is geen probleem. Er zijn genoeg mensen die op een bewuste manier met drugs omgaan, maar die hoor je nooit want die houden het stil om problemen met vooroordelen te vermijden. Dus horen we enkel het negatieve over drugs. Maar denk dan wel dat er in België 500.000 probleem drinkers zijn die een enorme druk en kost met zich meebrengen voor onze maatschappij. De staat heeft dan ook nog het lef om pakjes sigaretten te verkopen waarop ze zelf verklaren dat het dodelijk is. Hoe hypocriet kan je zijn? Maar hierover hoor je nooit echt veel. Iedereen kent wel 1 of meer alcohol verslaafden, maar daar word mee gelachen. Denk maar aan onze beste Waalse vriend Michel Daerden. Dit is iemand dat het land moet leiden, maar ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat dit totaal ongeoorloofd is. Nee, het was wel grappig om op internet te zetten. België, het land met de zatte minister…
Goeie reclame…
Maar als ik een jointje rook ben ik een junk en een crimineel en hoor ik in de gevangenis volgens sommige…
Raar, heel raar…

Een ideale oplossing is er niet, die is er nooit. Er zullen altijd mensen zijn die het goed doen, en er zullen er altijd zijn die het fout doen. Maar is het niet onze taak als mijn mens om de zwakkere te steunen en te helpen i.p.v. ze te beoordelen en veroordelen?
Ik heb nooit echt geloofd in mijn christelijke opvoeding. Het Boeddhisme sprak mij meer aan omdat dat meer een manier van leven is dan een religie. Maar toch zijn er bepaalde waarden en normen die vermeld worden in de Bijbel die we blijkbaar allemaal vergeten zijn en o zo makkelijk naast ons neerleggen als het ons even niet uitkomt. Vul die waarden maar zelf in als je ze kan herinneren…
Vroeger gingen de mensen naar de kerk om hun zonden op te biechten. Na 10 Weesgegroetjes en 5 Onzevaders waren alle zorgen vergeven. Mensen geloofden daar toen echt in en dat is eigenlijk zoiets als je harde schijf formatteren, je begint dan met een propere lei. In onze huidige “ik” maatschappij, waar vele mensen de juiste richting soms kwijtraken, is het dan niet altijd makkelijk meer om je harde schijf te formatteren. De schijf geraakt al maar voller door de grote stroom van informatie die nu beschikbaar is via internet en de moderne media. Voor een defrag is er nu helemaal geen tijd meer...
Op die momenten zijn voor sommige mensen drugs (als ik drugs zeg bedoel ik alle drugs, alcohol en tabak incluis) een makkelijke uitweg om alles even te vergeten.
De belangrijkste doodsoorzaak voor mensen van mijn leeftijd is zelfmoord.
Wanneer gaan we eens wakker worden?

Vriendelijk groetjes,
Danny

www.drugsdiscriminatie.be

Geschreven onder invloed van alcohol en cannabis. Cannabis voor diepgang, alcohol om te durven schrijven wat ik echt denk…

Drugs...
Use it!
Don’t abuse it!

Peace…
Ik vind dat je je ideeën wel goed verwoord.
Je haalt goede argumenten aan, die hier ook al aangehaald werden, en waar we nog geen tegenargumenten voor kregen.

Wat ik vet zette is wel een goed voorstel. Dat zou wel een mentaliteitsverandering te weeg brengen.

p.s. Heeft Mieke Vogels geantwoord?
Oud 24 januari 2011, 00:02   #188
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn alleszins geen neutrale, noch erkende bronnen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 01:41   #189
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Alweer: pakt dat het drugsgebruik zal verhogen als het gelegaliseerd wordt.

En dan? Wat volgt daaruit?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 05:34   #190
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

miserie
Oud 24 januari 2011, 05:49   #191
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
miserie
Is de kwantitatieve hoeveelheid van die 'miserie' groter of kleiner dan de kwantitatieve hoeveelheid van de 'miserie' die veroorzaakt wordt door het verbod?

Het bestrijden van drugs doodt bijvoorbeeld meer mensen dan drugs zelf. Is het dat waard voor jou?

Los van het feit dat niemand echt te bepalen heeft wat andere mensen in hun lichaam steken, maar tot daar.

