![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hm, dat was een kartel, maar ze zijn toch samen opgekomen bij de verkiezingen, niet? dus die cijfers moet je wel degelijk optellen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#183 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De N-VA past inderdaad niet echt in dat lijstje, Blocher ook niet helemaal. Het rechts-nationalisme zal sociaal zijn of niet zijn; het burgerlijk-rechts gewauwel van de Sarko's van deze wereld kan mij gestolen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nogmaals: was CD&V-NVA in 2004 één partij, of was het een kartel tussen twee verschillende partijen? In het laatste geval was het VB wel degelijk de grootste partij van Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de tweede ronde wordt voorspeld dat Hollande 54% zou halen tegenover 46% voor Sarkozy. Dat zijn de peilingen. Maar men schat over het algemeen dat de 'rechts-denkende' kiezers in frankrijk ongeveer met zo'n 44% van de stemgerechtigden zijn, en de 'linkse' kiezers op 46%. Zo'n groot verschil is dat hier dus ook niet. Hollande heeft op dit ogenblik de beste positie naar de tweede ronde, dat staat buiten kijf. Maar het spel is nog niet gespeeld. Mark my words. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik beschouw links als: voor velen goed (proberen te doen). Rechts als: voor enkelen goed (proberen te doen). Extremer is dan voor extremere aantallen en in extremere mate. Vrijheid zie ik als een eerder links begrip. Er wordt immers de vrijheid van meer mensen nagestreefd. En dwingen zie ik als noch links noch rechts, en daarbij maak ik ook geen onderscheid tussen dwingen door de staat en dwingen door biologische noden (dat laatste gebeurt in een volledig ongereguleerde markt). Wat als 'centrum' te beschouwen is, is, in elke definitie, extreem subjectief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nogal in tegenspraak met je bovenstaande "definitie" Citaat:
Het is hetgene ik wil aan de kaak stellen van de "verdedigers van democratie" die dan staan te roepen dat sommige stembusuitslagen "ondemocratisch" zouden zijn, zoals in de noord-arabische lente-landen, of zoals Eva Joly. Citaat:
Vrijheid is enkel begrensd zijn door de randcondities. Elke vorm van verdere inperking van uw keuzes is een vorm van dwingelandij.
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs Fransen met een ietwat donkerder huidkleurtje dan de onberispelijk gallo-germano-normandische versie die we kennen is nu perfect mogelijk(maar nog geen realiteit deze keer).. Ondertussen moet Sarko nu ongegeneerd vissen naar die 17% kiezers van het FN voor zijn tweede ronde.Als hij ze krijgt heeft hij de tweede ronde hoogstwaarschijnlijk gewonnen....maar dat gaat dan iets kosten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Opvallend vind ik dat van de verslagen kandidaten niemand zijn steun voor Sarkozy in de tweede ronde heeft uitgesproken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sarkozy wil al nu 3 debatten met Hollande terwijl dit nooit bestond. Hollande is trouwens tegen die 3 debatten volgens mij en terecht.
Het debat tussen Hollande en Sarkozy gebeurt op 2 mei maar deze donderdag is er al "Des paroles et des actes" op France 2 met de twee candidaten : http://www.coulisses-tv.fr/index.php...ales&Itemid=79 |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij zijn zijn voorstellen enkel maar financieel haalbaar met de Di Rupo vorm van "besparingen", ttz, forse belastingsverhogingen. Nog meer gepamper, nog meer op kosten van de productieven die zeldzaam beginnen te worden. Jammer genoeg vrees ik dat Sarkozy niet van het niveau is om dat pertinent kunnen aan te tonen, en zelf weet hij ook niet waar de klepel hangt, maar tenminste is die niet zo genereus met andermans centen.
![]() |
![]() |
#194 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is vooral een strategie van France 2 over de kijkcijfers. Gisteren hebben ze TF1 verslaan met hun politieke avondshow.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 23 april 2012 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer gaan de Walen inschrijvingsrecht in Frankrijk vragen, zodat ze mee kunnen stemmen?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |