![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: ZOU je zoon homo mogen spelen in een Vlaamse film? | |||
Tuurlijk! |
![]() ![]() ![]() |
19 | 63,33% |
Ja, maar UITSLUITEND een hoofdrol. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,67% |
Ja, maar GEEN hoofdrol. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Sorry, mijn zoon mag geen andere jongen kussen, ook al is dat in een film. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 26,67% |
Ik weet het ECHT niet. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,33% |
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() De regisseur had over dat recht klaarblijkelijk toch wat bedenkingen..het woordje homofobie lag al binnen handbereik..
Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 16 maart 2011 om 18:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Staatssecretaris
|
![]() Je kan iets onnozel en bekrompen vinden zonder iemand een recht te ontzeggen.
![]() |
#183 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het gaat er ook niet om dat dit voorval opgeklopt moet worden of dat die ouders met pek en veren overdekt moeten worden, laat staan dat ze niet het legale recht zouden hebben om de medewerking van hun kind aan een film tegen te houden. Het is simpelweg zo dat, in principe, een vijftienjarige voor zichzelf zou moeten kunnen uitmaken of hij een bepaalde, volledig legale rol in een film wil spelen, zonder dat dat onmogelijk wordt gemaakt door de blijkbaar eerder bekrompen opvattingen van de ouders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, niet dat dat voor mij een verschil zou uitmaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Europees Commissaris
|
![]() De kwatongen verspreiden zich wel iets rapper in 'derpkens', maar daaraan dient men niet toe te geven. Ik droom altijd dat ook kleine landjes bergen kunnen verzetten op gebied van openheid van geest. Waarom zouden die dat niet kunnen ?
![]() |
#187 |
|
![]() Wanneer ik zeg dat dat in principe zou moeten kunnen, bedoel ik niet dat ouders hun legaal hoederecht ontzegd zou moeten worden, maar wel dat kritiek op hun beslissing gerechtvaardigd is - zonder dat daar al te veel heisa rond moet gemaakt worden, zoals nu wel het geval is, natuurlijk. De kinderen hebben zelf bepaald dat ze absoluut geen problemen hebben met het spelen van die rol, die hen objectief ook geen enkele schade berokkent, wel integendeel, dus kunnen we gerechtvaardigd oordelen dat die ouders gemotiveerd zijn door een zekere mate van bekrompenheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
Ten tweede lijkt het me dat enig potentieel (onschuldig) geplaag vanuit de peergroep lang niet opweegt tegen de mogelijkheid tot zelfontplooiing die een jonge acteur geboden wordt door het spelen van een hoofdrol in een film. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang die kleine geen 18 is mogen die ouders weigeren om hun kind zoiets te laten doen en daarmee uit ..
Niet alleen zijn ze verantwoordelijk voor de opvoeding van dat kind, ook moeten zij mee kunnen beslissen wat wel of niet een goede carrierestap is ... Dat héél dat produktiehuis op z'n kop staat omdat hun idee niet kan doorgaan is hun probleem en die regisseur mag nog bij 100 kranten gaan bleiten, dat hij z'n eigen kind de rol maar geeft dan ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
- Het sexueel leven van mijn kind is voor hemzelf bedoeld. Ik kan hem naar een juiste weg wijzen. Meer kan ik niet doen (ik kan niks verplichten daaromtrent). Laatst gewijzigd door QuasiX : 16 maart 2011 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Staatssecretaris
|
![]() Tegen de bekrompenheid van anderen. Kinderen (lees klasgenoten) kunnen wreed zijn tegen elkaar.
![]() |
#193 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat gevaar is van algemene aard.
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Komen eten" is toch hilarisch?
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je mag lachen uiteraard, maar eigenlijk kan ik goed begrijpen dat mensen ongerust worden over hun kinderen nu er toch de laatste tijd wat tipjes van de sluier gelicht worden over hoe massaal het gestructureerde kindermisbruik in dit land wel is.
![]() |
![]() |