Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2011, 08:52   #181
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Het financiële en emotionele plaatje even buiten alle beschouwing gelaten, is dit volgens mij omwille van de veiligheid de enige juiste beslissing.
Dit terrein (afgaande op de vele nieuwsbeelden en foto's) kon totaal niet meer opgekuist geraken en veilig worden verklaard tegen de middag voor de eerste geplande optredens.
Wellicht zijn er ook te weinig medewerkers om het nog goed te laten verlopen.
Veel van die medewerkers hebben gisteren ook de slachtoffers onder de bomen en onder de ingevallen tenten zien liggen, en hebben ook kinderen of broers/zussen die er middenin zaten, en willen liever bij hen zijn ipv werken op de wei.
Oud 19 augustus 2011, 09:01   #182
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Daar komt het zowat op neer ja.

Op de autostrades vallen er ook dagelijks doden, nochtans rijdt iedereen daar nog steeds vrolijk rond hoor. Een aantal jaar geleden zijn er in kruishoutem mensen levend verbrand in hun auto door een gigantische kettingbotsing. Ik passeer er elke dag. Het leven gaat verder en het heeft geen zin om bij elke dode stil te staan die sterft in een tragisch ongeval. Ook dit is een tragisch ongeval en het toont aan hoe snel het allemaal voorbij kan zijn, maar meer ook niet. Je kunt er dus maar beter van genieten zolang het duurt. De helft van de gasten die vanavond op pukkelpop zouden gezeten hebben zullen zich vanavond lazarus zuipen op café en eventueel meebrullen met muziek en plezier maken met hun vrienden. Het is niet "the show must go on", het is simpelweg "the show goes on". Of pukkelpup nu geannuleerd wordt of niet maakt geen zak uit.

Weet je wat nog veel onrespectvoller is dan pukkelpop gewoon te laten doorgaan? Dat zijn types zoals jij die dergelijke drama's politiek trachten te recupereren op de kap van die doden. Dat je het dan nog doet met een dubbelnick is al helemaal belachelijk. Kom er dan tenminste voor uit in plaats van de laffaard uit te hangen.
³

Of laten alle moraalridder elk weekend de auto aan de kant staan uit respect voor de slachtoffers van de weekendongevallen? Vorig weekend alleen 14 doden, vrijwel allemaal mensen die voor hun plezier op de baan waren. Het is nu volledig afgelast (wat te verwachten was, maar sommigen vonden het blijkbaar toch al nodig met modder te beginnen gooien voor ze eigenlijk ergens van op de hoogte waren). Ik heb intussen al een paar vrienden gehoord die daar waren en het ging echt wel om uitzonderlijke omstandigheden. Ook de beelden laten daar weinig twijfel over bestaan: als je ziet dat kolossale bomen gewoon omvergeblazen zijn, dan weet je genoeg.

En terwijl er hier mensen druk bezig waren met de organisatie met de vinger te wijzen en te zeveren over respect, waren er honderden gewone mensen die ronddolende festivalgangers een hele nacht hebben opgevangen in Hasselt en omstreken. Daar heb ik dan weer respect voor.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 19 augustus 2011 om 09:08.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 09:06   #183
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Atalantatje Bekijk bericht
Aha, luister jij alleen naar die meneer?
Bijlage 82507

Dat hij het niet heeft zien aankomen, verwondert me niet. Zoals hij veel dingen niet ziet aankomen. 90% van de tijd zit hij er glad naast.
Als ECMWF en GFS zwaar weer voorspellen, slaagt die vent erin om het af te zwakken tot mogelijks een lokaal buitje of onweer...
Nog niet zo lang geleden werd in de pers uitgebreid besproken dat België te klein is om zelfs maar bij benadering accurate weersvoorspellingen te doen. Dat geldt niet alleen voor Frank Deboosere. Dat geldt voor alle weersvoorspellers.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 09:08   #184
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Daar komt het zowat op neer ja.

Op de autostrades vallen er ook dagelijks doden, nochtans rijdt iedereen daar nog steeds vrolijk rond hoor. Een aantal jaar geleden zijn er in kruishoutem mensen levend verbrand in hun auto door een gigantische kettingbotsing. Ik passeer er elke dag. Het leven gaat verder en het heeft geen zin om bij elke dode stil te staan die sterft in een tragisch ongeval. Ook dit is een tragisch ongeval en het toont aan hoe snel het allemaal voorbij kan zijn, maar meer ook niet. Je kunt er dus maar beter van genieten zolang het duurt. De helft van de gasten die vanavond op pukkelpop zouden gezeten hebben zullen zich vanavond lazarus zuipen op café en eventueel meebrullen met muziek en plezier maken met hun vrienden. Het is niet "the show must go on", het is simpelweg "the show goes on". Of pukkelpup nu geannuleerd wordt of niet maakt geen zak uit.

Weet je wat nog veel onrespectvoller is dan pukkelpop gewoon te laten doorgaan? Dat zijn types zoals jij die dergelijke drama's politiek trachten te recupereren op de kap van die doden. Dat je het dan nog doet met een dubbelnick is al helemaal belachelijk. Kom er dan tenminste voor uit in plaats van de laffaard uit te hangen.
Het gebeurt niet zo vaak, maar hier ben ik het volledig met je eens!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 09:11   #185
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nog niet zo lang geleden werd in de pers uitgebreid besproken dat België te klein is om zelfs maar bij benadering accurate weersvoorspellingen te doen. Dat geldt niet alleen voor Frank Deboosere. Dat geldt voor alle weersvoorspellers.
Het LAM-model in het ALADIN-project maakt voorspellingen voor (bijna) gans Europa. Maar de gebruikte resolutie zijn gridpunten om de 7 km en dat is dan nog een interpolatie van gridpunten om de 40 km dusja...

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 09:17   #186
Atalantatje
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij kan dan op zijn minst waarschuwen voor de mogelijkheid. Je zegt zelf in jouw vorige posts dat het om een voorspelling gaat.
Frank Deboosere = excuustruus
De pers is dé referentie!
Atalantatje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 09:19   #187
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Atalantatje Bekijk bericht
Hij kan dan op zijn minst waarschuwen voor de mogelijkheid. Je zegt zelf in jouw vorige posts dat het om een voorspelling gaat.
Frank Deboosere = excuustruus
De pers is dé referentie!
er was een waarschuwing, van 's morgens af. maar je nooit tot op de kilometer bepalen waar dat onweer gaat losbarsten, laat staan dat je dit kan voorspellen.
Oud 19 augustus 2011, 09:20   #188
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Ik hoor net dat de zoon van een Fordcollega samen met zijn vriendin bij de dodelijke slachtoffers was.

Stilaan begint dit drama een gezicht te krijgen.
Ik ben er niet goed van.
Oud 19 augustus 2011, 09:22   #189
Zapatista
Parlementslid

Zapatista's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik hoor net dat de zoon van een Fordcollega samen met zijn vriendin bij de dodelijke slachtoffers was.

Ik ben er niet goed van.
Ik had er ook veel vrienden zitten en heb enkelen hun verhaal gehoord. Het waren geen mooie taferelen, daarom dat ik er zo zwaar aan til.
Zapatista is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 09:22   #190
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht

Ik ben er niet goed van.
Shit man
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 09:23   #191
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
er was een waarschuwing, van 's morgens af. maar je nooit tot op de kilometer bepalen waar dat onweer gaat losbarsten, laat staan dat je dit kan voorspellen.
Mijn vrienden en ikzelf hebben al hopen onweer meegemaakt op allerlei festivals, maar de mensen die ik al heb gehoord, zeggen mij stuk voor stuk dat ze dit nog nooit gezien hadden. Je ziet dat ook op de beelden: de grootste schade werd blijkbaar aangericht door een plotse windvlaag. Sommigen spraken zelfs van een windhoos. Niet te voorspellen. Op het moment dat duidelijk werd hoe dramatisch het weer werd, was er nauwelijks nog tijd om iets te doen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 09:23   #192
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bah! Ik vind het ronduit walgelijk dat jij hier wat aan politieke recuperatie komt doen, terwijl de lijken van de ongelukkige slachtoffers nog niet eens koud zijn. Heb jij dan werkelijk geen enkel fatsoen?

Soms moet je gewoon z'n posts lezen om te weten waar het hem werkelijk om draait.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc
Gelukkig sterven die "Echte Vlamingen" uit.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 09:23   #193
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Zelfs bij een waarschuwing; hoeveel van die 60.000 feestende festivalgangers kan je als organisatie motiveren om veiliger oorden op te zoeken als er nog geen vuiltje aan de lucht is? Drie van mijn vrienden die ginder zaten zeiden dat het weer op enkele minuten tijd is omgeslagen, zij gingen er van uit dat het heel de avond zo'n mooi weer zou blijven.

Schuldigen zoeken is altijd makkelijk, je neerleggen bij het feit dat het leven niet volledig te beheersen is veel moeilijker.
Oud 19 augustus 2011, 09:24   #194
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Ik was op de wei, aan't schuilen in de marquee; onwezenlijk gewoon... We dachten eerste dat het een traditioneel stevig pukkelpop-stormpje was (zo was het eerst ook) maar toen ik de stelling aan de ingang zag omvallen en er forse takken van de bomen vielen wist ik hoe laat het was; en toen moest het ergste nog komen; tent kraakte langs alle kanten; toen sloeg de sfeer in de tent om van leuk stormpje tot alertheid en lichte paniek; bij ons was er nooit grote paniek (wsk omdat niet iedereen op dat moment de ernst kon inschatten); zichtbaarheid was op dat moment misschien 10-20m; wij naar de buitenkant zodat we snel konden reageren moest de tent plat gaan (geen idee of dat zin had, maar wat moesten we doen?!), daar gewacht, hopende dat de tent het zou houden; na 5 max 10 minuten was het gedaan en dan zag ik de chateau plat liggen (op 50-100m van de marquee); famlie en vrienden op de wei zitten berichten (lukte niet natuurlijk), naar de club gewandeld om broers te zoeken die daar wsk zaten en onderweg de schade zien. Een boom van 20m gewoon net boven de grond geknapt en op een stand gevallen; daar mensen zien afgevoerd worden; een grote tent aan de eetstand die gewoon weg was (daar is naar 't schijnt een dode gevallen, wisten we toen niet). Club stond nog recht -oef- maar was er slecht aan toe (zeil gescheurd, spankabels los, toren voor videoscherm de grond op, gelukkig niemand eronder); uiteindelijk bericht gekregen dat iedereen ok was. In de club moet het ook vies geweest zijn; zeil begon door te zakken door ophoping van regen, de tent stond op instorten (mensen die palen probeerderen terug te duwen); iemand heeft dan naar 't schijnt de koelbloedigheid gehad om het zeil open te snijden zodat het water weg kon. Een beetje onwezenlijk op de wei blijven hangen (ingang/uitgang was toch redelijk versperd) en misschien dat er nog wat muziek zou komen (hoewel we allemaal wel dachten dat het gedaan zou zijn, minstens voor de dag); naar mijn broer zijn thuis gewandeld (woont daar op 10'), tegen 22u wisten we nog niks van de plannen; langzaam terug richting wei gewandeld; surrealistisch gewoon, een stroom aangeslagen, soms wenende, jongeren weg van de wei en bezorgde ouders richting wei; ziekenwagens af en aan; wei was al dicht toen en de goesting was ook al lang over dus maar naar de auto gestapt; commandocentrum van de politie voorbij gewandeld; stond veel bezorgd volk met vragen over kenissen en familie (vies om te zien); langzaam terug naar de auto, goed thuis geraakt, onderweg op de radio horen we de berichten over slachtoffers en begint te ernst helemaal door te dringen en het geluk dat we hebben gehad dat wij en iedereen die we kennen (waarvan we weten dat ze er waren) ok was...

Ben er nog niet goed van, probeer het wat van mij af te schrijven.
Oud 19 augustus 2011, 09:24   #195
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Ik had er ook veel vrienden zitten en heb enkelen hun verhaal gehoord. Het waren geen mooie taferelen, daarom dat ik er zo zwaar aan til.
Door de schuld te schuiven naar iemand die er ook niet aan kon doen?

Het is nu toch wel overduidelijk dat het hier om overmacht gaat.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 09:25   #196
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Mijn vrienden en ikzelf hebben al hopen onweer meegemaakt op allerlei festivals, maar de mensen die ik al heb gehoord, zeggen mij stuk voor stuk dat ze dit nog nooit gezien hadden.
Ik was ook in Hasselt, ik heb dat ook nog nooit gezien.
Hagelstenen als knikkers.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 09:27   #197
Voltian
Minister-President

Standaard

En geen slecht woord over de organisatie; ze deden er goed aan te zeggen dat ze misschien terug gingen opstarten; de uitgang was versperd hé, als iedereen daar door moest, was het chaos.
Oud 19 augustus 2011, 09:29   #198
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
En geen slecht woord over de organisatie; ze deden er goed aan te zeggen dat ze misschien terug gingen opstarten; de uitgang was versperd hé, als iedereen daar door moest, was het chaos.
De uitgang? Er is daar maar één uitgang?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 09:30   #199
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
De uitgang? Er is daar maar één uitgang?
ja

+ nooduitgangen natuurlijk
Oud 19 augustus 2011, 09:30   #200
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Zelfs bij een waarschuwing; hoeveel van die 60.000 feestende festivalgangers kan je als organisatie motiveren om veiliger oorden op te zoeken als er nog geen vuiltje aan de lucht is? Drie van mijn vrienden die ginder zaten zeiden dat het weer op enkele minuten tijd is omgeslagen, zij gingen er van uit dat het heel de avond zo'n mooi weer zou blijven.

Schuldigen zoeken is altijd makkelijk, je neerleggen bij het feit dat het leven niet volledig te beheersen is veel moeilijker.

Ik zie de organisator al op het podium komen.

"Mensen, binnen een kwartiertje gaat hier een zwaar onweer losbarsten. Gelieve allemaal het festivalterrein te verlaten en veiligere oorden op te zoeken..."

Weet je wat er zou gebeurd zijn? Die mensen zouden hem in zijn gezicht uitgelachen hebben en het onweer verwelkomd hebben. Goed weer, onweer en modder hoort bij een festival. Geen kat daar aanwezig zou ook maar 1 seconde gelooft hebben dat zo een drama tot de mogelijkheden behoorde, geen kat.

Soit, als je ziet dat Luc Van der Kelen al naar alles en iedereen zit te wijzen in zijn opinie, dan kon je natuurlijk wel raden dat het hier ook van dat zou zijn. Zielig, meer kan je daar eigenlijk niet over zeggen.

Dat je het erg vindt voor die mensen kan ik begrijpen. Dat je niet meer op dat festival wil zijn kan ik begrijpen. Dat je wil rouwen kan ik begrijpen. Dat je echter kost wat kost schuldigen wil zoeken voor noodweer is belachelijk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be