![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb nog nooit een Belgicist ontmoet die niet eigenlijk Fransgezind was, nog nooit een Nederlanderhater die niet eigenlijk een Belgicist was.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Slechts grotendeels, want veel flaminganten kunnen er ook wat van. In die kringen zijn er velen die hun taal liever zien als Vlaams, en niet als Nederlands. En dat alleen maar vanwege hun enorme weerzin tegen Nederland(ers). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo is de kans dat je in 't zak wordt gezet veel kleiner. Laatst gewijzigd door Henri1 : 24 juli 2011 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarop uiteraard geen antwoord komt. In het voorstel van de heer Storme zou dat nihil, nada, zero ofte nul zijn.
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 24 juli 2011 om 22:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dubbel.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 25 juli 2011 om 15:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor mij deugt nationalisme ook niet als het Vlaams is, al ben ik wel voor een zo snel en volledig mogelijke ontmanteling van België. Dat bestuursniveau tussen Vlaanderen en de EU heeft geen bestaansreden meer en vrijwel niemand wordt er beter van. Ik heb daarom echter niet minder sympathie voor Franstaligen dan voor Vlamingen. De afkeer van Nederland is vaak bedoeld om intern-Belgische conflicten indirect te uiten, en heeft ook te maken met dingen zoals taalachterstand en de late veralgemening van het onderwijs, en vooral van Nederlandstalig onderwijs in Vlaanderen, dus ontwikkelingsachterstand of de nog vers in het geheugen liggende herinnering daaraan. Ik kan me daar niet in vinden, en krijg daar in mijn omgeving niet mee te maken. Maar ja, op dit forum vind je er wel genoeg voorbeelden van, ook bij flaminganten. Er is zo veel waar we nog wat aan kunnen doen. Tja, en wellicht is dit geen prioriteit; waarschijnlijk lost het zichzelf ook op, want de wereld verandert snel. Maar opgaan in Nederland is nog veel minder aan de orde. Al zou het een en ander snel oplossen - ook op dat gebied heb ik ervaring.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mocht Brussel niet bestaan; dan zou je gelijk kunnen hebben; maar door Brussel is een volledig ontmanteling van België heel moeilijk te realiseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Europees Commissaris
|
![]() Ach als ik als Nederlands Brabander de Vlaamse (speelse) aversie vergelijk met de Nederlandse aversie van Duitsers, dan erger ik me pas als Vlamingen verder gaan dan dat. Maar als ''Buurman'' wen je ook (wederzijds) aan wat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Minister-President
|
![]() Dan ben jij je vast continu aan het ergeren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daar zit wel wat in. Vlamingen zullen bijvoorbeeld zelden grapjes maken over Fransen, niet omdat ze het met Fransen zoveel beter kunnen vinden, maar gewoon omdat ze weinig gemeen met hen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dan ben je verkeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Minister-President
|
![]() Das het frans van: Salu, de kost en de wind van achter...
![]() ![]()
![]() |
#198 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is altijd erg "gevaarlijk" om als Nederlander temidden van Vlamingen te zeggen dat je voor eenwording bent. Voor je het weet wordt je van "annexatie" beschuldigt. Daaarom zijn discussies ook vaak heel erg moeilijk en belastend vanuit Nederlandse hoek.
Trouwens, wat is eigenlijk een Nederlander? In ons land wonen net als in België ook Brabanders, Vlamingen en Limburgers, vaak ook hetzelfde dialect sprekend en vaak ook met dezelfde culturele religieuze achtergrond. Daar zijn uitgebreide studies van. Natuurlijk is de kloof tussen de "Hollandse" Nederlanders en de Vlamingen gelijk al een stuk groter als tussen de Brabanders/Limburgers/Vlamingen aan weerszijde van de grens. En ik kan mijn dan ook voorstellen dat veel Vlamingen die lallende, brallende, dronken en vaak onbeschofde "Hollandse Nederlanders" niet moeten die op hun campingen huizen! Ik schaam mij daar ook voor. Het mag dan ook een wonder heten dat ondanks dat wangedrag van de "Hollandse" Nederlanders zoveel Vlamingen de (Noord-)Nederlanders niet als mensen van een andere planeet zien maar als onze directe stamverwanten, familie dus!
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#200 |
Minister-President
|
![]() Ongeacht of het Hollandse Nederlanders zijn, die krijgen wel altijd de schuld. Die "lallende, brallende, dronken en vaak onbeschofte" Hollanders, zijn niet zelden volk van beneden de grote rivieren. En bij dossiers zoals de Westerschelden en de IJzeren Rijn zijn het ook de Zeeuwen en de Limburgers die dwarsliggen. Maar het zijn de Hollanders die er altijd op worden aangekeken. Ik ben zelf een Brabander. Was ik een Hollander geweest, dan zou ik niets meer te maken willen hebben met de Vlamingen vanwege de diep onrechtvaardige manier waarop ze je behandelen.
|
![]() |
![]() |