![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waalse realiteit. Griekenland ligt aan de infuus van Europa, maar Wallonie aan deze van Vlaanderen. Het drama is, dat hierdoor binnen afzienbare tijd,
heel Belgie aan de infuus van Europa zal moeten gaan liggen. Als Europa dan tenminste nog bestaat. |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door de fout van die stomme Walen ligt heel de Europese economie op z'n gat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#184 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoe staat u daar nu eigenlijk zelf tegenover dat Wallonië al generaties afhankelijk is van Vlaams geld. Zijn jullie daar nu fier op of zo?
#185 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou liever hebben dat Wallonië geweldig welvarent was. Er zijn een 30-tal jaar geleden verkeerde industriële keuze's gemaakt. Maar dat dit een aanleiding moet zijn om alle Walen af te straffen vindt ik getuigen van bijzonder weinig emotionele intelligentie. De Walen in de armen van Frankrijk drijven heeft een hoop nadelen: 1. U bent uw kop van jut kwijt. 2. U wordt overal vergeleken met de Hollanders. 3. Frankrijk grenst rechtstreeks aan uw achtertuin. Hoe gaan jullie daar dan op reageren ? |
|
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat Belgen betreft, zijn ze wel praktisch alleen, alhoewel de Brusselaars hun duchtig helpen. En weet eigenlijk niet of we over hier over stomme Walen, of over stomme Vlamingen moeten spreken. Wel over luie Walen. |
|
![]() |
![]() |
#190 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zeg mij nu eens concreet over welke nieuwe belastingen dat gaat.
|
![]() |
![]() |
#191 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De correlatie tussen de politiek van de laatste weken en de rente op onze staatsschuld is zéro, nul, nada, niks, noppes. Onze rente lag voornamelijk onder druk door de druk op Italië om te saneren.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet als N-VA in een stabiele federale regering stapt wat ik nog altijd als de beste optie zie en die zeker niet uitgesloten is.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#194 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En hoe kan dat dan zonder de PS, CDH en Ecolo?
Laatst gewijzigd door speurneus : 23 juli 2011 om 10:35. |
![]() |
![]() |
#195 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
2. Helemaal niet. Vlaanderen zal een zelfstandige natie worden. 3. Dat doen ze nu al (ik woon in Zuid-West-Vlaanderen). Ik zie ook het probleem daar niet mee. Kortom, u bent weer in form. |
||
![]() |
![]() |
#196 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een schande dat de Vlamingen dit zomaar laten begaan, zeker als je weet dat ze de meerderheid vormen in het parlement. Het is nog een veel grotere schande dat ze excuus-truus spelen door te stellen dat ze het probleem niet kunnen aanpakken omdat ze het niet zouden "mogen". De grootste schande is dat Vlaanderen veel de weg opgaat van Wallonië qua syndicale verworven rechten en afhangen van de overheid.
|
![]() |
![]() |
#199 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je dan echt voorstander bent van een blokkeringspolitiek, doe het doen vanuit de bestuurszetel en niet van uit de oppositie: http://forum.politics.be/showthread.php?t=155219 Federale regering zonder Franstalige partijen. Je gaan nooit éénzijdig problemen kunnen oplossen. Dit zou totaal ondemocratisch zijn.
|
![]() |