Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet er een wettelijk verbod komen ?
Akkoord: er moet een wettelijk verbod komen 19 27,54%
Niks verbod, gewoon beroep doen op het gezond verstand. 50 72,46%
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2011, 16:22   #181
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
2

Er is ook nog altijd geen verband aangetoond tussen de menselijke gezondheid en
- stralingen van televisie- en radiouitzendingen
- magnetische velden van snel verplaatsende grote ijzeren massa's gelijk treinen
- ....
Misschien hebt u dit over het hoofd gezien :
http://www.kanker.be/index.php?optio...d=6121&lang=nl

Voor de stichting tegen kanker is het verband wel duidelijk blijkbaar...

Dat is niet netjes van jullie om één conclusie van de kankerliga's wel te geloven en de andere niet omdat dit niet in uw anti-rook kraam past...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 16:30   #182
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
U heeft als niet-roker al de beschikking over alle openbare gebouwen, parken, treinen, stations, gebouwen toegankelijk voor het publiek, fitnesscentra enz. Nu met het rookverbod in cafes is het laatste bastion van de vrije rokers geslecht. Alhoewel men zich kan afvragen waarom gezondheidsadepten per se hun neus in een bruine kroeg willen binnensteken.

Nu wil men de poort openen naar het reguleren van het roken binnen de private sfeer. Ook dat wordt men kotsbeu.
Allez, tigste keer: ik rook zelf.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 16:37   #183
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Dat jij u die vragen moet stellen zegt ons meer dan genoeg. Ons=gelijkgestemden en zij die wel open minded zijn.

Het zijn mensen zoals u die "half-gaar" zijn want hun bewijzen (Chemtrails) ZIJN ER WEL; enkel u slag WEIGERT ze te geloven en gelooft eerder de ontkenning.
Kijk eens omhoog; vlieger A laat strepen maar die zijn binnen 15min weg, vlieger B, C, F,.. laten strepen achter die niet wegtrekken binnen 15min en zelfs zich uitbreiden. Alleen al dat zou u moeten doen afvragen hoe komt dat en waarom is dat. En als jij u dan laat wijsmaken dat daar niets abnormaal aan is kun je enkel maar besluiten dat u naïef bent of voor de makkelijke leugen als waarheid kiest.

En dat is empirisch bewezen voor u en alle andere hier die pertinent bij hun waarheid blijven en zelfs niet eens kritisch de aangedragen tegenargumenten zelf onderzoeken. NEE wat weerleggen, in vraag stellen en bij overtuiging blijven juist of fout al gelijk, dat wel!

Kijk eerst wou ik dat ook niet geloven allemaal en vond dat alles zoals ik het zag om mij heen was zoals het hoorde of hoort te zijn. Tot ik kritischer werd en weigerde nog alles wat via de TV of standaard propaganda binnenkwam als de enige en ontegensprekelijke waarheid te zien. En ik wat verder ging snuffelen en de ongewenste waarheden begon te zien.
Tegen beter weten in maar ik tracht nu anderen dat ook te doen inzien of aan te zetten tot. Of het nu iets uithaalt of niet ik blijf trouw aan mijn principes en ben bereid om mijn inzicht of visie aan te passen indien nodig. Echter tot nu toe, meer bevestiging ervan gezien en gekregen dan wat anders.

Wat de chemtrails betreft: http://www.eindtijdonderzoek.nl/2011...er-te-krijgen/
Geen enkel bewijs is er voor die chemtrails, alleen veel samenzweerderig gezever. Maar hey, ieder zijn hobby. Als jij wil denken dat dat gelul over die chemtrails belangrijker is dan wat gezever over de koers, doe gerust.

Citaat:
Tenslotte waar ik nu wel helemaal van kook is uw slot argument:
Ik ben niet hypocriet, da's weer maar een drieste poging van u om te kunnen trappen, de gezochte stok om mee te slaan.
Ik klaag niet, ik wil sensibiliseren! Ik heb geen andere keuze om de infrastructuur zoals die vandaag de dag aangeboden is te gebruiken maar dat geeft niet U, niet wie dan ook het recht om mij daar op aan te vallen.
Ik heb al eindeloos ook mijn alternatief en doel of hoop voor de mensheid vermeld echter zoals hier en elders reeds vermeld; nog geen 1% hier heeft ooit dat zelf kritisch bekeken of nog maar zelfs gezegd; ik snap het of ben deels/grotendeels met akkoord na beschouwing! Mocht je het je afvragen; Zeitgeist en The Venus Project van momenteel onderkende visionaire Jacques Fresco, de Jules Verne van onze tijd.
Ik begrijp dat je zo je stokpaardjes hebt, maar dat heeft allemaal niets te maken met het onderwerp van deze draad, hoor. Ik vat je (en je moet dat niet persoonlijk nemen, want er lopen er zo nog rond) argument nog eens samen: "maar er gebeuren ook andere slechte/ongezonde dingen, dus over dat roken moet gezwegen worden". Met die mentaliteit kan ik natuurlijk straks ook mijn kapotte autobatterij in het park gaan dumpen, want er liggen ook al papiertjes. Of wat maakt het uit dat ik coke op mijn kind zijn cornflakes doe, want de NWO sproeit gif over ons met lijnvliegtuigen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 17:13   #184
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...-kinderen.aspx

In de GVA geeft de poll een licht andere uitslag dan op dit forum.
Uw poll is dan ook fatsoenlijker geformuleerd..u had eventueel nog een derde (geen bemoeienissen, ik doe van ik wil thuis) optie kunnen bijvoegen om de hardleersen eruit te halen..
Oud 30 november 2011, 17:15   #185
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Geen enkel bewijs is er voor die chemtrails, alleen veel samenzweerderig gezever. Maar hey, ieder zijn hobby. Als jij wil denken dat dat gelul over die chemtrails belangrijker is dan wat gezever over de koers, doe gerust.

Ik begrijp dat je zo je stokpaardjes hebt, maar dat heeft allemaal niets te maken met het onderwerp van deze draad, hoor. Ik vat je (en je moet dat niet persoonlijk nemen, want er lopen er zo nog rond) argument nog eens samen: "maar er gebeuren ook andere slechte/ongezonde dingen, dus over dat roken moet gezwegen worden". Met die mentaliteit kan ik natuurlijk straks ook mijn kapotte autobatterij in het park gaan dumpen, want er liggen ook al papiertjes. Of wat maakt het uit dat ik coke op mijn kind zijn cornflakes doe, want de NWO sproeit gif over ons met lijnvliegtuigen.
Ik heb medelijden met uw kinderen hun toekomst alvast -van allemaal trouwens- die jij en anderen schapen door u manier van denken, negeren en ontkennen. Ook serieuze argumenten in het belachelijke trekken of interpretaties geven zodat uw eigen argumenten of visies de juiste lijken en die van mij of anderen fout, dat is uw verdienste.
In ieder geval mij is al lang duidelijk dat je nog niet eens de moeite neemt om naar andere meningen of visies écht te luisteren en eens je mening gevormd je er geen seconde aan denkt die aan te passen aan nieuwe inzichten. Bent er trouwens niet alleen in hoor, genoeg hier die zo zijn.

Maar hey ondanks alles blijft het u volste recht om zo te leven, denken en zijn. Wij kunnen u alvast niet overtuigen en daar stopt het voor ons en mij dan ook. Ik ben alvast bereid om te zeggen ik was fout als het zover komt dat ik dat moet zeggen. Of bv. jij dat bent heb ik sterk mijn terechte twijfels over nu.

Mogen we alvast beiden hopen dat minstens 1 van de eigen waarheden de juiste is of blijkt he.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 17:34   #186
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ze mogen erover nadenken, ze mogen erover spreken, ze mogen hun gedachten publiceren. Maar ze moeten stoppen met zich te gaan bemoeien met wat ik in mijn woning uitspook.

...
De artsen en wetenschappers van de kankerliga hebben niet de bevoegdheid om zich te gaan bemoeien.
Ze hebben enkel het recht en de verdomde plicht om te spreken.

Het is enkel de volksvertegenwoordiging die het recht èn de verdomde plicht hebben zich te beraden hoe ver, waar en waar niet, ze zich zullen moeien met wat gij in uw woning of in uw auto ... uitspookt.

Met de rest van uw betoog ga ik wel akkoord. Ik begin zelfs te twijfelen of gij mijn halve trouwboek niet zijt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 17:38   #187
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Misschien hebt u dit over het hoofd gezien :
http://www.kanker.be/index.php?optio...d=6121&lang=nl

Voor de stichting tegen kanker is het verband wel duidelijk blijkbaar...

Dat is niet netjes van jullie om één conclusie van de kankerliga's wel te geloven en de andere niet omdat dit niet in uw anti-rook kraam past...
Je zal het toch moeten herlezen, want het staat er heel wat genuanceerder dan dat jij doet uitschijnen.
Goed kijken: het zit hem in één woord.

'k Ga het zeggen Walter. Intensief.

Verdere discussie zeer graag, maar wel in een draad met het juiste onderwerp.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 30 november 2011, 17:42   #188
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw poll is dan ook fatsoenlijker geformuleerd..u had eventueel nog een derde (geen bemoeienissen, ik doe van ik wil thuis) optie kunnen bijvoegen om de hardleersen eruit te halen..
Je bent nog vergeten allusie te maken op de hoge graad van mijn genialiteit.

Oud 30 november 2011, 17:47   #189
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De artsen en wetenschappers van de kankerliga hebben niet de bevoegdheid om zich te gaan bemoeien.
Ze hebben enkel het recht en de verdomde plicht om te spreken.
Ik denk dat er hier héél weinigen zijn die het een goed idee vinden om in een afgesloten ruimte te roken in het bijzijn van kinderen. Daar heeft men uitspraken van die artsen en wetenschappers niet voor nodig. Als het evidente verklaren, het toppunt is van hun studies kunnen ze er evengoed de brui aan geven. Hoeveel keer wordt er niet gezegd dat je aan bankautomaten moet oppassen wie meekijkt over je schouder? Toch zijn er nog altijd mensen die zich laten rollen. Moeten we daarom bankautomaten verbieden?

Citaat:
Het is enkel de volksvertegenwoordiging die het recht èn de verdomde plicht hebben zich te beraden hoe ver, waar en waar niet, ze zich zullen moeien met wat gij in uw woning of in uw auto ... uitspookt.
Als we dat even doortrekken: u bent nogal anti-Belgisch om het eufemistisch uit te drukken. Stel dat een aantal volksvertegenwoordigers dat beu zijn en wettelijk vastleggen dat het verboden moet zijn om op fora anti-Belgische praat te komen verkopen want ze krijgen daar een maagzweer van. Desnoods komen ze bij u thuis uw computer even scannen. Zo heel ver gaan we daar niet meer van af zitten. Als u voor het ene pleit, moet dit andere ook kunnen.
Oud 30 november 2011, 17:50   #190
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Je zal het toch moeten herlezen, want het staat er heel wat genuanceerder dan dat jij doet uitschijnen.
Goed kijken: het zit hem in één woord.

'k Ga het zeggen Walter. Intensief
.

Verdere discussie zeer graag, maar wel in een draad met het juiste onderwerp.
Net als bij (mee)roken dus...

En in tegenstelling tot roken zijn de langetermijn effecten voor gsm'en nog volledig onbekend..

Maar voor tabaksrook heb jij maar een half woord nodig om dat te kunnen stigmatiseren..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 30 november 2011 om 17:53.
Oud 30 november 2011, 17:54   #191
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Allez, tigste keer: ik rook zelf.
Wat u doet in uw vrije tijd is niet relevant. Wel wat u hier staat te verdedigen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 18:06   #192
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
...
Als we dat even doortrekken: u bent nogal anti-Belgisch om het eufemistisch uit te drukken. Stel dat een aantal volksvertegenwoordigers dat beu zijn en wettelijk vastleggen dat het verboden moet zijn om op fora anti-Belgische praat te komen verkopen want ze krijgen daar een maagzweer van. Desnoods komen ze bij u thuis uw computer even scannen. Zo heel ver gaan we daar niet meer van af zitten. Als u voor het ene pleit, moet dit andere ook kunnen.
Vrees niet.

Ook op dit vlak heb ik een consequente visie.

Simpel:
- als daartoe een parlementaire meerderheid is die dat gestemd kan krijgen (met desgevallend eerst natuurlijk een wijziging aan de grondwet - vrije meningsuiting - ... bla bla ... EVRM), dan zal ik aanvaarden dat het een legale wet is.
- noch in deze, noch in andere (vb. roken, vb. pedofilie ...) vind ik dat iedereen het recht blijft hebben om te streven (en te blijven streven) naar een wetswijziging.
- ik erken zelfs in zekere mate het recht om de wet te pogen te overtreden. Maar de boete of 't gevang horen er dan wel bij desgevallend.

Oud 30 november 2011, 18:13   #193
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Alcohol consumptie moet ook verboden worden in bijzijn van kinderen. Slecht voorbeeld.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 18:16   #194
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net als bij (mee)roken dus...

En in tegenstelling tot roken zijn de langetermijn effecten voor gsm'en nog volledig onbekend..

Maar voor tabaksrook heb jij maar een half woord nodig om dat te kunnen stigmatiseren..
Neen beste vriend.

Hetgeen de artsen en wetenschappers nu als nieuw aanbrengen, is dat nu pas wetenschappelijke zekerheid gevond is dat de concentraties van giftige stoffen, en de gevolgen ervan, in beperkte ruimtes en ten opzichte van onvolgroeide longen, erger zijn dan aanvankelijk zelf niet vermoed.

De artsen en wetenschappers zeggen dus nu (en nu pas wetenschappelijk gefundeerd) dat het nuttig zou zijn om via die gevraagde wetgeving zo vlug als mogelijk tot zo'n gedragswijziging van de mensen te komen.

En voor de rest, stigmatiseer ik enkel de producent van tabaksrook als die in de buurt kan komen van mensen die zulks niet wensen, of niet kunnen wensen omdat ze nog te klein zijn.
Een ding geef ik wel toe: van alle organen in mijn oude lichaam, is mijn reukzin het tweede minst van allen aangetast door sleet.

Oud 30 november 2011, 18:19   #195
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Alcohol consumptie moet ook verboden worden in bijzijn van kinderen. Slecht voorbeeld.
Ik laat pertang elke keer ik het kan mijn kleinkinderen ruiken van mijn biertje. En een vieze neus dat ze dan trekken !!

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 30 november 2011 om 18:20.
Oud 30 november 2011, 18:21   #196
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen beste vriend.

Hetgeen de artsen en wetenschappers nu als nieuw aanbrengen, is dat nu pas wetenschappelijke zekerheid gevond is dat de concentraties van giftige stoffen, en de gevolgen ervan, in beperkte ruimtes en ten opzichte van onvolgroeide longen, erger zijn dan aanvankelijk zelf niet vermoed.
De artsen en wetenschappers zeggen dus nu (en nu pas wetenschappelijk gefundeerd) dat het nuttig zou zijn om via die gevraagde wetgeving zo vlug als mogelijk tot zo'n gedragswijziging van de mensen te komen.

En voor de rest, stigmatiseer ik enkel de producent van tabaksrook als die in de buurt kan komen van mensen die zulks niet wensen, of niet kunnen wensen omdat ze nog te klein zijn.
Een ding geef ik wel toe: van alle organen in mijn oude lichaam, is mijn reukzin het tweede minst van allen aangetast door sleet.
Zou u dan ook niet beter preventief stoppen met gsm'en in de buurt van uw (klein)kinderen...want wat gaat men mischien binnen een paar decennia vinden over radiosignalen en onvolgroeide kinderhersentjes ?

Of zou u dan beter niet direct toegeven dat u gsm'en wil ontzien omdat u een 'gebruiker' bent en het roken u kan gestolen worden omdat dit niet een 'hobby' van u is ?..maw dat uw argumenten zuiver persoonlijk & egoistisch zijn en niks met volksgezondheid te maken hebben ?
Oud 30 november 2011, 19:52   #197
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ze mogen erover nadenken, ze mogen erover spreken, ze mogen hun gedachten publiceren. Maar ze moeten stoppen met zich te gaan bemoeien met wat ik in mijn woning uitspook.

Ik was (al vier jaar geleden) roker, net als de vader van mijn kinderen;
De kinderen liepen school (ik weet niet hoe dat met de kinderen van die tabaksbrigade is, maar de mijnen gingen vanaf 8 uur naar school en kwamen rond half zes terug thuis).
Dan mochten ze OP STRAAT BUITEN op het speelplein spelen; Bij regenweer was er de rookvrije speelzolder waar ze hun vriendjes mee naartoe mochten nemen.
ofwelk mochten ze OP HUN KAMER hun huiswerk maken
Dan was het etenstijd waarbij er niet gerookt werd tussen soep en patatten.

Alleen het uurtje n�* het eten en voor het slapengaan werd er dus gerookt in het bijzijn van de kinderen als er TV werd gekeken.
D�*�*r gaan ze dus over mekkeren.
Dus eigenlijk werd er non-stop door twee mensen tegelijkertijd gerookt, behalve rond etenstijd, want ook rokers vinden sigarettenrook onaangenaam tijdens het eten.

Voor de rest werd er lustig op los gepaft.

De moeder-van-het-jaar-award zul je voorlopig niet krijgen vrees ik.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 19:56   #198
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Het zoveelste wetje. Zijn er op dit moment geen belangrijker zaken te doen ?
Ah, de gezondheid van kinderen is niet belangrijk. Er zijn op dit moment vele tienduizenden kinderen in België alleen al die quasi non-stop wonen en leven tussen de sigarettendampen, met alle medische complicaties vandien.

Maar als jij vindt dat er "belangrijker zaken" zijn, dan zal dat zo wel zijn zeker.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 20:09   #199
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ah, de gezondheid van kinderen is niet belangrijk. Er zijn op dit moment vele tienduizenden kinderen in België alleen al die quasi non-stop wonen en leven tussen de sigarettendampen, met alle medische complicaties vandien.

Maar als jij vindt dat er "belangrijker zaken" zijn, dan zal dat zo wel zijn zeker.
Tussen haakjes, wie is dat geuniformeerd ventje in uw avatar eigenlijk?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 20:11   #200
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Tussen haakjes, wie is dat geuniformeerd ventje in uw avatar eigenlijk?
Zijn ideaalbeeld van een laarslikkerige gehoorzame burger.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be