Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2011, 22:40   #181
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skjaergaard Bekijk bericht
De organisatoren zagen de storm niet aankomen ondanks de verschillende waarschuwingen. Me dunkt dat ze dan ook niet in staat waren om eventueel gepaste voorzorgen te nemen zoals ze dat van plan zijn te doen op Maanrock ingeval van storm. Dan kan je toch vragen stellen of die doden niet voorkomen hadden kunnen worden.

Die vliegtuigcrash probeert men te voorkomen door te voorzien in een verplichte opleiding en het afleggen van een examen, herhaalde medische onderzoeken om zoveel als mogelijk te voorkomen dat de piloot plots flauwvalt in de cockpit. Als de piloot trouwens neercrasht op een festivalweide en zo mensen doodt dan zal hij/zij eventueel aansprakelijk zijn.

De kans op zware aardbevingen in België is relatief klein dacht ik, maar ik hoop toch dat die tenten niet bij het minste instorten.

Stormweer vindt toch wat vaker plaats in België dan grote aardbevingen. De winden waren zeer hevig, dat geef ik toe, maar de organisatie dacht enkel dat het om 'wat regen ging'. Tja. Op Maanrock zijn ze van plan om de zeilen op te halen ingeval van storm zodat de wind minder kan spelen met de constructie en om lichtbalken naar beneden te halen zodat dat niet kan vallen en mensen verwonden/doden. Voorzorgen die men op Pukkelpop ook kon nemen?

Wanneer een tent/constructie instort en daarbij mensen om het leven komen, is het toch niet meer dan normaal dan dat men nadenkt over welke maatregelen men kan nemen om dat in de toekomst te voorkomen?
Goed idee.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 22:44   #182
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Specksnyder Bekijk bericht
Die bomen die omvergewaaid zijn, hebben die wel goed vastgestaan?

Bijlage 82517

Kijk toch eens, je gaat mij niet wijsmaken dat die storm-proof was. Een grondig onderzoek lijkt mij noodzakelijk.
De buienradar is dag en nacht te raadplegen via het internet.
Code oranje voor gans België was al de dag vooraf aangekondigd.
Oud 20 augustus 2011, 23:06   #183
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat zondebok zoeken heeft nu een reuk van politieke recuperatie.
Lees dit eens.
Oud 20 augustus 2011, 23:12   #184
discuz
Minister

Standaard

Natuurlijk moet er een onderzoek komen. Ik vraag me wel af hoeveel daar ter plaatste nog van overblijft om te onderzoeken.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 23:14   #185
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Specksnyder Bekijk bericht
Die bomen die omvergewaaid zijn, hebben die wel goed vastgestaan?

Bijlage 82517

Kijk toch eens, je gaat mij niet wijsmaken dat die storm-proof was. Een grondig onderzoek lijkt mij noodzakelijk.
Wel, ik las toch ergens dat de bomen vooraf gecheckt zijn. De gemeente?
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 23:15   #186
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Het gaat om iets dat als ramp herkend kan worden.
Maar als er een storm wordt aangekondigd waarbij zelfs dakpannen kunnen gaan vliegen en waarvan je weet dat bomen kunnen gaan waaien, wat zal er dan gebeuren met allemaal ijzer in de hoogte opgesteld, met hier en daar zeilen errond?

Lachen trouwens, wat er gebeurt met die medische kosten, voor de slachtoffers.
Ah. Als ik je goed begrijp moet ik als organisator eerst leren luisteren naar het weerbericht, de weervoorspellers die steeds goed weer brengen aan de kust. Dat ik maandenlang op voorhand investeer en organiseer is uiteraard bijzaak.

Kijk beste Groentje-18. Wat daar op pukkelpop is gebeurd is gewoonweg brute pech. Als je nooit pech wilt hebben dan organiseer je niets meer. En als je als ouder niet wilt hebben dat je zookn of dochter van 20 iets overkomt dan vraag je aan je zoon of dochter dat ze thuis blijven, naar de tv kijken of naar wat muziek luisteren. Vrijen kan dus ook onder het dak van pa en/of ma. Het ergste wat je kan overkomen is dat het dak op je hoofd valt.

Is het dat wat we willen ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 23:33   #187
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Er was tijd genoeg om op zijn minst de tenten te sluiten en het domein te ontruimen. Het onweer had in Vlaams-Brabant al veel schade aangericht voor het richting Limburg trok. Een preventieve ontruiming had in ieder geval veel menselijk leed voorkomen.
Voor wat betreft de materiële schade: dat zullen de experten van de verzekering wel uitmaken.
Het voornemen bij Maanrock is niet slecht fonne.
Dus die zeilen verwijderen omdat die juist bij veel windkracht alles belasten
en met alle gevolgen van dien.
Oud 21 augustus 2011, 00:06   #188
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Bizar wat in dezer dagen allemaal al niet meer politiek correct is:

er vallen vijf doden op een festival, een pak zwaargewonden, uiteindelijk zijn er ongeveer 150 mensen die ter plekke medisch verzorgd moeten worden, vele anderen zijn erg onder de indruk van het gebeuren en heel Limburg spreekt scha en schande en weet nog steeds niet wat hen overkomen is.

Maar de vraag naar aansprakelijkheid, die mag niet gesteld worden!!!

Er *is* een vraag gesteld naar de aansprakelijkheid.
Het parket heeft vlak na de feiten een onderzoek ingesteld om te zien of er strafbare feiten zijn gepleegd ofdat er nalatigheid in het spel was.
En ze hebben er geen gevonden.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 21 augustus 2011 om 00:07.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 00:13   #189
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Nog meer bizar:de tentjes van de pukkelpopgangers blijven wel rechtstaan. De tenten, bomen, verlichtingspalen van de organisatoren knakken af
Voor iemand die ietwat weet van fysica of een zeiler is dit helemaal niet bizar
Oud 21 augustus 2011, 00:20   #190
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Voor iemand die ietwat weet van fysica of een zeiler is dit helemaal niet bizar
De kracht van de wind op 10 karvelen is er niets tegen Alboreto
Oud 21 augustus 2011, 06:10   #191
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ik zou ook laten onderzoeken of Chokri wel om de 5 minuten waterstalen neemt en ontleedt voor het geval er scrupules als Breyvik of sommige forummers de boel willen vergiftigen. Of het terrein erop voorzien is dat er moslimterroristen zich op dat decadente feestje opblazen of er vliegtuigen op crashen. Wordt het terrein wel gecontroleerd op landmijnen die er kunnen zijn gelegd door dat slag mensen ? Zijn er voldoende hoge dijken rond het terrein in het geval de Maas overstroomt of we te maken krijgen met een tsunami ? Wat als de kerncentrale van Mol smelt ? Is de geschonken Coca Cola wel veilig ? Werd er rekening gehouden met een skinhead aanval uit Duitsland of Oost-Europa ? Wordt iedereen tenminste gefouilleerd en is er een toegangsticket op naam zodat deelnemers eerst kunnen gescreend worden ? Er mogen toch alleen mensen binnen met een attest van goed gedrag en zeden ? Chokri kan daar maar beter allemaal rekening mee gehouden hebben want anders eisen wij hem aan de schandpaal voor vier dagen, drie nachten met het recht op het gooien van eieren, tomaten, stenen en ninjasterren.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 07:19   #192
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Oude kwakkel! Trouwens op de plaats waar PP in Schimpen zou komen zijn nu ook een pak bomen tegen de grond gegaan!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 21 augustus 2011 om 07:22.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 08:27   #193
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik zou ook laten onderzoeken of Chokri wel om de 5 minuten waterstalen neemt en ontleedt voor het geval er scrupules als Breyvik of sommige forummers de boel willen vergiftigen. Of het terrein erop voorzien is dat er moslimterroristen zich op dat decadente feestje opblazen of er vliegtuigen op crashen. Wordt het terrein wel gecontroleerd op landmijnen die er kunnen zijn gelegd door dat slag mensen ? Zijn er voldoende hoge dijken rond het terrein in het geval de Maas overstroomt of we te maken krijgen met een tsunami ? Wat als de kerncentrale van Mol smelt ? Is de geschonken Coca Cola wel veilig ? Werd er rekening gehouden met een skinhead aanval uit Duitsland of Oost-Europa ? Wordt iedereen tenminste gefouilleerd en is er een toegangsticket op naam zodat deelnemers eerst kunnen gescreend worden ? Er mogen toch alleen mensen binnen met een attest van goed gedrag en zeden ? Chokri kan daar maar beter allemaal rekening mee gehouden hebben want anders eisen wij hem aan de schandpaal voor vier dagen, drie nachten met het recht op het gooien van eieren, tomaten, stenen en ninjasterren.
Juist.
Oud 21 augustus 2011, 09:00   #194
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Screening van de lokale insektenpopulatie niet vergeten...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 09:01   #195
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wij zijn niet het ABL hé.
Oud 21 augustus 2011, 09:08   #196
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Wij zijn niet het ABL hé.
Dat is een goeie, guido.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 10:36   #197
Skjaergaard
Lokaal Raadslid

Skjaergaard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Jij neemt heel veel aan idd, dat is je grote probleem.
Op die manier toon je helaas niet aan waar ik fout zit met mijn redenering.

Citaat:
Maar goed, jij wil gaan stellen dat de winden die ze daar gehad hebben verwacht waren?
Ja, zie kaartje op http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=26 ('severe winds') .

Citaat:
In de storm die daar plaats vond, zou lichtbalken naar beneden laten moorddadig zijn... Maar om dat te beseffen moet je wel doorhebben hoe zo'n lichtstructuren opgebouwd zijn en moet je durven inzien op hoeveel tijd alles zich daar heeft afgespeeld.
Er waren al waarschuwingen van het KMI en Estofex. Het onweer had in het binnenland al schade aangericht. En de bedoeling is natuurlijk dat je dergelijke installaties voor de storm naar beneden haalt, niet tijdens de storm.

Citaat:
Hoeveel doden trouwens door lichtinstallaties/geluidstorens die naar beneden zijn gevallen?
https://www.youtube.com/watch?v=kXNvaD2rhO0

http://www.9lives.be/forum/natuur-we...l#post15263624

De exacte omstandigheden zijn niet vrij gegeven (alleen dat er vier doden in verscheidene tenten zijn gevallen en 1 op de camping), maar moest dat scherm er niet hangen kon waarschijnlijk heel wat leed voorkomen zijn.

Citaat:
Je suggereert het anders wel doorheen al je posts. Zehadden het immers moeten weten en ze hadden iets moeten doen. Dat geen enkel weerkundige in staat is om exact te voorspellen dat wat daar gebeurd is exact daar zou gebeuren, wil de facto zeggen dat je je evenement moet beginnen stilleggen als er een vermoeden is van een storm die misschien in de buurt zou kunnen overtrekken.
Ik heb niets gesuggereerd, u legt mij woorden in de mond om die dan te bekritiseren. Wanneer er 'severe winds' voorspeld worden dan kunnen er wel degelijk realistische maatregelen genomen worden.

Citaat:
Je snapt die maatregelen niet eens, wat denk je dan in staat te zijn om er zinnige uitspraken over te doen.
Waarom snap ik de maatregelen niet?

Citaat:
Het enige dat Maanrock nu doet is PR. De facto kan Maanrock tegen hetgeen op PP gebeurt is ook niets doen, tenzij ze bij de minste vermoedens van een stormpje alles stilleggen.
Overtollige installaties neerhalen en zorgen dat de wind niet kan spelen met het podia is PR?

Citaat:
Je bent inderdaad geen expert. Hang die dan ook niet uit.
Ik hang die helemaal niet uit, ik stel alleen vast dat de organisatie niet voorbereid was hierop aangezien verscheidene waarschuwingen genegeerd / misinterpreteerd werden.

Citaat:
Mensen die per se denken dat er anderen verantwoordelijk moeten zijn als er iets gebeurt zijn ook niet echt te begrijpen.
Dat denk ik niet. Hier gaat het niet om louter de hevige wind die gezorgd heeft voor de doden, maar invallende tenten / neerstortende constructies en bomen.

Citaat:
Wat op PP is neergekomen was geen oranje categorie.
Maar het was wel zeker een level II (zie kaartje Estofex).

Citaat:
En jij blijft denken dat je dergelijk festival op een half uur of zelfs een uur kan afsluiten en ontruimen. Dat zegt genoeg over je "expertise".
Heb ik hier nergens gezegd. Woorden in mijn mond aan het leggen omdat je anders niet meer kan argumenteren?

Citaat:
Het blijft nog steeds wachten naar jouw realistische gepaste voorzorgen die ze daar blijkbaar hadden moeten nemen.
Die heb ik doorheen deze thread nu al genoeg gepost denk ik..

Citaat:
Dat volgt inderdaad rechtstreeks uit jouw suggestie dat ze die tenten snel hadden kunnen afsluiten en dus ontruimen.
Welke suggestie?
Skjaergaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 12:14   #198
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Mijnheer Skjaergaard. U hebt van mij de formele uitleg gekregen over de genormeerde aanvaarding van risico's. De organisatie heeft ALLES gedaan wat wetten en normen (EUROCODES) voorschrijven en alle keuringen, zelfs de niet-verplichte, laten uitvoeren. Maar dat wil u natuurlijk niet lezen. U houdt ervan de intrigant te blijven spelen. Salut.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2011, 12:41   #199
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Oude kwakkel! Trouwens op de plaats waar PP in Schimpen zou komen zijn nu ook een pak bomen tegen de grond gegaan!
Ah, je bent geweest gaan kijken?
Is het terrein daar ook een modderpoel?

Het is daar een stuk beter en veiliger dan in Kiewit.
En vooral géén 40.000 kinderen op één plek zoals in Kiewit.

Lees nog eens wat Chokri zegt... in 2003.
Oud 21 augustus 2011, 12:45   #200
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Controle op drugs niet vergeten.
================================================
Jullie moeten de zaken ook niet in belachelijke trekken he

Zie de voorzorgen bij Maanrock.
(net gezien op tv één)

Waarom zouden ze bij Maanrock die voorzorgen hebben genomen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be