Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2011, 21:29   #181
RSK
Burgemeester

Standaard

Bedankt voor de informatie! Beste Macchiavelli!
RSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 22:16   #182
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Zoals ik al eerder schreef, duidt het nodige erop dat het hele Srebrenicaverhaal misschien wel van te voren al gepland was, als we het verhaal van de toenmalige Amerikaanse onderminister voor de Balkan, Richard Holbrooke mogen geloven. Srebrenica was nodig om de Amerikanen een reden te geven om mee te vechten en het uiteindelijke doel te realiseren, een verdeeld Joegoslavië.

Amerika wist dat het niet goed voorbereide Dutchbat de Canadezen zou opvolgen. Amerika wist ook dat Nederland netjes zou doen wat er gevraagd werd. Bosnië kreeg de volledige steun van de VS en Duitsland, dat wapens leverde aan Kroatië, Bosnië en Herzegovina en Kosovo, ondanks het wapenembargo. Zowat de gehele islamitische wereld stond achter het voornamelijk islamitische Bosnië, net zoals Amerika, dat onder leiding van Clinton, die connecties met Afghanistan en Iran gebruikte om zo aan doorgewinterde jihadi's en mujahedin te komen die de fundamentalistische Bosnische moslims zouden bijstaan.

Waarom steunden Amerika en Duitsland de Kroaten en Bosnische moslims tegen Servië, en waarom moest Joegoslavië gedesintegreerd worden?

In het geval van Duitsland is dat vrij eenvoudig te verklaren. Nog afgezien van de nazistische vazalstaatjes Kroatië en Bosnië tijdens de Tweede Wereldoorlog, en de Bosnisch moslimse SS-divisie "Handschar", had Duitsland na de Tweede Wereldoorlog een zware invloed op met name de economie van Kroatië; Duitse bedrijven hadden er veel vestigingen. Het rijke Kroatië losweken uit Joegoslavië, dat het als geheel economisch veel moeilijker had, zou Duitsland en de Duitse economie ten goede komen. Wellicht vandaar dat Duitsland al maanden voordat de echte gevechten plaatsvonden, indirect (via o.a. Italië en Hongarije) wapens aan Kroatië leverde.
De winst voor Amerika was vooral het einde van Joegoslavië als zelfstandige staat waardoor Amerika een veel grotere druk en invloed kon gaan uitoefenen op het verdeelde ex-Joegoslavië en zo een geopolitieke stap dichterbij het Midden-Oosten kon komen. Het steunen van de Bosnische moslims tegen de Serviërs paste dan ook perfect in dat plan.
Een plan dat ook de EU van harte steunde, want om één of andere duistere reden moest en zou er een islamitische staat in Europa gesticht worden. Wellicht als onderdeel van het Eurabië-project van de EU, die door de Resoluties van Straatsburg van 7 juni 1975 al met de Arabische moslimwereld beklonken waren?

Nu Mladic is opgepakt en uitgeleverd, roept dat veel vragen op, niet alleen bij de Serviërs, maar ook bij mensen met een kritische blik, en hopelijk een goed geheugen. De meeste mensen baseren hun mening immers op wat zij via de reguliere media voorgeschoteld krijgen, hetgeen een nogal vertekend beeld geeft.
Aan de ene kant horen we dat Mladic is uitgeleverd vanwege de genocide in 1995, aan de andere kant horen we dat er dealtjes zijn gesloten om toetreding van Servië tot de EU te bevorderen. Wat moeten wij nu geloven? Is het eerst opsplitsen van Joegoslavië en het daarna weer verzamelen onder EU-vlag de oplossing? Voor wie dan? Wie zijn daar beter van geworden of zullen daar beter van worden?

Moeten wij zomaar klakkeloos aannemen dat Mladic een moordenaar is die 8000 moslimmannen heeft gedood? Weten wij wat daaraan voorafging en wat hem ertoe bewogen heeft deze beslissing te nemen? Ja dat weten we natuurlijk, althans, dat weten degenen die een goed geheugen hebben en/of wat verder kijken dan de reguliere media vertelt.
De schandelijke wandaden van Naser Oric en zijn bende, alsmede de belachelijke lage straf van twee jaar, zijn in dit topic al vaker aan bod gekomen. Degenen die het gemist hebben, en een sterke maag hebben, kunnen hier wat gruwelijke beelden zien, die destijds bewust uit de media gehouden zijn om de publieke opinie te beïnvloeden richting sympathie voor de zogenaamd zielige moslims en antipathie jegens de zogenaamd op genocide beluste Serviërs: Why didn’t we see these photos before Bill Clinton chose to support the Muslims in Bosnia?.
Dit en meer gebeurde er met Servische burgers voordat Mladic besloot dat het genoeg was en vervolgens Srebrenica aanviel!

Terug naar Dutchbat en overste Karremans in Srebrenica. De constante aanvallen van moslims vanuit de enclave op de Servische bevolking werden niet tegengehouden door het VN-bataljon. Vele honderden, sommige bronnen spreken van duizenden, onschuldige Servische vrouwen en kinderen en bejaarden werden vermoord, verkracht en tegen deuren van hun huis gespijkerd. Iedereen, zelfs tot aan koningin Beatrix toe, werd vooraf gewaarschuwd over de onhoudbare positie van Dutchbat, zonder dat er ook maar enige actie ondernomen werd!

Het hele geval van Srebrenica en de Serviërs is zo uit zijn verband gerukt door de manipulerende media, zowel toen als nu, die samen met de westerse politiek als enige doel had de publieke opinie te beïnvloeden. Iedereen moest en zou geloven dat de Serviërs de slechterikken waren en de moslims de zielige slachtoffers.
De waarheid is een andere...
Dit is de waanzin voorbij...net als alles wat islam en de aanhangers van die ideologie betreft.

't Licht dooft langzaam maar zeker in 't avondland!

Maar ooit keert de 'rede' terug, en wat zal de geschiedenis hard oordelen over onze huidige politieke leiders!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2011, 23:06   #183
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RSK Bekijk bericht
Bedankt voor de informatie! Beste Macchiavelli!
Geen dank.

Toen bijna 20 jaar geleden daar de boel uit elkaar klapte, kreeg ik al het gevoel dat er dingen niet klopten, zonder dat ik precies kon aanduiden wat, maar dat het zaakje ergens stonk, was me in elk geval wel heel duidelijk.
Dankzij het internet is er nu een schat aan informatie online gekomen, en wie een beetje gericht zoekt, zal nog wel veel meer vinden.

Ik schaam me als mede-Europeaan kapot als ik zie hoe het Servische volk destijds, en nog steeds eigenlijk, telkens weer de zwarte piet kreeg toegeschoven, terwijl de wandaden van anderen vrijwel volledig uit de wind gezet en het uit nieuws gehouden werden om de geopolitieke belangen van Amerika, de EU en de islamitische wereld te dienen.

Ik vind het daarom mijn morele plicht om alle beschikbare informatie over de Joegoslavische (burger)oorlogen naar boven te halen, want veel te lang is er veel te veel verzwegen en verkeerdelijk voorgesteld in de media.
Dat pleit de Serviërs overigens niet helemaal vrij, maar zij zijn niet meer of minder schuldig dan de Kroaten, Bosnische moslims, Kosovo-Albanezen etc. En dat mag gerust wel eens gezegd worden!
Oud 7 juni 2011, 23:46   #184
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dit is de waanzin voorbij...net als alles wat islam en de aanhangers van die ideologie betreft.

't Licht dooft langzaam maar zeker in 't avondland!

Maar ooit keert de 'rede' terug, en wat zal de geschiedenis hard oordelen over onze huidige politieke leiders!
Dit is zeker de waanzin voorbij. Dit is gewoon weer-zin-wek-kend.

Grootmachten die willens en wetens het vuurtje opstookten, o.a. door meer dan 6000 bikkelharde jihadi's naar een toch al explosief oorlogsgebied te laten halen om daarmee de Servische burgerbevolking te terroriseren, om onschuldige vrouwen, kinderen, niet-soldaten en ouderen van dagen te onthoofden, verminken, hun ontzielde lichamen op deuren en muren te spijkeren en ga zo maar door. Om daarna de tegenreactie, die onvermijdelijk ging komen, te misbruiken om met veel machtsvertoon de hele Servische natie te verdoemen.

Moge het bloed van al die onschuldigen over de hoofden vloeien van de kl**tzakken in het Witte Huis, in Brussel en elders, die deze smerige zaken hebben geïnstigeerd en mede mogelijk gemaakt. Die horen stuk voor stuk ook voor dat Joegoslavië-tribunaal te verschijnen!
Oud 8 juni 2011, 00:34   #185
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Het is nog steeds gaande: vandaag poogde ik tweemaal de getuigenis van een franse kolonel over de aanslag in Sarajevo bij de commentaar van een krant te plaatsen, maar die informatie geraakte er niet door hoor.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2011, 09:32   #186
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Wat wel doorgeraakte was volgende commentaar:

Citaat:
Op 07 juni 2011 omstreeks 21u10, zei Luk D., Melle:

Een vreselijke geschiedenis inderdaad; het herinnert er ons aan hoe bloeddorstig de mens is. Gelukkig is na WO II de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens gemaakt en kunnen criminelen die zich schuldig maken aan genocide nu voor een tribunaal gebracht worden. Maar de misdaden van Mladic, Karadzic en Milosovic hangen ook nog samen met de verschrikkingen in Joegoslavie gedurende WO II waar honderd duizenden Serviers, Joden en Romas werden uitgemoord door de Kroatische nazi ustashe criminelen. Het Kroatische zeer katholieke ustasha nazi regime had de zegen van de katholieke kerk (de zalige Kardinaal Stepinac). Vreemd hoe de kranten dit aspect van deze religieuze oorlog in Joegoslavie niet meer belichten. In de jaren 90 hebben we oa de wraak gezien van de orthodox christelijke Serviers op de moslims, die tijdens WOII de katholieken steunden in hun acties tegen de orthodoxe Serviers. Ustasha criminele leiders konden wel via de katholieke ratline naar Zuid-Amerika ontsnappen.
het zullen dan toch nog de katholieken zijn die het gedaan hebben. Wel tijdens WOII maar kom, we kunnen ook nog naar de Middeleeuwen verwijzen. Zolang we de rol van de bloeddorstige moslims maar niet moeten publiceren!

een ware SCHANDE!
Oud 13 juni 2011, 23:08   #187
marjan
Burgemeester

Standaard

Een gigantische poppenkast dat tribunaal. De mensen hier in het Westen zijn nog dommer dan de laagopgeleiden daar.
-
De mensen daar hebben heel goed door wat er aan de hand is. Zij waren erbij toen hun familie en vrienden bedreigd en gedood werden door Bosnische en islamitische-ideologische milities (Oric, mooi voorbeeld). Leeggeplunderde Servisch-christelijke dorpen. Verkrachte vrouwen soms nog geen 16 jaar oud.. "Verdwenen" mannen en alles wat je als bezit had gewoon weg..
-
Daar kwam voor hun ineens Mladic.. Na de tienduizenden verdreven\leeggeplunderde\verkrachte christelijke Serven. De ratten van Oric verschuilden zich tussen de bevolking van Sebrenica. Maakte Mladic geen ruk uit. Als ze niet naar buiten komen, pakken we ze gewoon allemaal.
-
Gerechtigheid in de ogen van de Serven. .. Maar nu zien ze dat Milosevic, Karadic en Mladic voor de WESTERSE POPPENKAST (internationaal recht) worden gesleept en de barbaren van islamitische Bosnische oorlogsmisdadigers gewoon ongestraft (beetje voorarrest) weer rondlopen.
marjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2011, 12:27   #188
marjan
Burgemeester

Standaard

Een gigantische poppenkast. De mensen hier in het westen zijn nog dommer dan de laagopgeleiden daar.
-
De mensen daar hebben heel goed door wat er aan de hand is. Zij waren erbij toen hun familie en vrienden bedreigd werden door bosnische en islamitische-ideologische milities (Oric, mooi voorbeeld). Leeggeplunderde Servisch-christelijke dorpen. Verkrachte vrouwen soms nog geen 16 jaar oud.. "Verdwenen" mannen en alles wat je als bezit had gewoon weg..
-
Daar kwam voor hun ineens Mladic.. Na de tienduizenden verdreven\leeggeplunderde\verkrachte christelijke Serven. De ratten van Oric verschuilde zich tussen de bevolking van Sebrenica. Maakte Mladic niets uit. Als ze niet naar buiten komen, pakken we ze gewoon allemaal.
-
Gerechtigheid in de ogen van de Serven. .. Maar nu zien ze dat Milosevic, Karadic en Mladic voor de WESTERSE POPPENKAST (internationaal recht) worden gesleept en de barbaren van islamitische Bosniërs gewoon ongestraft (beetje voorarrest) weer rondlopen.
-
Oud 15 juni 2011, 19:18   #189
marjan
Burgemeester

Standaard

De oorlog in Bosnië is officieel beëindigd in 1995. De 'huidige' oorlog in Bosnië (waar moslims nu in de meerderheid zijn: christenen zijn er massaal verjaagd) heeft eigenlijk te maken met de pesterijen tegen de nu christelijke minderheden: men krijgt steeds moeilijker een vergunning om een kerk te bouwen, er zijn reeds priesters en kerken aangevallen. Deze berichten worden niet verspreid in onze pers en media (enkel een berichtje op kerknet.be) en worden bewust verzwegen.
Inmiddels schieten in heel Bosnië minaretten als paddestoelen uit de grond, gefinancierd door Saoedie-Arabië. Daar waar voorheen in de Balkan moslims erg gematigd waren, zie je nu steeds meer baarden en volledig gesluierden in het straatbeeld en leven de verschillende gemeenschappen thans volledig gesegregeerd en hebben nauwelijks nog contact met elkaar...Een soort gespannen vrede die bij het geringste terug kan omslaan in een koude oorlog. De multiculturele samenleving is er volledig mislukt...
Oud 16 juni 2011, 17:13   #190
Neptunus
Gouverneur

Standaard Srebrenica: een grote leugen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
misschien vindt U hier het antwoord in?

http://www.amsterdampost.nl/de-mythe-van-de-genocide-in-srebrenica/[/url]

WIST U DAT?
In een interview met De Standaard in 1995 verklaarde Karadjic: "Ik ben helemaal niet zo gek op politiek. Ik was een erg gelukkig man voor ik in de politiek kwam. Het waren mijn vrienden die mij in de politiek duwden. Voor de oorlog was ik nooit lid van een politieke organisatie. Tot een maand voor de oorlog was ik gewoon arts. Ik verdiende goed. Hoe kunnen ze mij als een oorlogsmisdadiger etiketteren? Voor welke misdaad? Voor het beschermen van mijn volk? Wat is daar fout aan?
Wanneer is het doden van gewapende soldaten in een oorlog "genocide"? Ik vocht tegen de islamitische fanatici en niet tegen de moslims volk. Jihadstrijders op de Balkan. Ik kan me niet herinneren ooit deze beelden op de Nederlandse tv te hebben gezien."

Opzettelijk beschrijven de grote mediaconcerns de gebeurtenissen in Srebrenica als 'de ernstigste gruweldaden in Europa sinds de Tweede Wereldoorlog of sinds de Holocaust, soms als de ergste massamoord op burgers etc.
Doelbewust halen zij de Holocaust en nazi's tevoorschijn om Srebrenica te verbinden met genocide, Serven met nazi's, en moslims als onschuldige slachtoffers.
De internationale pers maakte de strijd om Srebrenica klinken als Stalingrad. In de pers worden 'oorlogsgraven' als 'massagraven' aangeduid.

Op 11 juli 2005 heeft de 'Srebrenica Research Group' op een persconferentie in het gebouw van de Verenigde Naties in New York een tweehonderd pagina's tellend rapport gepresenteerd, met als titel: http://www.srebrenica-report.com/
Het rapport veegt de vloer aan met de officiële versie over de gebeurtenissen in en rond de enclave in 1995. Het komt met onweerlegbare bewijzen dat zowel de omvang van het aantal slachtoffers als de versie die door regeringen en de media worden gegeven, berusten op misleidende manipulatie. Hierdoor wordt een totaal verwrongen beeld van de gebeurtenissen gegeven.
Het rapport werd op de persconferentie gepresenteerd door enkele hoge VN-functionarissen. Phillip Corwin, hoofddeskundige van de 'VN-Coördinatie voor Civiele Zaken' en Carlos Martino Branco, beiden waren destijds in Bosnië aanwezig.
Geen mondelinge of schriftelijke bestellingen van genocide of massamoord uit te voeren door het Servische leger tegen de Bosniërs ooit geproduceerd in de rechtbank.

WIST U DAT?
Naser Oric, een monster, oorlogsmisdadiger en de moordenaar van Srebrenica.
Tussen 1992 en 1995 werden tussen 1300 en 2000 burgers geliquideerd rond Srebrenica door islamitische troepen in Srebrenica, en dit was de voorloper van de beruchte juli 1995 Servische offensief tegen die stad.
Op kerstochtend, 7 januari 1993, vielen 3.000 islamitische strijders onder leiding van 'Het Beest' Naser Oric het dorp Kravica aan en doodden 114 mensen waaronder ook kinderen, vrouwen en ouderen. Niemand wordt gespaard. Ook honden en katten werden doodgeschoten terwijl alle huizen in het dorp, 700 in getal, werden geplunderd en in brand gestoken.

Grafzerken op de orthodoxe begraafplaats werden vernield en ontheiligd, en zelfs de organen van de overledenen werden niet gespaard van plunderingen en ontheiliging. Zelfs dit was niet genoeg voor Oric en zijn moordenaars: Op 16 januari 1993 vielen ze de dorpen Cosici, Kostolomci en Kusici aan.
Op die dag werden in totaal 48 personen gedood. Oric en zijn eenheden slachtten 87 personen af met behulp van messen, hooivorken, stompe voorwerpen, door kruisiging, castratie, in brand steken en marteling.

Mirsad Sulejmanovic (moslim) "Skejo" herinnert zich dat na de aanval op het dorp Kravica, de soldaten van Naser vijf of zes Serviërs in het dorp Kajici gevangen namen en ze hun keel doorsneden. Naser Oric over de moord op de rechter van Srebrenica, Slobodan Ilic: "Ik klom op zijn borst. Hij had een baard en was harig als een dier. Hij keek me aan zonder een woord te zeggen. Ik pakte de bajonet en stak het meteen in een oog en dan draaide ik het heen en weer. Hij maakte geen enkel geluid.
Daarna stak ik het mes in het andere oog … ik kon het niet geloven dat hij niet reageerde.
Eerlijk gezegd werd ik toen voor de eerste keer bang; dus sneed zijn keel direct door."

In zijn boek "Srebrenica was a "Planned Chaos" beschrijft Ibran Mustafic:

""When we took that group captured in Zalazje from [Srebrenica] prison to take them back toward Zalazje, and when the slaying begun, Slobodan Ilic came into my hands. I climbed on his chest. He was bearded and hairy like an animal. He looked at me without saying a word. I took out the bayonet and jabbed it straight into one eye, and then turned it back and forth. He didn't let the single sound out. Then I hit him with the knife in the other eye… I couldn't believe he's not reacting. Frankly, that's when I got scared for the first time, so I cut his throat right after that", Oric described his 'feat' to Mustafic word-for-word during one evening Mustafic visited him.

Oric's admission is followed by the testimony of Mustafic's uncle Ibrahim, who witnessed the same slaughter.

"Naser came over and told me to get ready at once and go with the flag in front of Srebrenica prison. I dressed up and went over. When I came in front of the prison, they took out all those captured in Zalazje and ordered me to drive them towards Zalazje. When we reached the depot, they ordered me to stop and park the truck. I moved to a safe distance. But, when I saw their savagery and when the slaying begun, I felt all the blood drain from my head. When Zulfo (Tursunovic) ripped the knife down the chest of the nurse Rada, while asking her where is her radio-station, I couldn't watch any longer. I came back to Srebrenica on foot from the depot, and they drove the truck over afterwards, which I took from Srebrenica to go home to Potocare. The inside was all bloodied up", Mustafic cites the testimony of his uncle.

The above mentioned medical nurse Rada Milanovic stayed in Srebrenica even after her family moved away. Srebrenica territorial defense headquarters assigned her to medical field group and to a local hospital.
"The Whole Bridge was Floating in Serbian Blood"

Mustafic also recounted other crimes against the Serbs from the town of Srebrenica which were more or less well known. He mentioned that, after the assault against the village Jezestica "Kemo from Pale [near Sarajevo] was carrying a severed head around with him, scaring people".

The murder of the Stjepanovic family is also described. Stjepanovic family members were taken out of their apartment in the Srebrenica Battalion Street by Oric's butchers in July 1992, and taken to nearby Potocare.

"Andjelija Stjepanovic (74) and her son Mihajlo (50) were among those brutally slain then. One Bosnian Muslim from Potocari described afterwards how the whole bridge where these poor people were slaughtered was literally swimming in blood. The killer of Stjepanovic family is Kemo Mehmedovic from Pale, Naser's loyal follower in atrocities. The executioner today lives in Austria, and there are tons of similar examples from Srebrenica. It is a shame that not one of these monsters in the human form have faced responsibility for their crimes, and their main organizer and the one who ordered them to kill, Naser Oric, is today parading in freedom," commented one of a handful of Bosnian Serb civilians who survived the hell of Srebrenica imprisonment."[1]

WIST U DAT?
Volgens de Internationale Commissie voor Vermiste Personen, een totaal van 2.070 mensen zijn aangewezen als Srebrenica slachtoffers.
De lijken die men heeft gevonden zijn lijken van beide kanten (van Serviers ook: tot 300) die tijdens de strijd zijn gesneuveld maar een deel van die mensen stierf een natuurlijke dood voor en na de val van Srebrenica en een deel van moslimoorlogsmisdadigers werd geexecuteerd ( 442 in aantal en niet 8000!).

Moordenaars van de Servische kinderen, vrouwen, oude mensen zijn nooit slachtoffers!!!! Servische soldaten, de meesten afkomstig uit de streek zelf, hadden bij hun inval in juli lijsten bij zich met honderden namen van moslims die van oorlogsmisdaden werden verdacht. Arrestaties van moslimmannen hadden in elk geval voor een deel een selectief karakter.

'De Serviërs kenden de mannen', volgens een Nederlandse chauffeur. 'Ze hadden hele lijsten bij zich en foto's. Ze werden er zo uitgepikt. Nu wordt het verteld alsof de inval zonder enige reden is gedaan en alleen maar om onschuldige burgers te vermoorden.
Op het monument in Potocari (Srebrenica) zie je de namen van meer dan 8.000 moslimmannen.
De lijst omvat niet alleen mannen uit Srebrenica maar uit zeven of acht andere dorpen en gemeenschappen in de regio.
De lijsten van de van juli 1995 bevat ook een groot aantal personen (914) ingeschreven in de stemlijsten in de gemeente van Srebrenica voor de volgende verkiezingen in 1996. De stemlijsten zelf werden goedgekeurd en gecontroleerd door de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa.
3.000 soldaten die overleefden (nu slachtoffers) werd ook bevestigd door de islamitische Gen Enver Hadzihasanovic, die getuigde in Den Haag.

Volgens (moslim Bosnische) Nesib Buric, een voormalig lid van de 28e Divisie verdediging van Srebrenica: "Niemand kan ontkennen dat er in de gemeente Srebrenica 2000 strijders begraven liggen."
Nicholas Burns van het State Department verklaarde dat 800 Srebrenica-gevangenen in kampen in Servië waren vastgehouden en dat de VS er 214 als vluchteling asiel zou geven.
Er zijn vele mensen die in het buitenland wonen en, zoals door verschillende andere organisaties vastgesteld, als vermist zijn opgegeven.
Er zijn andere massagraven ontdekt met de lichamen van mensen die zijn omgekomen bij incidenten die niets met Srebrenica te maken hadden.

Waar zijn dan nog de duizenden ontbrekende moslimse soldaten na 15 jaar?

WIST U DAT?
Waarom is forensisch bewijsmateriaal gebonden aan "Bloedbad van Srebrenica" beschuldigingen? BEWAARD GEHEIM?!
Dr Ljubisa Simic, patholoog en forensisch deskundige, die de volledige toegang had tot forensisch bewijsmateriaal bij de Haagse Openbaar Ministerie met betrekking tot de vermeende "massamoord in Srebrenica", vond de wetenschappelijke bewijzen van de Srebrenica een hoax: het totale aantal slachtoffers, het aantal slachtoffers van de uitgevoerde, het tijdstip van overlijden en de oorzaken van de dood vertellen een verhaal dat volledig anders is dan de officiële mythe.[2]
Het wordt hoog tijd dat vermoedelijke massagraven door een onpartijdige instantie worden onderzocht.

WIST U DAT?
Er is bewijs dat het Bosnische leiderschap onder president Alija Izetbegovic, wilde dat Srebrenica
in Servische handen zou vallen om tot een politieke overwinning te komen.
Zeker, de beschuldigingen van bloedbaden en genocide na de val van Srebrenica hebben enorm geholpen in hun zaak. Het werd ook bevestigd door niemand minder dan Hakija Meholjic (Bosnisch moslim), hoofd van de politie in Srebrenica:"Onze delegatie was samengesteld
uit negen mensen, al de anderen van de delegatie leven en kunnen dit bevestigen."
Dus, Miholjic staat niet alleen met dit verhaal. Volgens (Bosnische moslim) Nesib Buric, een voormalig lid van de 28e Divisie verdediging van Srebrenica, werden ze overgelaten om te worden afgeslacht:
"U kunt schrijven dat ik de verklaring van Hakija Meholjic dat we verraden zijn absoluut steun", zegt Nesin Buric..

Lafaard en en monster Naser Oric was vertrokken uit het Srebrenica gebied voordat de Servische soldaten de stad bezetten.
Waarom ontbrak ook de top 18 leiders van de Bosnische eenheid?
Op 22 juni 1998 verklaarde Hakija Meholjic:

http://www.youtube.com/watch?v=i1a-_...layer_embedded

Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2011, 12:57   #191
Macchiavelli
Minister

Standaard

Nog meer interessante wetenswaardigheden over de val van Srebrenica, Mladic enzovoorts:

More substantiation and documentation of the big hoax concerning Bosnia and the one sided pro-Islamic narrative. Everything we have been force-fed by an agenda-driven media and a political elite with twisted priorities has been a lie.

Srebrenica was an Inside Job

How Alija Izetbegovic's regime held the civilian population of Srebrenica hostage, goaded the [Bosnian]-Serbs into attacking the enclave, and then abandoned the civilian population to the mercy of the attacking enemy.

In the wake of the July 1995 fall of the Srebrenica enclave, thousands of Muslim soldiers and draft eligible men were killed or went missing. Some were captured and summarily executed by Bosnian-Serb forces, and others died in combat.

Western governments, news media, and the U.N. War Crimes Tribunal in The Hague have assiduously misled the public about the nature of the massacre, at the same time they have remained conspicuously silent about the role U.N. officials and the Muslim regime in Sarajevo played in orchestrating the massacre.

http://atlasshrugs2000.typepad.com/a...-unveiled.html

Lees vooral het hele artikel, en alle bronnen die er in dat artikel staan.
Oud 22 juni 2011, 22:39   #192
Neptunus
Gouverneur

Standaard

De oorzaak van de oorlog in Bosnië is te zoeken in de verovering van het balkangebied door de Ottomanen. De Ottomanen, moslims, balkaniseerden de hele regio die men nu de Balkan noemt. Zij zaaiden de kiemen van de balkanoorlogen. De eerste Balkanoorlog, bijna honderd jaar geleden, was een bevrijdingsoorlog: de oorspronkelijke bewoners, christelijke Serven, Kroaten, Macedoniërs, wilden zich bevrijden van het onderdrukkende juk van de Turken.
De oorlog die uitbrak in 1992 is veroorzaakt door Izetbegovic, de eerste zelfuitgeroepen president van Bosnië. Hij wou een islamitische staat stichten en had eerder al verklaard (zie onder) dat moslims niet kunnen samenleven niet niet-moslims.
Zijn fascistische gedachtegoed werd ten uitvoer gebracht door zijn moslimgeneraals die de christelijke Servische dorpen aanvielen, mensen doodden en vrouwen verkrachten. Mladic is gewoon de Serviërs die werden bedreigd en aangevallen door moslimtroepen, gaan verdedigen.
De oorlogstoker, de moslimpresident Izobetgovic stierf in 2003 en kon zo niet worden vervolgd voor zijn oorlogsmisdaden.

