![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet er een wettelijk verbod komen ? | |||
Akkoord: er moet een wettelijk verbod komen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 27,54% |
Niks verbod, gewoon beroep doen op het gezond verstand. |
![]() ![]() ![]() |
50 | 72,46% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.kanker.be/index.php?optio...d=6121&lang=nl Voor de stichting tegen kanker is het verband wel duidelijk blijkbaar... Dat is niet netjes van jullie om één conclusie van de kankerliga's wel te geloven en de andere niet omdat dit niet in uw anti-rook kraam past... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In ieder geval mij is al lang duidelijk dat je nog niet eens de moeite neemt om naar andere meningen of visies écht te luisteren en eens je mening gevormd je er geen seconde aan denkt die aan te passen aan nieuwe inzichten. Bent er trouwens niet alleen in hoor, genoeg hier die zo zijn. Maar hey ondanks alles blijft het u volste recht om zo te leven, denken en zijn. Wij kunnen u alvast niet overtuigen en daar stopt het voor ons en mij dan ook. Ik ben alvast bereid om te zeggen ik was fout als het zover komt dat ik dat moet zeggen. Of bv. jij dat bent heb ik sterk mijn terechte twijfels over nu. Mogen we alvast beiden hopen dat minstens 1 van de eigen waarheden de juiste is of blijkt he. ![]()
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben enkel het recht en de verdomde plicht om te spreken. Het is enkel de volksvertegenwoordiging die het recht èn de verdomde plicht hebben zich te beraden hoe ver, waar en waar niet, ze zich zullen moeien met wat gij in uw woning of in uw auto ... uitspookt. Met de rest van uw betoog ga ik wel akkoord. Ik begin zelfs te twijfelen of gij mijn halve trouwboek niet zijt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed kijken: het zit hem in één woord. 'k Ga het zeggen Walter. Intensief. Verdere discussie zeer graag, maar wel in een draad met het juiste onderwerp.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent nog vergeten allusie te maken op de hoge graad van mijn genialiteit.
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En in tegenstelling tot roken zijn de langetermijn effecten voor gsm'en nog volledig onbekend.. Maar voor tabaksrook heb jij maar een half woord nodig om dat te kunnen stigmatiseren.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 30 november 2011 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook op dit vlak heb ik een consequente visie. Simpel: - als daartoe een parlementaire meerderheid is die dat gestemd kan krijgen (met desgevallend eerst natuurlijk een wijziging aan de grondwet - vrije meningsuiting - ... bla bla ... EVRM), dan zal ik aanvaarden dat het een legale wet is. - noch in deze, noch in andere (vb. roken, vb. pedofilie ...) vind ik dat iedereen het recht blijft hebben om te streven (en te blijven streven) naar een wetswijziging. - ik erken zelfs in zekere mate het recht om de wet te pogen te overtreden. Maar de boete of 't gevang horen er dan wel bij desgevallend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
|
![]() Alcohol consumptie moet ook verboden worden in bijzijn van kinderen. Slecht voorbeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetgeen de artsen en wetenschappers nu als nieuw aanbrengen, is dat nu pas wetenschappelijke zekerheid gevond is dat de concentraties van giftige stoffen, en de gevolgen ervan, in beperkte ruimtes en ten opzichte van onvolgroeide longen, erger zijn dan aanvankelijk zelf niet vermoed. De artsen en wetenschappers zeggen dus nu (en nu pas wetenschappelijk gefundeerd) dat het nuttig zou zijn om via die gevraagde wetgeving zo vlug als mogelijk tot zo'n gedragswijziging van de mensen te komen. En voor de rest, stigmatiseer ik enkel de producent van tabaksrook als die in de buurt kan komen van mensen die zulks niet wensen, of niet kunnen wensen omdat ze nog te klein zijn. Een ding geef ik wel toe: van alle organen in mijn oude lichaam, is mijn reukzin het tweede minst van allen aangetast door sleet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 30 november 2011 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of zou u dan beter niet direct toegeven dat u gsm'en wil ontzien omdat u een 'gebruiker' bent en het roken u kan gestolen worden omdat dit niet een 'hobby' van u is ?..maw dat uw argumenten zuiver persoonlijk & egoistisch zijn en niks met volksgezondheid te maken hebben ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
|
![]() Citaat:
Voor de rest werd er lustig op los gepaft. De moeder-van-het-jaar-award zul je voorlopig niet krijgen vrees ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
|
![]() Citaat:
Maar als jij vindt dat er "belangrijker zaken" zijn, dan zal dat zo wel zijn zeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |