Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2012, 17:53   #181
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Iets aan jouw "looks" doet me vermoeden dat je een onafhankelijk Vlaanderen genegen bent?

Vergis ik me?
Het is geen fetisj voor mij.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 18:27   #182
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
ik heb in ieder geval nog nooit op een feest zitten zeggen dat we van alle tsjeven vlaams nationalisten gingen maken. Dus waarschijnlijk zal u niet met mij hebben zitten praten.
OK...maar het was wel iemand van de top vijf van de huidige NVA waar ik het over had...my bad....
De uitdrukking "wij maken van de tjeven vlaams nationalisten" vond ik toen trouwens goed gevonden...waarop ik die gozer (die nu prominent in de kamer zetelt) hartelijk "godspeed" heb toegewenst.

Citaat:
Ik weet het, het is geen mooie strategie, maar als je op korte termijn de onafhankelijkheid wil, zal het niet op een propere manier lukken. Als je denkt dat het wel kan, proper en op korte termijn, dan is dat nobel, maar ik denk dat je zeer teleurgesteld zal eindigen.
Men probeert het al zo lang op een propere manier, zonder resultaat: de VU is er niet in geslaagd, het VB is er niet in geslaagd. Als je wil dat N-VA op dezelfde manier probeert als het VB zal het niet lukken hoor. Geen illusies maken en niet naief zijn.
Ik verlies liever een oorlog waarbij ik mijn eigen troepen recht in de ogen kan kijken dan er eentje te winnen terwijl ik van schaamte moet braken.
MAW:
A/wat is dat voor een ontvoogdingsoverwinning als dat volk moet worden opgelicht door zijn leiders?
B/ Wat is dat voor leiderschap als u zich op de borst slaat van fierheid omdat de misleiding van uw volk aardig schijnt te lukken?

Citaat:
Ooit de film Michael Collins gezien? Op een bepaald moment ontstaat er in de Ierse beweging de discussie tussen de stroming van Eamon De Valera ("president" van ierland) en Michael Collins ("minister van oorlog" van ierland). De ene zegt dat als je wil dat ze u erkennen als staat, je je ook zo moet gedragen. De Valera wil dus officieel de oorlog verklaren aan het Britse rijk, en die oorlog ook uitvechten met officiele legermanoevres. Collins zei "ge zijt zot!" Hij zag in dat hun "troepen" (hoewel ze veel steun en sympathie hadden van het volk) veel zwakker waren dan de vijanden van het Britse rijk. In eerste instantie heeft De Valera zijn wil doorgedreven en de gevolgen waren gekend: Easter rising was compleet een flop, de ieren werden afgeslacht en het was terug naar af! Ondertussen begon Collins aan zijn "vuile " manier van de Britten te bestrijden: guerillia, neerschieten van spionnen, vluchten indien nodig, zich wegsteken indien nodig, misleiding & dubbelspel, ...
En guess what: hij heeft de britten op de knieën gekregen en
Prachtige vergelijking: Ondertusen kreunt het achtergelaten Noord Ierland nog steeds onder de Britse bezetting...ik kies bijgevolg zonder enige twijfel voor William Wallace...en kijk...Schotland wordt ook onafhankelijk...

Citaat:
Jij, beste Fieseler, denkt zoals De Valera. En dat is nobel en uw goed recht, maar hetzelfde lot zal u en uw medestanders beschoren zijn als hem (zonder doden, hoop ik uiteraard). Ik, en steeds meer mensen in de vlaamse beweging, denk als Collins: het doel heiligt de middelen. Ja, je hebt gelijk, het is niet edel en niet proper en niet nobel. Maar ik ben er van overtuigd dat het op korte termijn, het rapst en meest resultaat zal opleveren.
Neen!
Ik denk zoals William Wallace en de NVA handelt (cfr Cordon sanitair) als John de Menteith.

Citaat:
U zegt trouwens dat het eerste resultaat nog moet komen? Ik dacht het niet: de blinde paniek die ontstaat bij de traditios en bij het establishment door een n-va die steeds hoger en hoger scoort, geeft al aan dat ze daar blijkbaar veel beter inzien wat er staat te gebeuren dan u (met alle respect). De aanpassing in de regeling van de belangenconflicten is daar ook al een teken aan de wand.
Kijk uw geschiedenis na...toen het VB groot werd werden de kiesarrondissementen aangepast, het telsysteem in Antwerpen veranderd (d'Hondt), werd het cordon mediatique opgericht, cordon sanitair, de post wilde geen flyers van het VB verspreiden, de kranten verschenen met een volledig zwarte voorpagina, de juridische vervolging werd ingezet, enz enz...zo kan ik nog pagina's lang doorgaan en dat weet u zeer goed...
Klop u maar op uw borst...u heeft niets bereikt en van paniek is er, in tegenstelling tot zwarte zondag, geen sprake...
Hoe dat komt vraagt U?
Waarom zou het establishment ook panikeren? Bart De Wever himself heeft in alle ter zijner beschikking staande mediakanalen laten weten dat de NVA nooit zijn krachten zal bundelen met de andere Vlaams Nationalisten.
Kan u zich voorstellen wat dit betekent bij de vijanden van Vlaanderen? Stel u eens voor dat de PS verklaart nooit samen te werken met de MR....dan is Belgofonië een vogel voor de kat...welnu: het genie BDW heeft het bestaan diezelfde witte kapitulatievlag zo groot als Oceanië te laten wapperen voor de neus van vriend en vijand...

Citaat:
Wat heeft de zuivere lijn van het VB ons al gebracht?
De fierheid van het feit dat ondanks de hierboven aangehaalde generatielange en uiterst antidemocratische vuile oorlog tegen het VB er vandaag nog steeds meer dan 10% van de Vlamingen de fierheid hebben om met opgeheven hoofd die overmacht recht in de ogen te kijken zonder te knipperen?
Dat én gedeeltelijk het electorale succes van de NVA is op zijn minst hetgeen het VB tot vandaag heeft gebracht mijn beste.

Als u daartegenover het door u aangehaalde "geniale" gekonkel plaatst dan weet ik wel waar ik voor kies...

Citaat:
Dat het vlaams-nationalisme voor twintig jaar in de kerker heeft gezeten. Ja, ze zijn steeds duidelijk geweest en zuiver van hart. En wat hebben ze er mee gekocht? N-VA 'bestaat' feitelijk maar vanaf 2006-2007. En nog nooit heeft belgie zo op haar grondvesten gedaverd als nu. Ze zijn bang, echt bang geworden.
Denkt u nu echt dat het establishment angst heeft van een vijand die met toeters en bellen aankondigt dat zij belooft om zeker niet verenigd ten strijde te trekken en in de taal van datzelfde establishment, in hun hol, gaat exclameren "n'ayer pas peur"?
Denkt u dat nu echt?

Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 februari 2012 om 18:53.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 19:33   #183
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Max, het spijt mij om het te moeten zeggen, maar je politieke inzicht is nul als je dat meent.
In België zal er sowieso niets veranderen. De Vlaamse onafhankelijkheid kan voor een dynamiek zorgen die zich tegen het liberaal-extremistische gedachtengoed kan keren.

Aangezien de Vlaming een opstand niet ziet zitten, kan deze onafhankelijkheid bekomen worden door een samenwerking met NVA en Vlaams Belang.

Is het proces met de onafhankelijkheid daarmee afgelopen: duidelijk neen !

Ik heb het al zo vaak gezegd, de Vlaamse onafhankelijkheid is slechts een beginstation. Echter zolang België zal er gewoon niets veranderen en zal er nooit iets veranderen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 19:35   #184
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Het is geen fetisj voor mij.
Blijkbaar, maar het is weldegelijk een must. Of denkt u dat u met Wallonië waar de klassieke regimepartijen meer dan 90% van de stemmen halen, iets kan bereiken ?

Oud 21 februari 2012, 19:38   #185
Max van Dietschland

Standaard

Ik ben er zelfs van overtuigd dat NVA en Vlaams Belang niet lang meer zullen bestaan eens Vlaanderen onafhankelijk is geworden. Dan zullen andere thema's een rol spelen...

Economie, buitenlandse politiek, maatschappelijke kwesties, enz...

Oud 21 februari 2012, 19:41   #186
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
In België zal er sowieso niets veranderen. De Vlaamse onafhankelijkheid kan voor een dynamiek zorgen die zich tegen het liberaal-extremistische gedachtengoed kan keren.

Aangezien de Vlaming een opstand niet ziet zitten, kan deze onafhankelijkheid bekomen worden door een samenwerking met NVA en Vlaams Belang.

Is het proces met de onafhankelijkheid daarmee afgelopen: duidelijk neen !

Ik heb het al zo vaak gezegd, de Vlaamse onafhankelijkheid is slechts een beginstation. Echter zolang België zal er gewoon niets veranderen en zal er nooit iets veranderen.
Wat bedoel je met wat ik in het rood heb aangeduid en welke politieke partijen hangen dit gedachtegoed volgens jou aan ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 19:42   #187
Max van Dietschland

Standaard

Je kan ook niet blijven aanmodderen met die onafhankelijkheid, eens zal die stap moeten gezet worden, liefst vroeg dan laat.

Een coalitie NVA - Vlaams Belang die in 2014 eenzijdig de onafhankelijkheid uitroept van Vlaanderen, is de snelste weg naar die onafhankelijkheid. Die dan opnieuw een beginpunt is naar nog grotere veranderingen/hervormingen.

Oud 21 februari 2012, 19:42   #188
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Indien de NVA zou winnen gezien de gezamelijke, niet-kartel-vormige, samenwerking, met wie kan de NVA dan nog een coalitie vormen? Vergeet niet het gedrag, en de verkoop van de Vlaming aan de Walen, en dit door Vlaamse partijen!

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 19:46   #189
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat bedoel je met wat ik in het rood heb aangeduid en welke politieke partijen hangen dit gedachtegoed volgens jou aan ?
Alle politieke partijen in België boven de kiesdrempel zijn liberaal-democratisch, de één al meer meer extreem dan de andere uiteraard.

Met liberaal bedoel ik ook meer dan een kapitalistisch economisch programma, het gaat hem ook om verwerping van goede oude waarden. Het maatschappelijk liberalisme is al een even grote pest als het puur economisch liberalisme. En beiden gaan ook zeer goed hand in hand.

De grootste extremist van allemaal is Guy Verhofstadt, mijn absolute politieke tegenpool.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 21 februari 2012 om 19:47.
Oud 21 februari 2012, 19:50   #190
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Bent u nu al in het zelfde bedje ziek als onze grote Europese fuhrer?
"Een regering met een Vlaamse minderheid is staatsgevaarlijk....woehaa"...formeel was dat onmogelijk.

Heeft u het nieuws nog gevolgd de afgelopen maanden?

Er IS een federale regering zonder Vlaamse merderheid Schooffie...of u dat nu wil of niet...en dan zouden ze zich volgende keer gaan generen?...proest...
Dat er een meerderheid is in de kamer, zonder Vlaamse meerderheid, zal ik niet licht vergeten.

Wat me meest daaraan ergert, is dat het nog een werkbare meerderheid is. Bijvoorbeeld, er mogen er al een paar ziek zijn, ze vallen daarom nog niet in panne. Bijvoorbeeld, vanuit Vlaanderen worden ze niet ten volle bestreden: er zijn er nog teveel die vriendjes hebben in het andere halfrond ...)
(hoe lang ze onder mekaar akkoord gaan gaan, is nog een andere vraag; misschien wordt de belastingsregering toch ergens in oktober nog afgeschaft).

Zo, nu weet je dat ook weer.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 19:53   #191
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alle politieke partijen in België boven de kiesdrempel zijn liberaal-democratisch, de één al meer meer extreem dan de andere uiteraard.

Met liberaal bedoel ik ook meer dan een kapitalistisch economisch programma, het gaat hem ook om verwerping van goede oude waarden. Het maatschappelijk liberalisme is al een even grote pest als het puur economisch liberalisme. En beiden gaan ook zeer goed hand in hand.

De grootste extremist van allemaal is Guy Verhofstadt, mijn absolute politieke tegenpool.
Bon, je kan beter naar Wallonië verhuizen en daar voor de PS gaan stemmen. Die zullen nauwer aansluiten bij je ideologie. Voor de PVDA is er in Vlaanderen geen plaats.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 21 februari 2012, 19:58   #192
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Bon, je kan beter naar Wallonië verhuizen en daar voor de PS gaan stemmen. Die zullen nauwer aansluiten bij je ideologie. Voor de PVDA is er in Vlaanderen geen plaats.
PS en PVDA zijn op maatschappelijk vlak liberaal/progressief.

Ik wil een nationaal solidaristisch beleid die ook uitgesproken conservatief en katholiek is.

Ik zoek een partij die nationalistisch/conservatief/katholiek is en op economisch vlak radicaal links is en op gebied van buitenlandse politiek eerder aansluit bij Rusland, Iran, Syrië, Venezuela, met andere woorden de laatste vrije landen op deze planeet.

Oud 21 februari 2012, 20:18   #193
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik wil een nationaal solidaristisch beleid die ook uitgesproken conservatief en katholiek is.

Ik zoek een partij die nationalistisch/conservatief/katholiek is en op economisch vlak radicaal links is en op gebied van buitenlandse politiek eerder aansluit bij Rusland, Iran, Syrië, Venezuela, met andere woorden de laatste vrije landen op deze planeet.
Heb je al informatie gezocht om daar deze landen te emigreren ?

Oud 22 februari 2012, 00:09   #194
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

De zaken worden vaak te complex voorgesteld.

De PS heeft als onderhandelingstechniek gedurende de laatste 10 jaar gekozen voor "demandeur de rien". Het enige wat Di Rupo moest doen, was wachten ... wachten ... wachten ...

Het wachten is uiteindelijk beloond geworden door CD&V en Open-VLD. Ze hebben geen gebruik gemaakt van het momentum om significant richting confederalisme op te schuiven, hoewel dat in hun verkiezingsbeloften stond.

De N-VA wou een verschuiving van bevoegdheden van meer dan 50% naar de regio's, hetgeen een correcte houding was gezien de tegeneisen.

Wat tegenstanders van N-VA altijd vergeten te vermelden in hun betoog, is dat het overhevelen van bevoegdheden naar de regio's, 1 van hun belangrijkste programmapunten is. Het is nogal wiedes, dat na overheveling het Belgische niveau wegsmelt en minder belangrijk wordt. Zonder het overhevelen, wordt hun verkiezingsprogramma niet uitgevoerd. N-VA is in hun standpunten, reacties en communicatie over de hele lijn rechtlijnig gebleven. Dit laatste is blijkbaar shockerend voor een aantal mensen.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 10:11   #195
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:

Nee liever niet. Ik prefereer een progressief sociaal-liberaal beleid gebaseerd op atheïstische en humanistische waarden. Bovendien mag nationalisme nooit etnisch zijn, hoogstens civiel. De katholieke kerk en andere geloofsovertuigingen mogen geen cent subsidie meer ontvangen, maar daarentegen belastingen betalen. Indien ze het bestaan van hun god niet kunnen bewijzen volgens dubbel-blinde testen zullen ze ook boetes wegens oplichterij krijgen.

Citaat:
Vrije landen? Rusland? Iran? Syrië? U trollt?
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 10:20   #196
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik verlies liever een oorlog waarbij ik mijn eigen troepen recht in de ogen kan kijken dan er eentje te winnen terwijl ik van schaamte moet braken.
MAW:
A/wat is dat voor een ontvoogdingsoverwinning als dat volk moet worden opgelicht door zijn leiders?
B/ Wat is dat voor leiderschap als u zich op de borst slaat van fierheid omdat de misleiding van uw volk aardig schijnt te lukken?
Een kwestie van interpretatie. Ik ben het alleszins met u eens dat het VB zijn volk serieus oplicht.

Citaat:
Prachtige vergelijking: Ondertusen kreunt het achtergelaten Noord Ierland nog steeds onder de Britse bezetting...ik kies bijgevolg zonder enige twijfel voor William Wallace...en kijk...Schotland wordt ook onafhankelijk...

Neen!
Ik denk zoals William Wallace en de NVA handelt (cfr Cordon sanitair) als John de Menteith.
U denkt? Ik moet oppassen of ik ga mijn verontschuldigingen moeten aanbieden aan de mentaal gehandicapten. Met alle respect, maar het VB heeft evenveel van doen met William Wallace als uw goede vriend profeet Mohammed: niets.

Citaat:
Kijk uw geschiedenis na...toen het VB groot werd werden de kiesarrondissementen aangepast, het telsysteem in Antwerpen veranderd (d'Hondt), werd het cordon mediatique opgericht, cordon sanitair, de post wilde geen flyers van het VB verspreiden, de kranten verschenen met een volledig zwarte voorpagina, de juridische vervolging werd ingezet, enz enz...zo kan ik nog pagina's lang doorgaan en dat weet u zeer goed...
Klop u maar op uw borst...u heeft niets bereikt en van paniek is er, in tegenstelling tot zwarte zondag, geen sprake...
Hoe dat komt vraagt U?
Waarom zou het establishment ook panikeren? Bart De Wever himself heeft in alle ter zijner beschikking staande mediakanalen laten weten dat de NVA nooit zijn krachten zal bundelen met de andere Vlaams Nationalisten.
Kan u zich voorstellen wat dit betekent bij de vijanden van Vlaanderen? Stel u eens voor dat de PS verklaart nooit samen te werken met de MR....dan is Belgofonië een vogel voor de kat...welnu: het genie BDW heeft het bestaan diezelfde witte kapitulatievlag zo groot als Oceanië te laten wapperen voor de neus van vriend en vijand...
1) het is de plicht van een maatschappij om ondemocratische en racistische partijen te weren. Als we 1 ding van de geschiedenis moeten leren, dan is het wel dat democratie en extreem-rechts niet samengaan.

2) in tegenstelling tot de N-VA heeft het VB nog nooit het belgisch establishment, inclusief de koning-meermaals zelfs- tot anderhalf jaar paniekvoetbal gedwongen.

Citaat:
De fierheid van het feit dat ondanks de hierboven aangehaalde generatielange en uiterst antidemocratische vuile oorlog tegen het VB er vandaag nog steeds meer dan 10% van de Vlamingen de fierheid hebben om met opgeheven hoofd die overmacht recht in de ogen te kijken zonder te knipperen?
Dat én gedeeltelijk het electorale succes van de NVA is op zijn minst hetgeen het VB tot vandaag heeft gebracht mijn beste.

Als u daartegenover het door u aangehaalde "geniale" gekonkel plaatst dan weet ik wel waar ik voor kies...
De anti-democratische oorlog tegen het VB is enkel nodig om de antidemocratische oorlog DOOR het VB na een eventuele verkiezingsoverwinning te vermijden. U beseft dat zoiets best belangrijk is. Ik zie VB bvb maatregelen nemen die Verenigd Rusland ook neemt om andere partijen buiten de wet te stellen. Het verschil is dat VB slechts 1 partij zal toelaten, terwijl het establishment slechts 1 partij weert. Groot verschil.

Citaat:
Denkt u nu echt dat het establishment angst heeft van een vijand die met toeters en bellen aankondigt dat zij belooft om zeker niet verenigd ten strijde te trekken en in de taal van datzelfde establishment, in hun hol, gaat exclameren "n'ayer pas peur"?
Denkt u dat nu echt?
Jazeker. Deze toeters en bellen maken N-VA geloofwaardig en geeft het een kans de 50% te benaderen. Het is enkel op deze manier dat de vlaamse ontvoogding succes kan hebben. De meeste vlamingen zijn tot op heden nog altijd geen racisten, hebben een democratische inslag en zijn eerder liberaal van aard. Het VB kan nooit meer dan 25% van Vlaanderen bekoren omdat Vlaanderen daar net niet fascistisch genoeg voor is.

N-VA doet er dan ook goed aan om besmetting met extreem-rechts en solidarisme te voorkomen en vooral steun te zoeken bij democratisch-nationalistische partijen in Europa.

Maar vrees niet. VB zal exact 1 keer uitgenodigd worden om samen met N-VA te stemmen, namelijk bij de onafhankelijkheidsverklaring in het Vlaams Parlement. U zal uw glansrol uiteindelijk krijgen.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 10:20   #197
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Of topic hier, maar hoe kan Vlaanderen nog kaloot zijn, als nog geen drie procent nog naar het zondagse clublokaal gaat ?

En wat bedoel je precies met katholiek als karakter van een land ? Echtscheiding verbieden, ongehuwd samenwonen strafbaar maken, anti-conceptie verbieden, abortus terugschroeven, euthanasie terugschroeven, verplicht kruisteken maken voor en na de gemeenteraadszittingen ... ???

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 10:57   #198
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
De zaken worden vaak te complex voorgesteld.

De PS heeft als onderhandelingstechniek gedurende de laatste 10 jaar gekozen voor "demandeur de rien". Het enige wat Di Rupo moest doen, was wachten ... wachten ... wachten ...

Het wachten is uiteindelijk beloond geworden door CD&V en Open-VLD. Ze hebben geen gebruik gemaakt van het momentum om significant richting confederalisme op te schuiven, hoewel dat in hun verkiezingsbeloften stond.

De N-VA wou een verschuiving van bevoegdheden van meer dan 50% naar de regio's, hetgeen een correcte houding was gezien de tegeneisen.

Wat tegenstanders van N-VA altijd vergeten te vermelden in hun betoog, is dat het overhevelen van bevoegdheden naar de regio's, 1 van hun belangrijkste programmapunten is. Het is nogal wiedes, dat na overheveling het Belgische niveau wegsmelt en minder belangrijk wordt. Zonder het overhevelen, wordt hun verkiezingsprogramma niet uitgevoerd. N-VA is in hun standpunten, reacties en communicatie over de hele lijn rechtlijnig gebleven. Dit laatste is blijkbaar shockerend voor een aantal mensen.
De N-VA nooit wou onderhandelen over sociaaleconomische thema's. De PS heeft hier met gaarnte op ingegaan. Zo konden ze hun status quo behouden. Bovendien wisten ze bij de PS maar al te goed dat er ooit een regering ging komen als de externe druk daartoe dwong, al was het maar door lopende zaken vergaande bevoegden toe te vertrouwen.

De grote hypocrisie van de N-VA is toen dat die externe druk die reeds lang was aangekondigd echt begon door te wegen ze al hun communautaire plannen wouwen uitstellen tot 2014 om een sociaaleconomische noodregering op te starten. Dit is in ieder geval wat ze openlijk in de media verkondigden, maar het was nooit een ernstig en welgemeend initiatief geweest van de N-VA want het was niet afgetoest met de door hun genoemde coalitiepartners.

Oud 22 februari 2012, 15:25   #199
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De N-VA nooit wou onderhandelen over sociaaleconomische thema's. De PS heeft hier met gaarnte op ingegaan. Zo konden ze hun status quo behouden. Bovendien wisten ze bij de PS maar al te goed dat er ooit een regering ging komen als de externe druk daartoe dwong, al was het maar door lopende zaken vergaande bevoegden toe te vertrouwen.
Klopt niet. Er is vanaf april onderhandeld over het sociaal-economische (op zich al een overwinning voor de PS, nadat ze jaren hun belofte niet zijn nagekomen om de staatshervorming door te voeren tijdens regeringsdeelname)

Citaat:
De grote hypocrisie van de N-VA is toen dat die externe druk die reeds lang was aangekondigd echt begon door te wegen ze al hun communautaire plannen wouwen uitstellen tot 2014 om een sociaaleconomische noodregering op te starten. Dit is in ieder geval wat ze openlijk in de media verkondigden, maar het was nooit een ernstig en welgemeend initiatief geweest van de N-VA want het was niet afgetoest met de door hun genoemde coalitiepartners.
Complete onzin.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 15:32   #200
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Of topic hier, maar hoe kan Vlaanderen nog kaloot zijn, als nog geen drie procent nog naar het zondagse clublokaal gaat ?

En wat bedoel je precies met katholiek als karakter van een land ? Echtscheiding verbieden, ongehuwd samenwonen strafbaar maken, anti-conceptie verbieden, abortus terugschroeven, euthanasie terugschroeven, verplicht kruisteken maken voor en na de gemeenteraadszittingen ... ???
De Vlaming is geen kaloot meer in zijn dagelijks leven.

Wel blijft hij lid van allerlei kalotenverenigen, -banken, -vakbonden , -clubs, -mutualiteiten, stuurt hij zijn kinderen naar kalotenscouts, -scholen, -jeugdverenigingen.
Wanneer hij ziek is of sterft gaat hij naar kalotenziekenhuizen, - rusthuizen.

De kalotenzuil heeft de ziel van de Vlaming al lang opgegeven, zijn portefeuille daarentegen...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 februari 2012 om 15:33.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be