Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 29 augustus 2011, 00:05   #181
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Met Rusland en China zal de USA nooit een oorlog starten, ongeacht de hoeveelheid gekke Amerikaanse senatoren. Dat is pure zelfmoord voor de USA, gelet op de de macht die China nu heeft in het westen door zich overal ingekocht te hebben + het feit dat ze gewoon de macht van het getal meehebben. Als er één land nog een wereldoorlog gaat starten, zal het wel China zelf zijn.
China heeft daar ook geen enkel belang bij. Wat ze wel zullen doen is via economische macht en "soft power" bondgenoten aan zich binden in heel de wereld. Dat is nu al aan de gang. Ze zullen ook de militaire samenwerking met deze landen versterken. Op termijn zullen ze zich ook meer gaan bemoeien met hun achtertuin. (Zuid-oost AziË). Dat is nu al, maar heel subtiel. China had altijd de politiek van "territoriale soevereiniteit boven alles", ze hebben nog steeds een trauma van de Europese en japanse koloniale bemoeienissen met hun land tot Mao alle buitenlandse machten de deur wees. Nu ze echter steeds sterker worden zullen ze zwakke buurlanden meer gaan domineren. Zoals bvb. de filippijnen. Ook Zuid-Korea zal de druk voelen om de Amerikaanse troepenmacht de deur te wijzen. In enkele landen hebben ze al marionettenregimes, zoals Cambodia, Laos. Het militaire regime in Myanmar krijgt de duimschroeven aangedraaid en wordt steeds meer onder Chinese curatele geplaatst, China koopt er heel de boel op.
De nieuwe Thaise machthebbers hebben ook bijzonder goede relaties met China.
Zowiezo is er geen enkel land in de regio dat China durft te bekritiseren. Gek genoeg is de enige uitzondering het communistische Vietnam.
Centraal-Azië laten ze nu nog aan de Russen maar toch neemt de Chinese invloed toe, vooral economisch. In Dushanbe zie je nu naast het presidentieel paleis zowel de Chinese als de Russische vlag hangen. In veel overheidsgebouwen in Tajikistan hangen naast foto's van de president foto's van Putin en de Chinese premier.

Taiwan zullen ze militair niet aanvallen, wel zullen ze het land nog verder isoleren, terwijl ze in Taiwan zelf meer bondgenoten zullen zoeken.
De druk op onder andere de VS om geen wapens meer te verkopen aan Taiwan zal steeds maar toenemen.

Laatst gewijzigd door tomm : 29 augustus 2011 om 00:11.
tomm is offline  
Oud 29 augustus 2011, 00:10   #182
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
tomm
Zelfs de tea party extremisten zijn zo gek niet.

de rest van je bericht bevalt me ook wel
eno2 is offline  
Oud 29 augustus 2011, 00:11   #183
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
tomm
China heeft daar ook geen enkel belang bij.

Sommige fantasten kunnen het zo gek niet bedenken..
eno2 is offline  
Oud 29 augustus 2011, 00:19   #184
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De VS hebben er geen enkel belang bij te voortvarend te werk te gaan. De Bush politiek heeft de geo-politieke positie van de VS in de wereld ondergraven. De VS is niet meer de supermacht die iedereen vrees inbozemde van de jaren 90.

Beter is het om hun "soft power" uit te spelen. Daarom denk ik dat het voor de VS beter is dat Obama herkozen wordt.
Dat laatste betwijfel ik toch sterk. Bijvoorbeeld: Obama has been worse than Bush.

De change is uitgebleven.
Oud 29 augustus 2011, 00:27   #185
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
En zoals oorlogen en revoluties…..

Men is altijd benieuwd over het aantal doden dat in Libië op de kap van Qadhafi door de revolutie kan geschreven worden, afgewogen tegen het totaal aantal doden door de oorlog van Europa en de VS. (NATO)
Laten we eerlijk zijn, het aantal doden heeft geen belang voor het imperialisme, enkel de voordelen en de petroleum belangen uiteraard, was dit niet voor kerncentrales Japan dezelfde uitleg?

Wie voor de Amerikaanse en Europese “grote kermis” geen of te dure petroleum wil leveren, die wordt zijn land naar de Middeleeuwen gebombardeerd, zo simpel is het.
Ieder leider van een land met bodemschatten blijft een kermisattractie in handen van de zogezegde democratische landen met de grootste en beste bewapening (NATO) ter wereld, dat is wat de huidige westerse democratie waard is uiteraard.
Wie ook de teugels in handen heeft in Lybië zal wel voor de oliebevoorrading zorgen aan wereldprijzen, dat is geen enkel probleem en dat is dus ook helemaal het criterium niet.

Wat een "domme" interpretatie van jou. In werkelijkheid anti-kapitalistische propaganda.
eno2 is offline  
Oud 29 augustus 2011, 00:29   #186
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Dat laatste betwijfel ik toch sterk. Bijvoorbeeld: Obama has been worse than Bush.

De change is uitgebleven.
Obama werd dan ook verkozen midden in een economische crisis en kreeg de oorlogen in Irak en Afghanistan er gratis bij. Hij moest de rommel opruimen die Bush voor hem achtergelaten had. Daarnaast natuurlijk zijn z'n handen gebonden, hij kan bvb. niet tegen de joodse lobby ingaan en Israel meer onder druk zetten, dat zou politieke zelfmoord zijn in de VS.

Obama veroorzaakte geen nieuwe oorlogen (zelfs bij die tegen Libië was de VS erg aarzelend en niet erg overtuigd), dat is al een groot verschil met Bush, en hij wist economische rampspoed te vermijden, daarnaast kon hij enkele maatregelen doorvoeren die al lang noodzakelijk waren, zoals de hervorming van de gezondheidssector, veel te zwakjes natuurlijk, door de sterke tegenstand.

Internationaal verbeterde hij de relaties met China en Rusland (onder Bush zouden die nooit hun toestemming hebben gegeven voor de VN resolutie tegen Libië), met Europa en met latijns-Amerika. De Amerikaanse invloed in de wereld nam terug toe, alsook het respect voor de VS en waar ze voor staan. (onder Bush hadden ze het helemaal verkorven in talloze landen in de wereld)

Laatst gewijzigd door tomm : 29 augustus 2011 om 00:30.
tomm is offline  
Oud 29 augustus 2011, 00:34   #187
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Obama werd dan ook verkozen midden in een economische crisis en kreeg de oorlogen in Irak en Afghanistan er gratis bij. Hij moest de rommel opruimen die Bush voor hem achtergelaten had. Daarnaast natuurlijk zijn z'n handen gebonden, hij kan bvb. niet tegen de joodse lobby ingaan en Israel meer onder druk zetten, dat zou politieke zelfmoord zijn in de VS.

Obama veroorzaakte geen nieuwe oorlogen (zelfs bij die tegen Libië was de VS erg aarzelend en niet erg overtuigd), dat is al een groot verschil met Bush, en hij wist economische rampspoed te vermijden, daarnaast kon hij enkele maatregelen doorvoeren die al lang noodzakelijk waren, zoals de hervorming van de gezondheidssector, veel te zwakjes natuurlijk, door de sterke tegenstand.

Internationaal verbeterde hij de relaties met China en Rusland (onder Bush zouden die nooit hun toestemming hebben gegeven voor de VN resolutie tegen Libië), met Europa en met latijns-Amerika. De Amerikaanse invloed in de wereld nam terug toe, alsook het respect voor de VS en waar ze voor staan. (onder Bush hadden ze het helemaal verkorven in talloze landen in de wereld)
Over Rusland weet ik het niet, maar ik denk dat het voor China eerder een status-quo van verhouding is. Hij heeft hen niet in het harnas gejaagd maar toch ook niet naar zich toegetrokken.

