Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 17 april 2011, 08:29   #181
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Even in herinnering brengen, want het antwoord blijft uit!
PB bericht verstuurd.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 17 april 2011, 08:43   #182
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Een boulette bestellen in een frituur is niet bekrompen het getuigt alleen uit welke lagere sociale klasse u afkomstig bent.
Wat bestel jij dan zoal thuis bij jou in de marollen?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 17 april 2011, 08:47   #183
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Overtuigd, schreef ik. Of ik overtuigend ben, dat weet ik niet. Ik doe mijn best.

Ik heb nog nooit het Belgisch systeem verdedigd. Ik heb al helemaal nog nooit het katholicisme verdedigd (ik weet echt niet waar je je op baseert om te zeggen dat ik dat wel zou doen. Het is handiger als je discusieer met mensen om gewoon in te gaan op wat ze schrijven, en ze geen woorden in de mond te leggen die mijlen ver af staan van wat ze schrijven, denk je niet?).

Ik ben tegen natie-staten, zowel tegen de bestaande natie-staat België als tegen de hypothetische natie-staat Vlaanderen.
Het huidige Europa, daar is nog veel werk aan. In theorie zou een 'Europa der Volkeren' op lange termijn misschien wel kunnen werken. Al zie ik dat meer op als een soort confederatie van allerlei kleine gemeenschappen, niet noodzakelijk met taal als primaire onderverdeling. Kant heeft hier interessante dingen over geschreven, en Rousseau ook.

Maar ik ben het 100 % met je eens dat we ons het beste op Europees niveau kunnen verdedigen tegen het grootkapitaal. Alleen jammer dat de huidige Commissie en de huidige Europese Raad van Regeringsleiders daar niet echt mee bezig is.

Ik geef je ook gelijk dat het concept 'België' in 1830 is uitgevonden. En dus is België een artificiële staat. Maar het concept 'Vlaanderen' is net zo artificieel en uitgevonden als 'België'. De grenzen van deze regio zijn de voorbije eeuwen enorm verschoven, en wat we nu Vlaanderen noemen is hoofdzakelijk gecreëerd sinds 1960, door de vastlegging van de taalgrens, en door culturele fenomenen zoals bvb televisie, die een gemeenschappelijke identiteit hebben gecrëeerd die er voordien niet echt was. Stijn Streuvels en Guido Gezelle schreven niet in dezelfde taal als de Limburgers in hun tijd. Nu schrijven zowel Westvlaamse, Limburgse als Brabantse auteurs in de Zuidnederlandse, Vlaamse variant van het AN. Dit is een relatief recent fenomeen. En zoals alle vormen van menselijke cultuur is het door mensen gecreëerd, 'uitgevonden' dus. Daarom dat ik vind dat elke vorm van nationalisme zich baseert op een imaginair concept, dat geen reële waarde heeft voor mensen die er zich niets van aantrekken. Een beetje zoals religie dus.
(de 7de Dag heb ik niet gezien vandaag, ik heb te lang op café gezeten zaterdagnacht, ik had geen zin om mij weer eens te pletter te ergeren aan al die pipo's en hun gezever)
Bof, je komt nogal over , dat je wel het Belgisch systeem verdedigd

"katholicisme" uitschuiver van mij, mijn fout, ik verwees naar het vroegere KKK
(Koning, Kerk en Kapitaal)

Goed je bent tegen het concept van naties, Belgische en Vlaamse, maar hoe wil je het dan organiseren ? Een confederatie van gemeenschappen heb ik begrepen als ik je tekst lees, maar niet op basis van taal.
Je begrijpt toch dat een gemeenschap veel efficienter is si on doit pas tout dire dans une deuxieme langue ?

Kan je me een link geven voor Kant en Rousseau, de laatste doet een belletje rinkelen, de eerste niet echt, alvast bedankt.

"Belgie een artificieele staat " we gaan nog "overeen" komen
Kijk ik stel vast werkende in Brussel met franstaligen dat een "natie" veel beter zou functioneren als de " gemeenschap" één zelfde taal spreekt.
Het feit dat e een "Vlaamse" natie zou zijn houd per definitie niet in dat we niet samenwerken met andere staten , in dit geval een "Waalse " staat.
Dat is het versvhil dat jij als anti nationalist moet maken en er is een veschil tussen de 19 de eeuw en d 21 ste eeuw, Belgie is van de 19 de eeuw, een onafhankelijk Vlaanderen is eigentijds.

edit : Ik ga akkoord met het je visie op het concept "religie"
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 17 april 2011 om 08:48.
nabat54 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be