![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#182 |
Minister
|
![]() Gij blaast bruggen op, en komt dat hier zo maar vertellen ? Dan ben je ofwel dom, ofwel lieg je.
![]() |
#183 |
Minister
|
![]() Nazi's toch ook ?
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 mei 2012 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Vreemdeling
|
![]() Riep er iemand?
Of hadde nen collectivistische "anarchist verwacht?
![]() |
#188 |
Vreemdeling
|
![]() Riep er iemand?
Of hadde nen collectivistische "anarchist" verwacht?
![]() |
#189 |
Vreemdeling
|
![]() Riep er iemand?
Of hadde nen collectivistische "anarchist" verwacht?
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb jij een monopolie op domme reacties?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik zou je vragen niet te veel vooroordelen te hebben, had ik voeger ook alvorens ik de anarchistische stromingen echt ontdekte. Anarcho-collectivisme (�* la Bakunin) is niet mainstream collectivisme. Het heeft eigenlijk bitter weinig met collectivisme te maken, en wordt soms zelfs als een stroming van het individualistisch anarchisme beschouwt.
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel ik denk dat Anarchisten een spuug hekel hebben aan om maar een voorbeeld te noemen de *dresscode*, die gasten zouden het liefst met de kleding van een week geleden op het werk komen. Maar nee, ze moeten dragen wat de baas opdraagt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar sinds ik op dit forum kwam ben ik eerlijk gezegd al aangenaam verast geweest. De meesten zijn het niet met anarchisme eens maar er zijn er toch veel die het wel duidelijk weten te onderscheiden van chaos ![]()
![]() |
![]() |
#195 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#196 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het wordt bij het bredere publiek vooral geassocieerd met een vage antiautoritaire houding die zo allesomvattend is dat het effectief betekenisloos wordt. Iedereen houdt toch van 'vrijheid', nietwaar?
Vandaar dat het ook zo bijzonder makkelijk te capteren is door het kapitalisme, dat zich sinds de jaren '60 naadloos heeft weten aan te passen aan de veranderende mentaliteit in het Westen. De symboliek van linkse rebellie is inderdaad een integraal deel geworden van onze consumptiecultuur en voor de rest volledig onschadelijk gemaakt. Of dat iets is om trots op te zijn? Tja. Anarchisme als daadwerkelijke ideologie is zo marginaal dat het eender hoe weinig uitmaakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, mensen hebben nu eenmaal labels en stickers nodig. Nuance is te moeilijk.
Ik denk dat deze omschrijving in de goede richting gaat: Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 18 mei 2012 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik pas mijn filosofisch denkbeeld niet aan aan conformisme. Wat cool is of niet, wat marginaal beschouwt wordt of niet, verandert daar niets aan. Het enige dat dat kan veranderen is een overtuigend argument voor de legitimiteit van de Staat. Dat heb ik tot dusver nog niet gehoord.
![]() |
![]() |
#200 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |