![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Banneling
|
![]() Neenee, je aanvoelen heeft de scores zelf bepaald, dat telt niet
Laatst gewijzigd door eno2 : 25 december 2011 om 22:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Minister-President
|
![]() ja,niet te doen en meestal hebben die mensen al klachten over hun rug,
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wie heeft de internationale crisis veroorzaakt? wie heeft financiêle producten verkocht die achteraf gebakken lucht bleken? wie kreeg extreme bonussen om de banken failliet te helpen? wie gokte met de spaarcenten van de spaarders? wie verknoeide de Dexia-bank en de andere banken? wie maakte Fortis kapot? wie maakte Ethias en Arco kapot? wanneer krijgen de spaarders hun geld van Arco terug? wie verkocht de Belgische gebouwen? wie verkocht ons goud aan 250 $ ounce? nadien stond het 1900 $ hoeveel banen leveren de notionele intrestaftrek op? = 0,0 hoeveel banen hebben onze politici? 2,3,4,5,6,7,8,... hoeveel heeft de wafelijzerpolitiek gekost? hoe is er door de politici in de jaren 60, 70 met geld gegooid, zie blunderboek? waarom is onze energie duurder dan in het buitenland? waarom zijn onze telefoontarieven duurder dan in het buitenland? waarom zijn alle gemeenteraadsleden van Charleroi ooit al eens opgepakt? waarom zijn er problemen bij de politie van Hasselt? waarom zitten we met een klassejustitie in België? waarom betalen de bedrijven geen belastingen? kortom, wie heeft al die problemen veroorzaakt? de werkende bevolking? hoe gaan we nu al die problemen oplossen? door het gratis openbaar vervoer van de gepensioneerden af te schaffen? www.neutr-on.be Laatst gewijzigd door neutron : 27 december 2011 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 27 december 2011 om 14:34. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie zal hun gezondheid redden? Zeker de pensioensleeftijd-verhogingspolitiek niet. En dan maar de vakbond zijn stakingen verwijten. Er bestond een mogelijkheid tot vervroegd pensioen (aan lager pensioen - dat al laag was) Ook dat wordt nu afgebouwd. Laatst gewijzigd door eno2 : 27 december 2011 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Vreemdeling
|
![]() Geachte leden
Of er iets valt te vertellen over de gang van zaken bij de vakbonden ?? Dat zeker !!! Ik als "allochtoon" ( een woord met een nog negatievere connotatie bestaat volgens mij niet ) ga niet beginnen met stereotiepe verhalen over discriminatie en dergelijke meer. Ik wil wel het volgende kwijt : Ik heb allang de ambitie om te gaan bijklussen als havenarbeider in de haven van Antwerpen. Ik ben namelijk een 3de jaar student aan een hogeschool in Antwerpen. Ik moet zelf opdraaien voor mijn studiekosten en dergelijke meer. Ik heb gezocht naar de aanwervingsprocedures die gelden voor havenarbeiders. Je wilt niet weten in wat voor toestanden je terecht komt. Je begint als gelegenheidsarbeider ( als je niet beschikt over de " nodige connecties " uiteraard ). Dit betekent uzelf aanbieden met ID - kaart aan het Kot op het 't Eilandje in Antwerpen - stad. Naargelang de shift waarin je wenst te werken moet je je houden aan de tijdstippen waarop het werkaanbod wordt bekendgemaakt. Als ik mij niet vergis wordt het hebben en houden in het Kot beheerd door de VDAB. Ik moet zeggen, het is een lachtertje !! Een regelrechte ramp !! I.p.v. mij te voorzien van nuttige informatie over hoe ik mijn kansen optimaal kan benutten om te kunnen werken als havenarbeider, begon een medewerker daar te lullen over " ja je moet geluk hebben, vaste arbeiders hebben voorrang ( i understand ), en dit en dat,...gewoonweg verschrikkelijk !! Ik werd uiteindelijk doorverwezen naar de afdeling Haven / Maritieme sector van de ABVV gelegen in de Paardenmarkt in Antwerpen. Toen ik daar binnenkwam kon ik het aan hun gezicht aflezen dat ze ZWAARRR verbaasd waren met het feit dat een " Allochtoon " zich aanmeldde. Ik vroeg naar de procedures omtrent het in aanmerking komen voor een opleiding tot havenarbeider. Dit is noodzakelijk, want OCHA, deelorganisatie van de groep CEPA die opleidingen verzorgt voor de maritieme sector, aanvaardt enkel mensen die " doorgegeven " worden door de vakbonden. Ook hier moet je beschikken over de " nodige connecties " om alles in een stroomversnelling te laten komen. Waar het op neer kwam in dat kantoortje was eigenlijk luisteren naar pure onzin. Ze probeerden mij het gevoel te geven dat het eigenlijk zinloos is, aangezien ik nummer 7000 en een klets was in een soort van lijst. Wat ze van mij verwachten is, namelijk dat ik elke dag bel om te polsen naar mogelijke evoluties. Alsof ze met opzet alles extreem moeilijk maken. Op de website van de ABVV lees je het volgende : Wat is de kern van de ABVV-ideologie? Dat zijn de vier basiswaarden: gelijkheid rechtvaardigheid democratie solidariteit. Ze vormen de leidraad voor de doelstellingen van het ABVV op de diverse syndicale actieterreinen. De toetssteen voor het denken en handelen in het ABVV. Wat op " papier " staat komt niet overeen met hetgeen wordt "geïmplementeerd in de praktijk !! De vakbonden dienen op te komen voor de rechten van diegenen die werken, van diegenen die werkzoekend zijn, enzovoort. Ik heb dan ook besloten mijn lidmaatschap stop te zetten en over te stappen op een andere, in de hoop dat ik zulke praktijken nooit meer hoef mee te maken !! Dit is geen alleenstaand geval. Er zijn heel veel mensen die zulke dingen moet slikken. Zo heb ik de laatste weken gewerkt als hulp postman in het sorteercentrum Antwerpen X. En weeraleens, hoe Start people omgaat met " tijdelijke werkkrachten ", wel nu, dat is werkelijk om te huilen. Ik had zogezegd vast werk voor MAAR 3 weken. Het bleken MAAR 2 weken te zijn. En het elke dag sturen van sms'en met telkens andere werkuren zoals " je zal werken van dit uur tot dit uur " is eigenlijk tonen dat ze totaal geen respect hebben. Enkel de klant ( Bpost ) wordt optimaal behandeld. Gewoonweg verschrikkelijk !!! Nu staan wij in de koud, en moeten wij de sleutels ( van kastjes in de kleedkamer in het bedrijf ) afgeven, of er volgt loonsvermindering, en we dienen ook het C63 - formulier in te vullen. Ik kan u tal van verhalen vertellen die ik persoonlijk meegemaakt. Er zijn tal van wantoestanden aan de gang die echt dienen aangepakt te worden, want zo kan het niet meer verder !!!!!! Ik blijf m'n best doen om aan deftig werk te geraken. Ik zal nooit m'n hoofd laten hangen, maar dit geldt niet voor iedereen, want er zijn sommigen die veel minder geduld kunnen uitoefenen. Het komt erop neer dat ik de leiders van deze verziekte maatschappij erop wil wijzen dat niet alles loopt zoals op papier !!!!!!!!!! Alvast bedankt voor jullie aandacht. Een rasechte Antwerpenaar van " allochtone origine " |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() Ik begrijp niet wat daar allemaal zo verschrikkeljk aan is en ik zie daar ook geen wantoestanden in. Maar misschien heb ik een en ander niet goed ingeschat of begrepen.
Wat ik zeker niet begrijp is hoe j e op die manier zulke studies met werk kan combineren. Glijdende uren en zo. Ik heb ook de indruk dat je min of meer opstapte uit de vakbond niet zozeer door werkelijk slechte of onverantwoorde behandeling, maar omdat hun manier van praten je niet beviel. maar ik kan verkeerd zijn. Want van mijn contacten met de ABVV in Gent gedurende een jaar of twee heb ik ook hele slechte impressie overgehouden bij verschillende gelegenheden. In Oostende was het dan weer altijd perfect. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De vakverenigingen zijn er om bij problemen op het werk tussen te komen op een sociale manier en hulp te bieden bij onregelmatigheden,om cao's te laten uitvoeren en op te komen voor hun leden. Er mag geen enkele politieke invloed vat hebben op vakbonden,zij moeten ten dienste staan van het lid en onderhandelingen aangaan met de regering of zijn afgevaardigden en de werkgevers.
![]() |
![]() |
#193 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mss toch eens peinzen over welke agenda's de vakbonden nog beschikken, 't zijn er precies meer dan één... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Minister-President
|
![]() Dat is al lang ontkend door de vakbond,mss een trukje van onze op hun woord te geloven politici?
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst staken tegen en amper een dag nadien het goed keuren.....hypocriet! Laatst gewijzigd door daiwa : 31 december 2011 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Minister-President
|
![]() Geen wonder dat u geen leden hebt,ge breekt de vakverenigingen gewoon af!
Vandaag de krant gelezen? hln,een piepklein artikeltje op blz 6(maandag 2 januari) De wever:"van quickenborne wilde staking uitlokken" Nva voorzitter Bart de wever heeft hard uitgehaald naar de vakbonden en naar de open vld. de stakingvan 22 december had geen zin,klinkt het. De vakbondsleiders moeten de volwassenheid hebben om de mensen te zeggen dat ze in de toekomst hoe dan ook langer zullen moeten werken. Volgens De wever hadden de liberalen het vakbondsprotest ingecalculeerd. Het moest bewijzen dat de open vld straf bezig is. De partij hoopte bijna op een staking. Het optreden van MINIster van Ouickenborne was gericht op het uitlokken ervan.
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 2 januari 2012 om 23:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hebt u nog niet gemerkt dat de drie grote vakbonden gewoon de vazallen zijn van de partijen waar ze bij horen? Met deze regering en deze vakbonden zal er niets veranderen, de rijken worden rijker, de gewone man zal blijven betalen. www.neutr-on.be Laatst gewijzigd door neutron : 3 januari 2012 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |