Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2012, 17:31   #181
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
't Beleid faalt.
Regels opstellen, er zich niet aan houden geeft 'n fout signaal.

't Beleid faalt op zoveel punten ivm met immigratie, dat is niet nieuw...

Ik zie maar 'n paar opties voor je;

-Zorgen dat de kikkers overgebracht worden naar 'n veilige plaats en die buurman verder links laten liggen, concentreer je op andere dingen tijdens ruzies met z'n vrouw, kinderen, TV te luid, jengelende of huilende kinderen, negeer 't gewoon, hopelijk houdt 't dan vanzelf op, indien mensen wèten dat ze genegeerd worden, geen aandacht aan hen besteed wordt, 't je niets kan schelen, je er niet druk om maakt, houden ze er (hopelijk) vanzelf mee op.

-Akkoord gaan met die bemiddeling, weiger niet, want jij wordt dan gezien als degene die er niet over wil onderhandelen, mee in gesprek wil gaan, laat hem zijn verhaal doen, jij 't jouwe, indien hij toestemt natuurlijk.

-Zorgen dat je er zo snel mogelijk weg bent, want jij bent sowieso de pineut, trekt toch aan 't kortste eind, zo is dat nu eenmaal. De situatie in zulke woonwijken escaleert vroeg of laat tòch, laat ze 't onder mekaar maar uitvechten, jij bent er dan tenminste weg.

Aan jou de keuze.
U hebt voor een groot deel gelijk, natuurlijk.
Maar het is wel meer dan jammer dat parsprototem moet maken dat ze uit die buurt weg is. Zij is niet de indringster, zij is autochtoon en hoeft zich niet aan te passen.
Dit hele verhaal toont aan hoe onze mening steeds meer evolueert en hoe we steeds meer (voorzichtig) rekening houden met een bepaalde soort immigranten om mogelijke zware conflicten te vermijden.
Dat is eigenlijk ondenkbaar. Die immigrant moet zich aanpassen. De autochtoon moet niet op de vlucht slaan!
Oud 11 maart 2012, 18:09   #182
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
U hebt voor een groot deel gelijk, natuurlijk.
Maar het is wel meer dan jammer dat parsprototem moet maken dat ze uit die buurt weg is. Zij is niet de indringster, zij is autochtoon en hoeft zich niet aan te passen.
Dit hele verhaal toont aan hoe onze mening steeds meer evolueert en hoe we steeds meer (voorzichtig) rekening houden met een bepaalde soort immigranten om mogelijke zware conflicten te vermijden.
Dat is eigenlijk ondenkbaar. Die immigrant moet zich aanpassen. De autochtoon moet niet op de vlucht slaan!
Tuurlijk zou dat zo moeten zijn, dat is de evidentie zelve, dat is ook gebeurd met alle andere groepen immigranten, vandaar m'n eerste zin; 't beleid faalt.

...en wat kan je doen als je eigen leiders niet achter je staan, je tòch aan 't kortste eind trekt, tòch met de vinger naar òns gewezen wordt, wìj staan niet open, wìj zijn niet tolerant, als we met z'n allen eens wat meer ons best zouden doen, zouden die mensen zich welkom voelen en integreren! (<<----zo redeneren 'n aantal mensen)

Ik weet niet wat ik zou doen in 't geval van parsprototem, ècht niet, ik kan mezelf alleen maar gelukkig prijzen dat ik niet in zo'n buurt, of zulke omstandigheden hoef te leven.

Normaal gezien zou ik zulke dingen zoveel mogelijk proberen negeren, hopend dat 't vanzelf overwaait, maar...

Laatst gewijzigd door SDX : 11 maart 2012 om 18:10.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2012, 01:35   #183
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Niet in mijn ervaring.
Mijn moeder (°1924) woont nog steeds zelfstandig. In haar leven is ze meer dan 20 keren verhuisd. Ze heeft nooit problemen gehad met buren (ook niet toen ze vroeg weduwe werd). En ze heeft ook eens ergens gewoond met studenten boven haar.
Twee jaar geleden is ze verhuisd vanwege Roma-zigeuners die boven haar zijn komen wonen in een appartement. Collectieve watermeter. Zij heeft geen auto en de zigeuners wasten's nachts in de garage tot drie auto's toe. De sleutel van de ruimte waar haar wasmachine stond, heeft ze van die mensen teruggekregen. Naar de politie gaan vond ze niet 'zinvol'.
In dat appartement woonde ook een een jonge Marokkaanse vrouw pas getrouwd, werkzaam in een bejaardentehuis. Die vrouw kwam af en toe bij mijn moeder op bezoek. Deze vrouw en haar man zijn perfect geïntegreerd. En dan kan er in principe geen probleem zijn.
De Roma-zigeuners waren niet geïntegreerd. En dan heeft een mens zoals mijn moeder, met veel levenservaring (WOII, tien jaar Congo,...) WEL problemen.

Het probleem dat ik nu heb is dat iemand die de taal niet spreekt en nooit zal leren mijn living vult met de geluiden van DVD's waar om de vier woorden 'sharia' in voorkomt. Hij jut er zichzelf mee op. Ik hoef die zaken niet in mijn leefruimte. Iemand die opzettelijk mij diep wilt raken met die kikkers over te gooien. En niet met mij wilt communiceren op een normale manier. Niet meer, in elk geval.
Wie is die man eigenlijk? Wie weet dat? De huisvestingsmaatschappij is te tam en te lam om zichzelf die vraag te stellen.
Ik heb zeventien jaar lang met niemand problemen gehad en ik heb drie achterburen en twee buren aan elke kant. In één jaar tijd heb ik twee nieuwe buren gekregen. Met die andere buur heb ik ook geen problemen.
Ik zeg het nogmaals: ik ben niet een persoon waar je problemen mee kan maken.
Die man is iemand met een 'boodschap'.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2012, 02:03   #184
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Waarschijnlijker vanwege de kikkerbeschermer.
Hoeveel begrijp jij van de natuur? Als die reiger het zou durven om in mijn tuin te landen en iets te jagen in mijn vijvertje, zou ik me vereerd voelen. Als die dat zou doen, is het ws een zeer verzwakte reiger. Ze zijn nl zeer schuw. (in Rotterdam al minder; daar krijgen ze rauwe kippenvleugeltjes van de mensen...)
Visjes en kikkers staan volgens de natuur op het menu van een reiger.

Als kikkers niet op het menu staan van mijn buurman, dat hij die beesten dan met rust laat.
Oud 12 maart 2012, 02:38   #185
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
't Beleid faalt.
Regels opstellen, er zich niet aan houden geeft 'n fout signaal.

't Beleid faalt op zoveel punten ivm met immigratie, dat is niet nieuw...

Ik zie maar 'n paar opties voor je;

-Zorgen dat de kikkers overgebracht worden naar 'n veilige plaats en die buurman verder links laten liggen, concentreer je op andere dingen tijdens ruzies met z'n vrouw, kinderen, TV te luid, jengelende of huilende kinderen, negeer 't gewoon, hopelijk houdt 't dan vanzelf op, indien mensen wèten dat ze genegeerd worden, geen aandacht aan hen besteed wordt, 't je niets kan schelen, je er niet druk om maakt, houden ze er (hopelijk) vanzelf mee op.

-Akkoord gaan met die bemiddeling, weiger niet, want jij wordt dan gezien als degene die er niet over wil onderhandelen, mee in gesprek wil gaan, laat hem zijn verhaal doen, jij 't jouwe, indien hij toestemt natuurlijk.

-Zorgen dat je er zo snel mogelijk weg bent, want jij bent sowieso de pineut, trekt toch aan 't kortste eind, zo is dat nu eenmaal. De situatie in zulke woonwijken escaleert vroeg of laat tòch, laat ze 't onder mekaar maar uitvechten, jij bent er dan tenminste weg.

Aan jou de keuze.
- De kikkers ga ik deze lente wegbrengen. Ik ben nog aan het denken hoe, en er zit er nog geen enkele in het water.

- De bemiddeling ... als hij die weigert, kan de burenrelatiepolitie niets meer doen (dat hebben ze mij gezegd). De buurman kan zich dan heel ferm op zijn teen getrapt voelen omdat ik om die bemiddeling heb gevraagd en een stap verder gaan (ik denk aan mijn veiligheid). Momenteel negeer ik alles. Heel moeilijk want hij is terug begonnen met de TV of de video-speler zeer luid te zetten. Zondag morgen is het om halfnegen 's morgens begonnen. Mannen die scanderen, trommels, mannen die een opgehitste monoloog houden, nieuwsberichten ook, zappen (stil, luid); anderhalf uur lang. Ik ben dan inkopen gaan doen en gaan wandelen met de hond (tien km ongeveer). Maar de slaap komt niet.

