![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ Fonne a Big Fat 2 !!
Laatst gewijzigd door Diego Raga : 7 februari 2012 om 21:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=1&theater
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je het probleem bij de oorsprong wil aanpakken boykot je zoveel mogelijk produkten van westerse bedrijven die wapens aan derdewereldlanden en twijfelachtige regimes verkopen. Dit gekombineerd met slechte publiciteit door burger- en mensenrechtenorganizaties is vaak genoeg om bedrijven te doen inbinden, want het imago van deze bedrijven is hun zwak punt. Bedrijven houden niet van een slecht imago.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 7 februari 2012 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Parlementslid
|
![]() Westerse landen verkopen niet meer wapens dan andere landen aan derde wereld landen. Het zijn vooral China, Ukraine, Rusland, Wit-Rusland, Pakistan, Taiwan,... die de wapens verkopen aan de derde wereld landen. Ooit al eens een Somalier met een M4 zien rondlopen? Het zijn zijn de AK-47's, de RPD's en de RPG's die de vuile (burger) oorlogen onderhouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik beken schuld.
Mea culpa, mea,culpa, mea maxima culpa! Hoe kon ik zo kortzichtig zijn om te denken dat je enkel door zelf te werken je eigen welvaart kon verwerven en opbouwen?!? Op uw aanraden bevrijdde ik mijn geest, dacht ik na, et...fiat lux! Ik besefte plots dat je helemaal niet zelf hoeft te werken om welvaart te verwerven! Je kan evengoed of zelfs beter andermans welvaart wegkapen! Al snel zag ik een paar formidabel slimme manieren om van andermans zweet te profiteren tot eigen voordeel: -ontwikkelingsafpersing -plundering van andermans opgebouwde sociale kassen -solidariteitsmisbruik -asielbedrog -subsidieparasitisme -.... Bedankt om me te verlichten. Bedankt om me van mijn naïviteit en kortzichtigheid te genezen
![]() |
![]() |
#186 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.kifkif.be/actua/helft-wap...kkelingslanden http://www.paxchristi.be/2011/10/wap...-noord-afrika/
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
*) Bijvoorbeeld door als westerse regering geen korrupte en repressieve regimes te steunen. *) Bijvoorbeeld door als bedrijf geen zaken te doen met plaatselijke warlords en eigenaars van plaatselijke sweatshops die het al te bont maken. *) Bijvoorbeeld door als bewuste konsument te letten op wat je koopt en bereid te zijn iets meer te betalen voor rechtvaardig geproduceerde produkten uit die landen. *) Bijvoorbeeld door mee te doen aan infokampanjes van burger- en mensenrechtenorganizaties tegen bedrijven het te al te bont maken met produkten die plaatselijke werknemers onder erbarmelijke omstandigheden in lokale sweatshops hebben gemaakt. Heel konkrete maatregelen die écht iets doen aan deze problemen, en die op lange termijn ook effekt hebben. Vooral tegenstanders van massale immigratie zouden dit moeten doen als ze konsekwent zijn.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 7 februari 2012 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal stuk voor stuk interessanter dan onze grenzen wagenwijd te openen voor miserievolk.
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan maar over naar Doomy's 3e voordeel van immigratie...
Citaat:
Ik moet al heel ver zoeken om hier een 'voordeel' in te onderkennen van immigratie. Het is een al dan niet correcte constatering. Of moet ik dit opvatten als een soort 'delging van een voorvaderlijke schuld'? Onze ouders waren immigranten, ze hebben het gemaakt, en dus moeten we er voor zorgen dat anderen dat ook kunnen. Dat geeft een lekker gerust geweten. Tsja, ik weet niet of het allemaal moreel zo hoogstaand is: je eigen gemoedsrust afkopen met geld van de gemeenschap... Maar misschien begrijp ik iets niet in jouw beschrijving van je 3e immigratie-voordeel, en zoek ik het te ver. Verduidelijk je even hoe ik het 'voordeel' in uw quote moet opvatten? Of kunnen we naar je volgende punt?
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'n Mens zou zich beginnen afvragen hoe deze mensen 't ooit klaargespeeld hebben. Werden die bedrijven ook geboycot en de rest van de *)'s??
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Minister-President
|
![]() Geef dat "miserievolk" dan tenminste een perspektief op een toekomst in eigen streek. Met bovenstaande voorstellen kunnen tegenstanders van immigratie zelf iets doen waar dat "miserievolk" iets aan heeft. Maar dan moeten ze uiteraard ook zelf aktie ondernemen als bewuste konsument in plaats van vanuit de luie zetel en vanachter het kompjoeterscherm af te geven op dat "miserievolk". Ik ben eens benieuwd hoeveel van hen de daad bij het woord gaan voegen. Ik ben al jaren een bewuste konsument en heb dus recht van spreken.
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand kan ons blijkbaar vertellen welke voordelen we bij het binnenlaten van migranten hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Is niet uit de lucht komen vallen, ze hebben er zèlf voor moeten vechten! Dat is nu juist mijn punt!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Minister-President
|
![]() Dat zouden mensen die in een welvarend deel van de wereld wonen misschien beter eens doen? Dat zou hen ook eens de andere kant van het verhaal laten zien en hun blik verruimen. Na terugkeer was ik op materieel vlak met veel minder kontent. Ik weeg hetgeen ik aan materiële dingen koop af tegenover de tijd die ik ervoor moet werken en de daarbij horende stress. Als ik merk dat meer welvaart mij eigenlijk niet echt meer welzijn oplevert koop ik het niet.
Ik geef toe dat ik wat heb moeten sparen voor het vliegtuigtiket. Maar ik vond het de moeite om deze ervaring op te doen. Je kan kosten drukken als je met minder komfort tevreden bent, ook bereid bent om eens op de vloer van een lokaal sportkantientje of klaslokaaltje van gastvrije lokale mensen te slapen, of in een tentje te slapen. En in die derdewereldlanden is het leven ook een stuk goedkoper. Ginds is iedere westerling naar lokale normen rijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Minister-President
|
![]() En denk je dat er in die landen geen sociale strijd is? Zij staan nu aan het begin van waar wij ergens eind de 19de eeuw stonden. Maar zij hebben bovendien ook vaak te maken met repressieve regimes, lokale warlords, en doodseskaders. Hun sociale strijd vanuit onze bevoorrechte positie als bewuste konsument steunen zou hen veel kunnen helpen. Ik roep hier dan ook de tegenstanders van immigratie op om als bewuste konsument de oorzaken van massale immigratie aan te pakken in plaats van er vanuit de luie zetel over te blijven kankeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Minister-President
|
![]() En ik blijf op mijn honger zitten daar waar het realistische oplossingen voor het probleem van massale immigratie betreft. Niemand geraakt hier blijkbaar verder dan "sluit de grenzen en stuur ze allemaal terug". Iemand die niets te verliezen heeft zal toch altijd proberen binnen te geraken. De enige manier om dit te stoppen is ervoor zorgen dat ze een menswaardige toekomst hebben in eigen streek, maar daar lees ik hier dus nul komma nul over.
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier enkele migranten opvangen verbetert de situatie van de achterblijvers niet. Het zorgt er alleen voor dat wij erop achteruitgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Banneling
|
![]() Links heeft even gedacht dat ze in migranten objectieve bondgenoten hadden in het omverwerpen van de kapitalistische (blanke, christelijke) samenleving.
Liberalen wilden toen de arbeid te duur werd (de gevreesde quasi volledige tewerkstelling) de lonen onder druk zetten door een hoop 'gastarbeiders' op de arbeidsmarkt te dumpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel vrijwillig opgebrachte solidariteit is die naam waardig. Maar in elk geval zoals je voorstelt, liefst iedereen in eigen land helpen...
![]() |
![]() |