![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zelfs in het leger vormt dit een probleem, waar een commisie opgericht door de Franstaligen het "onrecht" moet onderzoeken dat de hogere functies steevast naar Nederlandstaligen gaan en men er ook ongegeneerd voor pleit om dan maar het niveau van de kennis van het Nederlands voor Franstaligen naar beneden te halen om toch maar voldoende Franstaligen voor de betere jobkes te vinden (en dit terwijl onder andere op financieën de hogere functies tegen de wet in overmatig worden ingevuld door Franstaligen, maar daar hoor je geen Nederlandstalige politicus over klagen. Steker nog, meteen zullen er bepaalde Belgicisten eisen dat ik met bronnen afkom om dit laatste te staven, terwijl eenieder die de kranten leest, dit feit al wel enkele malen onder ogen heeft gekregen. Bij de Nederlandstaligen is het vinden van perfect tweetaligen overigens zo goed als nooit een probleem.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 3 september 2011 om 10:26. |
|
![]() |
![]() |
#182 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als jij wat schoolfrans van een Vlaam 'perfect twetalig ' noemt... System heeft hier , het is uitzonderlik ik geef het toe, eens gelijk. Perfect tweetaligen zijn voornamelijk Franstaligen. De Vlaming kent meestal net genoeg Frans om zich braaf aan te passen. Daar is het ook een huisvlaming voor. |
||
![]() |