Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 augustus 2011, 17:23   #181
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Vlaanderen? Wie kent nu Vlaanderen. Luxemburg kent men wegens de banken en haar (bijna vervlogen) fiscaal paradijs. En anders was het nougabollen. En het zal op betrekkelijke korte termijn nougabollen worden voor Luxemburg. Neem dat maar van me aan.
De naam Vlaanderen is tenminste niet besmet. Die van België wel.
fonne is offline  
Oud 25 augustus 2011, 17:23   #182
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LcGrs Bekijk bericht
Zou je a.j.b. eens regel 2 van de hoofdregels uit het forumreglement willen lezen (Er zijn 3 vuistregels op het forum van Politics.be die iedereen moet onthouden)?
Bedankt.
Regel 2 is de regel betreffende de beleefdheid.

Wel vriend, ik heb het u heel beleefd gezegd.
Oud 25 augustus 2011, 17:24   #183
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Tjah, ik zie toch weinig Nederlandstalige groepen het niveau van pakweg The Killers, Editors, Mumford and Sons, Kings of Leon, White Lies, A Brand (Vlaams, maar Engelstalig), The National of Kaiser Chiefs halen.
Ik heb A Brand al live gezien. Niets echt iets voor mij, maar hoe dan ook: ze hadden even goed uit welk ander Westers land dan ook kunnen komen.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 25 augustus 2011, 17:26   #184
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is het hier een Vlaams-nationalistisch forum in de praktijk. Kijk naar de enquêtes. Niet voor niets dat Verstrepen initieel achter dit forum zat. Of wat dacht ge. Mij stoort dit niet. Maar men moet een kat wel een kat durven noemen.
En het eens hebben over de geweldige oververtegenwoordiging van B.U.B. sympathisanten bijvoorbeeld. Ze hebben ondertussen al meer forumleden dan kiezers.
fonne is offline  
Oud 25 augustus 2011, 17:27   #185
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
En het eens hebben over de geweldige oververtegenwoordiging van B.U.B. sympathisanten bijvoorbeeld. Ze hebben ondertussen al meer forumleden dan kiezers.
Allez allez...
Oud 25 augustus 2011, 17:27   #186
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
De kip en het ei, nietwaar? Persoonlijk vind ik De Heideroosjes meer de moeite waard dan bijvoorbeeld Janez Detd of Nailpin. Beter een karaktervolle Nederlandstalige groep dan weer een flauw afkooksel van een Amerikaanse groep. Als buitenlanders middelmatige Engelstalige groepen willen is er echt wel een bredere keuze dan enkel Vlaamse groepen.
Franky De Smet-Vandamme van Channel Zero heeft zo onlangs gezegd in een interview dat Engelstalige moedertaalsprekers op de eerste platen van de groep soms de wenkbrauwen fronsten bij sommige tekstpassages omdat ze voor hen niet logisch in elkaar zitten of er soms regelrechte fouten tegen idiomatische uitdrukkingen instaan. Dat idée fixe dat je met Engelstalige muziek gemakkelijker succes behaalt in het buitenland, en dan met name in Engeland of Amerika, zorgt op die manier uiteraard voor een fiks deksel op de neus, want Engelstaligen zullen daardoor dergelijke platen direct een stuk lager inschatten.

Laatst gewijzigd door SDG : 25 augustus 2011 om 17:28.
SDG is offline  
Oud 25 augustus 2011, 17:27   #187
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De BUB? Wie is dat? Nie zwaanse he.

Maar op zo'n Vlaams-nationalistisch forum zoals dit, is het altijd fijn de simpele cliché-argumenten van menig Vlaams-nationalist (niet allen) met één zin eronder uit te halen. Dat doet wel deugd moet ik eerlijk bekennen. Er zitten wel heel veel papagaaien tussen die volgens mij niet goed weten waarover ze het hebben.

Laatst gewijzigd door system : 25 augustus 2011 om 17:32.
system is offline  
Oud 25 augustus 2011, 17:44   #188
Busse87
Burgemeester

Standaard

Er gaat een akkoord komen, of je dat nu wilt of niet, en we zullen allemaal mogen knielen voor de oppermachtige EDR met zijn lange corrupte armen. Geen enkele partij zal nu uit de onderhandelingen stappen omdat dit indruist tegen het belang van het land en zijn bevolking en door de economische situatie.

De gravensteengroep is bij 90% van het Vlaamse volk onbekend en zal ook zo blijven. Er komt straks geen nieuwsitem daarover, al hoop ik van wel, en de dag dat er een akkoord bereikt is gaat er veel informatie achtergehouden worden hoe dat akkoord tot stand is gekomen (rad voor de ogen draaien en dergelijke).

Na een paar jaar zullen we op het journaal horen dat de armoede is gestegen, zowel voor de walen als voor de vlamingen, en zullen er veel bedrijven over kop gegaan zijn of weggetrokken zijn.
Het doel van de PS is niet de bevolking een betere toekomst geven, dat zijn in hun ogen een bende kippen die alles slikken wat je ze geeft, maar de totale macht van dit land. Ik geloof niet in een plan B, de splitsing van Belgie, maar in een ander plan en dat is de totale controle van dit land terug overnemen zodat dit land een soort Gotham City wordt dat wordt bestuurd door een kleine corrupte elite waar de PS deel van zal uitmaken. Vlaanderen zal hetzelfde worden als Wallonie en Brussel zal hun bestuurscentrum zijn.
Waarom vele praten over dat plan B snap ik niet. Waarom zouden de Franstaligen hun macht die ze nu hebben wegschenken aan Frankrijk dat niet echt van plan is om een federale staat te willen worden?

Ik ben jong, ik werk en betaal mijn bijdrages, maar ik zie de toekomst van dit land heel somber in. De gepensioneerden op dit forum mogen blij zijn dat hun tijd bijna gekomen is, sorry dat ik het zo zeg, zodat ze niet hoeven te zien hoe het zover is kunnen komen.
Stiekem hoop ik op een nieuwe WO dan tot mijn pensioen (dat binnen x aantal jaar geen sprake meer van is) moet ondergaan wat ze nu en in de komende jaren uit hun hoed gaan toveren.

Beetje cru gezegd maar ik ben redelijk gefrustreerd wat er met dit land zal gebeuren en hoe de bevolking, die geen moer geven om de politiek (spijtig genoeg), de afgrond zullen worden ingestuurd.

Laatst gewijzigd door Busse87 : 25 augustus 2011 om 17:46.
Busse87 is offline  
Oud 25 augustus 2011, 17:45   #189
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Volgens mij is dit zelfs nauwelijks een overdrijving.
Oud 25 augustus 2011, 17:50   #190
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Franky De Smet-Vandamme van Channel Zero heeft zo onlangs gezegd in een interview dat Engelstalige moedertaalsprekers op de eerste platen van de groep soms de wenkbrauwen fronsten bij sommige tekstpassages omdat ze voor hen niet logisch in elkaar zitten of er soms regelrechte fouten tegen idiomatische uitdrukkingen instaan. Dat idée fixe dat je met Engelstalige muziek gemakkelijker succes behaalt in het buitenland, en dan met name in Engeland of Amerika, zorgt op die manier uiteraard voor een fiks deksel op de neus, want Engelstaligen zullen daardoor dergelijke platen direct een stuk lager inschatten.
Natuurlijk. Het aanbod 'redelijk goede Engelstalige groepen' in een bepaald genre is zó geweldig groot dat men de oververzadigde internationale markt gewoon niets te bieden heeft, en dan zwijgen we inderdaad nog over het feit dat ze vaak gewoon niet vertrouwd genoeg zijn met de Engelse taal, waardoor het wat geforceerd overkomt.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 25 augustus 2011 om 17:51.
Oud 25 augustus 2011, 17:52   #191
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar op zo'n Vlaams-nationalistisch forum zoals dit, is het altijd fijn de simpele cliché-argumenten van menig Vlaams-nationalist (niet allen) met één zin eronder uit te halen. Dat doet wel deugd moet ik eerlijk bekennen. Er zitten wel heel veel papagaaien tussen die volgens mij niet goed weten waarover ze het hebben.
Het is altijd fijn om clichés uit de wereld te helpen. Van waar ze ook komen.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 25 augustus 2011, 17:56   #192
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niets tegen Nederlandstalige muziek, integendeel. Alleen ken ik amper groepen die goeie Nederlandstalige nummers brengen. .
Even helpen dus.

Hier heb je de populairste 500 nummers.
Ongeveer 35 van deze nummers kregen ooit airplay in Vlaanderen

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=783

Citaat:
En ik begrijp ook dat veel Vlaamse groepen Engelstalige nummers brengen om ook internationale bekendheid in de hoop zo internationale bekendheid te kunnen verwerven.
Fijn voor ze. En niks mis mee. Maar moet de Vlaamse overheid daarbij helpen?

(Buiten dat is Engelstaligheid de snelste manier voor een Vlaamsche artiest om op radio of tv te komen in Vlaanderen.)

Citaat:
En waarom is het draaien van hoofdzakelijk Engelstalige nummers een gebrek aan voeling met de eigen cultuur? Ik zie het verband daartussen niet.
Yep, een eigen radio met > 90 % anderstalige muziek is idd gebrek aan voeling met de eigen cultuur.
Dat veel mensen (vaak ook nog een leeuwtje in het avatar) dat 'normaal' vinden dat de hoofdmoot van de eigen radio in het Engels is, zegt wel genoeg over de mentale toestand van Vlaanderen.
Het doorgeven met (veel) Vlaams belastinggeld van de hapklare Engelstalige brokjes van de media-industrie heeft dan ook al niet met cultuur te maken, maar eerder met economie.

Het is trouwens, dat heb ik altijd gezegd, en te respecteren keuze door de Vlaamse overheid.

Maar dan niet tegelijkertijd op hoge toon respect eisen voor de Nederlandse cultuur, zo lijkt me. Ja....als je het zelf al niet de moeite waard vind...

Dat werkt namelijk vooral op de lachspieren van de nieuwkomers in Vlaanderen. En terecht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Engelstalige vlaamse artiesten zijn vooral wereldberoemd in Vlaanderen (een zeer spaarzame uitzondering daargelaten)

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 25 augustus 2011 om 17:59.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 25 augustus 2011, 17:58   #193
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Bij mij rijst stilaan het vermoeden dat Di Rupo en zijn maffia er in geslaagd zijn om iedereen middels chantage op het persoonlijk vlak strikt in het gareel te houden.
Dat moet je toch zo ver niet zoeken ?
Dit is niet de Coalition of the Willing, maar de coalitie van de Broekschijters, ten minste aan Vlaamse kant.
Daar zijn ze allemaal als de dood voor nieuwe verkiezingen.
Di Rupo beseft dit maar al te goed en heeft gewoon een jaar tijd gerekt, tot de anderen weer eens inbinden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
En welk persoonlijk geheim van Gennez moet zonodig bedekt blijven ?
Misschien is haar c... nog groter dan haar neus ?
Maar effe serieus, ik denk dat je het te ver zoekt.
Oud 25 augustus 2011, 18:05   #194
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Zonder een "zuiver" federalisme in een staat waar iedereen gelijke rechten en plichten heeft
We zien tegenwoordig dat zelfs met een scheiding van bevoegdheden dit uiteindelijk geen enkele rol speelt.
Ja, Vlaanderen beheert inkomsten en uitgaven duidelijk beter dan de Waalse bende, en zie waar het dan uiteindelijk op uitdraait.
Vlaanderen mag de tekorten aanzuiveren die de Waalse maffia gemaakt heeft.
Feitelijk zouden we moeten doen zoals de Walen, massal tekorten maken, en komen pathethisch janken dat de anderen economisch meer geluk hebben.
Eens de Walen doorhebben dat wij hun feestjes niet meer betalen, zal de liefde voor Belziek snel genoeg voorbij zijn.
Oud 25 augustus 2011, 18:06   #195
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez fonne, de sys een BUB'er noemen! Het is toch duidelijk dat hij een verknochte aanhanger van de strekking van een zekere M.E. uit L. is. Je moet die uitstervende soort nog wat podium gunnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 25 augustus 2011, 18:09   #196
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Le soir begint me steeds meer en meer te degouteren.
Ja, en terwijl dat dit vorig jaar nog zo'n gezellige krant was voor de Vlamingen.
Oud 25 augustus 2011, 18:10   #197
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Even helpen dus.

Hier heb je de populairste 500 nummers.
Ongeveer 35 van deze nummers kregen ooit airplay in Vlaanderen

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=783

Fijn voor ze. En niks mis mee. Maar moet de Vlaamse overheid daarbij helpen?

(Buiten dat is Engelstaligheid de snelste manier voor een Vlaamsche artiest om op radio of tv te komen in Vlaanderen.)

Yep, een eigen radio met > 90 % anderstalige muziek is idd gebrek aan voeling met de eigen cultuur.
Dat veel mensen (vaak ook nog een leeuwtje in het avatar) dat 'normaal' vinden dat de hoofdmoot van de eigen radio in het Engels is, zegt wel genoeg over de mentale toestand van Vlaanderen.
Het doorgeven met (veel) Vlaams belastinggeld van de hapklare Engelstalige brokjes van de media-industrie heeft dan ook al niet met cultuur te maken, maar eerder met economie.

Het is trouwens, dat heb ik altijd gezegd, en te respecteren keuze door de Vlaamse overheid.

Maar dan niet tegelijkertijd op hoge toon respect eisen voor de Nederlandse cultuur, zo lijkt me. Ja....als je het zelf al niet de moeite waard vind...

Dat werkt namelijk vooral op de lachspieren van de nieuwkomers in Vlaanderen. En terecht.

Engelstalige vlaamse artiesten zijn vooral wereldberoemd in Vlaanderen (een zeer spaarzame uitzondering daargelaten)
Probeer dan tenminste de mensen te respecteren door hun taal nog maar te proberen spreken. Of werkt dat ook op de lachspieren?
alfa16vjtd is offline  
Oud 25 augustus 2011, 18:11   #198
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Kunnen we een weddenschap vormen hierover? Ik zeg dat ze het wel gaan vermelden - als ik win gaat gij toegeven dat VRT niet belgicistisch is, als gij wint zal ik toegeven dat VRT wel belgicistisch is?
De echte vraag is : komt er straks in Terzake een interview met Vermeersch of een andere persoon uit die Gravensteen groep, of gaat men snel snel het eventjes vermelden, en er dan van profiteren dat het nog altijd komkommertijd is om weer een aangekochte reportage te geven ?
Oud 25 augustus 2011, 18:13   #199
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
De echte vraag is : komt er straks in Terzake een interview met Vermeersch of een andere persoon uit die Gravensteen groep, of gaat men snel snel het eventjes vermelden, en er dan van profiteren dat het nog altijd komkommertijd is om weer een aangekochte reportage te geven ?
Ik gok op het laatste...
freelancer is offline  
Oud 25 augustus 2011, 18:17   #200
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Een federale kieskring voor 100% van de zetels is de enige oplossing die elke vorm van discriminaties wegwerkt en daarbovenop de grootste democratische waarde oplevert: élke Belg kan op elke opkomende Belg stemmen, tegenover een beperking van de keuze op deze moment, plus verschillen in het aantal stemmen die nodig zijn voor een zetel in de verschillende kieskringen als gevolg van de verdeling binnen meerdere kieskringen worden weggewerkt.
Nonsens.
Alsof een gemeenteraadslid die nationaal wil gaan evenveel kans maakt om verkozen te raken op een nationale kieskring als pakweg een Verafstoot.
Zo'n systeem is enkel voordelig voor anti-Vlamingen als een Eyskens.
Ik zie Gennez meer stemmen halen in Wallonië dan in Vlaanderen, overigens.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be