![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Mijn vrouw is trouwens kok en ik ben heel tevreden over haar lekkernijen die ze klaarmaakt. Ik ga het heus niet laten, ik verminder het wel. Als iedereen het zou minderen (niet weglaten), er zou al heel wat uitstoot minder zijn op wereldvlak. Laatst gewijzigd door Bulevardi : 27 september 2011 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dank je voor de verduidelijking, eens zien wat hij ermee doet. Minderen is ook al heel goed vind ik! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze zullen gezondere vetten binnen krijgen dan die van onze misdadige voedselindustrie in de beschaafde wereld. CAD is een beschavingsziekte, geen ziekt e van natuurvolkeren. Je kan het een niet met het ander vergelijken noch weerleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik zal eens kijken naar de anti-graan argumenten. Er is nauwelijks wetenschappelijke steun voor vermoed ik. Ook ben ik geen wetenschapper. Ik moet voortgaan op leesbare samenvattingen voor leken. Ik kom erop terug ongetwijfeld. Laatst gewijzigd door eno2 : 28 september 2011 om 22:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 29 september 2011 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
In dat geval zou dat risico ongeveer 3 a 5 % van de de bevolking treffen, het vegetarische deel ![]() Je kan onderzoek vinden over alles, en dat kan voor en tegen alles gaan. Ik ben de betrouwbaarheid van jouw document aan het natrekken. Mij lijkt het ronduit betwijfelbaar. Gespeculeer over de gezondheid van de voeding van 10000-den jaren geleden. En van indogene natuurvolkeren op eenzijdige natuurvoeding. Mij lijkt het allemaal niet zo relevant voor het huidige voedingspatroon. Maar goed, ik zal zien wat mijn zoektochtje naar commentaren over je studie oplevert, waar je mij mee opgezadeld hebt. Ik volg (als leek) een beetje recente onderzoeken, ik vermoed dat jouw onderzoek daar niet tussen past. We zullen zien. Het lijkt me historisch, niet medisch, op het eerste zicht, maar dit zal ik moeten bevestigd krijgen. Citaat:
Het Pdf heb ik voorgelegd aan competente lezers. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het vlees van gekweekte dieren is evengoed slecht dat staat ook in de pdf. (omdat ze vooral grootgebracht zijn op granen) Wat denk jij dat de bevolking tienduizenden jaren geleden aten? :s Het is juist dat wat de pdf aanhaalt. Groenten en fruit waren niet de hoofdmaaltijd van onze voorouders. Zie eskimo's,.... dat van de eskimo's kan je evengoed voor onze streken aanhalen. Er was hier duizenden jaren geleden bijna geen groen waarvan ze konden leven,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Levensverwachting vroeger onder de dertig jaar. Geen chronische ziekten. Het gaat over ziekmakend en milieu-uitputtend overbeschavings-eten van nu. Niet over diëten van tien millennia geleden noch over indigene survival-eters.2 Ik heb je pdf-ke voorgelegd aan mensen die over de wetenschappelijke status ervan kunnen oordelen. Reageren ze, dan ik ook. Ik zal ondertussen al iets toegeven: Ik ben me ervan bewust, dat de laatste grote studies minder catastrofaal oordelen over de gevolgen van dierlijke vetten-consumptie, dan die daarvoor. De consensus daarover lijkt te zullen worden doorbroken. Met milieu-belasting heeft dat allemaal evenwel niets te maken, en dus off topic. Ik ben wel zo vriendelijk van er te willen op doorgaan. Laatst gewijzigd door eno2 : 29 september 2011 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Over de milieuimpact heb ik mijn mening reeds gezegd. Ik ben van mening dat alles hernieuwbaar moet zijn. Jij bent van mening dat er geen enkel dier mag worden gedood. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Ik dacht dat jij kweken en slachten van dieren als hernieuwbaar beschouwt? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Minister-President
|
![]() [quote=eno2;5717634]
Citaat:
Dat planten gezonder zijn dan natuurlijke dierlijke vetten is niet bewezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() ![]() Ze beet toch de spits af. Laatst gewijzigd door eno2 : 30 september 2011 om 20:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | ||
Banneling
|
![]() .
? Waarvoor? Citaat:
Je beschouwt kweek van dieren voor exploitatie, slacht en consumptie als duurzaam. Citaat:
Er was een behoorlijke consensus tot voor kort. Die wordt nu een beetj e terug in vraag gesteld. De graad van zekerheid daarover is (nog) niet sluitend, nee |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 30 september 2011 om 23:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Eerst nog een reactie van Zen over de eskimo's Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Banneling
|
![]() Ik heb geen voetafdruk.
Ik dans ecologisch op mijn tippen. Eco-superman! ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 6 oktober 2011 om 01:02. |
![]() |
![]() |