De Fascist, Izobetgovic, was een generaal in de Hanschar, de moslimdivisie in het leger van Hitler, tijdens de 2de Wereldoorlog.

--------------------------------------------------------------------------------

BOSNIAN PRESIDENT - AYATOLLAH KHOMEYNI'S RIGHT HAND MAN

--------------------------------------------------------------------------------

The basic facts of just what caused the conflict in ex-Yugoslavia are, still, not presented to the general public in the West...

Alija Izetbegovic
Source: AP

To understand Bosnian Muslims one should understand their leader: self proclaimed "President of Bosnia", Mr. Alija Izetbegovic.

A few (very few) articles were writen in the western media about the fact: THE LEADER OF BOSNIAN MUSLIMS IS THE LEADING FIGURE IN THE MURKY ISLAM FUNDAMENTALIST WORLD.s

"Islamic Affairs Analyst" (IAA) publishes studies about Islamic world since 1935. IAA is published 45 times a year, in Great Britain... With the beginning of the civil war in Bosnia, in 1992, they wrote:

Excerpts from issue of IAA entitled "MUSLIM FUNDAMENTALISM IN BOSNIA-HERZEGOVINA" published in 1992:

(Quote

There is a great reluctance in the West to recognize that the fighting in Bosnia is a resurgence of the conflict between Islam and Christendom which shaped five centuries of Balkan history.

Disbelief in the West regarding Muslim fundamentalism in Bosnia stems from several causes, among which there is a pervasive, compulsive, complacency which holds that things can never be as bad as they seem, hence European officialdom refused to believe that Hitler meant what he wrote in Mein Kampf.

President Alija Izetbegovic's Islamic Declaration, first published in 1970 when it earned him a prison sentence, demanded a fully-fundamentalist Muslim state in Bosnia without scope for non-Muslim institutions or any division between religion, politics, and economics. The book was republished in 1990 in Sarajevo (by Mala Muslimanska Biblioteka). It scathingly attacks Attaturk's reforms and holds up Pakistan as a model to be followed.

.... ....

Traditionally, Bosnians were among the most militant in the Muslim world. A ruling minority, they were proud of being the spearhead of the jihad into Europe, part of the two-pronged drive along Sava and Danube with Rome as its final objective. Occupation by the Habsburgs in 1878 caused some of them to emigrate, but others waited for fate to redeem them.

(end quote)

But the story goes on. Only fifty years ago Serbs were subject to a genocide in Bosnia. The geographic district, under Nazi occupation, was part of Nazi Independent State of Croatia...

For decades Encyclopedia Britannica had the following sentence when talking about WWII in Yugoslavia: "...IN BOSNIA... THE CROATIAN FASCISTS BEGAN A MASSACRE OF SERBS WHICH, IN THE WHOLE ANNALS OF WORLD WAR II, WAS SURPASSED FOR SAVAGERY ONLY BY THE MASS EXTERMINATION OF POLISH JEWS"!!!!!!!!

One can find the above sentence in all versions of Britannica from at least 1971 till 1987.

And who joined Nazi Croats in slaughtering the Serbs? You've guessed it: The Muslims!

Encyclopedia of the Holocaust, Edition 1990, Volume 2, Pages 706 and 707, entry Husseini, Hajj Amin Al <- The main Hitler's supporter among Palestinian Arabs...

(Quote

It so happened that Husseini made his contribution to the Axis war effort in his capacity as a Muslim, rather than as an Arab leader, by recruiting and organizing in RECORD TIME, during the spring of 1943, BOSNIAN MUSLIM BATTALIONS in Croatia comprising some twenty thousand men! These MUSLIM VOLUNTEER units, called Hanjar (Sword), were put in WAFFEN-SS, fought Yugoslav partisans in Bosnia, and carried out police and security duties in Hungary. THEY PARTICIPATED IN THE MASSACRE OF CIVILIANS IN BOSNIA and VOLUNTEERED TO JOIN IN THE HUNT FOR JEWS IN CROATIA... The Germans made a point of publicizing the fact that Husseini had flown from Berlin to Sarajevo for the sole purpose of giving his blessing to the Muslim army and inspecting its arms and training exercises.

(End quote)

A photograph, on page 704, shows al-Husseini inspecting Muslim troops in Bosnia.

Today, Muslims and Croats - united in hatred of Serbs, are once again at task of slaughtering Serbs. Having no knowledge of the history of the region, and having no sence of shame, "democratic" West is supporting the union (and the slaughter).

MR. IZETBEGOVIC'S MEIN KAMPF

Western media presents him as a 'secular' President, but... It is not without reason that Mr. Izetbegovic got the highest praise from Islam Fundamentalist leaders of the world for SPREAD OF ISLAM.

THE CURRENT PRESIDENT OF BOSNIA AND HERZEGOVINA MR. ALIJA IZETBEGOVIC IS ISLAM FUNDAMENTALIST

It is up to you to find eventual differences between Mr Izetbegovic's capital work and Ayatollah Khomeyni's speeches. I do not see any...

The following are excerpts from the book "The Islamic Declaration" ("Islamska deklaracija"), written by Mr. Alija Izetbegovic, current President of Bosnia-Herzegovina. The book was reprinted by "BOSNA", Sarajevo, 1990, 127 pages.

QUOTE:

"... Do we want the Muslim nations to cease moving in circles, to stop being dependent, backward and poverty-stricken;

do we want them to once again with a sure step climb the road of dignity and enlightment and to become masters of their own fate;

do we want the springs of courage, genius and virtue to come forth strongly once again;

then we must show the way which leads to that objective:

The implementation of Islam in all fields of individuals' personal lives, in family and in society, by renewal of the Islamic religious thought and creating a uniform Muslim community from Morocco to Indonesia. ..."

page 3

"... A nation, and an individual, who has accepted Islam is incapable of living and dying for another ideal after that fact. It is unthinkable for a Muslim to sacrifice himself for any tzar or ruler, no matter what his name may be, or for the glory of any nation, party or some such, because acting on the strongest Muslim instinct he recognizes in this a certain type of godlessness and idolatry. A Muslim can die only with the name of Allah on his lips and for the glory of Islam, or he may run away from the battlefield. ..."

page 4

"... Muslim nations will never accept anything that is explicitly against Islam, because Islam here is not merely a faith and the law, Islam has become love and compassion. He who rises against Islam will reap nothing but hate and resistance. ..."

page 17

"... In perspective, there is but one way out in sight: creation and gathering of a new intelligence which thinks and feels along Islamic lines. This intelligence would then raise the flag of the Islamic order and together with the Muslim masses embark into action to implement this order. ..."

page 18

"... The shortest definition of the Islamic order defines it as a unity of faith and law, upbringing and force, ideals and interests, spiritual community and state, free will and force. As a synthesis of these components, the Islamic order has two fundamental premises: an Islamic society and Islamic authority. The former is the essence, and the latter the form of an Islamic order. An Islamic society without Islamic power is incomplete and weak; Islamic power without an Islamic society is either a utopia or violence.

A Muslim generally does not exist as an individual. If he wishes to live and survive as a Muslim, he must create an environment, a community, an order. He must change the world or be changed himself. History knows of no true Islamic movement which was not at the same time a political movement as well. This is because Islam is a faith, but also a philosophy, a set of moral codes, an order of things, a style, an atmosphere - in a nutshell, an integral way of life. ..."

page 19

"... The first and foremost of such conclusions is surely the one on the incompatibility of Islam and non-Islamic systems. There can be no peace or coexistence between the "Islamic faith" and non- Islamic societies and political institutions. ... Islam clearly excludes the right and possibility of activity of any strange ideology on its own turf. Therefore, there is no question of any laicistic principles, and the state should be an expression and should support the moral concepts of the religion. ..."

page 22

" Islam contains the principle of ummet, i.e. the tendency towards unification of all Muslims into a single community - a spiritual, cultural and political community. Islam is not a nationality, it is above nationalities. ..."

page 27

"... The upbringing of the nation, and especially the mass media - the press, TV and film - should be in the hands of people whose Islamic moral and intellectual authority is undisputed. ...

... Islamic renewal cannot be initiated without a religious, and cannot be successfully continued and concluded without a political revolution."

page 32

"... Establishing of an Islamic order is thus shown as the ultimate act of democracy, because it means the implementation of the deepest desires of the Muslim nations and common man. One thing is certain: no matter what a part of the rich and the intelligence wants, the common man wants Islam and living in his Islamic community. ..."

page 33

"... In the struggle for an Islamic order all methods are permitted, except one - except crime. No-one has the right to smear the beautiful name of Islam and this struggle by uncontrolled and excessive use of violence. ..."

page 37

"... Islamic order may be implemented only in countries where Muslims represent the majority of the population. Without this majority, the Islamic order is reduced to authority only (because the other element is lacking - the Islamic society), and may turn into violence. ..."

page 37

"... the Islamic movement should and must start taking over the power as soon as it is morally and numerically strong enough to not only overthrow the existing non-Islamic, but also to build up a new Islamic authority. ..."

page 43

"... Pakistan was a general rehearsal of introducing Islamic order under modern conditions and on the present stage of development. ...

... The conclusions from the twenty-odd year of Pakistan's existence are clear enough. They are:

First, the struggle for Islamic order and a general reconstruction of the Muslim society can be successfully conducted only by experienced and seasoned individuals, aligned into a staunch and homogenous organization. This organization is no political party from the arsenal of the Western democracy; it is a movement based on Islamic ideology and with clear moral and ideological criteria of belonging;

Second, the struggle for an Islamic order today is a struggle to implement the essence of Islam, and this means that in practice one must ensure religious and moral upbringing of the people and provide for basic elements of social justice. At this time, forms are of secondary importance; and

Third, the functions of the Islamic republic are not to primarily declare equality of all men and brotherhood of all Muslims, but to struggle for some of these high moral principles in practice. The awakened Islam should in every community take into its own hands the flag for a more just social order and to clearly state that in struggling for Islam another war is being declared as well, the one against ignorance, injustice and poverty, a war without compromises and setbacks. ..."

pages 45-46

"... In one of the thesis for an Islamic order today we have stated that it is a natural function of the Islamic order to gather all Muslims and Muslim communities throughout the world into one. Under present conditions, this desire means a struggle for creating a great Islamic federation from Morocco to Indonesia, from the tropical Africa to the Central Asia. ..."

page 46

"... Panislamism always came from the very heart of the Muslim peoples, nationalism was always imported stuff. ..."

page 49

"... But, under the leadership of Zionists, started an action in Palestine which is not only inhumane and ruthless but also shortsighted and adventuresome. This politics takes in account only temporary ratio of power and forgets about overall ratio of power between Jews and Muslims in the world. This politics in Palestine is a provocation to all Muslims of the world. Jerusalem is not only a question of Palestinians, neither is it a question of Arabs only. It is a question of all the Muslim nations. TO KEEP JERUSALEM, THE JEWS WOULD HAVE TO DEFEAT ISLAM AND THE MUSLIMS, AND THAT - THANK GOD - IS OUTSIDE THEIR POWER."

page 53

"... We would like to distinguish between Jews and Zionists, but only if Jews themselves find strength to find the difference. We hope that the military victories, which they had against quarrelling Arab regimes, (not against Arabs or against Muslims) will not blur their minds. We hope that they will eliminate confrontation which they made by them- selves, so the new road is open to a life on the common ground of Palestine. If they, though, continue on the road of arrogance, which is more likely, then for the whole Islam movement, and FOR ALL MUSLIMS THERE IS BUT ONE SOLUTION: TO CONTINUE TO FIGHT, TO STRENGTHEN AND BROADEN IT, FROM DAY TO DAY, FROM YEAR TO YEAR, NO MATTER THE VICTIMS AND NO MATTER THE TIME it may last, until they are forced to RETURN EVERY INCH OF THE OCCUPIED LAND. EVERY NEGOTIATION AND EVERY COMPROMISE ON THIS FUNDAMENTAL ISSUE FOR OUR BROTHERS IN PALESTINE, WILL BE A TREASON WHICH MAY DESTROY THE VERY CORE OF THE MORAL SYSTEM OF OUR WORLD.

These are not new laws of our new Islam politics toward Christians and Jews, not new laws dictated by the new political situation. They are just the practical conclusions taken from the Islamic recognition of Christians and Jews which come right from the Qu'ran (Qu'ran, 29/45, 2/136, 5/47-49)

pages 53-54

Extensive quotes from the book were also presented in French periodical "FIGARO", on August 26, 1992 under title: "L'ORDRE ISLAMIQUE" SELON ALIJA IZETBEGOVIC

See also:

British: "The daily telegraph" May 11, 1992: "Conflict could lay foundations for Islamic state in Europe"
Canadian: "Globe and Mail" October 17, 1992, page A10: "Media reports from Bosnia: A mixture of Outright lies, Staged events and untold stories".
"Jerusalem Post", August 11, 1993, text by Yohanan Ramati, Director of the Jerusalem Institute for Western Defence: "Don't cry for Bosnian Moslems"
British: "Sunday Times", August 30, 1992 , page A1: "Arabs join in Bosnia battle"
American: "Newsweek", October 5, 1992, page 52: "Help from holy warriors (Inside a secret military camp: how mujahedin fighters are training Bosnia's muslims"
"The European", february 4, 1993: "How Iran is arming Bosnia's Muslims"
London: Times, October 21, 1994: "Disciples of holy war answer call to fight and die (The presence of Mujahedin fighters from around the world on Bosnian batterfields is unnerving the West)"
Washington Times, June 2, 1994, page 1: "Iranians move into Bosnia to terrorize Serbs"
Washington Post, May 13, 1994: "Iran ships material for arms to Bosnians"

TOO LITTLE AND TOO LATE. NATO bombed Christian children in order to help Islam Fundamentalist and get a stronghold in the heart of Europe... Serbs were expelled from Sarajevo, city they founded more than thousand years ago!

[ Analysis by Professor Francisco Gil-White -
Izetbegovic: Moderate Democrat or Radical Islamist? ]

Muslims of Bosnia try to resurrect a part of Turkish Empire

-----------------------------------------------------------------------------

Book of facts

History of the Balkans

Big powers and civil wars in Yugoslavia
(How was Yugoslavia dismantled and why.)

Proxies at work
(Muslims and Croats were only proxies of the big powers)

- Croats resurrect Nazi Croatia
(Today's Croatia is a carbon copy of its Nazi predecessor.)
- Muslims are trying to resurrect Turkish Empire
- Kosovo Albanians make Drug Haven

The Aftermath

Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2011, 23:12   #193
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ik had al eerder opgemerkt dat het een opzetje geweest is, uiteraard en wederom van de VS. (post 134).

Den Haag zal het niet makkelijk hebben met deze zaak, want over en weer wisten ze van wanten.

Als aangetoond kan worden dat de Islamieten een zelfde soort misdaden bedreven hebben - lees Naser Oric - dan moeten ze Mladic maar laten gaan.
Tenzij ze die Naser Oric ook oppakken en eveneens naar Den Haag slepen.

Maar daar zul je niemand over horen. Een tamelijk eenzijdig verhaal wordt het nu en gaat het erop lijken dat hier doelbewust scapegoats worden gezocht en wel uit politieke overwegingen.
Oud 23 juni 2011, 12:50   #194
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Ik had al eerder opgemerkt dat het een opzetje geweest is, uiteraard en wederom van de VS. (post 134).

Den Haag zal het niet makkelijk hebben met deze zaak, want over en weer wisten ze van wanten.

Als aangetoond kan worden dat de Islamieten een zelfde soort misdaden bedreven hebben - lees Naser Oric - dan moeten ze Mladic maar laten gaan.
Tenzij ze die Naser Oric ook oppakken en eveneens naar Den Haag slepen.

Maar daar zul je niemand over horen. Een tamelijk eenzijdig verhaal wordt het nu en gaat het erop lijken dat hier doelbewust scapegoats worden gezocht en wel uit politieke overwegingen.
Wat een bizarre redenering. Als ik iemand vermoord, moeten ze mij maar laten gaan, omdat een andere moordenaar niet gepakt wordt.

Mladic moet natuurlijk berecht worden en Oric ook. Mocht Oric onschuldig zijn, dan moet dat in het tribunaal blijken.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 13:28   #195
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Wat een bizarre redenering. Als ik iemand vermoord, moeten ze mij maar laten gaan, omdat een andere moordenaar niet gepakt wordt.

Mladic moet natuurlijk berecht worden en Oric ook. Mocht Oric onschuldig zijn, dan moet dat in het tribunaal blijken.
Oric, de Bosnisch moslimse oorlogsmisdadiger die verantwoordelijk is voor gruwelijke zaken (blader maar even terug in dit topic), is al "berecht", en hij is er met zegge en schrijve twee jaar gevangenisstraf vanaf gekomen, terwijl Serviërs voor soortgelijke misdaden een veel en veel hogere gevangenisstraf hebben gekregen. Oric werd direct na het vonnis in zijn proces vrijgelaten, omdat hij al twee jaar in voorarrest had gezeten.

Ofwel krijgen de Servische oorlogsmisdadigers een zelfde, lage straf, ofwel dienen ook Oric et al minstens twaalf jaar te krijgen.
Hetzelfde geldt ook voor andere Bosnisch moslimse oorlogsmisdadigers. Die zijn er allemaal stuk voor stuk met een veel mildere straf afgekomen, als ze al een straf opgelegd kregen, dan hun Servische collega-oorlogsmisdadigers.

Iedereen is toch immers gelijk voor de wet? Helaas blijkt uit de praktijk van dat Joegoslavische neptribunaal dat dat in het geheel niet het geval is. Daar wordt helemaal geen recht gesproken, maar daar wordt op hoog niveau een heel smerig politiek spelletje gespeeld.
Oud 23 juni 2011, 13:35   #196
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ik merkte op dat het Tribunaal in Den Haag een politieke missie vervult en niet zozeer gericht is op het "straf-traject".

Ongeveer vergelijkbaar met Neurenberg met dezelfde overeenkomst dat men kiest voor het vervolgen van een enkele partij in een conflict, waaruit door de vervolging alléén al blijkt hoe eenzijdig de zaak wordt voorgesteld.

Ik ga pas vertrouwen stellen in een dergelijk instituut op het moment dat daar de eerste VS-verdachte staat. En daarvan kan ik een waslijst maken.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 23 juni 2011 om 13:36.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 21:30   #197
marjan
Burgemeester

Standaard

Dit is de reactie van een Bosniër die nu in Nederland woont, op het schijnproces tegen Mladic

De geschiedenis van de Joegoslavische burgeroorlog werd geschreven door de agressors. Serviërs hebben nog nooit een verbond gesloten met de agressieve krachten. In de afgelopen honderden jaren vochten Serviërs tegen de agressors en de fascistische krachten. In plaats van respect en dankbaarheid, werden zij beloond met sancties en bommen door de internationale gemeenschap, en met een grondige en volledige demonisering door de westerse media.

Het aantal christenen dat in Sarajevo vermoord werd tijdens de oorlog door moslims leger, politie en criminelen, recht onder de neus van de westerse journalisten, loopt tenminste in de vele honderden en waarschijnlijk in de duizenden.
Sarajevo, hoofdstad van Bosnië, vroeger multi-etnisch, vandaag de dag voor meer dan 90 procent bewoond door moslims[150000 Serviers zijn weg!].

De visie van Izetbegovic van Bosnië was niet een multi-etnische democratie , maar een multi-kaste hiërarchie van het soort dat bestond in het kader van het Ottomaanse Rijk.De oorlog in Bosnië werd al snel het belangrijkste instrument voor de aanwerving van de wereldwijde jihad.Al Qaeda, met inbegrip van Bin Laden zelf, speelde de dominante rol in het verkrijgen van de internationale component van het Bosnische jihad van de grond in 1992.

De islamitische Verklaring van Izetbegovic: Er kan geen vrede en coëxistentie bestaan tussen het 'islamitische geloof' en niet-islamitische samenlevingen en politieke instellingen ...
De islamitische beweging moet beginnen met de overname van de macht zo snel als het is moreel en numeriek sterk genoeg zijn om niet alleen de omverwerping van de bestaande niet-islamitische, maar ook het opbouwen van een nieuw islamitisch gezag …,zei Izetbegovic.

Het feit: dat Izetbegovic zijn carriere was begonnen bij de SS Handschar partij als recruteerder in WOII, dat hij een zeer fervent aanbidder was van Ayatollah Khomeini, dat hij regelmatig op reis ging naar Iran, dat hij via de Bosnische ambassade in Wenen ene Osama B.Laden een Bosnisch paspoort bezorgde. Namen van oud Bosniëstrijders duiken op als verdachten of betrokkenen bij (geplande) aanslagen in Los Angeles, Brussel, Djerba, Réunion, Bali, Lackawanna (Michigan), Manilla en Madrid. Ook bij de aanslagen van november 2003 op het Britse consulaat en de HSBC Bank in Istanbul bleken oud-strijders uit Bosnië betrokken.

De media hier heeft vooral aandacht voor de misdrijven welke gepleegd zijn door de (Bosnische-) Serviers, waaronder Srebrenica, maar kijkt nauwelijks naar akties van de Kroaten en de diverse niet-Servische partijen in Bosnie.

Iedereen in Nederland kent bijvoorbeeld de slachtpartij in Srebrenica, maar hoevelen hebben ooit van 'Operatie Storm' gehoord ?

Operation Storm
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Storm

Tijdens een hoorzitting bij het Tribunaal in Den Haag [23 juli 2009] Karadzic zei: dit is de laatste kans voor ons om te verduidelijken wat er gebeurd is in Bosnie, en met name in Srebrenica. De hele 8e moslimdivisie zat daar in Srebenica! En tot de tanden gewapend door de VS.De moslims zouden de Srebrenica over zich zelf hebben afgeroepen, door in strijd met de afspraken gewapende uitvallen te plegen rond Srebrenica .Kijk maar naar wat aan Srebrenica voorafging.

Tussen 1992 en 1995 werden ongeveer 1300 Servische burgers geliquideerd rond Srebrenica door islamitische troepen in Srebrenica, en dit was de voorloper van het beruchte juli 1995 Servische offensief tegen die stad.Actie vraagt om reactie, je oogst wat je zaait. En ja, ik weet niet hoe je reageert, als je tegenover de moordenaars van je broertjes en zusjes en moeder staat. Oorlogsmisdadigers van 1300 Servische burgers zijn nooit slachtoffers!!

Vindt U het niet uiterst merkwaardig dat er meteen, nadrukkelijk en voortdurend na de val van Srebenica via alle media over 8000 tot 10000 vermoorde moslims werd gesproken terwijl dat nu nog steeds niet bewezen is?
Forensische experts van het Joegoslavie tribunaal hebben bij Srebrenica tot nu toe iets meer dan tweeduizend doden gevonden,van Serviers ook,dus niet 8000!!.Waar zijn de andere vijf of zesduizend lijken, na 14 jaar? Tot vandaag is er niet definitief bekend hoeveel mensen in juli 1995 in Srebrenica zijn omgekomen, hoeveel van hen zijn geexecuteerd.Elke moslim die stierf in Srebrenica gedurende de hele oorlog werd genoemd als vermoord in juli van 1995.
Phillip Corwin, voormalig VN-coördinator voor civiele zaken in Bosnië in de jaren 1990, zei: Wat is er gebeurd in Srebrenica was niet een grote slachting van moslims door de Serviërs, maar eerder een reeks van zeer bloedige aanvallen en tegenaanvallen over een periode van drie jaar die op een crescendo in juli van 1995.De Bosnische moslim generaal Rasim Delic, zei tijdens een openbare zitting van het parlement in Sarajevo dat de terugtrekking van de 28ste Bergdivisie van het ABiH (het regeringsleger) uit Srebrenica succesvol was verlopen.

De mythe over het bloedbad van de moslims werd uitgevonden door het de Bosnische moslims oorlog leider Alija Izetbegović en de VS president Bill Clinton.http://www.afvn.nl/2007_2/afpag9.htm http://afvn.nl/2007_1/afpag20_23.htm http://sane-boston.org/articles/srebrenicaqa.html http://www.srebrenica-report.com/conclusions.htm http://www.srpska-mreza.com/library/facts/Pumphrey.html
Oud 22 juli 2011, 18:46   #198
RSK
Burgemeester

Standaard

WAT deden die zwaarbewapende moslimstrijders daar eigenlijk in Srebenica? WAAROM werden zij 's nachts via ongemarkeerde Herculestransportvliegtuigen bewapend door de VS? Het was toch een "safe area"? Was Bill Clinton daarvoor de verantwoordelijke politicus? WAAROM mocht Dutchbat niet eens patrouilleren van de Jihadstrijders? WAAROM waren de Servische dorpjes rond de moslimenclave leeg, platgebrand en verlaten? WAAROM zijn de Serviërs, die uiteindelijk Mladic met het reguliere leger er op af stuurden, opeens de agressors en oorlogsmisdadigers? Wat voor een belang heeft de Nederlandse regering, destijds onder Wim Kok, om de moslims onze luchtmacht en Dutchbat uit te lenen, hen te beschermen en op een cruciaal moment bewust in de steek te laten? WAAROM de Serviërs demoniseren en een oorlog tegen Servië beginnen op grond van vervalst Engels "bewijsmateriaal" door ITN? En WAAROM wordt dit allemaal jarenlang angstvallig doodgezwegen? WAAR zijn die fotorolletjes?

Officiele website van DUTCHBAT3 - Een wezenlijk andere kijk op Srebrenica
RSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2011, 19:35   #199
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RSK Bekijk bericht
WAT deden die zwaarbewapende moslimstrijders daar eigenlijk in Srebenica? WAAROM werden zij 's nachts via ongemarkeerde Herculestransportvliegtuigen bewapend door de VS? Het was toch een "safe area"? Was Bill Clinton daarvoor de verantwoordelijke politicus? WAAROM mocht Dutchbat niet eens patrouilleren van de Jihadstrijders? WAAROM waren de Servische dorpjes rond de moslimenclave leeg, platgebrand en verlaten? WAAROM zijn de Serviërs, die uiteindelijk Mladic met het reguliere leger er op af stuurden, opeens de agressors en oorlogsmisdadigers? Wat voor een belang heeft de Nederlandse regering, destijds onder Wim Kok, om de moslims onze luchtmacht en Dutchbat uit te lenen, hen te beschermen en op een cruciaal moment bewust in de steek te laten? WAAROM de Serviërs demoniseren en een oorlog tegen Servië beginnen op grond van vervalst Engels "bewijsmateriaal" door ITN? En WAAROM wordt dit allemaal jarenlang angstvallig doodgezwegen? WAAR zijn die fotorolletjes?

Officiele website van DUTCHBAT3 - Een wezenlijk andere kijk op Srebrenica
Zet aub de link erbij! U heeft overschot van gelijk. Maar barbertje zal moeten hangen vrees ik.
Oud 22 juli 2011, 20:19   #200
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Uw bronnen zijn op zijn minst "partijdig", RSK.

Maar ik denk dat jij te ver heen bent om de notie "onpartijdigheid" enige invulling te kunnen geven...
Tja, RSK schrijft geen boek; hij neemt deel aan een discussieforum en nodigt dus uit tot reactie. Ik denk dat het hem vrij staat, die aspecten onder de aandacht te brengen die volgens hem onderbelicht worden. Als je dat eenzijdig vindt, Oké, belicht dan de andere kant van het verhaal! - voor zover we daar niet al voldoende mee om de oren geslagen zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be