Een klein voorbeeld: 12000 doden in Mexico alleen al door de Amerikaanse war on drugs. Is het dat u waard?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 24 januari 2011 om 05:51.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 09:13   #192
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freegrass Bekijk bericht
Het probleem met druggebruik is dat de maatschappij alleen de negatieve kanten te zien krijgt. Mensen die zonder problemen drugs gebruiken doen dat in alle anonimiteit en hier hoort de maatschappij nooit iets van. Daarom word het tijd dat deze mensen zich nu maar eens uiten en laten zien dat er een grote groep druggebruikers zijn die zonder veel problemen met drugs overweg kunnen...
Dat vind ik een goede ingesteldheid. Positieve signalen geven is een goede strategie.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 10:21   #193
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

onwaarschijnlijk, nog meer alcoholiekers in onze maatschappij bijna niet meer te vinden en zij die afhankelijk zijn van medicatie beginnen het zo stilletjes aan door te hebben dat er wel gezondere middelen bestaan.
De zwaarste drugs zijn reeds gelegaliseerd.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 11:07   #194
Nunt
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
onwaarschijnlijk, nog meer alcoholiekers in onze maatschappij bijna niet meer te vinden en zij die afhankelijk zijn van medicatie beginnen het zo stilletjes aan door te hebben dat er wel gezondere middelen bestaan.
De zwaarste drugs zijn reeds gelegaliseerd.
Als ge absoluut u lichaam op lichaam manier wilt vernietigen kunde ook gewoon lijm snuiven. Ik denk eerlijk gezegd dat de mensen die drugs willen gebruiken, dat nu al doen.
Nunt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 11:25   #195
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het bestrijden van drugs doodt bijvoorbeeld meer mensen dan drugs zelf.
De "nuchtere" mensen die het anti beleid steunen - de religieuzen/niet gebruikers/conservatieven - vinden een dergelijk aantal doden voor economische belangen een peulschil.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 12:48   #196
Spiritus
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
De "nuchtere" mensen die het anti beleid steunen - de religieuzen/niet gebruikers/conservatieven - vinden een dergelijk aantal doden voor economische belangen een peulschil.
Collateral damage.

Iets wat hopelijk in de toekomst onder geen enkele voorwaarde kan worden toegestaan.
Oud 24 januari 2011, 13:30   #197
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Ik vind dat u wel een stereotiep beeld schetst. Ik ben een niet-gebruiker en toch voor legalisering. Maar ik denk moest ik tegen zijn, dat ik elke dode sowieso teveel zou vinden.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 13:37   #198
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nunt Bekijk bericht
Als ge absoluut u lichaam op lichaam manier wilt vernietigen kunde ook gewoon lijm snuiven. Ik denk eerlijk gezegd dat de mensen die drugs willen gebruiken, dat nu al doen.

uiteraard, hence ook het onmenselijke aan het denken dat iets illegaal houden 'gezonder' is. Ik schat mensen echt niet zo dom in, dus kan enkel eigengewin aan de basis liggen om tegen legalisering te zijn.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2011, 13:41   #199
Spiritus
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik vind dat u wel een stereotiep beeld schetst. Ik ben een niet-gebruiker en toch voor legalisering. Maar ik denk moest ik tegen zijn, dat ik elke dode sowieso teveel zou vinden.
Stereotype's passen zelden in de realiteit, maar ergens zit er wel waarheid in, mensen die conservatieve elementen in hun kijk op de wereld hebben, zullen niet openstaan voor informatie die hun normen & waarden overstijgt of tegenspreekt.
Maar mensen zoals u, bij wie het eigenlijk niet uitmaakt of het wordt gebruikt of niet, zijn er ook, en voor die zouden (de hierboven venoemde) sensibilisering campagne's, duidelijke & correcte info etc.. moeten worden gegeven.

En voor zover de drugsdoden ivm cannabis kan ik u geruststellen. Rechtstreeks van cannabis zijn er 0 of 1 dode gevallen zover er bekend is.
Voordat het lichaam ernstige schade door intoxicatie heeft van cannabis, moet men 250,000 jointen roken binnen de 15 Minuten.
Om daar even alcohol tegen te zetten, 20 Pintjes kan op een tijd van enkele uren al meer dan voldoende zijn om ernstige hersenschade en/of comateuze toestand te veroorzaken.

De onrechtstreekse gevolgen zoals geweld, criminaliteit, burgerslachtoffers zijn er uiteraard wel, maar dat ligt aan het repressieve beleid dat overheden voeren, niet aan de plant zelf.
Oud 24 januari 2011, 13:43   #200
Spiritus
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
miserie
De miserie dan, zal toch al stukken beter zijn dan de miserie nu.

Laatst gewijzigd door Spiritus : 24 januari 2011 om 13:44.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be