Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 19 maart 2012, 20:28   #181
de lul van mo
Vreemdeling

Standaard

ONGELOOFLIJK als je ziet hoe hier gepoogd wordt om de werkelijkheid te negeren, te verdraaien, ... om toch maar niet te moeten toegeven dat de marokkaanse wetgeving achterlijk is. Ik vind dat verbijsterend...
de lul van mo is offline  
Oud 19 maart 2012, 20:33   #182
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit vraagt inderdaad een mentaliteitswijziging.
Helft vrouwen vindt dat schuld verkrachting bij slachtoffer ligt
Meer dan de helft van de Britse vrouwen vindt dat de schuld van een verkrachting bij het slachtoffer zelf ligt. Vooral provocerend dansen, geflirt en sexy kledij vallen in het verkeerde keelgat. Volgens centra die verkrachte vrouwen opvangen, zorgt net dit beschuldigende vingertje ervoor dat veel slachtoffers de misdaad niet aangeven.
http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Rel...fer-ligt.dhtml
Flink! Bravo ! Artisjok! goed zo, we gaan de goede kant op. Hoeveel paki's waren bij die ondervraagde vrouwen? want uiteindelijk weten we ook dat mannekes zich nooit moeten leren beheersen nietwaar!

allez hop! follow the leader.
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 19 maart 2012, 20:34   #183
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de lul van mo Bekijk bericht
ONGELOOFLIJK als je ziet hoe hier gepoogd wordt om de werkelijkheid te negeren, te verdraaien, ... om toch maar niet te moeten toegeven dat de marokkaanse wetgeving achterlijk is. Ik vind dat verbijsterend...
de moeite hé!
Oud 19 maart 2012, 20:56   #184
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Meer dan de helft van de Britse vrouwen vindt dat de schuld van een verkrachting bij het slachtoffer zelf ligt. Vooral provocerend dansen, geflirt en sexy kledij vallen in het verkeerde keelgat. Volgens centra die verkrachte vrouwen opvangen, zorgt net dit beschuldigende vingertje ervoor dat veel slachtoffers de misdaad niet aangeven.
... slechts 1 op 14 aangiften lijdt tot veroordeling ... ,
Charlie don't Surf is offline  
Oud 19 maart 2012, 21:03   #185
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het schandalige is dat het lijden van dat meisje gebruikt wordt om haar en haar nationaliteit nog maar eens te besmeuren. Dat soort lieden laat zelfs overleden mensen niet met rust, maar graaft hun lijken op.

Men kan zich afvragen hoeveel menselijkheid zij nog in zich hebben.
Wat doet u als u zo'n meisje tegenkomt? U geeft haar een ferme trap tegen haar derriere en noemt haar een stomme trut omdat ze haar land weer te kijk heeft gezet?
Elio di Supo is offline  
Oud 19 maart 2012, 21:12   #186
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus dat Marokkanse meisje had zich volgens u ook bezondigd aan provocerend dansen en sexy kledij?

En zelfs indien .... so what? Hoeven die mediterrane macho-zwijnen zich volgens u dan uberhaupt geen enkele zelfcontrole te hebben?
Elio di Supo is offline  
Oud 19 maart 2012, 21:18   #187
alain_bergmann
Partijlid

alain_bergmann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de lul van mo Bekijk bericht
het probleem is dat sommigen hier vinden niet alleen dat de marokkaanse wetgeving achterlijk is, maar dan ook alle marokkanen en hun godsdienst en hun cultuur ook. ik geef dit wel toe hoor dat de marokkanse wetgeving achterlijk is, maar dan moeten wij toegeven dat onze wetgeving niet beter is, want hier wordt de moordenaar van een pas geboren kind vrijgelaten en dit noemen ze democratisch en progressief!!! volgens mij zijn hier de sommigen gewoon hypocriet dit merk ik dagelijks dat heel veel Vlamingen helaas erg hypocriet zijn
Oud 19 maart 2012, 21:26   #188
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
U heeft goed uw best gedaan in school tijdens de les: hoe verketter ik de westerse cultuur.
Mag de waarheid niet meer verteld worden?
Of alleen over één bepaalde cultuur.
artisjok is offline  
Oud 19 maart 2012, 21:27   #189
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alain_bergmann Bekijk bericht
het probleem is dat sommigen hier vinden niet alleen dat de marokkaanse wetgeving achterlijk is, maar dan ook alle marokkanen en hun godsdienst en hun cultuur ook. ik geef dit wel toe hoor dat de marokkanse wetgeving achterlijk is, maar dan moeten wij toegeven dat onze wetgeving niet beter is, want hier wordt de moordenaar van een pas geboren kind vrijgelaten en dit noemen ze democratisch en progressief!!! volgens mij zijn hier de sommigen gewoon hypocriet dit merk ik dagelijks dat heel veel Vlamingen helaas erg hypocriet zijn
Ik moet de eerste nog tegenkomen die beweert dat onze wetgeving perfect is en door God zelf gedicteerd.
Bobke is offline  
Oud 19 maart 2012, 21:36   #190
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dus dat Marokkanse meisje had zich volgens u ook bezondigd aan provocerend dansen en sexy kledij?
Neen, je weet toch dat ik de geldende mainstream mentaliteit niet volg.
artisjok is offline  
Oud 19 maart 2012, 21:37   #191
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nieuwsblad

Enkele verontrustende cijfers: 33% vindt dat sommige rassen begaafder zijn dan andere; 60% van de ondervraagden gaven aan dat racistische reacties in bepaalde gevallen te rechtvaardigen zijn; ongeveer 40% vindt dat de minderheidsgroepen naar België komen om te profiteren van de sociale zekerheid en 50% koppelt de toename van criminaliteit aan hun komst naar België; enz. (...)
Waarom zijn die cijfers verontrustend voor jou, en wat moet er dan aan gebeuren en vooral hoé moet dat gebeuren ?
Mss eerst ’s naar de oorzaken van die antwoorden kijken, nu zie je alleen de gevolgen ervan.
Hopelijk maak je je dan niet nog ongeruster dan nu.
Diego Raga is offline  
Oud 19 maart 2012, 21:38   #192
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mijn vorige post die u heeft geciteerd ging totaal over iets anders, concreet ging het over dat als men een land en zijn cultuur achterlijk verklaart puur voor een misdaad van bepaalde mensen moet men dat ook erkennen dat zijn eigen land en cultuur niet beter is.
Bedoelt u nu dat we moeten zeggen, omdat ook wij onze misdadigers hebben, dat de westerse cultuur ook achterlijk is, als we het hebben over de hier uitvretende misdadigers van andere culturen ?
Uw cultuurrelativisme is droefwekkend.
Ik weet niet hoe erg u geleden heeft onder die ’achterlijke westerse cultuur’, maar mocht u in het minder fortuinlijke geval zijn opgegroeid in een willekeurige regio van die écht achterlijke moslimcultuur, dan was een mentale aandoening wsl uw deel:

http://www.geennieuws.com/2011/12/ra...ndse-kinderen/

Even scrollen naar de link van het rapport & t�*tt�*�*�*!!

Achterlijkheid ? U heeft er geen idee van…
Citaat:
hier gaat het dus puur over de haat dat men ontwikkeld heeft tegen een bepaalde kultuur en een land.
U vergist zich van vijand: http://www.ex-moslim.nl/
Diego Raga is offline  
Oud 19 maart 2012, 21:49   #193
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik moet de eerste nog tegenkomen die beweert dat onze wetgeving perfect is en door God zelf gedicteerd.
Ik moet de eerste nog tegenkomen die daaruit besluit dat onze cultuur achterlijk is.
artisjok is offline  
Oud 19 maart 2012, 22:10   #194
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet de eerste nog tegenkomen die daaruit besluit dat onze cultuur achterlijk is.
De reden daarvoor staat in de post waar ge op reageerde.
Bobke is offline  
Oud 20 maart 2012, 07:00   #195
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet je eerst oorzaak - gevolg aantonen.
Leuk geprobeerd. De feiten spreken voor zichzelf. Ik hoef helemaal niks aan te tonen wat al niet reeds aangetoond is.

Je zou misschien eens kunnen proberen je aan de zijde te scharen van de Marokkanen die die achterlijke gebruiken veroordelen. Achterlijke gebruiken en tradities die bovendien ook nog eens verankerd liggen in de Marokkaanse wetten. Dit in plaats van in het wilde weg "lijkenpikkerij" en "kolonialisme" te krijsen.