- Weggaan... gemakkelijker gezegd dan gedaan. Mijn zoon studeert en mijn dochter gaat ook terug studies hervatten. Mijn vriend wilt iets kopen met agrarisch land. Dat was bijna gelukt vrijdagmorgen maar de echtgenote van de verkoper, wilde ineens niet verkopen. Onmin dus tussen de verkopende partijen. Dat er nog bij. Maanden voor niks gepland. Opnieuw iets anders zoeken. Indien dat lukt, kan ik daar alle schoolvakanties, weekenden, feestdagen doorbrengen en mijn tuinplanten daar zetten. Een soort vakantie die ik zeventien jaar nooit heb genomen.

Het was een zeer zware week en het zullen nog zware weken worden. Momenteel bepaalt meneer wat ik doe. Ik ga nog alleen in de tuin als hij niet thuis is, en als zijn TV of dvd te luid gaat, zal ik achter de pc in de bureaukamer gaan zitten. En proberen zoveel als mogelijk niet thuis te zijn.
Oud 12 maart 2012, 14:27   #186
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
dat de kikkers bij hem in huis komen en dat hij geen kikkers in zijn tuin wilt.
Ik ben ook uitgevlogen: dat hij zich moest aanpassen
Nu nog mooier. Gij moet u aanpassen en zorgen dat die vuiligheid niet bij uw buren beland. Een minimum aan respect voor uw buren is blijkbaar al te veel gevraagd.

Citaat:
'vous êtes de sales cochons.'
Daar lijkt het wel op.
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2012, 14:43   #187
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Nu nog mooier. Gij moet u aanpassen en zorgen dat die vuiligheid niet bij uw buren beland. Een minimum aan respect voor uw buren is blijkbaar al te veel gevraagd.
Geniaal...Oblique, geniaal. Zo kennen we U. Klaar voor een Darwin Award.
Die kikkers zijn "puur natuur", daar geplaatst door Allah omdat ze er horen.
Ergo, niet de eigendom van Parsprotomen.

Die inteeltmongool van een buurman moet wat meer respect tonen voor alle levende wezens- uitgezonderd joden, apen ,zwarte honden, ongelovigen en varkens-

Of zijn kikkers ook al onrein?
Oud 12 maart 2012, 14:53   #188
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Die inteeltmongool van een buurman moet wat meer respect tonen voor alle levende wezens- uitgezonderd joden, apen ,zwarte honden, ongelovigen en varkens-

Onvoorstelbaar wat voor soort onzin dat dat mens uitkraamt hé.
En hij of zij is er nog fier op ook.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2012, 15:02   #189
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:

Die inteeltmongool van een buurman moet wat meer respect tonen voor alle levende wezens

Blijkt dat hij het ongedierte van zijn buren, zelfs van voedsel voorziet en hen indompelt in kwaliteitschoco. In tegenstelling tot de vuil varkens van daarneffen die hun smerige vijver niet goed onderhouden.
Oud 12 maart 2012, 15:06   #190
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkt dat hij het ongedierte van zijn buren, zelfs van voedsel voorziet en hen indompelt in kwaliteitschoco. In tegenstelling tot de vuil varkens van daarneffen die hun smerige vijver niet goed onderhouden.
Ja, ja gestolen choco uit den Aldi.
Oud 12 maart 2012, 15:07   #191
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Onvoorstelbaar wat voor soort onzin dat dat mens uitkraamt hé.
En hij of zij is er nog fier op ook.
Ge hebt gelijk. Geen woorden meer aan verspillen dus.
Oud 12 maart 2012, 15:14   #192
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, ja gestolen choco uit den Aldi.
Uw plaatselijke kleutertuin zou u met rotte eieren bekladden als je een opvoering deed met uw infantiele 'humor'.
Oud 12 maart 2012, 15:16   #193
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw plaatselijke kleutertuin zou u met rotte eieren bekladden als je een opvoering deed met uw infantiele 'humor'.
Het is allicht dicht bij de waarheid.
Hij kan ze ook in een andere winkel gestolen hebben, dat geef ik toe.
Oud 12 maart 2012, 16:09   #194
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
- De kikkers ga ik deze lente wegbrengen. Ik ben nog aan het denken hoe, en er zit er nog geen enkele in het water.

- De bemiddeling ... als hij die weigert, kan de burenrelatiepolitie niets meer doen (dat hebben ze mij gezegd). De buurman kan zich dan heel ferm op zijn teen getrapt voelen omdat ik om die bemiddeling heb gevraagd en een stap verder gaan (ik denk aan mijn veiligheid). Momenteel negeer ik alles. Heel moeilijk want hij is terug begonnen met de TV of de video-speler zeer luid te zetten. Zondag morgen is het om halfnegen 's morgens begonnen. Mannen die scanderen, trommels, mannen die een opgehitste monoloog houden, nieuwsberichten ook, zappen (stil, luid); anderhalf uur lang. Ik ben dan inkopen gaan doen en gaan wandelen met de hond (tien km ongeveer). Maar de slaap komt niet.

- Weggaan... gemakkelijker gezegd dan gedaan. Mijn zoon studeert en mijn dochter gaat ook terug studies hervatten. Mijn vriend wilt iets kopen met agrarisch land. Dat was bijna gelukt vrijdagmorgen maar de echtgenote van de verkoper, wilde ineens niet verkopen. Onmin dus tussen de verkopende partijen. Dat er nog bij. Maanden voor niks gepland. Opnieuw iets anders zoeken. Indien dat lukt, kan ik daar alle schoolvakanties, weekenden, feestdagen doorbrengen en mijn tuinplanten daar zetten. Een soort vakantie die ik zeventien jaar nooit heb genomen.

Het was een zeer zware week en het zullen nog zware weken worden. Momenteel bepaalt meneer wat ik doe. Ik ga nog alleen in de tuin als hij niet thuis is, en als zijn TV of dvd te luid gaat, zal ik achter de pc in de bureaukamer gaan zitten. En proberen zoveel als mogelijk niet thuis te zijn.
Angst is de slechtste raadgever.

Met 'gewoon negeren' bedoel ik niet dat jij jezelf moet opsluiten in huis, braaf en stilletjes wegkruipen.
Dan speel je pas in zijn kaart!

Doe gewoon wat je altijd al gedaan hebt, verstop je voor niemand, ga in je tuin wanneer en hoe vaak jìj wil, en negeer dat mens gewoon, alsof ie niet bestaat, alsof ie doorzichtig is, lucht is voor je, met 'n grote smile op je gezicht!

Ik ken de wetten op geluidsoverlast niet, maar zoek 't op, en dien telkens klacht in, zo ook met die kikkers, 't zijn beschermde dieren, foto's maken van die kikkers in die potten, aangifte doen, videobeelden zouden nog beter zijn, telkens opnieuw aangifte doen, telkens er geluidsoverlast is, aangifte doen, bij zoveel mogelijk instanties, stuur hem telkens die instanties op z'n nek (indien gewoon praten, vragen om z'n geluidstoestellen wat zachter te zetten, niet helpt).

Indien dat allemaal niet helpt, grove middelen gebruiken, van 't zelfde laken 'n pak verkopen!

Maar kruip nooit weg in 'n hoekje van angst, die angst ruiken ze blijkbaar, en dáár is 't om te doen, láát je niet wegjagen als je niet weg k�*n, maar sta recht en vecht terug! (figuurlijk dan, straks wordt dit door simpele geesten geïnterpreteerd als oproepen tot geweld).
Hij heeft blijkbaar jouw achilleshiel gevonden, gun hem dat niet, hij heeft er ook 1!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2012, 18:29   #195
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:

Inteeltmongool
Da's een goei.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2012, 18:41   #196
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Angst is de slechtste raadgever.

Met 'gewoon negeren' bedoel ik niet dat jij jezelf moet opsluiten in huis, braaf en stilletjes wegkruipen.
Dan speel je pas in zijn kaart!

Doe gewoon wat je altijd al gedaan hebt, verstop je voor niemand, ga in je tuin wanneer en hoe vaak jìj wil, en negeer dat mens gewoon, alsof ie niet bestaat, alsof ie doorzichtig is, lucht is voor je, met 'n grote smile op je gezicht!

Ik ken de wetten op geluidsoverlast niet, maar zoek 't op, en dien telkens klacht in, zo ook met die kikkers, 't zijn beschermde dieren, foto's maken van die kikkers in die potten, aangifte doen, videobeelden zouden nog beter zijn, telkens opnieuw aangifte doen, telkens er geluidsoverlast is, aangifte doen, bij zoveel mogelijk instanties, stuur hem telkens die instanties op z'n nek (indien gewoon praten, vragen om z'n geluidstoestellen wat zachter te zetten, niet helpt).

Indien dat allemaal niet helpt, grove middelen gebruiken, van 't zelfde laken 'n pak verkopen!

Maar kruip nooit weg in 'n hoekje van angst, die angst ruiken ze blijkbaar, en dáár is 't om te doen, láát je niet wegjagen als je niet weg k�*n, maar sta recht en vecht terug! (figuurlijk dan, straks wordt dit door simpele geesten geïnterpreteerd als oproepen tot geweld).
Hij heeft blijkbaar jouw achilleshiel gevonden, gun hem dat niet, hij heeft er ook 1!
Ik zou ervoor zorgen dat die inteeltmongool zelf vetrekt.
Daarom Parsprototem, werk hem zelf op de zenuwen.

Als het beter weer wordt, doe regelmatig een tuinparty. Zet van die house muziek op waarvan je buren de muren oploopt. Niet te luid, maar storend genoeg dat de beat zijn allah akbaars verstoren.

Spreek met je vriendinnen af om heel provocatief te doen. Ensceneer fake tongzoensessies tussen vriendinnen in het zicht van die inteeltmongool en zijn gezin. Nodig enkele homo vrienden uit om hetzelfde te doen. Vraag die vrienden om naar die inteelmongool te knipogen als hij zit te gluren. Vraag je vriendinnen om te knipogen naar zijn dochters.

Zet een barbecue aan als de wind in zijn richting blaast. Bak er ribbetjes op. Laat de haraam geur zijn richting uitgaan.

Etc etc
Oud 12 maart 2012, 19:08   #197
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Ik zou ervoor zorgen dat die inteeltmongool zelf vetrekt.
Daarom Parsprototem, werk hem zelf op de zenuwen.

Als het beter weer wordt, doe regelmatig een tuinparty. Zet van die house muziek op waarvan je buren de muren oploopt. Niet te luid, maar storend genoeg dat de beat zijn allah akbaars verstoren.

Spreek met je vriendinnen af om heel provocatief te doen. Ensceneer fake tongzoensessies tussen vriendinnen in het zicht van die inteeltmongool en zijn gezin. Nodig enkele homo vrienden uit om hetzelfde te doen. Vraag die vrienden om naar die inteelmongool te knipogen als hij zit te gluren. Vraag je vriendinnen om te knipogen naar zijn dochters.

Zet een barbecue aan als de wind in zijn richting blaast. Bak er ribbetjes op. Laat de haraam geur zijn richting uitgaan.

Etc etc
Ik wil mee "op de zenuwen" komen werken. Ik ben daar goed in . Ik werk dagelijks op de zenuwen van het personeel van verzekeringsmaatschappijen, om ze tot enige activiteit aan te zetten.
Soms smijten ze de telefoon dicht , maar dat deert mij niet , dan bel ik wel even naar de directie . En daarna doen ze dat niet meer.
Oud 12 maart 2012, 19:12   #198
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil mee "op de zenuwen" komen werken. Ik ben daar goed in . Ik werk dagelijks op de zenuwen van het personeel van verzekeringsmaatschappijen, om ze tot enige activiteit aan te zetten.
Soms smijten ze de telefoon dicht , maar dat deert mij niet , dan bel ik wel even naar de directie . En daarna doen ze dat niet meer.
Goed, dan zijn we al met twee om die inteeltmongool op zijn halal zenuwen te gaan werken.
Oud 12 maart 2012, 19:18   #199
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Daar lijkt het wel op.
U hebt iets tegen kikkers en varkens?
Ook geen dierenvriend, hé!
Oud 12 maart 2012, 21:15   #200
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Goed, dan zijn we al met twee om die inteeltmongool op zijn halal zenuwen te gaan werken.
Lijkt me leuk. 'k Breng het bier wel mee.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be