Incidenten onder Obama met China die ik mij in 1 minuut voor de geest haalde:
-Obama bekritiseert China ivm. de mensenrechten (http://www.msnbc.msn.com/id/41150249...-human-rights/)
-China bekritiseert de enorme schuldophoping van de VS (http://www.telegraph.co.uk/finance/f...it-rating.html)
-Obama heeft een meeting met de dalai lama (http://www.msnbc.msn.com/id/43776827...ina-not-happy/)

In de tussentijd ook (maar dat is niet uitsluitend de USA): de nobelprijs voor de vrede aan Liu Xiaobo (waar het eerder de westers gezinden landen vs. China was).

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 29 augustus 2011 om 00:36.
gehuigert is offline  
Oud 29 augustus 2011, 00:48   #188
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wie ook de teugels in handen heeft in Lybië zal wel voor de oliebevoorrading zorgen aan wereldprijzen, dat is geen enkel probleem en dat is dus ook helemaal het criterium niet.

Wat een "domme" interpretatie van jou. In werkelijkheid anti-kapitalistische propaganda.
Wat is er dom aan zijn interpretatie? Jij bent wel een voorstander van het vuile kapitalisme?
Oud 29 augustus 2011, 00:52   #189
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat is er dom aan zijn interpretatie? Jij bent wel een voorstander van het vuile kapitalisme?
Citaat:
eno2
Zijn interpretatie is dus niet dom, het is opzettelijke desinformatie
eno2 is offline  
Oud 29 augustus 2011, 01:38   #190
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Over Rusland weet ik het niet, maar ik denk dat het voor China eerder een status-quo van verhouding is. Hij heeft hen niet in het harnas gejaagd maar toch ook niet naar zich toegetrokken.

Incidenten onder Obama met China die ik mij in 1 minuut voor de geest haalde:
-Obama bekritiseert China ivm. de mensenrechten (http://www.msnbc.msn.com/id/41150249...-human-rights/)
-China bekritiseert de enorme schuldophoping van de VS (http://www.telegraph.co.uk/finance/f...it-rating.html)
-Obama heeft een meeting met de dalai lama (http://www.msnbc.msn.com/id/43776827...ina-not-happy/)

In de tussentijd ook (maar dat is niet uitsluitend de USA): de nobelprijs voor de vrede aan Liu Xiaobo (waar het eerder de westers gezinden landen vs. China was).
Stelt allemaal weinig tot niets voor, geplaag, een theater om de publieke opinie te plezieren. (geldt voor beide kanten). Bondgenoten aanvallen daarentegen is wel ECHT, en heeft echte gevolgen voor de relatie tussen beide grootmachten.
tomm is offline  
Oud 29 augustus 2011, 09:40   #191
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb over deze zaak mijn mening aan moderatie laten weten.

Via het rode driehoekje.

Als ze geen aktie ondernemen in de zin van mijn mening ga ik de inhoud van die mening hier of in suggesties reproduceren.
Ik ben altijd voor een open debat te vinden, ook visueel indien nodig!
corse is offline  
Oud 29 augustus 2011, 09:43   #192
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben altijd voor een open debat te vinden, ook visueel indien nodig!
Visueel?
eno2 is offline  
Oud 29 augustus 2011, 10:02   #193
corse
Banneling

Standaard

Citaat:

Herhaling, niet begrepen denk ik!

Westerse plundering door superieure blanken, Europa en de VS: (neokolonialisme in Libië)

Het rekken van de tijd (liefst 10 jaar) voor het wisselen van oude naar nieuwe leiders creëert voldoende chaos en tijd om de petroleum en gas voorraden grotendeels leeg te plunderen.
Er is simpelweg geen controle mogelijk vermits de bodemschatten staatseigendom zijn en er momenteel geen verantwoordelijke voor de huidige staat aanwezig zijn.
De oude petroleum en gas schulden van westerse landen en de bewijsmaterialen daarvan worden vernietigd, naar schatting honderden miljarden, alleen dit was voldoende voor de westerse privaat petroleumbedrijven om oorlog en wapens mee te financieren.
Oorlogsbuit wordt dit door de CIA & NATO militairen voorzichtig genoemd.
Het rekken van de westerse plundertijd, (10 jaar) dit door alle mogelijke conflicten onder de bevolking te creëren, dit is een specialiteit van CIA & NATO, intussen kunnen de westerse privaat petroleumbedrijven de bodemschatten leegplunderen.
Deze prachtige samenwerking is een staaltje van westers oorlogsvernuft, onze blanke cultuur op zijn best, bombarderen en privatiseren zo simpel is het. (verdelg uw vijand)
Naar geruime tijd een marionetten regering en marionetten privaateigenaars aan de macht brengen die uit de handen van het westen eten en naar de pijpen van het westen dansen!
De grote Libische staatskoek van het volk wordt verdeeld onder westerse bedrijven en onder enkele nieuwe Libische aangeduide private oliesjeiks naar het voorbeeld van Saoedi-Arabië, de westerse taak is nu volbracht, alle westerse interesses zijn ingewilligd, de nieuwe gecreëerde schijndemocratie op zijn westers is geïnstalleerd tot de bodemschatten verbruikt zijn.

Proficiat CIA & NATO!

Ondertekend door het superieure blanke westen.

George Carlin - We Like War
http://www.youtube.com/watch?v=UaS2b...eature=related

Maatschappelijk verantwoord ondernemen bestaat niet!
http://abyss.free.fr/pour_en_rire/FuckWorld.wmv
corse is offline  
Oud 29 augustus 2011, 10:09   #194
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Visueel?
Ik wil altijd ergens een afspraak met u maken om in debat te gaan, voor mij geen probleem.
Een visueel debat gaat sneller en efficiënter!
corse is offline  
Oud 29 augustus 2011, 17:06   #195
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Khadaffi's zijn beesten:
http://www.telegraaf.nl/buitenland/1...__.html?p=21,2
Derk de Tweede is offline  
Oud 29 augustus 2011, 17:40   #196
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Gelukkig zijn de beesten geen Khadaffi's.
Nestor Burma is offline  
Oud 29 augustus 2011, 17:53   #197
corse
Banneling

Standaard

De bevolking van Libië zal gedurende ruim dertig jaar bezig zijn met de heropbouw van de publieke infrastructuur en hun woningen die door de NATO gebombardeerd zijn.
Over NATO oorlogsschade aan de burgers kan onmogelijk gesproken worden, deze oorlog was immers noodzakelijk om één dictator en zijn familie weg te jagen.
Geen tijd over om aan democratie te denken of een democratie te vestigen.
Geen probleem, NATO & CIA denken voor hen zolang er petroleum en gas vloeit uiteraard.
Of de Libische terug naar Middeleeuwen gebombardeerde bevolking crepeert is niet relevant.
corse is offline  
Oud 29 augustus 2011, 18:10   #198
corse
Banneling

Standaard

Een oliereserve van 60 miljard vaten en een gasreserve van 1.500 miljard m³ is beslist niet voldoende om de Libische bevolking schadeloos te stellen.
corse is offline  
Oud 29 augustus 2011, 19:21   #199
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil altijd ergens een afspraak met u maken om in debat te gaan, voor mij geen probleem.
Een visueel debat gaat sneller en efficiënter!
Een visueel debat om 'm een paar djoefen (F16's) te verkopen

Altijd doeltreffend om democratie te brengen.
Oud 29 augustus 2011, 22:29   #200
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henkerd Bekijk bericht
Heb jij een verlaten hersenpan of weiger je gewoon te geloven dat Khaddafi al die tijd goed ontvangen werd door EU-voorzitters en andere hoge pieten?

Het zal zeker gefotoshopt zijn?
schoot hij toen al op onschuldige betogers dan?
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be