Tot nader order is jouw zogenaamd ijveren voor (vrouwen)emancipatie maar louter hol geblaat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Een jaar na haar gedwongen huwelijk met haar verkrachter heeft Amina Filali (16 jaar oud), een eind aan haar miserabele leven gemaakt. Marokkanen zijn woedend en uiten dat op Twitter. Haar situatie is namelijk geen uitzondering in Marokko en volgens de wet heeft haar man niets verkeerd gedaan. Zoals Midden Oosten-deskundige Nervana Mahmoud ook twitterde: "Wat nog erger is, is dat ze denken dat de verkrachter zijn slachtoffer een gunst verleent door met haar te trouwen"

Laatst gewijzigd door Esperanza : 20 maart 2012 om 07:02.
Esperanza is offline  
Oud 20 maart 2012, 07:10   #196
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Mooi samengevat en in deze zaak bestaat er geen hoop meer, Esperanza.
HIER
zonbron is offline  
Oud 20 maart 2012, 07:30   #197
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Leuk geprobeerd. De feiten spreken voor zichzelf. Ik hoef helemaal niks aan te tonen wat al niet reeds aangetoond is.
Welke feiten?
Hou dan tenminste rekening met alle relevante feiten.

Citaat:
Je zou misschien eens kunnen proberen je aan de zijde te scharen van de Marokkanen die die achterlijke gebruiken veroordelen. Achterlijke gebruiken en tradities die bovendien ook nog eens verankerd liggen in de Marokkaanse wetten. Dit in plaats van in het wilde weg "lijkenpikkerij" en "kolonialisme" te krijsen.
Hebben die Marokkanen dan een andere cultuur?
artisjok is offline  
Oud 20 maart 2012, 08:31   #198
alain_bergmann
Partijlid

alain_bergmann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Bedoelt u nu dat we moeten zeggen, omdat ook wij onze misdadigers hebben, dat de westerse cultuur ook achterlijk is, als we het hebben over de hier uitvretende misdadigers van andere culturen ?
Als wij dat mogen zeggen dat islam en marokkanen achterlijk zijn puur doordat een stomme kieken heeft een meisje verkracht waarom zouden dan voor het zelfde feiten de westerse cultuur niet achterlijk verklaren, ach ja misschien omdat wij de echte Arische ras zijn?
Citaat:
Uw cultuurrelativisme is droefwekkend.
Amai wat een overtuigende argument
Citaat:
Ik weet niet hoe erg u geleden heeft onder die ’achterlijke westerse cultuur’, maar mocht u in het minder fortuinlijke geval zijn opgegroeid in een willekeurige regio van die écht achterlijke moslimcultuur, dan was een mentale aandoening wsl uw deel:
de westerse cultuur heeft rasisme otnwikkeld, a-bom op hiroshima en Nagassaki gegooit, amerikaanse indianen volledig vernietigt, nog recent twee wereldoorlogen veroorzaakt, vietnam aangevallen zonder enige reden en miljoenen mensen vermoord. de algerie, egypte en tal van andere arabische en noordafrikaanse landen aangevallen en geoccupeerd (btw toen bestond nog geen islamietische terrorisme) nog recent afganistan, irak en libie aangevallen en duizenden mensen vermoord, zijn al die misdaden niet genoeg om een westerse cultuur achterlijk te verklaren???

Citaat:
http://www.geennieuws.com/2011/12/ra...ndse-kinderen/
Even scrollen naar de link van het rapport & t�*tt�*�*�*!
ik heb echter geen rapport van een onderzoek gewonden, maar wel een interessante zin:
Citaat:
Nu heeft zij weliswaar het rapport niet aan ons toegezonden, maar zonder de inhoud te kennen, kunnen wij in grote lijnen wel uitleggen hoe het zit met de kleine sissende

Natuurlijk als het over een marrokaan gaat weten ze al hoe het zit met de kleine sissende, btw zo zijn de duitse nazi’s begonnen met joden eerst als problematische bevolking te verklaren, daarna niet samen met duitse kinderen naar school mogen gaan, daarna hadden de duitser op bepaalde plaatsen de toegang voor de joden verboden, daarna alle joden verplicht om magendavid sterren te dragen, bedoel zo was de spel begonnen;...

