![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat statement is perfect analoog met het uwe. Bent u het daar dan ook mee eens? Of moeten mensen die misschien wel veel meer konden bijdragen tijdens hun actieve carrière maar het niet deden daarvoor beloond worden? Wat een immoreel en verwrongen wereldbeeld heeft u. Kan u mij eens uitleggen hoe iemand zijn hoger inkomen 'aan anderen' te danken heeft. Zolang die persoon eerlijk aan de kost komt en mensen vind die vrijwillig bereid zijn hem/haar rijkelijk te betalen lijkt me dat de maatschappij meer aan die persoon heeft dan omgekeerd. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 30 december 2011 om 19:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||||
Banneling
|
![]() Ahzo? Waarom niet?
Citaat:
Citaat:
Als je onbeperkt mag bijdragen, maar uiteindelijk maar hetzelfde kan krijgen als alle anderen, dan maak je een slechte deal en zoek je je service beter elders. Citaat:
Citaat:
Onbeperkt bijdragen en maat een vast bedrag terug krijgen, is diefstal. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Denk alle mensen en hun verwezenlijkingen uit het verleden weg. Wat heb jij dan nog? Ga jij alle producten die jij nu hebt dan met evenveel werkuren zelf maken, of wat? Jij gaat dan jagen en voedsel zoeken, omdat het dan uw enige mogelijkheid is. Gewassen verbouwen is zelfs al meer luxe dan u zult hebben, want de kennis die daarvoor nodig was, wordt niet door één persoon ontdekt. Dus, ja, hoe meer je hebt, hoe meer je aan anderen te danken hebt. Dat is nu eens één ding waar ik echt 100% zeker over ben. Waarmee ik niet wil beweren dat je ALLES aan anderen te danken hebt. De individuele keuzes zijn ook belangrijk. Minder belangrijk in het geheel, maar niet te verwaarlozen. Ik vind dan ook dat mensen verschillen in hun welvaart mogen hebben, maar een herverdeling waar de grootste vermogens het meest aan bijdragen kan ik volledig rechtvaardigen. Laatst gewijzigd door Robinus V : 31 december 2011 om 00:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ga onmiddelijk akkoord om individuën die een enorme waarde hebben gecreëerd daarvoor rijkelijk te vergoeden. Overigens... een heel erg significant deel van degenen die werkelijk de mensheid revolutionair hebben vooruitgeholpen konden tijdens hun leven op verkettering door het door u zo geprezen collectief rekenen. Uw thesis houdt voor mij geen steek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik en jij hebben het wel degelijk aan anderen te danken dat we in een samenleving leven waarin we de luxe kunnen bekomen die onze mogelijkheden in deze samenleving toelaten. En als ik dan toevallig wat intelligenter ben en daardoor uiteindelijk meer van de voordelen van de samenwerking kan genieten, dan vind ik het niet meer dan normaal om meer belastingen te betalen dan diegenen die het spel van de samenleving minder goed (kunnen) spelen, of dat nu voor wegen of pensioenen is. Zo wordt iets teruggedaan voor de mensen waaraan je alles onder andere aan te danken hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zijn mensen die hun succes aan toeval te danken hebben. Er zijn mensen die keihard hun best hebben gedaan maar voor wie het leven gewoon tegenzat. (gehandicapten bvb) Maar het is absoluut niet zo dat dit voor alle succesvolle / niet succesvolle mensen geld en dat is het immorele aan heel uw redenering. U vindt het perfect OK om - bvb - de succesvolle zelfstandige die elke dag 15 uur keihard werkt te plunderen ten voordele van de drugsverslaafde (die an sich evenveel capaciteiten had) die niks toevoegt aan onze maatschappij. Dat vind ik immoreel. In mijn ogen is de enige morele én op termijn leefbare samenleving een meritocratie. Daarnaast gaat u er nog aan voorbij dat in uw visie op moraliteit het perfect OK is om te stelen van A om uit te delen aan B. Niet omdat A daarmee akkoord gaat, maar wel omdat u meent dat u het recht heeft een gedeelte van de vruchten van het werk van A af te pakken om aan B te geven. Sinds wanneer is diefstal moreel? Een echte morele houding zou zijn als u zelf aan liefdadigheid deed en zo probeerde anderen ervan te overtuigen hetzelfde te doen. Maar uzelf als moreel voordoen omdat u afpakt van de ene om te geven aan de andere gebaseerd op uw eigen arbitraire criteria... ik zie daar echt niks moreels aan. Ik vind het een houding die voornamelijk getuigd van onwetendheid (over het te verwachten resultaat van uw politiek (iedereen arm), arrogantie (wat geeft u het recht of de kennis om te beslissen hoe welvaart door een ander gecreëerd herverdeeld moet worden), machtswellust en een uitermate negatief mensbeeld. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 1 januari 2012 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zeg je tegen die, jij helpt me zo winstgevend te zijn, ik geef je de helft van mijn winst na aftrek van alle kosten? Word jouw werknemer niet op dezelfde manier door de staat "bestolen" als jij? Bij hem komt er nog bij, dat hij door jou "bestolen" word, voor méér winst. Is het dan niet een teken van machtswellust van jouw zijde, dat jij beslist wat zijn loon is? Jij vind het wel normaal en moreel verantwoord, dat jij beslist hoe arm of rijk jou werknemer mag zijn? Even terug naar de 19de eeuw, is dat jouw voorstel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De investering in materiaal, de investering in gebouwen, de investeringen in wagenpark, en al de blunders en fouten en nietbetalende klanten, en foute uitvoering die allemaal ten laste komen van die zelfstandige.. Ik ga zelfs een stap verder: in principe is elke zelfstandige hier gediscrimineerd ten opzichte van alle vennootschappen, omdat hij inderdaad belastingen betaalt op al de winsten voor die risico's, terwijl een bedrijf op dat deel minder belastingen betaalt, of zelfs reserves kan aanleggen. Dus maak uw denkoefening nu nog eens opnieuw. En tussen haakjes, ik heb nog nooit een werknemer gezien die 15u voor zijn baas werkt, tenzij die dat op een of andere manier kan factureren of aanrekenen aan zijn baas
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 2 januari 2012 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Secundo: uw vergelijking loopt mank. Een werknemer is niet verplicht een voorstel aan te nemen en kan perfect ergens anders gaan werken of zelfstandige worden. (wat ik overigens zelf gedaan heb). Geef me het equivalente recht om uit de SZ te stappen en ik teken direct. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is een rechtvaardiging van progressieve belastingen, niet van profiteren op de kap van anderen. Daarom vind ik ook dat de huidige werknemers een dag minder moeten gaan werken, zodat de huidige werklozen ook de kans krijgen om een waardige job aan te nemen. Laatst gewijzigd door Robinus V : 2 januari 2012 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat er mensen zijn die helemaal niet geinteresseert zijn om hun deel te nemen aan de inspanningen en om te werken , kan je u voor stellen aan de huidige kostprijs van arbeid en de latsten daarop dat een werkgever niet staat te springen voor zo'n ongemotiveerde nietsnut in dient te nemen . Daarboven komt nog dat 2 deeltijds een pak meer kost dan 1 goede voldtijdse kracht . Wat ik me afvraag of het niet beter zou zijn om binnen Europa wat meer productie aan te moedigen , wat meer productie werk en wat minder dienstverleing die meer lijkt op bezigheidtherapie dan op arbeid . Productie die eveneens zou leiden tot meer arbeidsplaatsen -minder importbehoefte en meer export , dat om sterker te staan binnen Eu dan de uitverkoop die we nu houden en onze welvaart op het spel zet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar als mensen niet staan te springen om de minst gemotiveerde werknemers aan te nemen, dan moeten ze ook niet zagen over werkloosheidsuitkeringen. EDIT: Ik zie ook dat ik in mijn vorige post een gigantische typfout had staan. Leven moest natuurlijk lezen zijn in die eerste zin. Laatst gewijzigd door Robinus V : 2 januari 2012 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.stasegem.be/wha/index.php/Fiscaliteit |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem ligt niet bij de werkgevers, eigenlijk ook niet bij de werknemers, maar bij de hangmatmaatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ten eerste voor de werkgever. Stel dat die nu 5 mensen in dienst heeft. Uw idee is dus dat die alle 5 nog maar 80% werken en de werkgever een 6e persoon aanwerft. Voor de werkgever is dat helemaal geen neutrale operatie. Financieel kan het hem mogelijk een pak meer kosten (6 firmawagens ipv 5, 6 gsms ipv 5, 6 verzekeringen ipv 5, 6 bureaus ipv 5, 6 keer opleiden ipv 5...) maar ook de werkorganisatie wordt er een pak moeilijker door. Er gaat sowieso een hoop tijd verloren gaan aan telkens opnieuw kennisoverdracht, problemen om vergaderingen te hebben (wie is er wanneer) enz. Met dezelfde redenering is destijds het brugpensioen ingevoerd. I.e. de ouderen op pensioen om werkgelegenheid voor de jongeren te scheppen. Het resultaat? Minder dan 1 op 5 werknemers die op brugpensioen zijn gezet werden vervangen door een jongere. Hetzelfde zal gebeuren met uw maatregel. Ten tweede voor de werknemers: hoeveel mensen kunnen het zich permitteren om terug te vallen op 80% van hun huidige inkomen? Volgens mij zijn er een hele hoop die dit niet kunnen / willen. Of gaan ze hun loon behouden in uw plan? Dan is het voor de werkgevers nog veel simpeler en zal ook wat er nu nog rest wel een firma over de grens opstarten of er simpelweg ontmoedigd mee ophouden. Ten derde: je kan niet zomaar iemand vervangen door een werkloze. Je wil mensen die de juiste kwaliteiten hebben. Voor nogal wat jobs zitten we al met een chronisch gebrek aan geschikt personeel. En u gaat dat gebrek nog eens kunstmatig opdrijven? Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 2 januari 2012 om 18:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Natuurlijk kan dit principe niet zomaar voor alle jobs toegepast worden. Maar als een werkloze aantoonbaar de kwaliteiten voor een bepaalde job heeft, kan het voor die jobs wél toegepast worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Europees Commissaris
|
![]() Er moet inderdaad een grotere kloof komen tussen werken en niet werken. Daarom stel ik ook voor om de belastingen op arbeid te verschuiven naar andere manieren van inkomsten voor de staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Trouwens ik heb het zelf jaren gedaan. Als probleem oplosser automotive zat ik in gans Europa voor verschillende leveranciers en toeleveranciers. Of dat dan 15 of 36 uren achter elkaar is,dan werk je door, om toch niet te lang van huis te zijn. En zaterdag en zondag tellen ook niet, want ze willen op maandag goede producten kunnen leveren. Zeer goed betaald, maar geen privé leven meer. Heb het 4 jaar en 3 maanden volgehouden. Mijn opvolger 6 maanden, ondanks dat hij mij nog geregeld vroeg om hem uit de nood te helpen, wat ik dan ook nog gratis deed. Vertel mij dus niet dat je geen werknemers kent, die niet zolang werken als hun baas. Ik heb trouwens vermeld na aftrek van alle kosten. Laatst gewijzigd door subocaj : 2 januari 2012 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |