![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén Franstalige die in een Vlaams dorp komt wonen, en gans de straat waar hij woont, zal 'overschakelen'. Tien procent inwoners van een Vlaams dorp zijn ingeweken Franstaligen: gans het dorp zal 'overschakelen'. Met het eerste, heb ik nog niet zo'n grote problemen. Met het tweede wel. Het is mijn politieke opvatting, dat er geen dorp, geen straat, geen corridor, geen morzel grond nog onttrokken wordt aan het Vlaams Gewest.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat doe ik niet.
![]() |
#183 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
PS (en offtopic): Heb ik het mis als ik veronderstel dat je met die "partij die bijna eenderde van de stemmen in Vlaanderen haalt", de NVA bedoelt? Ik ben even op zoek gegaan naar de uitslagen van de voorbije verkiezingen:
Blijkbaar heb jij het toch over een andere partij? Waar zie jij in dit landje een partij die zo populair is dat hij bijna 1/3 van de stemmen haalt? Laatst gewijzigd door LcGrs : 5 augustus 2011 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet rond de pot draaien. Gewoon antwoord geven op mijn vraag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#186 |
Partijlid
|
![]() Niks trollen: je moet de uitslag van verkiezingen bekijken op het niveau waarop ze gehouden werden, niet op een niveau waarop ze niet gehouden werden... De verkiezingen van 2010 waren federale verkiezingen en dus moet je de uitslag ook federaal bekijken, niet aan gaan draaien om eigen gelijk te kunnen bewijzen... Welke uitslag de N-VA bij die federale verkiezingen in Vlaanderen ook moge gehaald hebben, is gewoon niet van toepassing.
Laatst gewijzigd door LcGrs : 6 augustus 2011 om 08:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat 'moet' toch niet? Zowel VRT als De Standaard kijken in de eerste plaats naar de partijen hun uitslag op Vlaams niveau. Dat is ook een veel betere indicatie dan het Belgische niveau, omdat de Vlaamse partijen sowieso geen stemmen kunnen halen in Wallonië.
Gidius merkt gewoon op dat jij gaat vertellen aan een partij met 1/3 van de Vlaamse stemmen wat ze belangrijk moeten vinden. Jij begint dan te claimen dat hij moet zeggen 1/5 van de Belgische stemmen. Dat doet er hier helemaal niet toe, en wat Gidius zegt klopt gewoon. Dus stop met muggenziften/trollen.
![]() |
#188 |
Staatssecretaris
|
![]() Waarom accepteren franstaligen dit principe niet en moeten Vlamingen dat wel doen? Waarom moeten gemeenten met veel franstaligen bij Brussel gevoegd worden er kunnen toch ook andere talen gesproken worden in Vlaanderen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of Frans de lingua franca moet zijn in gemeenschappelijke situaties:
Citaat:
Citaat:
Het is immers de keuze van VL zelf. Dat heeft niets met minderheid of respect te maken. Vlaanderen durft het niet aan om het Nederlands, noodzakelijk te maken op haar grondgebied, door de kennis van het Frans te beperken tot de mensen die daar zin in hebben (zoals alle andere buurlanden van Frankrijk doen). En dan gaan mensen dus de taal spreken die ze wel gemeenschappelijk hebben. Frans dus. Dat lijkt me vrij normaal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Europees Commissaris
|
![]() Je kan Frans leren op school maar toch weigeren het te spreken op je eigen grondgebied.
![]() |
#192 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#195 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=62 Mijn vraag is dan ook of en wanneer de Vlaamse beweging het eindelijk eens gaat aandurven voor eigen deur te vegen en de Vlaamse politieke kaste en haar beleidsinstrumenten volop aan de kaak te stellen - wanneer eens een actie van TAK aan de gebouwen van de VRT voor meer Algemeen Nederlands in de media, om maar iets te noemen? Alle schuld voor eeuwig en drie dagen op de Franstaligen blijven steken is natuurlijk de weg van de minste weerstand, maar kunnen we hen echt alles blijven aanwrijven? In de negentiende eeuw kon men de Vlamingen de verfransing niet kwalijk nemen omdat ze totaal niet over enige politieke macht beschikten om daar iets tegen te doen, maar met die excuses kun je heden ten dage niet meer afkomen. Laatst gewijzigd door SDG : 6 augustus 2011 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Europees Commissaris
|
![]() Ok, akkoord.
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij kunnen die gemeenten in Vlaanderen blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
De PS heeft bij de laatste federale verkiezingen 13,70% gehaald, ofwel 3,7% minder dan NV-A. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |