![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beleef een echte kerst ... en ga eens illegaal in het buitenland. Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam. Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat de vrije meningsuiting echt onbeperkt is. Minstens zaken als belediging en eerroof zijn al lang en terecht strafbaar. Maar toegegeven: daar gaat deze topic niet over. Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam. Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 24 december 2011 om 16:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=eno2;5884242]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard, alleen de "essentials", vooral niet de "structuren"... Mooi alibi om verder te gaan met principeloos individualisme en dat met wat Boeddhistische termen te bedekken. Ook dat is een gebrek aan respect voor deze grote wereldreligie. Dan nog liever "beestachtig achterlijk" genoemd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je verkeert in kwalijk gezelschap....
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan zal je wel een groot aantal martelpraktijken op mij moeten gaan toepassen ![]() ![]() ![]() Je oordeelt en veroordeelt mijn persoontje hautain zonder op de hoogte te zijn van mijn reilen en zeilen, afijn, typische super-ferrari Forumstijl. Ik ben hier Eno2. Een fictief anoniem persoontje. Als ik hier echt mijn Zen-zelf was, dan zou ik hier niet eens komen kwetteren en tetteren. Jonge de Jappen hebben er een mooi Staats-godsdienstje van gemaakt, van dat door de machtigen geannexeerde en geformaliseerde en gediplomeerde Zen Alles wat ik haat. Zo dood als een pier. Totalitair. Dat kunnen we in onze democratieën niet hebben. Zen heeft niks, maar dan ook niks met de gunst van machtige wereldlingen te maken. Boeddha zat ook altijd tussen Koningen en Prinsen, invloed uit te oefenen en omgekeerd en bovendien: Ik hou niet zo van bedelen van deur tot deur, beetje atavistisch Er zijn modernere middelen om je ego terug te schroeven. Welke draad is dat hier nu weer? Even checken. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 24 december 2011 om 20:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() Wil je dat als een persoonlijke aanval op jou claimen?
Zo achterlijk kan je niet zijn. Ik had het over de Islam. Ik wist niet eens en ik weet nog steeds niet eens of jij een aanhanger bent, of niet. Tot nader order mag je in dit Forum religieuze systemen beschimpen en ook publieke figuren. Jij zit er voor niets tussen. Geen zier, geen gram. Geen poot om op te staan. Jouw claim van persoonlijke aanval is dus zoveel waard: NUL, NIKS, 0, NOPPES Ik besluit daaruit: je gebruikt een algemene uitdrukking van mij waarvan de inhoud je niet bevalt, om mij persoonlijk aan te gaan vallen... En ik meen het, dat de grote Profeet beter naar China doorgetrokken was. In die tijd waren ze daar veel nuchterder en veel spiritueler, de Zen-meesters. Dat moet de tijd van Bodhidarma geweest zijn. Dat had de wereld veel leed kunnen besparen... Laatst gewijzigd door eno2 : 24 december 2011 om 20:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() @ Kallikles
Het kan zijn, dat bij het Zen-Boeddhisme een beetje gebrek aan respect voorkomt voor de grote wereldgodsdienst die het Boeddhisme is. Wat was de boodschap die Bodhidarma meebracht (van Indië) naar China? Als je dat weet, weet je ook meteen waarom je geen grote wereldgodsdiensten moet aanhangen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de anonieme avatar eno2 betreft, ja als die 1,3 miljard mensen "beestachtig achterlijk" noemt, ja, dan moet die niet verschieten dat hij zelf ook aan de tand wordt gevoeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Op dit forum mag je niet alles en iedereen beschimpen. Er is een enorm aantal bannelingen. Maar er zijn nu eenmaal veel mensen zoals jij die denken dat ze persoonlijk mogen aanvallen als iets algemeens hen niet bevalt. En ja, de beroemde uitschuiver van Circe was naar mijn gevoel duidelijk racisme en aansporing of goedpraten van geweld. Daar maakte Mod een uitschuiver en jij haalt ouwe koeien boven. Als je daar allemaal niet tegen kan, kan je nog altijd wegblijven of jouw zaak beter aankaarten in Suggesties. Citaat:
Goed daarmee bewijs je dan, dat je het forumreglement niet begrijpt of niet wil begrijpen en geef je meteen toe dat je tot persoonlijke aanvallen overgaat als een (waarschijnlijk JOUW) geloof in het algemeen aangevallen wordt. Daar zit je dan helemaal verkeerd mee. Met de consequenties die ik al genoemd heb. Laatst gewijzigd door eno2 : 24 december 2011 om 22:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand "beestachtig achterlijk" noemen, dat is geen onderbouwde kritiek geven, dat is zuiver goedkoop schelden en vernederen van je medemens. Niettemin wens ik je een Zalig Boeddhistisch Kerstfeest. ![]() Laatst gewijzigd door Kallikles : 24 december 2011 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet Kallikles Ik ben geen Boeddhist en ik vier het Kerstfeest niet. Geen enkel religieus feest. Ik mag er niet aan denken ook maar één Godsdienst aan te hangen, ik beschouwd dat als een verdwazing die me moeten tolereren zolang ze binnen de perken van d e wet blijft. Nog eens: je hebt het recht niet mij persoonlijk aan te vallen of uit te schelden. Scheld op Zen zoveel je wil, maar niet op mij. Maar van Zen weet je niks. Nog niet eens de essentials. Laatst gewijzigd door eno2 : 24 december 2011 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot slot: wat ik weet of niet weet over Zen, daar weet jij nu eens helemaal niets van. ![]() Laatst gewijzigd door Kallikles : 24 december 2011 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je maakt je alleen maar dik over één kwalificatie die ik de Islam meegaf. Dat is grappig want jij was het eerst om denigrerend te doen over ZEN: Citaat:
![]() ![]() ![]() En dat is het ook. Behalve de Soefi's. Overigens doe ik niet aan New Age. Ik heb de bronnen opgezocht. Van de jaren stillekes (700-800, China) Laatst gewijzigd door eno2 : 24 december 2011 om 22:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan nu zeggen, is het niet aanmatigend van mij om jou dit in de schoenen te schuiven? Wel, toen je zei "de "Profeet" had dit beter ook gedaan", dan wist ik: dat is geen taalgebruik van een echte Zenboeddhist. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 24 december 2011 om 22:41. |
||||
![]() |
![]() |