Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 januari 2011, 19:37   #181
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Hoe langer ze blijven aanmodderen de overwinnaars van de vorige verkiezingen, hoe liever dat ik het heb. En hoe dreigender de Dag des Oordeels wordt.
*trekt aan het touwtje in de rug van Eyskens:

"wees bang domme Vlaming, wees bang en gedienstig!"
Oud 26 januari 2011, 19:38   #182
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nog enkele dagen en er was zeker een akkoord geweest.
Godver, ik kan me de reactie van Milquet al voorstellen. "We waren zo dicht bij een akkoord..." Maar dan in't Frans natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 26 januari 2011 om 19:38.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 26 januari 2011, 19:38   #183
Skjaergaard
Lokaal Raadslid

Skjaergaard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
System: 27 October 2010, 17:41

Mocht het al waar zijn, dan staat ons mogelijk het volgende scenario te wachten.

Stap 1.
De NVA wil (zogezegd) positief overkomen (met het oog op de door haar reeds geplande verkiezingen) en ze doet dus alsof ze voorlopig tevreden is. Ze steunt Vande Lanotte. Ttz : ze charmeert VDL met woorden door te zeggen dat hij het goed doet en met andere lof aan zijn adres.

Stap 2.
Na de aanvankelijke steun, begint de NVA tegen te sputteren. Wegens dit en wegens dat. Ze doet overkomen dat wat Vande Lanotte uitspookt eigenlijk toch niet goed is voor de Vlamingen (zogezegd dan) en zet dit dik in de verf. Ze doet dan zelf voorstellen. En ze legt de lat zo hoog dat Vande Lanotte aan die eisen niet kan voldoen.

Stap 3.

Vande Lanotte moet de handdoek in de ring gooien en de NVA zoekt een zondebok. Ze zegt: ' We hebben voorstellen gedaan, maar de Franstaligen willen er niet van weten en Vande Lanotte slaagt niet in zijn taak. Er rest ons maar een mogelijkheid over, alhoewel we dat echt niet willen: verkiezingen'.

Stap 4.
Ondertussen is de verkiezingssite van de NVA klaargestoomd. Het pre-electoraal gehakketak begint en de NVA wentelt zich voor de zoveelste keer in een slachtofferrol en neemt De Wever weer eens de gedaante aan van de Oppercalimero en oreert : wij hebben toch zo goed ons best gedaan, en kijk eens hoe men ons behandelt.

Stap 5.
Verkiezingen. De NVA glundert. Tenminste voorlopig.
Als ik uw post zo lees is het precies alsof er maar één partij aan de onderhandelingstafel zit...
Skjaergaard is offline  
Oud 26 januari 2011, 19:39   #184
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe langer ze blijven aanmodderen de overwinnaars van de vorige verkiezingen, hoe liever dat ik het heb. En hoe dreigender de Dag des Oordeels wordt.
de dag des wadde?
Schitterend dat je nog met Kerkelijke termen af komt.
Nog zo een bouwvallig instituut.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 26 januari 2011, 19:39   #185
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skjaergaard Bekijk bericht
Als ik uw post zo lees is het precies alsof er maar één partij aan de onderhandelingstafel zit...
Dan hebt u zeker mijn handtekening niet gelezen en bent u zeer onzorgvuldig tewerk gegaan.
system is offline  
Oud 26 januari 2011, 19:40   #186
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Godver, ik kan me de reactie van Milquet al voorstellen. "We waren zo dicht bij een akkoord..." Maar dan in't Frans natuurlijk.
Haha doet me terugdenken aan eind april vorig jaar toen OVLD uit de regering stapte na de onderhandelingen over BHV, nog hooguit enkele dagen en we waren er.... We zijn nu zo'n 9 maanden later en zouden ze nog durven zeggen van binnen enkele dagen... tja zo kan je bezig blijven hé .

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 26 januari 2011, 19:40   #187
Qab
Provinciaal Gedeputeerde

Qab's schermafbeelding

Standaard

Splits Belgie: 'de lunch'

Woord houden !
Qab is offline  
Oud 26 januari 2011, 19:40   #188
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Een aantal Brusselse VLD'ers hebben vandaag al laten weten dat ze niets zien in de splitsing van de ziekenfondsen in Brussel en dus het ontsaan van subnationaliteiten in Brussel.
Ik weet niet hoeveel divisies die Brusselse VLD'ers hebben, maar volgens mij zijn ze kwantitatief totaal irrelevant.
Oud 26 januari 2011, 19:40   #189
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Nu zal er wel zendtijd komen voor de bub en zo , kwestie van aan te tonen dat er nog (enkele) belgen zijn zeker ...
Of 't moest zijn dat die ondertussen al "VLub zijn geworden uit angst voor wat komen zal ...
't Zal eerder Blub zijn, van blub blub blub, de Titanic zinkt...
De gemuilkorfde is offline  
Oud 26 januari 2011, 19:42   #190
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skjaergaard Bekijk bericht
tenminste 1 die niet van goede wil is. De rest wouden allemaal zo graag een akkoord.
Het is de schuld van de N-VA zeg ik.
bgf324 is offline  
Oud 26 januari 2011, 19:42   #191
Qab
Provinciaal Gedeputeerde

Qab's schermafbeelding

Standaard

Bart De Wever in Terzake 09 ''Alles zal vastlopen'' !

