Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 19 februari 2011, 11:16   #181
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Mijn nationaliteit heeft ook niets met mijn cultuur te maken. Voor hetzelfde geldt was ik een Nederlander of een Duitser, een Fransman of een Oezbeker.
Dat heeft weinig belang.
Maar Vlaming, dat niet!
Oud 19 februari 2011, 11:26   #182
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn nationaliteit heeft ook niets met mijn cultuur te maken.
Het woord cultuur klinkt hol in de mond van iemand die 9/11 bestempelt als "onwaarschijnlijke schoonheid".

http://forum.politics.be/showthread.php?t=1917
Oud 19 februari 2011, 12:22   #183
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Onze welvaart is nog te hoog, anders waren de mensen al lang op straat gekomen en dit tegen de onwerkbare Belgiek.
Hier slaat u uw eigen ruiten in. Onze welvaart is inderdaad zeer hoog in België. En dat zouden de kritikasters van België maar eens goed in hun oren moeten knopen. Namelijk, dat België een land is waar het goed is te leven.

Laatst gewijzigd door system : 19 februari 2011 om 12:22.
system is offline  
Oud 19 februari 2011, 12:23   #184
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik begin een dezer dagen eens een draad over de vraag waarom het Belgicisme zich zo vaak enkel in vulgariteiten kan uitdrukken.
Vermoedelijk door een volledige uitputting van hun argumentenzakje.
Oud 19 februari 2011, 12:25   #185
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
De nederlanders hebben er enkel met te winnen met vlaanderen uit te lachen.
De klanten die onze havens niet binnenhalen halen zulder binnen.
Oud 19 februari 2011, 12:27   #186
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik hoor dit graag. Echt Vlaams en niet van dat bekakt Hollands.
system is offline  
Oud 19 februari 2011, 12:30   #187
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Vlaanderen lacht met jou en is nog zo vriendelijk je uit te wuiven als je voorgoed naar verwegistan vertrekt.
Heel Vlaanderen lacht met hem en de hele wereld lacht met U... en ergens vind jij dat tof... gek
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 19 februari 2011, 12:32   #188
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Wrong topic *

Laatst gewijzigd door Snerror : 19 februari 2011 om 12:32.
Snerror is offline  
Oud 19 februari 2011, 12:34   #189
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik hoor dit graag. Echt Vlaams en niet van dat bekakt Hollands.
Tja, "hulder" kijkt daar anders tegen aan dan ik.
Oud 19 februari 2011, 12:41   #190
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Mijn nationaliteit heeft ook niets met mijn cultuur te maken. Voor hetzelfde geldt was ik een Nederlander of een Duitser, een Fransman of een Oezbeker.
Dat heeft weinig belang.
En nu bent u Waal, dat schijnt u toch beter af te gaan.
poekieJ is offline  
Oud 19 februari 2011, 16:27   #191
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
ja natuurlijk lachen ze met Vlaanderen in het buitenland, niet Belgie, enkel Vlaanderen

en voor de rest who cares? 95% v bvb Amerikanen zou Belgie niet eens ongeveer op een kaart kunnen vinden...
Maak daar maar 99% van, aangezien de helft amper weet wat een land is.

http://www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE
Oud 19 februari 2011, 16:53   #192
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
Maak daar maar 99% van, aangezien de helft amper weet wat een land is.

http://www.youtube.com/watch?v=fJuNgBkloFE
µis wel grappig, maar eerlijkshalve moet ik ook zeggen dat ge net zo goed zo 'n filmpje hier of in Walenland of eender waar zou kunnen maken...
Oud 19 februari 2011, 17:25   #193
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Enkele uren geleden werd er op CNN gelachen met het wereldrecord onderhandelen van Belgie. Geert...Hoste werd hierover geïnterviewd

En zonet in het Nederlandse nieuws over Vlaanderen die Brussel maar niet wil loslaten "HOEWEL ER GEEN KIP NEDERLANDS SPREEKT" aldus de journalist tot de Nederlandse bevolking. Kris Peeters en Maingain werden hierna geïnterviewd. Deze laatste was duidelijker naar de wereld toe en zei dat Brussel niets van Vlaanderen wil weten, en dat als Vlaanderen een splitsing wil dat Wallonië + Brussel het nieuwe België zullen worden.

In België stijgen de voedel-, energie-, woon-, ...-prijzen en ondertussen zit een dikke zwetende halve gare en een Italiaanse homo (heb niets tegen homo's om een lange onnodige discussie te vermijden) te bakkelijen over wie de grootste stuk van de taart krijgt. Nog eventjes en er blijft daar niets meer van over, stelletje ***
Buitenland lacht met België in het algemeen en terecht!
Everytime is offline  
Oud 19 februari 2011, 17:40   #194
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Telt Frankrijk ook mee als « buitenland » in deze draad ?

Zo ja, kan ik u meedelen dat het door België gebroken wereldrecord hier inderdaad wel wat terloopse ludieke weerklank krijgt in de media en bij “de mensen”.

En ja, er wordt daar dus een beetje mee gelachen (een goede belgenmop is nooit weg), zonder dat men in feite enig inzicht heeft (of zonodig wil hebben) in de Belgische politieke poespas.

Voor alle duidelijkheid evenwel : dat alles gaat om la BELGIQUE, en in geen enkele (ik herhaal : geen enkele) mate om Vlaanderen of Wallonië of wat dan ook. De titel van deze draad is derhalve, minstens voor wat Frankrijk betreft, volkomen abuis : er wordt bij ons niet gelachen met Vlaanderen.

Terzijde : wij hebben hier ook geen vlamingenmoppen, of walenmoppen, maar enkel belgenmoppen.

Kortom : ik heb in mijn land (of daarbuiten, trouwens) nog nooit horen of zien lachen met Vlaanderen, en dat is dezer dagen niet anders. Jammer voor de bedoelingen van de topicstarter, maar de waarheid heeft haar rechten.
Eric Zemmour is alvast voor de splitsing van België! Luister naar wat hij zegt tegen de Waalse actrice Marie Gillain vanaf 00:56

http://www.dailymotion.com/video/x4e...e-gillain_news

Laatst gewijzigd door Everytime : 19 februari 2011 om 17:40.
Everytime is offline  
Oud 20 februari 2011, 10:17   #195
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier slaat u uw eigen ruiten in. Onze welvaart is inderdaad zeer hoog in België. En dat zouden de kritikasters van België maar eens goed in hun oren moeten knopen. Namelijk, dat België een land is waar het goed is te leven.
Het zal niet dank zij uw soort zijn dat die welvaart er gekomen is en het zal zeker niet uw soort zijn die die welvaart in stand kan houden. Nog een halve eeuw België en we leven in het armste land van Europa. Maar uw soort zal content zijn, want België blijft bestaan. Het is te zeggen, tot de eerste onlusten, want als we niets hebben, kunnen we niets verliezen.

Dat is het zelfvernietigende aan België. Dit land heeft geen burgerlijke lijm om de boel samen te houden en werkt welvaartvernietigend (Arm Vlaanderen, wafelijzerpolitiek, transferts,...) België in stand houden kan enkel door België uit te kleden zodanig dat er slechts een dun schilletje overblijft en de sop de kool niet meer waard is. België kan ok gered worden door het af te schaffen en opnieuw uit te vinden. Niet als postmodernistische zooi dat de middelvingerartiesten graag zouden zien, maar als état belgoflamande. Het kan dan wel zijn dat het minst loyale deel van België zich afscheurt en zich bij Frankrijk voegt, maar België blijft wel bestaan.

Hoe dan ook, ondanks uw zwarte propaganda zal u zich ooit moeten neerleggen bij het feit dat het België dat we nu kennen, zal verdwijnen.
Oud 20 februari 2011, 10:59   #196
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Het zal niet dank zij uw soort zijn dat die welvaart er gekomen is en het zal zeker niet uw soort zijn die die welvaart in stand kan houden. Nog een halve eeuw België en we leven in het armste land van Europa. Maar uw soort zal content zijn, want België blijft bestaan. Het is te zeggen, tot de eerste onlusten, want als we niets hebben, kunnen we niets verliezen.

Dat is het zelfvernietigende aan België. Dit land heeft geen burgerlijke lijm om de boel samen te houden en werkt welvaartvernietigend (Arm Vlaanderen, wafelijzerpolitiek, transferts,...) België in stand houden kan enkel door België uit te kleden zodanig dat er slechts een dun schilletje overblijft en de sop de kool niet meer waard is. België kan ok gered worden door het af te schaffen en opnieuw uit te vinden. Niet als postmodernistische zooi dat de middelvingerartiesten graag zouden zien, maar als état belgoflamande. Het kan dan wel zijn dat het minst loyale deel van België zich afscheurt en zich bij Frankrijk voegt, maar België blijft wel bestaan.

Hoe dan ook, ondanks uw zwarte propaganda zal u zich ooit moeten neerleggen bij het feit dat het België dat we nu kennen, zal verdwijnen.
Allemaal praat voor de vaak. U kletst maar wat an. Ik hou me aan de realiteit. En dan stel ik vast dat België tot nu toe een welvarend land was en nog steeds is in bijna alle opzichten. Dat is de nuchtere realiteit. Natuurlijk indien deze onbekwame generatie politici er niets van bakt, dan kan die welvaart niet volgehouden worden. Want er moet nu ernstig geregeerd worden én bespaard worden. En mensen zoals De Wever en Di Rupo verhinderen dit. En dus moeten die weg.

Laatst gewijzigd door system : 20 februari 2011 om 10:59.
system is offline  
Oud 20 februari 2011, 11:53   #197
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Eric Zemmour is alvast voor de splitsing van België! Luister naar wat hij zegt tegen de Waalse actrice Marie Gillain vanaf 00:56

Zemmour zegt tenminste zinnige dingen. Die "Belgische" dame daar houdt vast aan 19de eeuwse romantiek, onzin natuurlijk.
"Il y a une identité belge très, très forte...", heb je ooit zo iets belachelijk gehoord?
poekieJ is offline  
Oud 20 februari 2011, 12:03   #198
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht

Ja mijnheer Everytime, ik ken die stelling van Zemmour, hoor. Hij heeft vanzelfsprekend gelijk.
Maar Zemmour is in mijn land met bedoelde stelling (en voldoende inzicht in de Belgische politieke poespas) slechts één stemmetje in een uitgestrekte woestijn van desinteresse voor wat België betreft, nietwaar.
Gwylan is offline  
Oud 20 februari 2011, 12:57   #199
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allemaal praat voor de vaak. U kletst maar wat an.

Misschien geloof je dat zelf wel. Je moet wel, anders stort je wereld in. Zelfbedrog is het moeilijkst te ontdekken bedrog en you're full of it...

Citaat:
Ik hou me aan de realiteit.

Citaat:
En dan stel ik vast dat België tot nu toe een welvarend land was en nog steeds is in bijna alle opzichten.
Ja? De periode van Arm Vlaanderen vergeten? En nu? Ooit in de Borinage rondgelopen waar er families zijn met generaties werklozen? De armoede in sommige Brusselse wijken?

Dat is nog maar een voorsmaakje van wat komen zal. Een heel klein topje van de ijsberg waar de Belgische Titanic op afstevent.

Citaat:
Dat is de nuchtere realiteit.
Neen, dat is uw paardenkleppenrealiteit. En behoorlijk kortzichtig naar de toekomst toe.

Citaat:
Natuurlijk indien deze onbekwame generatie politici er niets van bakt, dan kan die welvaart niet volgehouden worden.
Ik dacht niet dat het huidige generatie is die met geld de loyaliteit van beide landsdelen heeft afgekocht. Is het Di Rupo en De Wever hun schuld dat we met een enorme staatsschuld zitten?

Citaat:
Want er moet nu ernstig geregeerd worden én bespaard worden.
Dat is vreemd. Aangezien we toch zo rijk waren... U spreekt zichzelf altijd maar tegen en tegen.

Citaat:
En mensen zoals De Wever en Di Rupo verhinderen dit. En dus moeten die weg.
Uw soort moet weg. En die gaat weg. Steeds meer mensen veranderen van gedacht tot de zure peekes als Henri1 en uzelve overblijven en eenzaam zitten te schreeuwen in een Belgisch wasteland. U bent niets meer over een paar jaar dan piss and vinegar...
Oud 20 februari 2011, 13:09   #200
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht

Misschien geloof je dat zelf wel. Je moet wel, anders stort je wereld in. Zelfbedrog is het moeilijkst te ontdekken bedrog en you're full of it...

Ja? De periode van Arm Vlaanderen vergeten? En nu? Ooit in de Borinage rondgelopen waar er families zijn met generaties werklozen? De armoede in sommige Brusselse wijken?

Dat is nog maar een voorsmaakje van wat komen zal. Een heel klein topje van de ijsberg waar de Belgische Titanic op afstevent.

Neen, dat is uw paardenkleppenrealiteit. En behoorlijk kortzichtig naar de toekomst toe.

Ik dacht niet dat het huidige generatie is die met geld de loyaliteit van beide landsdelen heeft afgekocht. Is het Di Rupo en De Wever hun schuld dat we met een enorme staatsschuld zitten?

Dat is vreemd. Aangezien we toch zo rijk waren... U spreekt zichzelf altijd maar tegen en tegen.
Uw soort moet weg. En die gaat weg. Steeds meer mensen veranderen van gedacht tot de zure peekes als Henri1 en uzelve overblijven en eenzaam zitten te schreeuwen in een Belgisch wasteland. U bent niets meer over een paar jaar dan piss and vinegar...
Ik spreek me helemaal niet tegen. Maar, zoals vaak, kijkt u niet verder dan uw neus lang is. De Belgen zijn van de inwoners uit Europa de mensen die gemiddeld het meest op hun spaarboek hebben. In die zin zijn ze 'rijk'.

De Belgische staat is een staat die goed voor zijn bevolking heeft gezorgd. Niettegenstaande de pensioenen wat aan de lage kant zijn (alhoewel de staatspensioenen in Nederland ook niet zo hoog zijn, maar daar verplicht men de mensen als het ware om zich particulier te verzekeren voor hun pensioen), beschikken we over een uitstekende uitgebouwde de sociale zekerheid , we hebben een degelijk onderwijs, mensen kunnen jaarlijks op vakantie (en velen gaan meer dan 1 keer per jaar), de winkelrekken liggen vol, men kan overal relatief goedkoop vrij goed eten, we zeggen en schrijven wat we willen, we kunnen staat maken op een goede geneeskunde, de wegen zijn niet optimaal, maar we mogen toch niet echt klagen, de lonen liggen hier vrij hoog, enz, enz. Kortom, in vergelijking met vele, vele landen, zelfs deze in Europa, leven we in een luilekkerland.

Alleen, zure kritikasters zoals u vinden het nooit goed natuurlijk.

Laatst gewijzigd door system : 20 februari 2011 om 13:10.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be