Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2004, 10:41   #181
X_MAN
Lokaal Raadslid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar X_MAN
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KillBE
Hi Lauwrence
Ik ben het volledig eens met je mening over drugs.
"Een jointje kan geen kwaad" zegt de regering?
Well try this:
Mijn broer was een jointgebruiker. Het was de aanleiding voor zijn neurose die hij na 1,5 jaar kreeg, door geregeld een stickie op te steken.
(Dit was de diagnose van de psychiater. Niet ik die dat zomaar effie uit mijn duim zuig.)
Een psychiatrische instelling en 3 jaar later pleegde hij zelfmoord.
De reden: zijn neurose kwam terug. Blijkbaar zit dat zo in elkaar dat eens je 1x een neurose hebt gehad, je er meer vatbaar voor bent: en weg was hij!
Waarschijnlijk kan 1 jointje geen kwaad. Maar het blijft nooit bij 1 jointje he? Net zozeer als bij je eerste spuit heroine.
Als Groen! & Sp.a zeggen dat een jointje geen kwaad kan, stel ik voor dat ze het graf van mijn broer bezoeken. Hij ligt op het Middelheim kerkhof te Berchem. Ik, mijn moeder, vader en grootmoeder zijn niet meer dezelfde mensen sinds hij eruit stapte. Dank U canabis!

Ondertussen tracht ik mijn beide nichtjes en neef, die midden in hun puberteit zitten ervan te overtuigen om van het spul af te blijven.
Mijn neef zegt: "Maar allez, als het mag van de regering zal het toch geen kwaad kunnen zeker?"
Keer op keer leg ik hem uit dat het wel kwaad kan. Maar tracht maar eens te concurreren met de televisie!
Daarom: harde aanpak voor drugs en criminaliteit! Want veel criminaliteit houdt verband met drugs.
Een moedige getuigenis die genoeg zegt dacht ik zo !

Just remember...if the world didn't suck, we'd all fall off.
X_MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2004, 12:12   #182
lawrence_O0007
Vreemdeling

Standaard

Gent, city parade:

128 gebruikers van verboden partydrugs, blijkbaar onontbeerlijk om u te kunnen amuseren op techno-evenementen, dienden voor verzorging overgebracht te worden naar ziekenhuizen in Gent, Aalst, Lokeren en het Waasland. Fase B van het medisch rampenplan moest worden afgekondigd. 450 personen die problemen kregen ten gevolge van XTC-gebruik konden nog ter plaatse verzorgd worden. Gent bleek zaterdag vooral de "drugshoofdstad" van Vlaanderen. Gelukkig vielen er geen doden te betreuren.

Reden te meer dat gebruikers gewoon niet kunnen stoppen als het nodig is. Absolute nee eens te meer!
lawrence_O0007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2004, 12:47   #183
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

hoi lawrence,

bij dergelijke massa-evenementen zou men beter het Hollands model volgen:
- pillekes en poeierkes gratis laten testen, ook al blijft het illegaal. Enige manier om zeker te zijn dat ge geen tot tablet gedrukt bakpoeder, rattenvergif of ander inpakt of dat het speed is die ge slikt ipv MDMA.
- samen met gratis waterkraantjes om oververhittig en uitdroging te voorkomen.

ik geloof dat die 2 simpele en redelijk goedkope maatregelkes het aantal "drugs incidenten" minstens kunnen halveren. Weinig van die 128 mensen hebben immers de bedoeling in het hospitaal terecht te komen.

Aan mensen die teveel zuipen daar kan je niks aan doen, benieuwd hoeveel magen er leeggepompt gaan moeten worden tijdens de Gentse Feesten
2 maten en 2 gewichten?
Oud 1 juli 2004, 14:05   #184
boeha
Schepen

Standaard

En er even bij vermelden dat er nu al een streng verbod heerst op XTC;
wat helpt het eigenlijk?

NIKS!

Er wordt nu al repressief opgetreden, maar de politie heeft door dat ze onmogelijk iedereen kan aanpakken...
En de meerderheid amuseert zich gewoon met XTC (en heeft er ook geen problemen mee: er zullen wel veeeeeel meer gebruikers geweest zijn dan degene die in het ziekenhuis beland zijn...) ; en dat is iets wat zo'n anti-drugs-mensen niet kunnen aannemen.

Mja, tolerantie is blijkbaar moeilijk voor sommige mensen.

Opm: lang niet alle opgenomen mensen lagen daar voor XTC: veelal is het door misbruik van alcohol; gevaarlijke combinaties, en gewoon andere zaken, bijv. letsels door vechtpartijen.
boeha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2004, 17:52   #185
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KillBE
Hi Lauwrence
"Een jointje kan geen kwaad" zegt de regering?
Well try this:
Mijn broer was een jointgebruiker. Het was de aanleiding voor zijn neurose die hij na 1,5 jaar kreeg, door geregeld een stickie op te steken.
(Dit was de diagnose van de psychiater. Niet ik die dat zomaar effie uit mijn duim zuig.)
De reden: zijn neurose kwam terug. Blijkbaar zit dat zo in elkaar dat eens je 1x een neurose hebt gehad, je er meer vatbaar voor bent: en weg was hij!
Waarschijnlijk kan 1 jointje geen kwaad. Maar het blijft nooit bij 1 jointje he? Net zozeer als bij je eerste spuit heroine.
Als Groen! & Sp.a zeggen dat een jointje geen kwaad kan, stel ik voor dat ze het graf van mijn broer bezoeken. Hij ligt op het Middelheim kerkhof te Berchem. Ik, mijn moeder, vader en grootmoeder zijn niet meer dezelfde mensen sinds hij eruit stapte. Dank U canabis!

Ondertussen tracht ik mijn beide nichtjes en neef, die midden in hun puberteit zitten ervan te overtuigen om van het spul af te blijven.
Mijn neef zegt: "Maar allez, als het mag van de regering zal het toch geen kwaad kunnen zeker?"
Keer op keer leg ik hem uit dat het wel kwaad kan. Maar tracht maar eens te concurreren met de televisie!
Daarom: harde aanpak voor drugs en criminaliteit! Want veel criminaliteit houdt verband met drugs.
Hi Lauwrence
"Een pintje kan geen kwaad" zegt de regering?
Well try this:
Mijn broer was een biergebruiker. Het was de aanleiding voor zijn neurose die hij na 1,5 jaar kreeg, door geregeld een pils achter over te kappen.
Waarschijnlijk kan 1 pintje geen kwaad. Maar het blijft nooit bij 1 pintje he? Net zozeer als bij je eerste spuit heroine.
Als Groen! & Sp.a zeggen dat een pintje geen kwaad kan, stel ik voor dat ze het graf van mijn broer bezoeken. Hij ligt op het Middelheim kerkhof te Berchem. Ik, mijn moeder, vader en grootmoeder zijn niet meer dezelfde mensen sinds hij eruit stapte. Dank U alcohol!

DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 11:04   #186
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Alcohol goed voor de botten'

Uitgegeven: 2 juli 2004 11:17
Laatst gewijzigd: 2 juli 2004 11:19
LONDEN - Gematigd gebruik van alcohol beschermt vrouwen mogelijk tegen de gevolgen van botontkalking. Dit blijkt uit een onderzoek van het St. Thomas Ziekenhuis in Londen.

De studie is uitgevoerd onder 46 paren identieke vrouwelijke tweelingen, van wie er een circa acht alcoholconsumpties per week tot zich pleegt te nemen en de ander vrijwel geen alcoholhoudende drank drinkt.

De vrouw die met mate drinkt, bleek sterkere botten te hebben dan haar geheelonthoudende zuster. Dit bleek uit metingen van de botdichtheid in de heup en in de wervelkolom.

Het onderzoek toonde overigens geen direct verband tussen productie van botweefsel en de inname van alcohol. Wel werden conclusies van eerdere studies bevestigd, die aantoonden dat roken het ontstaan en ontwikkeling van osteoporosis of botontkalking bevordert.

Een van de leiders van het onderzoek, professor Tim Spector, waarschuwde overigens voor overmatig gebruik van alcohol. Volgens hem heeft een hoge alcoholinname juist een negatieve invloed op de botstructuur, zo meldde de BBC vrijdag.
nu.nl

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 17:00   #187
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Spijtig dat je broer die keuze gemaakt heeft, maar de link ontgaat mij toch wel eventjes.
Pintje = neurose = zelfmoord?
Zal zonder dat pintje ook gebeurd zijn ongetwijfeld!
Vraagje, had uw broer niet eerst pilletjs zoals prozac geslikt van de psych? Het is wel bekend dat daarna neurose's optreden en vaak durven leiden naar zelfmoord. Van pintjes integendeel?
Een mens houdt beter al die zielknijpers buiten, ze prutsen maar raak.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 22:30   #188
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Het is toch gek dat alcohol 'algemeen' als minder schadelijk ervaren wordt bij de bevolking
Alcohol is tenslot van rekening nog steeds een harddrug en een verdraaide zware uitschieter in zijn soort
Vergelijkbaar met morphine , ook geen doetje
Okay men treft het in het dagelijks leven inderdaad alleen maar in uiterst verdunde orm terug maar toch eens je zowat in de ban geraakt is het erg makkelijk ( overal verkrijgbaar ) en tegen een low-budgetprijs (vergeleken met andere drugs ) op een perfect legale manier te verkrijgen
De zever dat het inheems zou zijn is perfecte nonsens , het vond zijn weg in deze contreien terug , oorspronkelijk als medicijn in de vorm van brandewijn overgekomen uit verre oosten en verder ontwikkeld in de alchemie als recept tegen pest en andere kwalen
Er is heel wat beroering geweest om de 'drankduivel' die alsmaar populairder werd als drank vrij te kunnen vechten en in veel landen was het drinken van de gedestilleerde sterke drank bij wet verboden rond 1500
ter vgl.
Rond diezelfde tijd heeft canabis geleidelijk zijn intrede gedaan en is nooit aan banden gelegd tot pas ergens in de tweede helft van de 20ste eeuw.

Het beeld van oude belgen die hier tijdens de jules niets anders deden dan veel bier te verzetten en deze traditie tot de dag van vandaag zouden doorgegeven hebben is dus niet erg nauwkeurig
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 09:55   #189
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lawrence_O0007
Als je wiet gaat tolereren dan willen er sommige ook XTC en cocaine enz legaliseren en dat kan NIET! Door drugs verhoog je je kansen op een randgeval te worden ; je komt stoned op je werk , verliest het, gaat dan stelen om het te kunnen blijven betalen, komt in verdere moeilijkheden en belandt uiteindelijk in een sociale opvang waar de nuchtere medemens voor opdraait en dat kan dus NIET! Ik ken veel mensen waar het zo gegaan is. Ze zeggen allemaal das niet waar blablabla. Ik moet het iet weten. Geen drugs punt uit!
Volledig akkoord. Drugsverslaafden moeten systhematisch worden opgespoord, opgepakt en worden gedwongen om af te kicken in gesloten opvangcentra (waar een streng regime heerst). Voor de kosten daarvan zouden ze bovendien zelf moeten opdraaien. Voor drugs mag er eenvoudigweg geen verdraagzaamheid bestaan. Op vlak van drugs kan er niet autoritair genoeg worden opgetreden.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 10:44   #190
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lawrence_O0007
Als je wiet gaat tolereren dan willen er sommige ook XTC en cocaine enz legaliseren en dat kan NIET! Door drugs verhoog je je kansen op een randgeval te worden ; je komt stoned op je werk , verliest het, gaat dan stelen om het te kunnen blijven betalen, komt in verdere moeilijkheden en belandt uiteindelijk in een sociale opvang waar de nuchtere medemens voor opdraait en dat kan dus NIET! Ik ken veel mensen waar het zo gegaan is. Ze zeggen allemaal das niet waar blablabla. Ik moet het iet weten. Geen drugs punt uit!
Volledig akkoord. Drugsverslaafden moeten systhematisch worden opgespoord, opgepakt en worden gedwongen om af te kicken in gesloten opvangcentra (waar een streng regime heerst). Voor de kosten daarvan zouden ze bovendien zelf moeten opdraaien. Voor drugs mag er eenvoudigweg geen verdraagzaamheid bestaan. Op vlak van drugs kan er niet autoritair genoeg worden opgetreden.
Dus, ALLE cafés dicht ??? (alcohol, is een HARDDRUG)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 11:11   #191
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Citaat:

Niettegenstaande ik de legaliteit van alcohol niet in vraag stel, koester ik ook een diepe minachting tegenover alcoholisten (evenals tegenover rokers). Ook tegen alcoholmisbruik en openbare dronkenschap dient autoritair te worden opgetreden.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 11:13   #192
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje

Niettegenstaande ik de legaliteit van alcohol niet in vraag stel, koester ik ook een diepe minachting tegenover alcoholisten (evenals tegenover rokers). Ook tegen alcoholmisbruik en openbare dronkenschap dient autoritair te worden opgetreden.
Zoals ik zei dus, alle brouwerijen, en alle cafés dicht ???
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 11:57   #193
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Alcoholconsumptie is een sociaal gebeuren en is dat al sedert de oudste tijden.
Het was voor de burger van levensbelang geen water te drinken, want dat was gegarandeerd besmet met een of andere ziekte. Daarom was het nodig water te alcoholiseren.
Omdat dat op zich een ingewikkeld proces is dat niet zomaar door een enkeling kan worden verwezenlijkt is alcohol een sociaal gegeven geworden.
De ontmoetingsplaatsen, waar geacoholiseerde dranken werden geproduceert en konden worden genuttigd hebben een belangrijke rol gespeeld in het versterken van het sociale weefsel.

Dat vergelijken met drugs getuigt van enige kortzichtigheid. En dat is een eufemisme.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 12:03   #194
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
En hoe ga je dat opsporen trouwens doen?
Kliklijnen?
Telefoons afluisteren?
Razzia's?
Systematisch mensen fouilleren op straat?
Overal camera's?
En als je dan iemand vindt die een joint aan 't roken is of een jongere onder XTC-invloed : in de handboeien slaan en afvoeren? Wanneer tegenstand een dwangbuis aantrekken?
Prachtig beeld van een politiestaat schetst dat beeld hee?
Dat is geen samenleving waar ik deel van wil uitmaken.

Oja, voor de goede orde: dat heb ik trouwens hier al eerder geschreven : Ik drink NOOIT - Ik heb in mijn hele leven 4 joints gerookt en dan nog omdat ik crepeerde van de rugpijn, na mijn operatie niet meer gerookt en ben het ook niet van zin nog te doen. Harddrugs is evenmin iets waar ik me mee zou inlaten.
Ik verdedig dus niet een eigen druggebruik, laat dat duidelijk zijn, anders ga je me waarschijnlijk daar willen op nemen, bij deze.. niet nodig.
Oud 4 juli 2004, 12:18   #195
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Het was voor de burger van levensbelang geen water te drinken, want dat was gegarandeerd besmet met een of andere ziekte. Daarom was het nodig water te alcoholiseren.
Omdat dat op zich een ingewikkeld proces is dat niet zomaar door een enkeling kan worden verwezenlijkt is alcohol een sociaal gegeven geworden.
De ontmoetingsplaatsen, waar geacoholiseerde dranken werden geproduceert en konden worden genuttigd hebben een belangrijke rol gespeeld in het versterken van het sociale weefsel.

Dat vergelijken met drugs getuigt van enige kortzichtigheid. En dat is een eufemisme.
Over kortzichtigheid gesproken... bovenstaande kan al tellen hoor
Laten we dus idd geen appelen met peren vergelijken : een avondje op café waar enkele pintjes worden gedronken is perfect vergelijkbaar, als sociaal gebeuren, met een avondje waar jointjes worden doorgegeven.
Dat heeft eveneens een heel sociaal karakter.
Het solitaire hard-druggebruik, verslavingen aan heroïne of cocaïne edm is van een heel andere orde en dus ook alleen te vergelijken met zwaar alcoholici. Die gaan enkel op café omdat ze daar kunnen drinken en dat heeft totaal geen sociale bedoeling meer, als ze al niet thuis hun dagelijkse flessen ledigen. Vraag maar iemand die met een alcoholicus moet leven, die mensen zijn helemaal niet sociaal meer, alles moet wijken voor die verslaving.
Zoals met alles is hier evengoed "overdaad schaadt" de boodschap.
Alcohol wordt evengoed als harddrug onderkend indien verslaafd, het is dan trouwens even schadelijk voor de gezondheid.
En dan uw argument dat alcohol van oudsher ingeburgerd is en daarom eerder te accepteren slaat nergens op.
Van oudsher gebruikt de mens al verschillende soorten van 'drugs' - van het kauwen op bepaalde bladeren tot het drinken van sappen, consumeren van paddestoelen, roken van 'verlichtende' tabaks etc etc.
Oud 4 juli 2004, 12:24   #196
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Laten we dus idd geen appelen met peren vergelijken : een avondje op café waar enkele pintjes worden gedronken is perfect vergelijkbaar, als sociaal gebeuren, met een avondje waar jointjes worden doorgegeven.
Het solitaire hard-druggebruik, verslavingen aan heroïne of cocaïne edm is van een heel andere orde en dus ook alleen te vergelijken met zwaar alcoholici. Die gaan enkel op café omdat ze daar kunnen drinken en dat heeft totaal geen sociale bedoeling meer, als ze al niet thuis hun dagelijkse flessen ledigen. Vraag maar iemand die met een alcoholicus moet leven, die mensen zijn helemaal niet sociaal meer, alles moet wijken voor die verslaving.
Alcohol wordt evengoed als harddrug onderkend indien verslaafd, het is dan trouwens even schadelijk voor de gezondheid.
En dan uw argument dat alcohol van oudsher ingeburgerd is en daarom eerder te accepteren slaat nergens op.
Van oudsher gebruikt de mens al verschillende soorten van 'drugs' - van het kauwen op bepaalde bladeren tot het drinken van sappen, consumeren van paddestoelen, roken van 'verlichtende' tabaks etc etc.
Sterk staaltje van onbenul. Je haalt de dingen, allicht onbewust, door elkaar, vergelijkt bomen met verlichtingspalen, enfin, je maakt er een soepje van.

Doe maar. Het maakt je gelukkig, dus is het je gegund.
Oud 4 juli 2004, 12:27   #197
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Sterk staaltje van onbenul. Je haalt de dingen, allicht onbewust, door elkaar, vergelijkt bomen met verlichtingspalen, enfin, je maakt er een soepje van.

Doe maar. Het maakt je gelukkig, dus is het je gegund.
Wel je kan me nog gelukkiger maken.
Als jij dat dan zo stellig beweert, vertel me dan eens inhoudelijk waar ik mis ben ipv zo'n gratuite uitlating neer te pennen.
Oud 4 juli 2004, 13:10   #198
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

? wat een zever...
alcohol vergelijken met zijn broertjes en zusjes onder de drugs zou een eufemisme zijn voor die broertjes en zusjes

Citaat:
Dat ( alcohol dus ) vergelijken met drugs getuigt van enige kortzichtigheid
en dat is dan een eufemisme voor alcohol

gek, ik dacht dat jij dorus je toch ook zo graag berust op 'feiten zijn feiten'

en feit is : alcohol = drugs , en een verdomde zwaar ook, punt uit

daar is niets tegen in te brengen tenzij jij en anderen een eufemisme ( heel je verhaaltje dus ) voor alcohol zouden hanteren
Oud 4 juli 2004, 13:16   #199
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

ach ja ik vergeet nog wat , 't kan ook zijn dat we andere definities van het begrip drug hanteren

die van jou is dan de algemene gangbare, gereduceerd met alcohol, tabak, etc
Oud 4 juli 2004, 15:14   #200
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Tja, als je koud genomen wordt met een waarheid als een koe, dan wordt je nerveus hé.

Een kat in het nauw, maakt gekke sprongen! Q.E.D.!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be