![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kind werd in een weeshuis geplaatst na een mislukte poging door twee vriendinnen van het homokoppel om het kind naar België te smokkelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook steun ik geen mensen die zondermeer een boreling willen inzetten om hun (onwettelijke) goesting te bekomen.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 22 februari 2011 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel als me die fixatie reeds veel langer bekend is en weer eens bevestigd wordt door :'Totdat homo's hetzelfde doen, dan is er plots het belang van het kind... ' Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, ik was blijkbaar fout (of misschien niet) ... mijn excuses We zitten dus mét vaderschap en draagmoederschap en blijkbaar een inbreuk vanwege het commerciële karakter ervan. Ik weet niet of dit laatste ook daadwerkelijk bewezen geacht wordt. Citaat:
Indien het een zelfde geval was dan zou men met twee verschillende uitspraken zitten...of het discriminatie ( omwille van homo's vs hetero's ) was is dan nog de vraag. Willekeur, zoals Xeno zei, zou je 't dan kunnen noemen voor mijn part Laatst gewijzigd door praha : 23 februari 2011 om 01:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar wat zegt de wet ?
De wet stelt het commerciële draagmoederschap strafbaar ... maar legt, mijn inziens, niet als strafmaat op dat je dan geen toewijzing zou kunnen krijgen. Dat zijn toch twee aparte zaken ? Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het blijven twee aparte zaken hoor... hoe je dat nu draait of keert. Citaat:
Citaat:
2) Er wordt toch helemaal niet gesteld dat zij dit wel zouden mogen ... er zijn enkel de voldongen feiten... en van daar wordt er verder op ingegaan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je een kind verwekt, zelfs met een partner naar keuze, weet je dat dit kind ooit zal lijden en doodgaan. De plastieken pop wordt vervangen door een levensecht kind. Waar situeert zich het probleem ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
U doet nu alsof men op een dag opstaat en zegt :' t is zonnig vandaag, ik heb goesting in een kind, laten we naar oekraine gaan en er daar eentje halen'. Soms vraag ik mij echt af of hetero's wel beseffen wat een geluk ze enerzijds hebben dat ze 'kinderen kunnen maken', en anderszijds door hebben wat een verantwoordelijkheid ze daarmee opnemen. Of is het eerder een soort van jaloezie die speelt : ik heb wat jij niet hebt, en ge moogt het ook niet hebben ? Van egoïsme gesproken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Homoseksuele koppels mogen zo'n kinderen opvoeden van kleinsaf tot ze groot zijn. Ze mogen dat al lang voor de adoptiewet werd aangepast in hun voordeel. Toch blijven ze daar opvallend afwezig. Daarom lijkt het mij, dat het de homofielen veel meer te doen is om hun rechten, dan wel om een kinderwens. Dat het hen meer te doen is om het wegwerken van alle soorten van discriminatie, dan wel het hebben van een kind. En deze schijnheidligheid vind ik bjzonder jammer. Ik kan hun strijd best begrijpen, maar niet dat daarvoor kinderen worden gebruikt. Dat is geen kinderliefde, maar eigenliefde. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat U een oneigenlijke vergelijking maakt. Het hebben van een eigen kinderwens staat niet gelijk aan het hebben van een wens om probleemkinderen op te voeden.
Ik ken verschillende mensen die niet direct zwanger werden en nadien IVF hebben gedaan, maar geen van allen nam op dat ogenblik in overweging om dan maar pleegouder te spelen voor een aantal - inwisselbare - pleegkinderen. Eén koppel overwoog wèl adoptie, de anderen zelfs niet. Zelf heb ik twee kinderen maar zou nooit als pleegouder hebben willen fungeren. Ik ken twee koppels pleegouders : die doen het voor het extra inkomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat kind geen normale jeugd zou hebben of dat het kind daar "iets aan zou overhouden". Integendeel: het lijkt me vrij duidelijk dat het kind beter af is bij zijn ouders dan in een Oekraïens weeshuis.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat "recht" bestaat alleen in uw fantasie.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() Zeer blij dat Samuel eindelijk bij zijn biologische tevens wensouders is. Wat ik niet begrijp is waarom baby D. niet bij de biologische papa is. Is er dan een verschil tussen Nederland en Oekraïne?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat duidelijk lijkt is dat je emotioneel te betrokken bent om een objectief oordeel te vellen.
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gezever.
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb dat in mijn glazen bol gezien. En u?
![]() |
![]() |