Woord houden !
Qab is offline  
Oud 26 januari 2011, 19:44   #192
Skjaergaard
Lokaal Raadslid

Skjaergaard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan hebt u zeker mijn handtekening niet gelezen en bent u zeer onzorgvuldig tewerk gegaan.
Ik heb uw handtekening wel degelijk betrokken bij het lezen van uw bericht, en dat blijft bijzonder eenzijdig en gaat totaal voorbij aan het feit dat hier zeven partijen aan tafel zaten...
Skjaergaard is offline  
Oud 26 januari 2011, 19:44   #193
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
tenminste 1 die niet van goede wil is. De rest wouden allemaal zo graag een akkoord.
Het is de schuld van de N-VA zeg ik.
Het is bijna beangstigend om te zien hoe Vlaamse belgicisten vaak klakkeloos het discours van de franstaligen overnemen.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 26 januari 2011, 19:44   #194
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

En wie zit er zo dadelijk in de Terzake-studio?

*tromgeroffel*

Wie, o wie zouden het zijn?

*tromgeroffel*

Wouter van Besien en Caroline Gennez!

De partijen die Vlaanderen al in de zomer verkocht hadden, zullen het weer eens komen uitleggen. Onvoorstelbaar.
Zeno! is offline  
Oud 26 januari 2011, 19:46   #195
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht

*tromgeroffel*

*tromgeroffel*

De partijen die Vlaanderen al in de zomer verkocht hadden, zullen het weer eens komen uitleggen. Onvoorstelbaar.
Tja, die "onbekende" Vlaamse Youtuber zal niet vrij geweest zijn, zeker ?
De gemuilkorfde is offline  
Oud 26 januari 2011, 19:47   #196
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

*tromgeroffel*

*tromgeroffel*

En die zullen hun parapluutje al wel eens openen en lekker genieten van het voorrecht om als eerste de media te bespelen ...
manta is offline  
Oud 26 januari 2011, 19:48   #197
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Foei, hoe is het mogelijk dat ze dit hebben kunnen tolereren:

Christliche Ostbelgische Krankenkasse

een mutualiteit voor de Duitssprekenden!
WTF, een ziekenkas volgens etnische lijnen...? Een nazi-mutuelle misschien?
Oud 26 januari 2011, 19:52   #198
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Eigenlijk maakt dat geen fuck uit, de Franstaligen gaan NON blijven zeggen en De Wever kan niet toegeven, daarvoor is de druk te groot.
In zekere zin wel. Maar na een nieuwe stemronde waar NVA+ gelijkgezinden meer stemmen halen en de Groenen en de SPA minder, zal Elio ook wel weten dat hij niet eeuwig neen kan blijven zeggen, en dat een splitsing hen pas helemaal in de "merde" zou stoppen! Dus, volhouden. Zo lang BDW enkel het franstalig profitariaat aanpakt, waarbij ze in de gordijnen kruipen als ze het woord "responsabilité" horen doet hij niets verkeerd! Buigen of barsten, de franstaligen hebben eigenlijk geen keuze: niet omgekeerd!
We zijn zogoed als het enige land in Europa met "stempelgeld voor het leven", voor de franstaligen is dit ondenkbaar: in de andere landen gaat het wel, dus... Hun kosten qua geneeskunde liggen stukken hoger dan in Vlaanderen: daar wat duidelijkheid en elke regio's de "extras" zelf laten betalen: ondenkbaar voor de franstaligen! Het enige dat we van hen horen: "les droits des francophones", "cela ne peut coûter un euro aux francophones", ze hebben weer geld nodig voor Brussel en god-weet-wat-nog allemaal en het zijn enkel de Vlamingen die het hebben over de miljarden die moeten bespaard worden. De franstaligen weten op dat punt van niets blijkbaar...
enz enz enz
Splitsen of toegeven, iets anders kan niet meer, daarvoor is men eindelijk ver genoeg gevorderd met hen aan hun verstand te brengen dat het gedaan is met la Belgique �* papa!
andev is offline  
Oud 26 januari 2011, 19:53   #199
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Gaan Vlaamse en Franstalige ziekenfondsen in Brussel zieltjes winnen met bepaalde voordelen en gaat er in Brussel een soort van concurrentiestrijd ontstaan tussen de gemeenschappen om leden te werven, zoals die vandaag in beperkte mate bestaat tussen ziekenfondsen?
Het is interessant om te zien hoe doodsbang het franco-racisme in Brussel hiervoor is. Ze weten dat heel wat halve of hele Franstaligen voor de Vlaamse ziekenzorg gaan kiezen, en dat mag absoluut niet blijken.

Interessant...

Citaat:
Dit lijkt inherent aan dit model te zijn en zal uiteraard zorgen voor etnische spanningen in Brussel.
Onzin, het zal er alleen toe leiden dat de Franstalige infrastructuur in Brussel aanhang gaat verliezen, zoals het Franstalig onderwijs al een decennium verliest aan het Vlaams onderwijs.
Oud 26 januari 2011, 19:53   #200
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De twee die op alles ja zeggen, maw, er eigenlijk dus niets van snappen, mogen het komen uitleggen. Het zal wel toeval zijn zeker dat beiden tot het linkse kamp behoren.
daiwa is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be