Laatst gewijzigd door alain_bergmann : 20 maart 2012 om 08:33.
alain_bergmann is offline  
Oud 20 maart 2012, 09:00   #199
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Die 'cultuur' begeeft zich 'en masse' naar het zo verfoeide Westen, om er uiteindelijk niks anders te doen dan er de prostitué uit te hangen in ruil voor geld.
En ja, het Westen is de meest gewelddadige samenleving die er is, als je daar niet mee om kan, bol het dan af, maar ja, het geld hé?
Misschien moet je 's een reis maken van Casablanca tot Jakarta, en je dan afvragen waarom het er zo naargeestig is op die tocht. De vernietiging van het individueel denken deelt de Islam met het nazisme, tja, je kan gelijk hebben dat ze op dat punt bij mekaar horen.
Ik héb een wereldreis gemaakt ter uwer informatie en ik heb me zowel in Casablanca als in Jakarta goed vermaakt en ik heb tussenin een aantal prachtige verwezenlijkingen gezien van de verschillende culturen want dat is nog iets waar u zich schuldig aan maakt; hoe komt u er bij dat de islam één cultuur is? U moet zelf de wereldreis eens maken om tot de vaststelling te komen dat er evenveel gelijkenis is tussen een Turk en een Marokkaan en een Indonesiër als tussen u en een Spanjaard en een Rus.

De wet in Marokko in deze is verfoeilijk maar hier wordt het proces gemaakt van een hele cultuur en mijn betoog is net dat je élke cultuur kan verketteren als je maar zoekt en de hele weigering om te erkennen dat in de vroege middeleeuwen het juist de Arabische cultuur was die de eerste wereld was stemt mij droef. Het is juist dat de Indiërs de nul uitvonden maar de Arabieren maakten er praktisch gebruik van en hebben de 'arabische rekenkunde' ontwikkeld. Het is ook juist dat de Arabieren meedogenloze veroveraars waren maar dat is eigen aan alle oorlogen en eens ze het land in hun bezit hadden waren het genadige heersers. Heel de historische wereld is het erover eens dat na de reconquista Spanje een culturele terugval kende.

Het is ver gekomen als wij niet meer wensen te zoeken naar de positieve punten van de ander. Ik heb altijd gelooft dat discussiëren een leuk tijdverdrijf was maar deze eenzijdige scheldpartijen beginnen mij de strot uit te hangen. ik heb nooit een of andere cultuur veroordeeld, ook de onze niet want je kan ook van de westerse cultuur zeggen dat die ons grootheden zoals de sixtijnse kapel of de arc de triomphe bezorgd heeft, maar zoals al tot in den treure gezegd; elke cultuur heeft zijn grootsheden, ook de Arabische cultuur en elke cultuur heeft z'n wreedheden, ook de Arabische cultuur. Het punt is dat je de wreedheid mag verafschuwen maar verafschuw NOOIT de cultuur an sich.

Wil diegene die mij een cultuur kan geven waarin grootsheden centraal staan, zonder wreedheden dan ben ik bereid te praten over de meerwaarde van deze cultuur, jammer genoeg bestaat die niet. Men zou zelfs kunnen zeggen dat de kunst misschien niet kan zonder de wreedheden (denken we maar aan Guernica).
Oud 20 maart 2012, 09:33   #200
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Als wij dat mogen zeggen dat islam en marokkanen achterlijk zijn puur doordat een stomme kieken heeft een meisje verkracht waarom zouden dan voor het zelfde feiten de westerse cultuur niet achterlijk verklaren, ach ja misschien omdat wij de echte Arische ras zijn?
HET Arisch ras Alain, niet "de" ras.

Citaat:
Natuurlijk als het over een marrokaan gaat weten ze al hoe het zit met de kleine sissende, btw zo zijn de duitse nazi’s begonnen met joden eerst als problematische bevolking te verklaren, daarna niet samen met duitse kinderen naar school mogen gaan, daarna hadden de duitser op bepaalde plaatsen de toegang voor de joden verboden, daarna alle joden verplicht om magendavid sterren te dragen, bedoel zo was de spel begonnen;...
en nu worden ze verplicht om hoofddoeken, niqaabs, soepjurken en gehaakte mutsjes te dragen! een ware schande nietwaar?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be