![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voil�* ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 11 februari 2011 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vooruit, omdat jij het bent! Maar als je te beroerd bent om de citeer-buttons te gebruiken zoals iedereen, behalve die kerel - "Moslim" of zoiets - die zoals jij in de kleur van zijn ideologie binnen andermans tekst gaat schrijven, moet je van mij geen ingewikkeld knip- en plakwerk verwachten waarna ik op mijn gemak in detail op je schrijfsel kan ingaan.
Ik hou het dus bij de grote lijn, het middellange-termijn-geheugen en de losse pols: ik ben het met je eens als je vindt dat de geldstromen zich heel vaak misdadig gedragen en dat een arme sloeber die hier komt aankloppen daar niet aan kan doen. Je past op de situatie een marxistisch geïnspireerde analyse toe, en ik wil hier niet iedereen de draad doen kwijtraken door daar diep op in te gaan. Het marxisme kun je op alles toepassen, maar dat betekent noch dat het klopt, noch dat degenen die denken dat het niet klopt, van hun hart een steen hebben gemaakt. Het milieu lijdt zware schade, ja. Door kapitalisme? Een vrije markt bestaat bij mijn weten nergens ter wereld; de overheidsinmenging is overal groot, en dient vooral de belangen van het grootkapitaal. Maar hoe noem je dat? Je kunt het niet eens een systeem noemen, want het bevat meer chaos dan orde. In ieder geval ging het in deze draad niet over het milieu, maar over asielzoekers. En die blijven evenals andere migranten maar komen omdat wij vér, vér boven onze stand leven. Het is lang niet de enige reden om de tering naar de nering te gaan zetten, de banken failliet te laten gaan zoals het hoort, en de absurditeiten van de verzorgingsstaat op te ruimen. Maar het is er één. En tot die voorlopige bevinding ben ik, anders dan je denkt, niet gekomen uit jarenlange verering voor een heilig axioma i.v.m. de vrije markt, maar na zeer vaak van mening te zijn veranderd.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar zoals de meeste dingen die te maken hebben met het kapitalisme en het kapitalisme en de vrije markt naar voor schuiven, heeft dit in de praktijk betekend dat ze met de samenwerking van de staat en het steeds toenemende gebruik van het leger hun doelstellingen bereiken namelijk het onderwerpen van de lagere klasse die ze zelf creeren het onderwerpen van de mensheid aan hun eigen winstbejag en het leegzuigen van onze planeet.De slechte gezondheid van veel mensen en onze planeet zijn daar het gevolg van. Deze zogezegde vrijheid is bereikt door het verwijderen van normen, voorschriften en wetten dwz, milieu-normen, veiligheids en loonwetten van de werknemers en de vrije stroom van kapitaal en investeringen tussen landen voor hen te bevorderen. Het is volbracht door de vakbonden naar de klote te helpen en de vermindering van de uitgaven voor sociale diensten zoals gezondheidszorg, onderwijs en zorg voor ouderen door te voeren. En het heeft geholpen om de privatisering van de staats industrieën en overheidsgebouwen te laten plaatsvinden die hen mogelijk konden tegenwerken en hun vrijheid in het gedrang konden komen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als u mensen die met u van mening verschillen nooit gelooft, dan maakt u uzelf ook ongeloofwaardig.
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb u niet beschuldigt, ik heb geschreven dat dit een mogelijkheid is met zulke verhaaltjes Marie. Uw verhaal bevat te veel gaten om het deftig te kunnen beoordelen..., wat je zelf weigerde toe te geven. Sorry... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wèèt dat ik niet lieg. Ik wèèt dat u mij d'office nooit wilt geloven. Punt, verder zwijg ik er over.
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U zwijgt erover omdat je weet dat ik gelijk heb, iedereen kan zulke zaken schrijven zonder bewijs. |
|
![]() |
![]() |