Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2011, 11:20   #181
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ik heb inmiddels toch wel een paar keer naar jouw mening, jouw visie, jouw invulling van een "eerlijk en effectief asielbeleid" gevraagd, maar tot op heden heb je daar nog geen antwoord op gegeven.
Zolang daar van jou geen antwoord op komt, vind ik niet dat je mensen kunt verwijten dat er niet ten gronde over asiel wordt gediscussiëerd want je doet het zelf immers ook niet.
Heb jij zelf al je visie gegeven over het asielbeleid dat jij voorstaat?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 11:51   #182
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Heb jij zelf al je visie gegeven over het asielbeleid dat jij voorstaat?
Mijn visie doet niet eens terzake aangezien ik slechts een min of meer geïnteresseerde meezlezer van dit topic ben; ik ben dus feitelijk niet één van de discussiërende partijen.

Waar het mij hier om gaat, is dat zolang jij zelf niet over de brug komt met jouw concrete visie, dat je mensen dan niet kunt verwijten dat er niet ten gronde over asiel wordt gediscussiëerd.
Een discussie vereist namelijk een uitwisseling van concrete standpunten, van concrete zienswijzes. Gebeurt dat niet, en weigert één der partijen een eigen standpunt in te nemen of kenbaar te maken, dan is er geen sprake meer van een discussie, maar van een verhoor.
Ik heb je eerder al laten zien dat een aantal mensen jou hebben verteld wat hun concrete visie is. Ik heb er toen ook de linkjes bij gezet zodat je dat nog eens kon nalezen, dus nu is het toch echt aan jou om jouw standpunten, jouw visie, jouw concrete invulling wereldkundig te maken, me dunkt.
Oud 3 juni 2011, 12:14   #183
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Mijn visie doet niet eens terzake aangezien ik slechts een min of meer geïnteresseerde meezlezer van dit topic ben; ik ben dus feitelijk niet één van de discussiërende partijen.

Waar het mij hier om gaat, is dat zolang jij zelf niet over de brug komt met jouw concrete visie, dat je mensen dan niet kunt verwijten dat er niet ten gronde over asiel wordt gediscussiëerd.
Een discussie vereist namelijk een uitwisseling van concrete standpunten, van concrete zienswijzes. Gebeurt dat niet, en weigert één der partijen een eigen standpunt in te nemen of kenbaar te maken, dan is er geen sprake meer van een discussie, maar van een verhoor.
Ik heb je eerder al laten zien dat een aantal mensen jou hebben verteld wat hun concrete visie is. Ik heb er toen ook de linkjes bij gezet zodat je dat nog eens kon nalezen, dus nu is het toch echt aan jou om jouw standpunten, jouw visie, jouw concrete invulling wereldkundig te maken, me dunkt.
Is stilaan duidelijk dat Artisjok gewoonweg geen asielbeleid wil. Afschaffen.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 12:29   #184
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij schrijft wel veel berichten, voor een meelezer.

Citaat:
Waar het mij om gaat is dat degenen die hier steevast kritiek hebben op alles en iedereen (ook al is die kritiek overgenomen van het VB-blaadje) nu eens komen vertellen welk asielbeleid zij voorstaan (ook al is dit asielbeleid overgenomen van het VB-blaadje, voor zover er daar een asielbeleid terig te vinden is)
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 12:46   #185
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Jij schrijft wel veel berichten, voor een meelezer.
Omdat ik in dit topic een geïnteresseerde meelezer ben, die graag ook jouw mening, jouw visie, jouw invulling van een "eerlijk en effectief asielbeleid" wil weten. De mening van anderen is mij al wel duidelijk, jouw mening is dat nog steeds niet aangezien je die nog niet gegeven hebt.

Citaat:
Waar het mij om gaat is dat degenen die hier steevast kritiek hebben op alles en iedereen (ook al is die kritiek overgenomen van het VB-blaadje) nu eens komen vertellen welk asielbeleid zij voorstaan (ook al is dit asielbeleid overgenomen van het VB-blaadje, voor zover er daar een asielbeleid terig te vinden is)
Dat zei je eergisteren ook al, en toen heb ik je de linkjes gegeven naar wat een aantal mensen vindt, maar daar heb jij ofwel overheen gelezen, ofwel heb jij dat genegeerd. Hier heb je die linkjes nogmaals:

http://forum.politics.be/showthread....35#post5447535

http://forum.politics.be/showthread....22#post5448022

http://forum.politics.be/showthread....75#post5451375

Deze mensen hebben jou dus hun mening, hun visie, hun invulling gegeven. Dan is het nu echt de hoogste tijd dat jij met jouw mening, jouw visie, jouw invulling over de brug komt, zoals in een discussie betamelijk is. Anders is het, zoals ik al zei, geen discussie maar een eenzijdig verhoor.

Indien je onverhoopt geen eigen mening, visie of invulling hebt, en dat kan natuurlijk, dan vind ik dat natuurlijk ook best, maar dan zou je dat wel gewoon eerlijk moeten zeggen, en dan zou je zeker achterwege moeten laten om anderen, die hun mening wel gegeven hebben, te verwijten dat ze geen discussie ten gronde voeren.
Oud 3 juni 2011, 12:52   #186
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Is stilaan duidelijk dat Artisjok gewoonweg geen asielbeleid wil. Afschaffen.
Dat zou kunnen, maar dat hoor dan ik het liefst van artisjok zelf. Ik wil vooralsnog geen voorbarige conclusies trekken en wacht liever af waar artisjok eventueel zelf mee afkomt, welke concrete invulling artisjok zelf aan een "eerlijk en effectief asielbeleid" wil geven.
Oud 3 juni 2011, 14:51   #187
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Palestijnen kunnen dus geen asiel krijgen, die moeten maar gaan vechten.
Idem voor Iraniërs en Irakezen ten tijde van de oorlog Iran-Irak.
Idem voor jonge gasten uit Myanmar.
Je hebt nu eenmaal mensen die niet zo zot zijn om voor kanonnenvlees te dienen. Daarvoor dient nu net asiel.
Alhoewel je in je eerst alinea akkoord ging met het principe van asiel, breek je dit nu volledig af.
klopt......ik geef ook toe dat dit "mijn" afwijking van de VN-vluchtelingen procedures is.

Strijders naar hun slagveldje

Laatst gewijzigd door kelt : 3 juni 2011 om 14:53.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2011, 20:49   #188
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Repatriëring.
De rest krijgen illegalen niet.
Larie!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 07:20   #189
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...verliezen.aspx

maar allé...ik bedoel maar....eh......hoe is het MOGELIJK dat daar zelfs een "beleid" over moet zijn ?

Laatst gewijzigd door kelt : 6 juni 2011 om 07:21.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 09:22   #190
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...verliezen.aspx

maar allé...ik bedoel maar....eh......hoe is het MOGELIJK dat daar zelfs een "beleid" over moet zijn ?
Is al lang geweten. In het antwerpse OCMW zijn veel Pakistaanse asielzoekers die ze dan een maand of drie kwijtspelen omdat ze even terug naar huis gegaan zijn (bruid gaan kopen en zo hé).

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 6 juni 2011 om 09:23.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 11:55   #191
Wisord
Banneling

Standaard

Het leven zoals het is in Afghanistan , waarom zouden deze mensen vluchten ?

Een stukje uit een persbericht .
Citaat:
Vooreerst is het 25 km buiten Kabul al onveilig en riskeer je – zelfs als 'buitenlandse' Afghaan – je leven

Het eerste wat je opvalt als je door Kabul wandelt, is de tegenstelling tussen rijk en arm. Tussen de grote villa's van de nieuwe rijken, de moderne buildings van de buitenlandse banken, de prestigieuze auto's van de grote ngo's aan de ene kant, en de leefsituatie van de gewone mensen aan de andere kant. Kinderen trachten een centje bij te verdienen door schoenen te poetsen, water te verkopen, religieuze boekjes aan de man te brengen. Ze scharrelen zo een schamele 50 afghani per dag bij elkaar (0,75 euro). Terwijl de villa – met zwembad – van een lid van de regering of een andere hoge piet 35.000 euro per maand aan huur kost.

Bron http://www.intal.be/nl/article/kabul...e-ongelijkheid

Laatst gewijzigd door Wisord : 6 juni 2011 om 11:56.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 11:59   #192
Wisord
Banneling

Standaard

Kindervluchtelingen worden door onze strenge en overdreven wetgeving blootgesteld aan misbruik en mensenhandel in Europa .

Ik citeer een stukje ....

Citaat:
There are already children trying to dodge the asylum system and by doing so they are putting themselves in terrible danger. These new measures could encourage them to try and stay completely under the radar and not seek the help they are entitled to. One of the boys we spoke to said he would commit suicide if he was forced to go back to Afghanistan. Others are fearful because they have been told that they will be held responsible if they go back.".
BRON http://www.guardian.co.uk/world/2010...pe-afghanistan
Oud 6 juni 2011, 12:08   #193
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Het leven zoals het is in Afghanistan , waarom zouden deze mensen vluchten ?

Een stukje uit een persbericht .

Bron http://www.intal.be/nl/article/kabul...e-ongelijkheid
Ah, 't zijn economische vluchtelingen , geldzoekers dus...
Dan heb je groot gelijk dat je ze niet binnen wenst te laten, die pakken enkel de mogelijkheden af van de mensen die het wel nodig hebben...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 12:12   #194
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ah, 't zijn economische vluchtelingen , geldzoekers dus...
Dan heb je groot gelijk dat je ze niet binnen wenst te laten, die pakken enkel de mogelijkheden af van de mensen die het wel nodig hebben...
Mss dat je eens naar daar gaat kijken...., kan je ter plaatse om uw moeke gaan roepen.

Laatst gewijzigd door Wisord : 6 juni 2011 om 12:12.
Oud 6 juni 2011, 12:15   #195
Wisord
Banneling

Standaard

Kijk eens naar deze ...
Citaat:
List of 13621 documented refugee deaths through Fortress Europe
te bekijken in pdf. bron http://www.scribd.com/doc/31207694/L...ortress-Europe

Laatst gewijzigd door Wisord : 6 juni 2011 om 12:16.
Oud 6 juni 2011, 12:16   #196
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mss dat je eens naar daar gaat kijken...., kan je ter plaatse om uw moeke gaan roepen.
Maar jongen toch , je post net zelf dat het economische vluchtelingen zijn...
En indien mensen zoals veel linksen niet persé de boel ginder willen verwesteren zouden ze er minder problemen hebben om toe te komen .
En naar ginder gaan , wrm zou ik naar daar willen gaan, als iedereen blijft op 't plaatske waar ze moeten zijn zou er al héél wat minder zever zijn...
Oud 6 juni 2011, 12:18   #197
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar jongen toch , je post net zelf dat het economische vluchtelingen zijn...
En indien mensen zoals veel linksen niet persé de boel ginder willen verwesteren zouden ze er minder problemen hebben om toe te komen .
En naar ginder gaan , wrm zou ik naar daar willen gaan, als iedereen blijft op 't plaatske waar ze moeten zijn zou er al héél wat minder zever zijn...

Wat zijn de redenen dat deze mensen hun land verlaten denk je ? Mensenrechten zijn universeel, en de civiele, economische, sociale en culturele rechten behoren toe aan alle mensen. Vluchtelingen moeten ook kunnen genieten van deze rechten daar zij de kwetsbaarste groep zijn is dit van groot belang .Het recht om asiel aan te vragen, de vrijheid van de gedwongen terugkeer, de vrijheid van verkeer en op bescherming is dezer dagen met de opkomst van extreem rechts in in gevaar .
Oud 6 juni 2011, 12:27   #198
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zijn de redenen dat deze mensen hun land verlaten denk je ? Mensenrechten zijn universeel, en de civiele, economische, sociale en culturele rechten behoren toe aan alle mensen. Vluchtelingen moeten ook kunnen genieten van deze rechten daar zij de kwetsbaarste groep zijn is dit van groot belang .Het recht om asiel aan te vragen, de vrijheid van de gedwongen terugkeer, de vrijheid van verkeer en op bescherming is dezer dagen met de opkomst van extreem rechts in in gevaar .
Volgens 't geen je postte :
Citaat:
Vooreerst is het 25 km buiten Kabul al onveilig en riskeer je – zelfs als 'buitenlandse' Afghaan – je leven

Het eerste wat je opvalt als je door Kabul wandelt, is de tegenstelling tussen rijk en arm. Tussen de grote villa's van de nieuwe rijken, de moderne buildings van de buitenlandse banken, de prestigieuze auto's van de grote ngo's aan de ene kant, en de leefsituatie van de gewone mensen aan de andere kant. Kinderen trachten een centje bij te verdienen door schoenen te poetsen, water te verkopen, religieuze boekjes aan de man te brengen. Ze scharrelen zo een schamele 50 afghani per dag bij elkaar (0,75 euro). Terwijl de villa – met zwembad – van een lid van de regering of een andere hoge piet 35.000 euro per maand aan huur kost.
Lijkt het me dat we idd over economische verhuizertjes gaat...
En de rechten? Iedereen heeft die rechten, maar door hun eigen achtergrond hier terug te willen opbouwen komen die rechten van ons dan weer in het gedrang... Een Inuit die naar de woestijn vlucht moet ook niet in een iglo willen wonen ...
Oud 6 juni 2011, 12:43   #199
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat zijn de redenen dat deze mensen hun land verlaten denk je ?
Er zijn alleszins voldoende redenen waarom steeds meer en meer mensen het niet meer zien zitten om dat hier allemaal binnen te laten.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2011, 12:45   #200
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens 't geen je postte :
Lijkt het me dat we idd over economische verhuizertjes gaat...
En de rechten? Iedereen heeft die rechten, maar door hun eigen achtergrond hier terug te willen opbouwen komen die rechten van ons dan weer in het gedrang... Een Inuit die naar de woestijn vlucht moet ook niet in een iglo willen wonen ...
Blijkbaar moet je dringend eens de moeite doen wat meer te lezen over deze mensen ipv uw eigen verhaal over hen te schrijven.

Zij proberen te ontsnappen als gevolg van oorlog, honger, geweld , martelpraktijken , homohaat of welke reden dan ook . Kijk hier voor te beginnen ook eens .

http://www.amnesty.nl/thema/thema_vluchtelingen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be