![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het "sociaal secretariaat" hangt natuurlijk volledig van U af, eet uit uw hand, en is dus allesbehalve neutraal, die zullen U nooit tegenspreken. In zulke bedrijven hebben werknemers met andere woorden geen rechten. De relatie werkgever-werknemer is er gene tussen gelijke partners, U beslist over zijn broodwinning, en dus gaat U ervan uit dat hij zich te plooien heeft naar uw wensen. Ik hoop dat er werknemers moedig genoeg zijn om naar de vakbond te stappen, in plaats van gewoon ontslag te nemen. En dat U moedig genoeg bent om toe te geven dat hun vakbondslidmaatschap reden tot ontslag was... in plaats van een drogreden te vinden zoals meestal gebeurt. Maar zo eerlijk zult U waarschijnlijk niet zijn, want U weet dat U dan rechtelijk vervolgd kunt worden. Ik ga dit gebruiken in de vakbond om nog meer leden aan te werven bij KMO's. In die bedrijven, waar dikwijls nog 19de eeuwse toestanden heersen, zijin vakbonden het meest nodig. Het gaat daarover: je hebt een contract afgesloten met een werknemer, waarbij beide rechten en plichten hebben. U hebt genoeg instanties om de werknemer op z'n plichten te wijzen en desnoods te santioneren. De vakbond is er om U op uw plichten te wijzen en desnoods te santioneren. Laatst gewijzigd door tomm : 11 januari 2012 om 04:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Komaan niet leuteren. In de roverheid-administratie zijn er dagelijks strubbelingen tussen zij, die te vroeg vertrekken en zij, die te laat aankomen. Dit laatste geldt uiteraard niet voor de door de belastingbetaler gefinancierde personeelsfeestjes (verjaardagen, benoemingen, vakanties, jaarwendes, verkiezingsoverwinningen van de juiste partij, 'patroonheiligen', officiële feestdagen met 'verplichtingen' zoals het Suikerfeest enz...). Laatst gewijzigd door fcal : 11 januari 2012 om 04:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk vind je het vreselijk dat werknemers ook rechten hebben en niet zomaar ontslaan kunnen worden. Uw ideaalbeeld is waarschijnlijk de VS en de derde wereld waar werknemers geterroriseerd worden door hun werkgever om toch maar niet op straat (letterlijk op straat) te belanden. ![]() Laatst gewijzigd door tomm : 11 januari 2012 om 04:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En omdat een extra, volledig functionele persoon ook gewoon een behoorlijke hap kost. Citaat:
Maar goed, ieder moet maar kiezen voor een bedrijf dat hem/haar het beste past. Ik zou nooit in een functie willen werken waar men de prikklok als heilig beschouwt. Veel te weinig flexibiliteit... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
If you pay peanuts you get vakbondsdelegues. Als ge veel betaalt krijgt ge de betere werknemer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik kan zoveel vroeger stoppen als ik wil hoor. Alles wordt gewoon geregistreerd (hoeveel uren ik per dag heb gedaan) Ik kan perfect vandaag 6 uurtjes werken, en morgen er 10 doen, overmorgen 5 en maandag 12. Ga je dat allemaal bijhouden zonder prikklok voor honderden mensen? Jij hebt nu wrs een klein team, maar wat moet de HR van een groot bedrijf doen waar en honderden bedienden werken? Hoe moeten zij alles bijhouden volgens u?
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En iedereen wordt ook zo "opgevoed". Geen 9to5, flexibiliteit en verantwoordelijkheid. Ownership ipv kijken naar de anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sfax
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Areiders van KMO's, horeca, etc. worden dikwijls slecht betaald en zijn meestal niet aangesloten bij de vakbond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zoals ik al zei: niet iedereen houdt er zo'n achterhaalde, archaïsche ingesteldheid op na. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zei dat je ervaring hebt over heel de wereld... ik ken de arbeidsomstandigheden in bepaalde landen, vandaar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Doen ze dat niet en compenseren ze de werktijd die ze verliezen door al hun activiteiten, dan kunnen dat even goeie werknemers zijn. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Syndicale activiteiten behoren ook tot de werksfeer gedeeltelijk. Ik leg gewoon verbanden en zoek verklaringen... het is een feit dat de afwezigheid van sterke vakbonden en arbeidsrechten een van de redenen is waarom sommige bedrijven liever voor derde wereldlanden kiezen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Eigenlijk zou u (en met u veel van die liberaal-rechtse profiteurs) een extra belasting moeten betalen. De zaagbelasting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijken hoe ver u dan zou springen. |
|
![]() |
![]() |