Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 8 juli 2011, 15:23   #181
michael26
Schepen

Standaard

wat in wallonie gekocht wordt blijft waals grondgebied
wat in vlaanderen gekocht wordt blijft vlaams grondgebied
michael26 is offline  
Oud 8 juli 2011, 15:51   #182
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ik kan de reacties van het forum hier al zo voorspellen. Laat mij raden: een slecht onderzoek? Corrupte wetenschappers? Of zouden ze gewoonweg niet het einde van België willen...
Ik ken heel veel volwassenen mensen die nog geen jaar geleden tegen de splitsing waren en er nu ineens voor zijn (voor diverse redenen). Zeker bij jongeren kan zo'n ommekeer heel snel gebeuren. Jongeren weten meestal amper waar het in werkelijkheid om gaat (ik heb het specifiek over de politiek).

Dat onderzoek zal wel in orde zijn, maar ik vrees dat het niet veel zal baten.

We zijn nog niet aan een splitsing toe. Daarvoor moeten we zeker nog één keer federale verkiezingen houden. Maar dat we in die richting evolueren lijkt me overduidelijk.
Kaal is offline  
Oud 8 juli 2011, 15:56   #183
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ik ken heel veel volwassenen mensen die nog geen jaar geleden tegen de splitsing waren en er nu ineens voor zijn (voor diverse redenen). Zeker bij jongeren kan zo'n ommekeer heel snel gebeuren. Jongeren weten meestal amper waar het in werkelijkheid om gaat (ik heb het specifiek over de politiek).

Dat onderzoek zal wel in orde zijn, maar ik vrees dat het niet veel zal baten.

We zijn nog niet aan een splitsing toe. Daarvoor moeten we zeker nog één keer federale verkiezingen houden. Maar dat we in die richting evolueren lijkt me overduidelijk.
er komt geen nieuwe federale verkiezing.
het zal Namen zijn die de splitsing zal doen.
Shadowke is offline  
Oud 8 juli 2011, 16:04   #184
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110705_126

Ik kan de reacties van het forum hier al zo voorspellen. Laat mij raden: een slecht onderzoek? Corrupte wetenschappers? Of zouden ze gewoonweg niet het einde van België willen...
Wat doet dat eigenlijk in dit subforum? Zijn we dan momenteel aan het onderhandelen over een splitsing? Dat wist ik niet, goed nieuws.

Het relevante resultaat in dat onderzoek is natuurlijk dat meer dan 60% van de Vlaamse jeugd, die er zich zogezegd 'niets van aantrekt', meer bevoegdheden naar de gewesten wil zien gaan. Waaronder ik. Ik zou zeggen, put that in your pipe and smoke it, shame-betogers.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 8 juli 2011, 18:24   #185
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110705_126

Als we ieder statistiekje mogen geloven dat in de krant staat, dan mag je binnenkort in sinterklaas gaan beginnen geloven.

Statistisch onderzoek is geen onderzoek waarbij je 100% zeker bent over de uitspraak die je gaat maken. Niet 100% van de jongeren zijn onderzocht, het kan dus bv zijn dat met een 100 tal jongeren heeft ondervraagt maar dat dit nog altijd niet overeenkomt met de mening van 100 000 jongeren die onderzocht worden.

Net zo onzeker is het dat NVA de uitslag zal halen die ze zal halen volgens de peilingen. Je zou eens moeten weten hoe weinig statistieke onderzoeken het bij het rechte eind hebben, kijk maar eens naar de peilingen die Obama / het VB / de PVV / ... volledig gemist hebben (en nog ontelbaar meer voorbeelden).

Neem dit aub met een korreltje zout. Zeker als het over onderwerpen gaat die nogal "taboe" zijn in dit land, ondanks dat bijna de helft van de Vlamingen voor partijen stemmen die de onafhankelijkheid van dit land in haar partijprogramma hebben staan is het nog altijd "not done" om daar voor uit te komen.

Deels begrijpelijk ook, gezien in een ander deel van dit land Vlaams Nationalistische politici gewoon een pak slaag krijgen en men ze daar het liefst van al zou uitroeien (meestal zijn dit dan nog de politici en mensen die de NVA zullen vergelijken met nazi achtige stereotypen ).

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 8 juli 2011 om 18:25.
Europese Vlaming is offline  
Oud 8 juli 2011, 18:25   #186
michael26
Schepen

Standaard

dat de nva de grootse blijft is zeekr
michael26 is offline  
Oud 8 juli 2011, 18:30   #187
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michael26 Bekijk bericht
dat de nva de grootse blijft is zeekr
Niks is zeker, maar het wijst er inderdaad op dat Vlaanderen alleen maar radicaliseert in anti Belgische richting.

De recente politieke successen: recordhoogte van het VB, tijdelijke opkomst LDD, recordhoogte van CD&V NVA na zeer Vlaamsgezind discours, NVA verplettert alle Vlaamse partijen in de verkiezingen, ...

beye beye Belgium als ze zo doorgaan

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 8 juli 2011 om 18:31.
Europese Vlaming is offline  
Oud 8 juli 2011, 18:40   #188
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer waren er de grootste politieke problemen:

-bij een unitair België?
-bij een federaal België?

Uiteraard waren er toen ook communautaire problemen. Enkel zijn ze veel groter geworden door de federalisering die een polarisering van de deelstaten in de hand werkt.
Zou het niet eerder logisch zijn dat de problemen, MET WELK SAMENLEVINGSMODEL DAN OOK steeds groter zouden worden ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be