![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() Ik ben deze draad hier al een tijdje niet meer aan het volgen, maar zie hier nog altijd mensen als harriekwibus tussen.
Voor eens voor altijd en om op de topictitel te antwoorden: Als de Aliëns komen... Zelfs een blinde kan zien dat die Aliëns hier al onder ons zitten, en zelfs op dit forum, en in deze draad. ![]() Meer ne Jezus voor de krabben als ge't mij vraagt Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 12 november 2012 om 17:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zitten de Aliëns echt niet op te wachten.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 12 - Jahweh doet een en ander uit de doeken.
Jahweh: "Nu je "planeetse" taak is volbracht een groot volk voort te brengen, pas nu ben je rijp tot de hemel komen, en wel door jezelf eerst tot de zuivere Geest van het Woord te verheffen. Want het heelal is nog niet de ware hemel. Deze is nog slechts een halve hemel, de hemel voor het lagere volk, dat het innerlijke met het uiterlijke verwart. Kortom: Je dacht dat je er al was, maar je had nog een heel eind te gaan, eerst het ware kruis te leren kennen, dat van de vrouwelijke genotzaligheid, de lichamelijke lusten. Is dat je wel bevallen?" Jezus: "Ja Vader, het was mij een waar genoegen, maar waarom heb je dat eerst voor mij verborgen gehouden? Ik bedoel, waarom ben je daar niet meteen mee begonnen? Dat had heel wat ellende en verwarring bespaard, zo moeilijk te doen als het ook veel gemakkelijker kan". Jahweh: "Ook het lijden heeft zo zijn zin en pas de doodsangst doet de lust des te meer waarderen. Het lijden is de grote opvoeder tot volwassenheid. De straffe hand geeft de juist richting aan die moet worden gegaan. Op aarde was je nog slechts een dwaas knulletje en heb je daar ook een hoop onzin beweerd. Maar goed: dwaasheid doet leren, maar dient wel bestraft te worden, zodat je ver van de aarde weggebracht op je eigen planeet iets beters tot stand zou kunnen brengen. Zeven vrouwen heb ik je geschonken en een groot volk bovendien. Maar nu komt de volgende les om zuivere Geest te zijn, het Woord dus". Jezus heel braaf: "Zoals Vader zegt, zo zal het zijn. In alles ziet Hij de rechte lijn! Wat voor mij zo krom is als een hoepel, is voor Hem juist zoals het moet zijn, want aldus keert de oneindigheid in zichzelf terug voor een volgende cyclus van spiraalvormige ontwikkeling. Een hogere dimensie dus. Pijnstein heeft ook zoiets beweerd en die had het van Heksel en die had het weer van mijn Vader!" Jahweh: "Nu geloof ik toch waarlijk dat ze alle zeven met je op de loop zijn gegaan. Maar goed: de Zoon verslaat zijn Vader in dialectische behendigheid". Jezus trots: "Dus Vader geeft het eindelijk op?" Jahweh: "Nog één les slechts en dan zoek het verder zelf maar uit, eigenwijs mannetje dat je bent!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Droom lekker verder, ik hoop voor U dat het maar niet zeer doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() Oh en nog iets krabmens: kunt ge zelf eens aan de moderatie vragen om uzelf een permaban te geven. Hoogheidswaanzin is U ook blijkbaar niet vreemd. Ge hebt hier van de 195 posts er niet minder dan 145 van Uzelf. Als ge tegen uzelf wilt lullen doe dat dan niet op andermans' kosten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die scharen zijn er om booswichten als jij af te schrikken. Maar hij die een goed hart heeft dringt door tot de Heilige Geest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als jij je mond open doet dan springt de Duivel naar buiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 13 - Jahweh leert Jezus het begin der schepping.
Jezus: "Ja Vader!" Jahweh: "Uit de Geest van het denken is alle macht en alle kracht. Daaruit is de hele schepping van hemel en aarde voort gekomen. En nu is het aan jou om ook eens aan de slag te gaan. En een beginnetje heb ik je al voor gedaan, namelijk hoe het Niets tot Zijn wordt en dan van het Worden daar tussen in als tijdsmoment tot een ruimtelijk punt gedijt. Herinner je je nog? Jezus: "Ja, ja, het staat voor eeuwig in mijn Ziel gebrand als de stigmata van mijn handen en voeten! Ik dacht dat ik klaar was met mijn lijdensweg, maar nu schijnt het me dat ik opnieuw moet boeten en het ware punt nog te missen: ik zelf dus". Jahweh: "Mooi, maar nu moet je uit de idee van je eigen ik-punt zelf een voorstelling scheppen, zodat het woord ook vlees wordt, werkelijkheid dus, anders heb je er niks aan. Want de concrete Geest beleeft ook wat Hij denkt, is niet abstract. Oftewel: de eenheid van Niets en Zijn is niet alleen Worden, maar ook Verschijning als resultaat!" Jezus: "Ik begrijp nog niet geheel en al wat mijn Vader bedoelt te zeggen met zijn woordenklutserij, maar toch zie ik nu duidelijk een oplichtend punt in de diepe duisternis van mijn wanbegrip. Een ster als het ware. Heel mooi". Jahweh: "Dat is het begin der schepping, zoals ik dat lang geleden ook al heb gedaan!" Jezus: "Het doet me goed dit te horen en ik ben apetrots dat ik dat ook nu kan! En wat nu?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebben die Aliëns dikke tetten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zolang die aliens tetten hebben zijn ze welkom
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Aliens met tieten zijn vrouwen dus. En met een beetje geluk hebben ze er zelfs meer dan twee ![]()
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 14 - Het grote mysterie van het Niets.
Jahweh: "Mijn lieve jongen: het Niets-punt en tevens het Ik-punt is het geheim van de hele schepping. Uit het Niets is immers alles geworden wat er geworden is en toch eeuwig is. Deze is van een oneindige potentialiteit, energie als het ware volgens de moderniteit. Dit Niets is van een hoogste vorm van paradoxaliteit, alleen door de goddelijke Geest te vatten, want uit het Niets is niet alleen het gehele heelal, maar in het Niets zelf is de hemel, waaruit het heelal geworden is". Jezus: "Vader liegt, zo waar als ik hier sta!" Jahweh: "Nooit schold iemand Mij voor leugenaar of hij kwam aan het kruis. En daarom sta je daar ook niet meer, want je bent niks meer, jij etterbak van een Zoon, wanneer leer je nu eindelijk eens enige gehoorzaamheid?" Jezus bindt in: "Ja Vader, het spijt me. Het schoot zo maar uit mijn mond vandaan. Ik weet niet hoe dat kwam. Het was een onbewuste eruptie. Het was de duivel in Mij". Jahweh: "Vooruit dan maar. Ik heb maar één Zoon en daar moet ik het dan mee doen. Ik heb hem zelf geschapen, dat is dan nog de ellende van het hele geval. Maar we gaan verder en als je me niet geloven wil: neem het punt dat Niets is en trek het open!" Jezus: "Hoe kan ik een punt dat Niets is open trekken en bovendien heb ik geen lichaam!" Jahweh: "Heb ik niet gezegd dat alles ontstaat uit het Woord, dus uit het denken alleen al, dus ik bedoel: stel je dat zo voor dat je dat doet door het eerst te denken!" Jezus: "Vooruit dan maar. Ik zie het al. Het is al een cirkel geworden voor ik het dacht en voor ik me voorstelde iets te doen met mijn voorstellig lichaam. Hoe kan dat nou?" Jahweh: "Je onbewuste wil is sneller dan je eigen bewust verstand, net zoals daarnet toen je Mij beledigde. Weet je nog wel?" Jezus: "Vreugdiaans dus. Ik begrijp het meteen". Jahweh: "We zijn er!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door bartelx : 18 november 2012 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |