![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mijn part weiger je elke huurder, zonder opgaaf van reden.
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of je rookt in de tuin, op straat, in het huis van bevriende rokers, in een eigen huis....
Plenty opties om door te gaan met jouw gekozen levensstijl, maar enkel niet op die luttele vierkante meters waar mijn woning staat. Da's alles.
![]() |
![]() |
#183 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Trouwens met zulk mentaliteit zou iedereen nog liever op straat moeten gana leven dan onder uw huisjesmelkerij. Want veel herstellen en begrip voor uw huurders en medemens zul je ook niet hebben zeker. Net als Superstaaf.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo zou het in een normale maatschappij moeten werken...
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het recht op een huurcontract, noch de plicht om een pand te verhuren zijn volgens mij geen mensenrechten. Laatst gewijzigd door Another Jack : 27 januari 2012 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier moet je toch eerst een paar klotewetten en pestregels omzeilen hoor.
Maar al bij al is nog heel veel mogelijk.
![]() |
![]() |
#190 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat de verhuurder moet aantonen is dat het huis niet in behoorlijke staat wordt achtergelaten, om de huurder te kunnen manen dat te herstellen. En daar houdt het op. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbuiten kan je je leven leiden zoals je wil. Er is dus weldegelijk een verschil, als je het kan begrijpen. Of wou je misschien beweren dat ik op jouw parket kan schijten en mijn reet aan je gordijnen afkuisen, zonder dat je daar enige inspraak in hebt? Of ga je me vriendelijk doch dringend verzoeken om de voorziene faciliteiten daarvoor te gebruiken, en als dat niet lukt mijn eigen locatie te verpesten? Ik dacht het wel. Citaat:
Wie denk je dan dat er beslist wat er al dan niet in het verhuurde pand kan en niet kan? Juist: de verhuurder. En zo hoort het. Dat het hier nog zo een vaart niet loopt, is tevens een bewijs voor de onzinnigheid van jouw stelling i.v.m. de 'ontwrichte' huurmarkt.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 27 januari 2012 om 19:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Minister-President
|
![]() Roken is GEEN mensenrecht. Meer nog, het zou een mensenrecht moeten zijn dat rokers niet in je buurt komen zonder toestemming (passief roken, kanker enzovoorts)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De slimme huiseigenaar weet dat ondertussen al lang. Laatst gewijzigd door Another Jack : 27 januari 2012 om 19:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad.
De overheden verbieden het zelfs in je eigen zaak, iets waar ik dan weldegelijk tegen ben.
![]() |
![]() |
#196 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zoals ik eerder al zei, ben je op het moment van de contractperiode gewoon eigenaar van het perceel en heb je daarbinnen helemaal niks te zoeken of te willen. Je mag zelfs niet weten wat daarbinnen gebeurt. Heb je anders nog meer persoonlijke voorkeuren die je met je eigendom meent op te kunnen dringen aan een ander? Niet Aziatisch koken? Geheelonthouders? Welke huisdieren vind jij leuk en mogen ze dus wel hebben? Alleen middle of road muziek draaien? Stabiele relatie? Suf seksleven? Als ik een leuk appartementje zie en de verhuurder is er eentje van jouw soort dan zeg ik ja en amen en rook ik wanneer ik zin heb in mijn eigen huis en mag hij proberen het contract te ontbinden. Veel succes zou ik zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Niks feel free, het gaat zover komen mijn beste dat velen dat gana moeten doen. Nog meer dan nu het geval is. Oh maar mijn beste ik heb daar meer dan kennis over!
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |