![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Minister-President
|
![]() Ik vraag mij af wat werknemers te zoeken hebben bij een partij van de werkgevers. N-VA-voorzitter Bart De Wever liet zelf verstaan dat "VOKA zijn echte baas is", en verdedigt ook een neo-liberaal ekonomisch model dat eist dat werknemers inleveren. Dit is helemaal géén partij van de kleine Vlaamse man, maar van de Vlaamse kleinburgerij. Werknemers die op N-VA stemmen, stemmen tégen hun eigen belangen in.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laat me gewoon even het volgende zeggen als het alcoholisten betreft: Alcoholici zullen net hetzelfde doen als de cocaïne verslaafde, tot het drinken van after shave toe. Het verschil zit'm in de toegankelijkheid van de drug.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het hele probleem "Bas Luyten" is ontstaan door zijn omgang met Thaise drughandelaars. Niet door zijn "drugsgebruik". En door de acties van zijn vriendinnetje die de Belgische ambassade inschakelde om snel het land uit te geraken uit schrik voor de Thaise politie, die naar hun zeggen onder één hoedje speelde met de drugsdealers. Dat ze uit de partij gezet zijn is dus niet alleen te wijten aan het feit dat meneer Luyten al eens een jointje rookte. Dat is wel iets helemaal anders dan het geval Ludo Van Campenhout.
![]() |
![]() |
#184 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms moet je coalities aangaan met mensen gewoon al omdat ze tegen de zelfde vijand strijden.
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Minister-President
|
![]() Met andere woorden : de oude meesters vervangen door nieuwe meesters. Typisch, die slavenmentaliteit van de Vlaamse Beweging.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
Ik vraag me vooral af wat hij daarmee denkt te bereiken? Hij kan misschien nog even staan pronken met één of ander nva feitje om het volk te entertainen, maar wat dan? Wat met hem dan vooral? De nva zal heus niet uit de regering geschopt worden voor niet-correct gedrag achter de schermen. Want dat gaat er bij geen enkele partij anders aan toe... Als we dat eens zouden weten... Als hij toch zo graag aan destructie van zichzelf doet, incluis een politieke partij, had hij beter een andere politieke partij schade toe proberen brengen. Daar zal hij allicht ook wat informatie die aantoont dat het er niet altijd even professioneel en zuiver aantoegaat, naar boven komen. En dan had hij misschien nog kans ooit terug te worden opgeraapt door de N.V.A. Welke politieke partij of andere werkgever gaat die jongen nu nog in huis haalt? Dan nog iemand met een diploma rechten, die een gsm-nummer online publiceert van een veel gevraagd politicus? Allé komaan, waar zijn we mee bezig? Zich klachten op de hals gaan halen en de hele familie de wever even zeer veel stress en misschien bijna een hartaanval bezorgen (ik zou toch koken moest iemand zoiets doen en alleen al het feit dat ik zou weten dat mensen zich er op dit moment mee bezighouden om dingen te zoeken, met als enige doel mij effectief te kwetsen of anderszins te raken....). Ik heb eerlijk gezegd het idee dat de jongen zich vooral in een instelling is aan het werken. :-/ Een psychiatrische instelling, weliswaar. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 januari 2012 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
|
![]() Inderdaad, ook al omdat Eddy Hermy zijn project niet van de grond krijgt. Jammer genoeg, want inhoudelijk is N-SA het beste wat vlaanderen te bieden heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Minister-President
|
![]() De Vlaamse kleinburgerij heeft recht om met een eigen partij op te komen. Maar dat ze dan niet beweert dat ze de partij is van de kleine Vlaamse man, want dat is gewoon boerenbedrog.
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
|
![]() Citaat:
Zo'n dingen moet je geval per geval bezien. We weten niet wat er aan vooraf gegaan is of wat de ruime context zat. Mogelijk zat men bij NVA al langer met de handen in het haar mbt die twee jonge snaken. Misschien zagen ze niet zo veel toekomst meer in Bas, of had hij het al te bont gemaakt, misschien had hij weinig kunnen, misschien ... en die hypothese vind ik op dit moment de meest plausibele: was de jongen reeds veel te ver heen... en had het meisje ook al te veel keet geschopt. Laten we wel wezen: als ze in het parlement had gezeten, ik kan me niet voorstellen welke zinnige voorstellen uit haar mond hadden gekomen. Iemand anders wel? Doordat die twee dan nog eens aan hun thailand avontuur begonnen om daar drugs te halen (iets wat de gemiddelde junkie nu niet echt gegund is ![]() Wat ze n�* die reis gedaan hebben, doet me daar nog veel minder goeds over vermoeden... Dus neen, ik vind niet dat het ene geval zomaar het andere is. En ik heb momenteel de indruk dat, met alle respect, die Bas veel meer nodig heeft dan enkel en alleen een afkick-programma.
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Minister-President
|
![]() Werknemers, linkse flaminganten en niet-blanken als ekskuus-truzen voor wat in wezen een partij van kleinburgerlijke rechtse blanke mannen is. In alles lijkt de vlaamse kleinburgerij op de voormalige franstalige bourgeoisie van weleer. Het etiket "Belgisch" en "franstalig" is gewoon vervangen door "Vlaams" en "nederlandstalig". Eigenlijk gelijken N-VA en FDF op sociaal vlak erg op elkaar. Oude wijn in nieuwe zakken. Dit soort flamingantisme is gewoon een lokale vorm van belgicisme.
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de slaven blijft het immers gelijk wie de meester is, dus het mogen gerust eens anderen zijn... ![]()
Laatst gewijzigd door Xenophon : 22 januari 2012 om 21:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe kan je nu in godsnaam argumenteren tegen de N-VA als je er niets van kent. U vertelt allemaal onzin dat op niets is gebaseerd. Dus ofwel surf je op die site en kom je met zinnige argumenten om uw standpunt te staven ofwel laat ik u links liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |