Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2011, 15:26   #181
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Als ik mij niet vergis, is Coucke zijn succes inderdaad zo gestart.
Maar Coucke bracht hetzelfde vitamine preparaat (onder andere naam) op de markt als het originele MAAR AAN DE HELFT VAN DE PRIJS.

Ik geloof dat het over Omnibionta ging.
Omnibionta is nog steeds populair in de algemene sportwereld, maar Coucke heeft hetzelfde (weet de naam nietmeer) maar 50% goedkoper.
Op vitaminen moet je toch steeds de volle pot betalen en daarom vind ik die Coucke niet zo slecht.
Het enige wat Coucke niet mag doen is een verwijzing maken naar een gelijkaardig concurerend product.
Laat hem maar doen - alles aan de 1/2 van de prijs. ( en dat is gemakkelijk te verwezenlijken - moet geen geld in onderzoek en pattenten steken en is zeker dat zijn product goed is)
tis allemaal mis dat je schrijft , ik zie er geen doen aan om dit hier op te kuisen

ten eerste zijn core was gewoon een UV20 kloon.
Dan is hij met een cosmetica stand gekomen, betaalbare schampoos, douchegels in de apotheek

en dan heeft hij een beursintroductie gedaan
dan heeft hij het geld van de beurs gebruikt om vanalles te kopen, zo allemaal prutsbedrijfkes die aan het modderen waren in de markt: Interphar, softwarebedrijven, magistrale grondstof bedrijven, acapharma, etc in elk geval zijn omzet verdubbelde zo elk jaar, moeilijk was dat niet voor hem hoor, gewoon aandelen verkopen die zo gezellig inflateerden, en dan bedrijfjes kopen die ondergewaardeerd waren of conservatief gevaleerd waren zeg maar koers winst 10, en opkopen met de beurswaarde van zijn aandelen die zeg maar koers winst 100 stond

toenheeft hij die pruts wat opgekuist.
hij heeft dan een samenwerking gedaan met EG (dus hij maakt geen bal generieken)

daarna is zijn omzet wat gekwakkeld, evenzo dus zijn beurskoers
Dan zag hij dat de apothekers geen goesting meer hadden om alles bij omega te kopen: software, labomateriaal, magistraal grondstoffen, zeg maar 5% van hun omzet, als hij nog eens een paar keer verdubbelt, heef thij een monopolie dus nee die lopen weg van het monopolie

dus hij splitst zijn boel op in arseus en omega, en heeft dus nog eens geld gekregen van de beurs voor een tak van zijn bedrijf.

Dus goed weten wat je koopt hé. ik denk dat de felste kant arseus is.

Laatst gewijzigd door brother paul : 13 juni 2011 om 15:33.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2011, 02:36   #182
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
tis allemaal mis dat je schrijft , ik zie er geen doen aan om dit hier op te kuisen

ten eerste zijn core was gewoon een UV20 kloon.
Dan is hij met een cosmetica stand gekomen, betaalbare schampoos, douchegels in de apotheek

en dan heeft hij een beursintroductie gedaan
dan heeft hij het geld van de beurs gebruikt om vanalles te kopen, zo allemaal prutsbedrijfkes die aan het modderen waren in de markt: Interphar, softwarebedrijven, magistrale grondstof bedrijven, acapharma, etc in elk geval zijn omzet verdubbelde zo elk jaar, moeilijk was dat niet voor hem hoor, gewoon aandelen verkopen die zo gezellig inflateerden, en dan bedrijfjes kopen die ondergewaardeerd waren of conservatief gevaleerd waren zeg maar koers winst 10, en opkopen met de beurswaarde van zijn aandelen die zeg maar koers winst 100 stond

toenheeft hij die pruts wat opgekuist.
hij heeft dan een samenwerking gedaan met EG (dus hij maakt geen bal generieken)

daarna is zijn omzet wat gekwakkeld, evenzo dus zijn beurskoers
Dan zag hij dat de apothekers geen goesting meer hadden om alles bij omega te kopen: software, labomateriaal, magistraal grondstoffen, zeg maar 5% van hun omzet, als hij nog eens een paar keer verdubbelt, heef thij een monopolie dus nee die lopen weg van het monopolie

dus hij splitst zijn boel op in arseus en omega, en heeft dus nog eens geld gekregen van de beurs voor een tak van zijn bedrijf.

Dus goed weten wat je koopt hé. ik denk dat de felste kant arseus is.
Bedankt voor je uitleg
Af en toe leer je toch nog iets bij op dit forum
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2011, 10:03   #183
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...maar hij verkoopt ze wel. Alleen het contract met eg maakt 20% van zijn omzet uit, en geruchten over het beeindigen hiervan, deden zijn beurskoers met enkele procenten dalen...
Maar wat doet het ertoe. Mijn idee, noem het misschien mijn perceptie, maar denk eerder dat het realiteit is, is dat de winkel van generieken ne even grote geldwolf is, als deze van de originelen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2011, 10:36   #184
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...maar hij verkoopt ze wel. Alleen het contract met eg maakt 20% van zijn omzet uit, en geruchten over het beeindigen hiervan, deden zijn beurskoers met enkele procenten dalen...
Maar wat doet het ertoe. Mijn idee, noem het misschien mijn perceptie, maar denk eerder dat het realiteit is, is dat de winkel van generieken ne even grote geldwolf is, als deze van de originelen.
wat ben je met 50% omzet waar je 10% op verdient, als je de andere deel van uw omzet 90% toegevoegde waarde verdient. Dat ander deel is dus 9 keer meer waard

geldwolf ? denk nu niet dat firma's met onze regels die we hebben iets kunnen doen zonder geld te verdienen ? in feite moet elke firma zelfbedruipend zijn.
als zelfbedruipend synoniem is van geldwolf zijn ? dan heb jij een nogal gestoord maatschappij beeld. Het is een verschil ook dat je in een systeem gedwongen wordt om omzet te halen, en niet weinig. Een product moet wel opgeschaald verkocht worden naar 100.000dozen per jaar, of is per definitie niet rendabel te noemen. Denk daar ook een sover na. In zo'n kleine markt als Belgie, heb je gewoon 10keer minder kans om met success een generieke markt te organiseren dan in frankrijk

Laatst gewijzigd door brother paul : 14 juni 2011 om 10:38.
Oud 14 juni 2011, 11:17   #185
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat ben je met 50% omzet waar je 10% op verdient, als je de andere deel van uw omzet 90% toegevoegde waarde verdient. Dat ander deel is dus 9 keer meer waard
En is dat zo ? In elk geval maakt het contract met eg 20% van zijn omzet uit, en geruchten over beeindiging hiervan brachtten een koersval van het aandeel teweeg.
Citaat:
geldwolf ? denk nu niet dat firma's met onze regels die we hebben iets kunnen doen zonder geld te verdienen ? in feite moet elke firma zelfbedruipend zijn.
als zelfbedruipend synoniem is van geldwolf zijn ? dan heb jij een nogal gestoord maatschappij beeld. Het is een verschil ook dat je in een systeem gedwongen wordt om omzet te halen, en niet weinig. Een product moet wel opgeschaald verkocht worden naar 100.000dozen per jaar, of is per definitie niet rendabel te noemen. Denk daar ook een sover na. In zo'n kleine markt als Belgie, heb je gewoon 10keer minder kans om met success een generieke markt te organiseren dan in frankrijk
Alsof die firma's ermee tevreden zijn om zelfbedruipend te zijn. Als je dit gelooft, dan ben je toch redelijk naief.
De kunst bestaat er wel in van het te verkopen alsof men aan goede werken doet, terwijl poen scheppen wel het einddoel is. Zonder ondernemingsgeest start men geen beursgenoteerde onderneming op.
Allé, vergelijk het met zonnepanelen. Hebben de plaatsers van zonnepanelen als doel om het milieu te beschermen, zelfbedruipend te zijn, of poen te scheppen. Als ge het mij vraagt het laatste. En hoe groter de installatie, hoeveel temeer dit laatste zal spelen.
Oud 14 juni 2011, 13:31   #186
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En is dat zo ? In elk geval maakt het contract met eg 20% van zijn omzet uit, en geruchten over beeindiging hiervan brachtten een koersval van het aandeel teweeg.

Alsof die firma's ermee tevreden zijn om zelfbedruipend te zijn. Als je dit gelooft, dan ben je toch redelijk naief.
De kunst bestaat er wel in van het te verkopen alsof men aan goede werken doet, terwijl poen scheppen wel het einddoel is. Zonder ondernemingsgeest start men geen beursgenoteerde onderneming op.
Allé, vergelijk het met zonnepanelen. Hebben de plaatsers van zonnepanelen als doel om het milieu te beschermen, zelfbedruipend te zijn, of poen te scheppen. Als ge het mij vraagt het laatste. En hoe groter de installatie, hoeveel temeer dit laatste zal spelen.

uiteraard ga je voor zelfbedruipend, en liefst nog een pak reserve aanleggen. Dus als firma in een competitieve markt als de generieken zijn de 'geldwolfpraktijken' met een microsoop te zoeken. Maar kom mijnheer weet dat daar veel geld verdiend wordt
Oud 14 juni 2011, 15:31   #187
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
uiteraard ga je voor zelfbedruipend, en liefst nog een pak reserve aanleggen. Dus als firma in een competitieve markt als de generieken zijn de 'geldwolfpraktijken' met een microsoop te zoeken. Maar kom mijnheer weet dat daar veel geld verdiend wordt
Denkt ge dat het allemaal filantropen zijn ? De tijd van de nonnekes is dan wel al even voorbij. En sommige producten hebben meer generieken, dan dat ik vingers op één hand heb. En dan zwijgen we nog over de pharmaceutische vertegenwoordigers in generieke producten, die de dokters aflopen (akkoord, gebeurd met de originelen ook, hier wordt ook veel geld mee verdiend, maar hier discusieerd niemand over). Nogmaals, hij die niet door geld wordt gestuurd, wordt geen ondernemer (uitzonderingen doorgelaten), en richt zeker geen beursfirma op. Het verschil tussen zelfbedruipend, en het aanleggen van een pak reserve en "geldwolfpraktijken" is filterdun. Het hangt er maar vanaf welke betekenis ge eraan geeft.
Maw ik weet het niet, heb de boekhoudingen van de beursgenoteerde firma's niet uitgeplozen, ben niet op de hoogte van de aldaar uitgekeerde bonussen... maar voor mij hebben ze de perceptie alleszins tegen.
Oud 15 juni 2011, 14:57   #188
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Denkt ge dat het allemaal filantropen zijn ? De tijd van de nonnekes is dan wel al even voorbij. En sommige producten hebben meer generieken, dan dat ik vingers op één hand heb. En dan zwijgen we nog over de pharmaceutische vertegenwoordigers in generieke producten, die de dokters aflopen (akkoord, gebeurd met de originelen ook, hier wordt ook veel geld mee verdiend, maar hier discusieerd niemand over). Nogmaals, hij die niet door geld wordt gestuurd, wordt geen ondernemer (uitzonderingen doorgelaten), en richt zeker geen beursfirma op. Het verschil tussen zelfbedruipend, en het aanleggen van een pak reserve en "geldwolfpraktijken" is filterdun. Het hangt er maar vanaf welke betekenis ge eraan geeft.
Maw ik weet het niet, heb de boekhoudingen van de beursgenoteerde firma's niet uitgeplozen, ben niet op de hoogte van de aldaar uitgekeerde bonussen... maar voor mij hebben ze de perceptie alleszins tegen.
Willen we eens over de miljarden handel van Homeopathie beginnen ?
Staat er een wet op het vervaardigen van homeopatische producten als niet derskundige (apotheker)?
Oud 15 juni 2011, 15:31   #189
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Staat er een wet op het vervaardigen van homeopatische producten als niet derskundige (apotheker)?
Geen idee van, evenmin als ik een idee heb over de zin of onzin ervan.
Oud 15 juni 2011, 15:54   #190
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen idee van, evenmin als ik een idee heb over de zin of onzin ervan.
brother paul moet dit weten
Oud 15 juni 2011, 16:52   #191
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ten eerste is dat geen miljarden, pak een tiental miljoen euro. Dat is ferm gezakt de laatste tien jaar, dolisos en unda zijn zowat noodgedwongen gefusioneerd, en hebben dik gerationaliseerd, en vooral hun distributiesnelheid afgebouwd.

en ja dat moet door een apotheker gemaakt worden, je kunt geen dingen maken met farmaceutische kwaliteitsnormen zonder apotheker daar verantworodelijkheid te geven ?

en nee als er rommel op de markt is, zal het nogal dikwijls in een grijs circuit verkocht worden, of door een prutser van een apotheker. En de meeste proberen hun werk eerlijk te doen.
Oud 15 juni 2011, 17:02   #192
weet je wel
Vreemdeling

Standaard waar snoeien...

Ga misschien eens naar een ziekenhuis.
Kijk een op de parking gereserveerd voor bestuur en dokters...
Ik weet al voor een groot deel waar het gat in onze sociale zekerheid ontstaat.
En waar "het geld" naartoe gaat...

En dit is "het zichtbaar deeltje" hoor.
weet je wel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 17:36   #193
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door weet je wel Bekijk bericht

Alhoewel, dit gedeelte moet men zeker niet overdrijven. De administratieve kosten van de ziekenkassen zijn van dezelfde grootorde, als de totaliteit der erelonen van huisartsen. Als ge geld wil besparen zult ge het elders moeten zoeken. Temeer daar niemand verplicht is om zich te laten verzorgen door artsen die meer aanrekenen dan de "overeenkomst".
Oud 15 juni 2011, 17:51   #194
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door weet je wel Bekijk bericht

ik ben blij dat de mensen het zien waar het geld blijft plakken, zeg maar 'embarrassing' tekenen en uiterlijk vertoon van rijkdom
Oud 15 juni 2011, 17:52   #195
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alhoewel, dit gedeelte moet men zeker niet overdrijven. De administratieve kosten van de ziekenkassen zijn van dezelfde grootorde, als de totaliteit der erelonen van huisartsen. Als ge geld wil besparen zult ge het elders moeten zoeken. Temeer daar niemand verplicht is om zich te laten verzorgen door artsen die meer aanrekenen dan de "overeenkomst".
en daar kun je uiteraard allang op bezuinigen, ik zou niet weten in gen geautomatiseerde wereld met die fantastische kruispuntdatabanken, wat die ziekenbonden nog van toegevoegde waarde hebben, tenzij elkaar kloten als je verhuist van de ene ziekenbond naar de andere
Oud 5 juli 2011, 11:56   #196
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

100.000 den dozen per jaar is niet nodig paul, alles hangt af van wat de generiek betaalt voor zijn product aan de producent, en aan hoeveel hij het doorverkoopt aan de grossist
Oud 5 juli 2011, 11:58   #197
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ben blij dat de mensen het zien waar het geld blijft plakken, zeg maar 'embarrassing' tekenen en uiterlijk vertoon van rijkdom
lol

ge trekt uwe cayenne ook af van de belastingen
Oud 5 juli 2011, 11:59   #198
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer en meer spreekt Leterme en zeker Dewever dat er moet gesnoeid worden in de ziekenzorg.
Hoe ze het gaan doen weet ik niet.

Maar als ze aan het schamele inkomen durven te komen van invalieden meer dan 80% staat dit voor mij gelijk als een genocide.

Ook de vlaamse regering trekt zich van de invalieden niet veel aan.
Beloven maar geld voor een PAB en eens je er recht op hebt, kom je op een jarenlange wachtlijst OMDAT ER GEEN GELD IS.

iK BEN AKKOORD MET DE PROFITEURS DIE REGELMATIG ZOGENAAMD EEN WEEKJE ZIEKTEVERLOF NEMEN, DAT ZE DIE KLISSEN.

Maar mensen die een invaliditeitsgraad hebben via het RIZIV van meer dan 80% zijn wel degelijk echt CHRONISCH ziek en dit is onomkeerbaar.

Meer controle op defacturatie van de ziekenhuizen is wel gewenst.
En mensen die door fraude deze status gekregen hebben?
Oud 5 juli 2011, 12:00   #199
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer en meer spreekt Leterme en zeker Dewever dat er moet gesnoeid worden in de ziekenzorg.
Hoe ze het gaan doen weet ik niet.

Maar als ze aan het schamele inkomen durven te komen van invalieden meer dan 80% staat dit voor mij gelijk als een genocide.

Ook de vlaamse regering trekt zich van de invalieden niet veel aan.
Beloven maar geld voor een PAB en eens je er recht op hebt, kom je op een jarenlange wachtlijst OMDAT ER GEEN GELD IS.

iK BEN AKKOORD MET DE PROFITEURS DIE REGELMATIG ZOGENAAMD EEN WEEKJE ZIEKTEVERLOF NEMEN, DAT ZE DIE KLISSEN.

Maar mensen die een invaliditeitsgraad hebben via het RIZIV van meer dan 80% zijn wel degelijk echt CHRONISCH ziek en dit is onomkeerbaar.

Meer controle op defacturatie van de ziekenhuizen is wel gewenst.
Sommige zaken (luxeproblemen) niet meer terugbetalen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be