Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2012, 20:25   #181
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik vraag mij af wat werknemers te zoeken hebben bij een partij van de werkgevers. N-VA-voorzitter Bart De Wever liet zelf verstaan dat "VOKA zijn echte baas is", en verdedigt ook een neo-liberaal ekonomisch model dat eist dat werknemers inleveren. Dit is helemaal géén partij van de kleine Vlaamse man, maar van de Vlaamse kleinburgerij. Werknemers die op N-VA stemmen, stemmen tégen hun eigen belangen in.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 20:27   #182
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Iemand die aan de drugs zit, dat is iemand van een heel ander kaliber, hij zal er alles aan doen voor zijn volgende joint, zijn volgende shot, zijn volgende ... en raakt zo in de misdaad.
Laat me gewoon even het volgende zeggen als het alcoholisten betreft: Alcoholici zullen net hetzelfde doen als de cocaïne verslaafde, tot het drinken van after shave toe. Het verschil zit'm in de toegankelijkheid van de drug.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 20:28   #183
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Man, wat een wereldvreemdheid.

Als je ooit op zoek bent naar een lijntje of een jointje stuur eens een Twitter naar onze vice-premier Vincent Van Quickenborne. Hij is geen drugdealer maar hij zal je wel kunnen helpen.
Als je niets kunt weerleggen, dan zeg je maar dat de ander wereldvreemd is.
Het hele probleem "Bas Luyten" is ontstaan door zijn omgang met Thaise drughandelaars. Niet door zijn "drugsgebruik".
En door de acties van zijn vriendinnetje die de Belgische ambassade inschakelde om snel het land uit te geraken uit schrik voor de Thaise politie, die naar hun zeggen onder één hoedje speelde met de drugsdealers.

Dat ze uit de partij gezet zijn is dus niet alleen te wijten aan het feit dat meneer Luyten al eens een jointje rookte.

Dat is wel iets helemaal anders dan het geval Ludo Van Campenhout.
Oud 22 januari 2012, 20:30   #184
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Ik vraag mij af wat werknemers te zoeken hebben bij een partij van de werkgevers. N-VA-voorzitter Bart De Wever liet zelf verstaan dat "VOKA zijn echte baas is", en verdedigt ook een neo-liberaal ekonomisch model dat eist dat werknemers inleveren. Dit is helemaal géén partij van de kleine Vlaamse man, maar van de Vlaamse kleinburgerij. Werknemers die op N-VA stemmen, stemmen tégen hun eigen belangen in.
Niet geheel en al, al diegenen die Belgie op zijn minst gezegd willen veranderen, die hebben geen andere keuze dan NVA.

Soms moet je coalities aangaan met mensen gewoon al omdat ze tegen de zelfde vijand strijden.
Oud 22 januari 2012, 20:35   #185
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De zoveelste die niet geinformeerd is. Al eens rondgesurft op de site van N-VA. Een beetje nuance is wel op zijn plaats.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 20:35   #186
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Max ouwe rukker, je hoeft je niet te verontschuldigen. Minister Muyters stond niet eens op een lijst van het NV-A. Niemand - met uitzondering van zijne doorluchtigheid Bart De Wever - kon een fan zijn van de heer Muyters toen er voor het Vlaamse parlement gekozen werd.
Beste gecertificeerde trol, in een andere draad heb ik ook al laten merken dat ik niet gelukkig ben met onverkozen mensen minister te laten worden, zoals Lieten en Muytters. Dat praat echter de laag bij de grondse acties van Luyten niet goed. Danny Pieters had dat duo beter laten zitten in Thailand.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 20:36   #187
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet geheel en al, al diegenen die Belgie op zijn minst gezegd willen veranderen, die hebben geen andere keuze dan NVA.

Soms moet je coalities aangaan met mensen gewoon al omdat ze tegen de zelfde vijand strijden.
Met andere woorden : de oude meesters vervangen door nieuwe meesters. Typisch, die slavenmentaliteit van de Vlaamse Beweging.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Oud 22 januari 2012, 20:36   #188
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Traianvsdecivs Bekijk bericht
Bas zal de NVA willen beschadigen met al wat hij nog zou kunnen weten. Het enige probleem zal de bewijslast zijn. Met een mail van BDW zelf of een ander kopstuk met echt bezwarende uitlatingen zou hij kunnen scoren maar ik vrees ervoor. De 'dit is gelogen' mail is veel te weinigzeggend en vooral geen slutend bewijs van iets. Iets echt spectaculair dat hij kan bewijzen zou hij al gebruikt hebben denk ik.

En langs de andere kant: hoeveel bezwarende info is nu reeds (deels publiekelijk) bekend over de andere partijen? Heeft uiteindelijk bijna nooit echte schade veroorzaakt. Alleen is de politieke en media situatie in belgiek momenteel bijzonder te noemen vooral specifiek naar de nva toe!

mvg

Ik vraag me vooral af wat hij daarmee denkt te bereiken?

Hij kan misschien nog even staan pronken met één of ander nva feitje om het volk te entertainen, maar wat dan?
Wat met hem dan vooral? De nva zal heus niet uit de regering geschopt worden voor niet-correct gedrag achter de schermen. Want dat gaat er bij geen enkele partij anders aan toe... Als we dat eens zouden weten...

Als hij toch zo graag aan destructie van zichzelf doet, incluis een politieke partij, had hij beter een andere politieke partij schade toe proberen brengen. Daar zal hij allicht ook wat informatie die aantoont dat het er niet altijd even professioneel en zuiver aantoegaat, naar boven komen. En dan had hij misschien nog kans ooit terug te worden opgeraapt door de N.V.A.

Welke politieke partij of andere werkgever gaat die jongen nu nog in huis haalt?

Dan nog iemand met een diploma rechten, die een gsm-nummer online publiceert van een veel gevraagd politicus?
Allé komaan, waar zijn we mee bezig? Zich klachten op de hals gaan halen en de hele familie de wever even zeer veel stress en misschien bijna een hartaanval bezorgen (ik zou toch koken moest iemand zoiets doen en alleen al het feit dat ik zou weten dat mensen zich er op dit moment mee bezighouden om dingen te zoeken, met als enige doel mij effectief te kwetsen of anderszins te raken....).

Ik heb eerlijk gezegd het idee dat de jongen zich vooral in een instelling is aan het werken. :-/ Een psychiatrische instelling, weliswaar.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 januari 2012 om 20:37.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 20:37   #189
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad, ook al omdat Eddy Hermy zijn project niet van de grond krijgt. Jammer genoeg, want inhoudelijk is N-SA het beste wat vlaanderen te bieden heeft.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 20:41   #190
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
De zoveelste die niet geinformeerd is. Al eens rondgesurft op de site van N-VA. Een beetje nuance is wel op zijn plaats.
De Vlaamse kleinburgerij heeft recht om met een eigen partij op te komen. Maar dat ze dan niet beweert dat ze de partij is van de kleine Vlaamse man, want dat is gewoon boerenbedrog.

westhoek.jpg
Oud 22 januari 2012, 20:43   #191
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De Vlaamse kleinburgerij heeft recht om met een eigen partij op te komen. Maar dat ze dan niet beweert dat ze de partij is van de kleine Vlaamse man, want dat is gewoon boerenbedrog.
Eerst surfen dan lullen. Je weet niet waarover je het hebt.
Oud 22 januari 2012, 20:43   #192
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Krijg jij ook elke maand pamfletten van de vakbond in u bus?
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 20:43   #193
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Iemand die aan de drugs zit, dat is iemand van een heel ander kaliber, hij zal er alles aan doen voor zijn volgende joint, zijn volgende shot, zijn volgende ... en raakt zo in de misdaad.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 20:45   #194
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Luyten en Geybels mogen dan wel paria's zijn, er vallen toch wel argumenten te vinden voor hun oprispingen.

Als ge die opportunistische overloper Van Campenhout 2 weken laat afkicken in de Caraïben en ge dumpt zonder pardon een klein jaartje ervoor 2 jonge mensen voor min-of-meer gelijkaardige feiten... dan kan je op z'n minst spreken van "selon la tête du client".

Ze wouden wat drugs scoren in een land dat daarvoor berucht is ... So what? Er werd altijd geopperd dat die reis een soort follieke van de allerlaatste keer was, ZEER congruent met wat onze Lulu op Aruba deed of gaat doen.

Laffe hypocrisie van een bende schijnheiligaards die nu geval per geval door de mand aan het vallen zijn.
Dat vind ik niet noodzakelijk.

Zo'n dingen moet je geval per geval bezien. We weten niet wat er aan vooraf gegaan is of wat de ruime context zat. Mogelijk zat men bij NVA al langer met de handen in het haar mbt die twee jonge snaken. Misschien zagen ze niet zo veel toekomst meer in Bas, of had hij het al te bont gemaakt, misschien had hij weinig kunnen, misschien ... en die hypothese vind ik op dit moment de meest plausibele: was de jongen reeds veel te ver heen... en had het meisje ook al te veel keet geschopt.
Laten we wel wezen: als ze in het parlement had gezeten, ik kan me niet voorstellen welke zinnige voorstellen uit haar mond hadden gekomen. Iemand anders wel?

Doordat die twee dan nog eens aan hun thailand avontuur begonnen om daar drugs te halen (iets wat de gemiddelde junkie nu niet echt gegund is ), dit wijdverspreid in de pers werd uitgesmeerd en een zeer groot schandaal werd dat menig Belg en buitenlander deed blozen, kan het zijn dat hij gezegd heeft: nu is het echt wel welletjes met dat koppel. Dit kunnen we niet meer accepteren. Aangezien ze zo'n stoot hebben uitgehaald toen ondanks hun diploma's in respectievelijk geneeskunde en rest, doet me niet veel goeds vermoeden over wat ze daarvoren gepresteerd hebben.
Wat ze n�* die reis gedaan hebben, doet me daar nog veel minder goeds over vermoeden...

Dus neen, ik vind niet dat het ene geval zomaar het andere is.
En ik heb momenteel de indruk dat, met alle respect, die Bas veel meer nodig heeft dan enkel en alleen een afkick-programma.
Oud 22 januari 2012, 20:50   #195
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Eerst surfen dan lullen. Je weet niet waarover je het hebt.
Werknemers, linkse flaminganten en niet-blanken als ekskuus-truzen voor wat in wezen een partij van kleinburgerlijke rechtse blanke mannen is. In alles lijkt de vlaamse kleinburgerij op de voormalige franstalige bourgeoisie van weleer. Het etiket "Belgisch" en "franstalig" is gewoon vervangen door "Vlaams" en "nederlandstalig". Eigenlijk gelijken N-VA en FDF op sociaal vlak erg op elkaar. Oude wijn in nieuwe zakken. Dit soort flamingantisme is gewoon een lokale vorm van belgicisme.

westhoek.jpg
Oud 22 januari 2012, 20:50   #196
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Ze zien het woordje drugs staan en hunne Pavloviaanse schuimbek-reflex draait overuren...

Dus als ik uw bericht goed begrijp, kan ik kiezen uit twee opties volgens u:

1) Niet goed snik
2) Betrokken partij

Het zou misschien wenselijk zijn om uw argumentatief vermogen wat bij te schaven, want dit is niveau 5e leerjaar, kameraad.

Alcoholmisbruik is even destructief als cocaïne; met dat verschil dat een cokeverslaving enigszins omkeerbaar gemaakt kan worden met de gepaste medicatie (antipsychotica of juist stimulaten zoals Bupropion).

Ik ga er geen technisch duw-en-trekwerk van maken, want ik verveel me nu al.
echt niet ...
Oud 22 januari 2012, 20:50   #197
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met andere woorden : de oude meesters vervangen door nieuwe meesters. Typisch, die slavenmentaliteit van de Vlaamse Beweging.
Tja, jammer voor de oude meesters.

Voor de slaven blijft het immers gelijk wie de meester is, dus het mogen gerust eens anderen zijn...

Laatst gewijzigd door Xenophon : 22 januari 2012 om 21:00.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 20:51   #198
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De NVA, de partij van de 'petits bourgeois'. Dat zou wel eens goed kunnen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 20:56   #199
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Werknemers, linkse flaminganten en niet-blanken als ekskuus-truzen voor wat in wezen een partij van kleinburgerlijke rechtse blanke mannen is. In alles lijkt de vlaamse kleinburgerij op de voormalige franstalige bourgeoisie van weleer. Het etiket "Belgisch" en "franstalig" is gewoon vervangen door "Vlaams" en "nederlandstalig". Eigenlijk gelijken N-VA en FDF op sociaal vlak erg op elkaar. Oude wijn in nieuwe zakken. Dit soort flamingantisme is gewoon een lokale vorm van belgicisme.
De wereld kan toch simpel zijn voor sommigen.
Hoe kan je nu in godsnaam argumenteren tegen de N-VA als je er niets van kent. U vertelt allemaal onzin dat op niets is gebaseerd. Dus ofwel surf je op die site en kom je met zinnige argumenten om uw standpunt te staven ofwel laat ik u links liggen.
Oud 22 januari 2012, 20:57   #200
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De NVA, de partij van de 'petits bourgeois'. Dat zou wel eens goed kunnen.
Van u verwacht ik niet anders, maar uw partij, open VLD is zeker petits bourgeois.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be