Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2011, 20:12   #181
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Dat ge soms mensen onnodig op stang jaagt. Maar kom, ge moet daarvoor niet buitengegooid worden.
Voor minderjarigen of mentale mindervaliden gelden 'verzachtende omstandigheden'..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2011, 20:20   #182
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Wat er toen gebeurd is is nochtans simpel: er werden levensgevaarlijke dwangmethoden toegepast die erger dan blijvende lichamelijke letsels hebben veroorzaakt.

Begrijp ik het goed dat het niet zozeer die methoden zijn als wel het 'gezeik' erover dat u stoort?
Mij stoort vooral de methode van degenen die haar aanzetten zich te verzetten om de wet toe te passen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2011, 20:22   #183
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Wat bedoelt ge?
Is dat niet duidelijk ?
Er is een volledige industrie onstaan om de wetten te omzeilen.
Oud 11 februari 2011, 20:23   #184
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
het correcte woord hier is REPATRIERING.
Maar het klinkt niet zo negatief.
Oud 11 februari 2011, 20:32   #185
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
het was haar aangeraden door de linkiewinkie drukkingsgroepen, maar die zijn wel lekker de dans ontsprongen en hebben zelfs geen straf gekregen.
In hun plaats zou ik levenslang wroeging hebben.
Oud 11 februari 2011, 20:34   #186
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Omdat men het probleem niet ziet of niet wil zien.
Het laatste uiteraard uit eigenbelang.
Inderdaad.
Oud 11 februari 2011, 20:45   #187
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Spellingchecker Bekijk bericht
beeldt*
Dat was juist hoor.
Het was een typefout en moest zijn "ik beeld mij in"
Oud 11 februari 2011, 20:57   #188
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Voor minderjarigen of mentale mindervaliden gelden 'verzachtende omstandigheden'..

Zeer juist daarom hebben ze uw ban ingetrokken ...
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2011, 21:00   #189
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dan moeten de regels nog veel strenger.
Nu heb ik de indruk dat ze er zijn om profiteren te bevorderen.
En op dergelijke indrukken wetgeving baseren? Goe bezig, Ubu
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2011, 21:02   #190
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
In hun plaats zou ik levenslang wroeging hebben.
in de plaats van die gendarmen niet?
Oud 11 februari 2011, 21:04   #191
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar het klinkt niet zo negatief.
Het doel van eufemismen is minder negatief te klinken. Niet meer dan dat.
Oud 11 februari 2011, 21:07   #192
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Zoals? Even irritant als Bazilfunk die hier gelukkig buitengegooid is.
Nu je 't zegt: even mijn honderschrift aanpassen.
Voil�*

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 februari 2011 om 21:09.
Oud 12 februari 2011, 01:11   #193
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ik had wel wat meer verwacht eigenlijk.
Vooruit, omdat jij het bent! Maar als je te beroerd bent om de citeer-buttons te gebruiken zoals iedereen, behalve die kerel - "Moslim" of zoiets - die zoals jij in de kleur van zijn ideologie binnen andermans tekst gaat schrijven, moet je van mij geen ingewikkeld knip- en plakwerk verwachten waarna ik op mijn gemak in detail op je schrijfsel kan ingaan.

Ik hou het dus bij de grote lijn, het middellange-termijn-geheugen en de losse pols: ik ben het met je eens als je vindt dat de geldstromen zich heel vaak misdadig gedragen en dat een arme sloeber die hier komt aankloppen daar niet aan kan doen. Je past op de situatie een marxistisch geïnspireerde analyse toe, en ik wil hier niet iedereen de draad doen kwijtraken door daar diep op in te gaan. Het marxisme kun je op alles toepassen, maar dat betekent noch dat het klopt, noch dat degenen die denken dat het niet klopt, van hun hart een steen hebben gemaakt. Het milieu lijdt zware schade, ja. Door kapitalisme? Een vrije markt bestaat bij mijn weten nergens ter wereld; de overheidsinmenging is overal groot, en dient vooral de belangen van het grootkapitaal. Maar hoe noem je dat? Je kunt het niet eens een systeem noemen, want het bevat meer chaos dan orde. In ieder geval ging het in deze draad niet over het milieu, maar over asielzoekers. En die blijven evenals andere migranten maar komen omdat wij vér, vér boven onze stand leven. Het is lang niet de enige reden om de tering naar de nering te gaan zetten, de banken failliet te laten gaan zoals het hoort, en de absurditeiten van de verzorgingsstaat op te ruimen. Maar het is er één. En tot die voorlopige bevinding ben ik, anders dan je denkt, niet gekomen uit jarenlange verering voor een heilig axioma i.v.m. de vrije markt, maar na zeer vaak van mening te zijn veranderd.
Oud 12 februari 2011, 10:01   #194
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
ik ben het met je eens als je vindt dat de geldstromen zich heel vaak misdadig gedragen en dat een arme sloeber die hier komt aankloppen daar niet aan kan doen. Je past op de situatie een marxistisch geïnspireerde analyse toe, en ik wil hier niet iedereen de draad doen kwijtraken door daar diep op in te gaan. Het marxisme kun je op alles toepassen, maar dat betekent noch dat het klopt, noch dat degenen die denken dat het niet klopt, van hun hart een steen hebben gemaakt. Het milieu lijdt zware schade, ja. Door kapitalisme? Een vrije markt bestaat bij mijn weten nergens ter wereld; de overheidsinmenging is overal groot, en dient vooral de belangen van het grootkapitaal. Maar hoe noem je dat? Je kunt het niet eens een systeem noemen, want het bevat meer chaos dan orde. In ieder geval ging het in deze draad niet over het milieu, maar over asielzoekers. En die blijven evenals andere migranten maar komen omdat wij vér, vér boven onze stand leven. Het is lang niet de enige reden om de tering naar de nering te gaan zetten, de banken failliet te laten gaan zoals het hoort, en de absurditeiten van de verzorgingsstaat op te ruimen. Maar het is er één. En tot die voorlopige bevinding ben ik, anders dan je denkt, niet gekomen uit jarenlange verering voor een heilig axioma i.v.m. de vrije markt, maar na zeer vaak van mening te zijn veranderd.
Ik zal beginnen met mijn definitie van wat ik vermoed dat jij aanhangt, uw ideaal systeem is en hier op onze aardkloot de macht in handen heeft...., namelijk het neoliberalisme, de volledige vrije markt en het kapitalisme. Neoliberalisme is een verzameling van het beleid en de praktijken die hebben geleid naar de manier waarop het neoliberale-kapitalisme functioneerd in de wereld sinds de jaren 70. Het is zowel een ideologie als een machtsmodel, een ideologie die het kapitalisme als perfectie nastreeft, en er een doel van maakt om daarmee de macht te grijpen en de hele wereld te overheersen en door niets of niemand zich zal laten tegenhouden maw geen genade voor mens en natuur.

Maar zoals de meeste dingen die te maken hebben met het kapitalisme en het kapitalisme en de vrije markt naar voor schuiven, heeft dit in de praktijk betekend dat ze met de samenwerking van de staat en het steeds toenemende gebruik van het leger hun doelstellingen bereiken namelijk het onderwerpen van de lagere klasse die ze zelf creeren het onderwerpen van de mensheid aan hun eigen winstbejag en het leegzuigen van onze planeet.De slechte gezondheid van veel mensen en onze planeet zijn daar het gevolg van.

Deze zogezegde vrijheid is bereikt door het verwijderen van normen, voorschriften en wetten dwz, milieu-normen, veiligheids en loonwetten van de werknemers en de vrije stroom van kapitaal en investeringen tussen landen voor hen te bevorderen. Het is volbracht door de vakbonden naar de klote te helpen en de vermindering van de uitgaven voor sociale diensten zoals gezondheidszorg, onderwijs en zorg voor ouderen door te voeren. En het heeft geholpen om de privatisering van de staats industrieën en overheidsgebouwen te laten plaatsvinden die hen mogelijk konden tegenwerken en hun vrijheid in het gedrang konden komen .
Oud 12 februari 2011, 10:44   #195
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
in de plaats van die gendarmen niet?
Minder dan die mannen zelf.
Ik zou er alvast niet kunnen mee leven als iemand onder mijn handen stierf.
Maar de echte schuldigen waren er fier op en hadden er geen probleem mee om de dode als martelaar te gebruiken.
Oud 12 februari 2011, 10:51   #196
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En op dergelijke indrukken wetgeving baseren? Goe bezig, Ubu
Goed lezen hé Filo.
Wetten verbeteren want het is inderdaad maar een indruk.
Wetten worden immers niet gemaakt om misbruiken toe te laten.
Van een stropop gesproken.
Oud 12 februari 2011, 11:01   #197
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Sorry, maar het gaat hier om een fatsoenlijk persoon die niets te maken heeft met uw aantijgingen. Ik kwam haar ook niet zomaar willekeurig ergens op straat tegen waar we dan gezellig begonnen te kletsen over de prijs van de koffie. Zij kwam in het centrum waar ik vrijwilligerswerk doe vragen of een bepaald iemand recht had op de diensten die wij verlenen en in verband met mogelijkheden welke sommige mensen kunnen hebben, kwam dit geval ter sprake.
Citaat:
Hoe kan jij zeker dat 1 dit verhaal waar is ??... en ten tweede je kan mss een leugen vertellen of iemand zijn leugen geloven.

Je weet duidelijk 2 keer niets over deze zogezegde man.
Ik kan u moeilijk verplichten mij te geloven. Maar als u altijd alleen maar mensen gelooft die uw mening zijn toegedaan en de anderen zonder boe of ba ervan beschuldigt leugenaars te zijn, ja dan vraag ik me af wat u op een DISCUSSIEforum doet behalve luidkeels uw mening te verkondigen en te eisen dat de anderen die als enige waarheid aanvaarden.
Als u mensen die met u van mening verschillen nooit gelooft, dan maakt u uzelf ook ongeloofwaardig.
Oud 12 februari 2011, 11:09   #198
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan u moeilijk verplichten mij te geloven. Maar als u altijd alleen maar mensen gelooft die uw mening zijn toegedaan en de anderen zonder boe of ba ervan beschuldigt leugenaars te zijn, ja dan vraag ik me af wat u op een DISCUSSIEforum doet behalve luidkeels uw mening te verkondigen en te eisen dat de anderen die als enige waarheid aanvaarden.
Als u mensen die met u van mening verschillen nooit gelooft, dan maakt u uzelf ook ongeloofwaardig.

Ik heb u niet beschuldigt, ik heb geschreven dat dit een mogelijkheid is met zulke verhaaltjes Marie. Uw verhaal bevat te veel gaten om het deftig te kunnen beoordelen..., wat je zelf weigerde toe te geven. Sorry...
Oud 12 februari 2011, 11:32   #199
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb u niet beschuldigt, ik heb geschreven dat dit een mogelijkheid is met zulke verhaaltjes Marie. Uw verhaal bevat te veel gaten om het deftig te kunnen beoordelen..., wat je zelf weigerde toe te geven. Sorry...
Och, dit leidt nergens toe. Ik weet dat wat ik vertel de zuivere waarheid is. Ik kan onmogelijk details geven zonder die dame van het OCMW te compromitteren. Dus kan iemand die weigert rekening te houden met mijn argumenten inderdaad altijd wijzen op gaten in mijn verhaal.
Ik wèèt dat ik niet lieg. Ik wèèt dat u mij d'office nooit wilt geloven.
Punt, verder zwijg ik er over.
Oud 12 februari 2011, 11:50   #200
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Och, dit leidt nergens toe. Ik weet dat wat ik vertel de zuivere waarheid is. Ik kan onmogelijk details geven zonder die dame van het OCMW te compromitteren. Dus kan iemand die weigert rekening te houden met mijn argumenten inderdaad altijd wijzen op gaten in mijn verhaal.
Ik wèèt dat ik niet lieg. Ik wèèt dat u mij d'office nooit wilt geloven.
Punt, verder zwijg ik er over.

U zwijgt erover omdat je weet dat ik gelijk heb, iedereen kan zulke zaken schrijven zonder bewijs.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be