Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 juli 2011, 16:42   #181
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Helemaal niet. 'Maskerade' betekent in het Nederlands : een verkleedpartij. Dat heeft hier niets vandoen. 'Maskarade' is een comedie. Telkens bij uw optreden als misplaatste foutenverbeteraar moet men daar helaas een tragikomedie onder verstaan.
O.k., blijf maar steken in de onwetendheid. Het staat u goed.
Oud 15 juli 2011, 16:49   #182
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Holland als pars-pro-toto. Het wil maar niet wennen. Ik ga uiteraard geheel niet akkoord.
Het is maar wat je Hollands wil noemen. Wat mij betreft : van de 17 Verenigde Provinciën blijft er nog weinig oer-Hollands (lees : roodharige piraten die hun weg enkel vonden dankzij de hulp van ervaren Vlaamse schepers en onze universele Mercator). Zo kan je toto-pro-pars Vlaanderen uitbreiden van Valencienne tot Bergen-op-Zoom, in de wetenschap dat alles wat daartussen ligt zich eerder Vlaming dan Hollander of Fransman voelt. Met recht en reden : de Vlamingen buiten hen niet uit.
Descartes Jr is offline  
Oud 15 juli 2011, 17:15   #183
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
O.k., blijf maar steken in de onwetendheid. Het staat u goed.
... zei de pedante-(tautologisch-pleonastische)-Hollander-met-het-opgestoken-vingertje. Hij alleen heeft het "chelijk aan sijn kant". Maar wij, Vlamingen, begrijpen je in deemoed. Bekommerd om je spraakchebrek.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 15 juli 2011 om 17:16.
Descartes Jr is offline  
Oud 15 juli 2011, 17:18   #184
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'De Hollander' heeft ons Zeeuws-Vlaanderen ontstolen. Wat een belachelijke stelling. Véél eerder, in de Middeleeuwen, heeft den Hollander Zeeland in zijn invloedssfeer getrokken ten koste van (het echte) Vlaanderen, maar later in de tijd zou ik eerder zeggen dat Zeeuws-Vlaanderen van de ondergang is gered.
Dat is toch wel waar wanneer ik het allemaal zo lees. Zeeuws- Vlaanderen was katholiek en hoorde bij het zuiden. Dit is toch zo.
Het Oosten is offline  
Oud 15 juli 2011, 17:24   #185
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is toch wel waar wanneer ik het allemaal zo lees. Zeeuws- Vlaanderen was katholiek en hoorde bij het zuiden. Dit is toch zo.
Net zoals Nederlands-Limburg bij ons Belgisch Limburg hoort en helemaal niet bij hùn imperialistisch, calvinistisch Noord-Nederland.
Maar heb je ooit 1 Vlaming daarover eisen horen stellen ? Hooguit een beleefde vraag ivm de Ijzeren Rijn maar zelfs dat bleek "onbespreekbaar" voor de zelfdunkende selfish giant ....
Descartes Jr is offline  
Oud 15 juli 2011, 17:36   #186
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De hele streek was een frontlijn tijdens de Tachtigjarige Oorlog.
Weyland is offline  
Oud 15 juli 2011, 17:36   #187
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Onthoud dat men in Antwerpen die Noordelingenhaat van uw streek niet zo echt kent.
Ah, U gaat mij als Hollander vertellen wat in Vlaanderen leeft !? Het tekent je alweer ten volle als gepatenteerde betweter, maar het is je vergeven. Kruip snel in je sleurwagen en scheur gratis over de Antwerpse ring richting zuid. Met een lading patatten, kroketten en Heineken uit de laatste Albert Heyn vòòr de grens. Je zou eens iets moeten consumeren in dat dure België !

Noorderlingenhaat ? Nee hoor, met de Denen, de Zweden en de Noren hebben wij hier absoluut geen problemen. Dat zijn welopgevoede, rustige mensen.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 15 juli 2011 om 17:38.
Descartes Jr is offline  
Oud 15 juli 2011, 17:37   #188
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
En dus moest het ingepikt worden ...
Descartes Jr is offline  
Oud 15 juli 2011, 17:39   #189
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu overdrijft u toch wat.
Het Oosten is offline  
Oud 15 juli 2011, 17:40   #190
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
En dus moest het ingepikt worden ...
Ingepikt. Dat is niet inpikken hè ? Eén beide kanten waren mensen tot beide facties betrokken vóór die frontlinie er kwam. Als er één pikkedief is is het toch wel de Oude Belg die denkt dat Zeeuws-Vlaanderen hem nu nog toebehoort.

Laatst gewijzigd door Weyland : 15 juli 2011 om 17:41.
Weyland is offline  
Oud 15 juli 2011, 17:42   #191
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nu overdrijft u toch wat.
Nee, ik zeg de waarheid.
Weyland is offline  
Oud 15 juli 2011, 17:43   #192
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ah, U gaat mij als Hollander vertellen wat in Vlaanderen leeft !? Het tekent je alweer ten volle als gepatenteerde betweter, maar het is je vergeven. Kruip snel in je sleurwagen en scheur gratis over de Antwerpse ring richting zuid. Met een lading patatten, kroketten en Heineken uit de laatste Albert Heyn vòòr de grens. Je zou eens iets moeten consumeren in dat dure België !

Noorderlingenhaat ? Nee hoor, met de Denen, de Zweden en de Noren hebben wij hier absoluut geen problemen. Dat zijn welopgevoede, rustige mensen.
Ik ben een Antwerpenaar, geboren en getogen (met wortels in Ekeren en Brasschaat). Denk tweemaal na voor u uw domheid vertoont. Ik zou bijna gaan geloven dat Limburg een achterlijke regio is. De ingrediënten zijn er alleszins overvloedig aanwezig. Het leven is daar volgens mij iedere dag een cliché, omdat er anders gewoon niets te beleven valt.
Dit forum en andere fora tonen het me steeds weer. Enkel in Limburg haat men zo veelvuldig Hollanders en als enige reden hun eigen belachelijke persoonlijkheid.

Laatst gewijzigd door Weyland : 15 juli 2011 om 17:50.
Weyland is offline  
Oud 15 juli 2011, 17:50   #193
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... zei de pedante-(tautologisch-pleonastische)-Hollander-met-het-opgestoken-vingertje. Hij alleen heeft het "chelijk aan sijn kant". Maar wij, Vlamingen, begrijpen je in deemoed. Bekommerd om je spraakchebrek.
Hou op met dat onnozel gemekker. Ik ben meer Vlaming dan u (Monsieur Descartes uit Vielsalm), geboren in West-Vlaanderen en wonend in Oost-Vlaanderen. Maar in tegenstelling tot u heb ik geen last van de kwaal waarvan sommige achterlijke, van afgunst loens kijkende Vlaamse provincialen op deze site getuigen: het anti-"Ollander"-eczeem. Ik kijk een beetje verder dan de grens Vlaanderen-Nederland.
Oud 15 juli 2011, 17:52   #194
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar gaan we weer: het "Zuiden" moet katholiek zijn. Zeker een "nonkel pastoor" in de familie?
Oud 15 juli 2011, 17:54   #195
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben een Antwerpenaar, geboren en getogen (met wortels in Ekeren en Brasschaat). Denk tweemaal na voor u uw domheid vertoont. Ik zou bijna gaan geloven dat Limburg een achterlijke regio is. De ingrediënten zijn er alleszins overvloedig aanwezig. Het leven is daar volgens mij iedere dag een cliché, omdat er anders gewoon niets te beleven valt.
Dit forum en andere fora tonen het me steeds weer. Enkel in Limburg haat men zo veelvuldig Hollanders en als enige reden hun eigen belachelijke persoonlijkheid.
Bingo!
Oud 15 juli 2011, 18:02   #196
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Eerlijke zakenlui uit Sluis, Oostburg, Axel en Hulst. Waar Vlamingen ooit thuis waren.
Net zoals in het Franse Dunkerque, Hondschoote, Herzeele, Wormhout en Steenvoorde. Waar Vlamingen ooit thuis waren.

Tot schreeuwerige imperialisten vredige mensen gingen lastigvallen ...
Je bedoelt het Spaanse rapaille dat plunderend, verkrachtend en brandschattend door onze contreien trok?
SDG is offline  
Oud 15 juli 2011, 18:05   #197
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Je bedoelt het Spaanse rapaille dat plunderend, verkrachtend en brandschattend door onze contreien trok?
Hondschote is trouwens een gemeente dat leeggelopen is door Frans rapalje (in oorlog tegen Spanje), geplunderd dat het is. De meeste inwoners daarginds trokken naar Leiden, Engeland en Antwerpen (maar toen de strijd daar verloren leek trok de rest ook naar Leiden).

Laatst gewijzigd door Weyland : 15 juli 2011 om 18:06.
Weyland is offline  
Oud 15 juli 2011, 18:06   #198
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het zwaartepunt van de reformatie in de Nederlanden tijdens de zestiende eeuw lag in Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door SDG : 15 juli 2011 om 18:06.
SDG is offline  
Oud 15 juli 2011, 18:07   #199
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Het zwaartepunt van de reformatie in de Nederlanden tijdens de zestiende eeuw lag in Vlaanderen.
Met de nadruk op Vlaanderen (historisch). Bovendien waren veel Katholieken ook geen liefhebber van Alva die later onze contreien bezocht. Het is niet zo simpel als Protestant tegen Katholiek, hoewel de Republiek later wel uitgroeide tot een uitgesproken Calvinistische staat die lang weinig tot geen gehoor gaf aan diens Katholieke bevolkingsdeel (wat in die tijdens jammer genoeg regel was), toch belette het niet voor bepaalde Katholieken om er status te bekomen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 15 juli 2011 om 18:14.
Weyland is offline  
Oud 15 juli 2011, 18:09   #200
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Met de nadruk op Vlaanderen (historisch).
Om maar aan te geven hoe sommigen zelfs het pré-Belgische tijdperk willen 'verbelzieken' om iedere mogelijke band met het Noorden te kunnen ontkennen.
SDG is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be