![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is deels copy-paste deels niet, maar dan alsnog. Waarom kun je daar niet inhoudelijk op ingaan? Lekker makkelijk of niet? Jouw bron was alles behalve inhoudelijk. Die Lommel is een cardioloog hij weet geen ene reet over hersenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, heb je het boek van Rick Strassman wel gelezen? Ik heb het gelezen en je moet weten dat Rick Strassman eigenlijk wel gelooft in een onafhankelijk bewustzijn. De ervaringen onder DMT bewijzen eigenlijk wel dat bewustzijn onafhankelijk is van het lichaam, en dat er entiteiten kunnen ontmoet worden tijdens een DMT trip.
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijna dood ervaringen die optreden bij bijvoorbeeld een hardstilstand, komt voornamelijk omdat er bij een hardstilstand de hersenen nog een tijdje actief kunnen zijn.
De verklaringen en verschijnselen van de bijna dood ervaringen moeten dan ook worden beschouwd als een verschijning van nog werkende hersenen. En Biologisch kunnen het ook tientallen verklaren hebben. Je kunt door toename van drugs ook het gevoel hebben dat je bewustzijn uit je lichaam treed, en iemand kan daar een verklaring van doen. Je kan het ook kunstmatig opwekken enz. Het lijkt wel of mensen die er iets bovennatuurlijks aan vast willen stellen, dat precies niet willen zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die ervaringen zijn mooi. het is alleen niets speciaals, en perfect wetenschappelijk aantoonbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och och, ga je nu in de slachtofferrol kruipen? Toon mij een bericht waar ik jouw dom heb genoemd? Het enige wat jij moet doen, is je gaan verdiepen wie of wat pim van lommel precies is, Pim van lommel is een hardwetenschapper/cardioloog. Zijn mening of onderzoek over hersenen is bij voorbaat natuurlijk al een stuk meer irrelevant dan dat van echte hersen-wetenschappers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb enkel vastgesteld dat je blijkbaar iemands onderzoek als argument naar boven brengt als argument (strassman met DMT), maar totaal de inhoud van zijn werk niet kent. Je hebt het boek duidelijk niet gelezen, dan zou je hem ook niet gebruiken als argument, want zijn boek pleit wel voor een onafhankelijk bewustzijn. Voor de rest bewijst niet dat, het feit dat een effect op de hersenen een effect op bewustzijn heeft, bewustzijn veroorzaakt wordt door de hersenen, want daar kwamen je argumenten die ik quotte op neer.
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alleen met die verschil dat zij een wetenschappelijk onderzoekster is geworden en dat intensief en kritisch heeft onderzocht.
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pim van Lommel is een hardwetenschapper zoals ik al zei, hij moet zich lekker bezig houden met waar die goed is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben niet een zeikerd over inhoud maar dit is in mijn ogen wel veelzeggend helaas. Als het een keer was had ik het door de vingers gezien (misschien heeft dat kind zijn dag niet), maar hier draait mijn maag van om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De heer Van Lommel is net niet gekruisigd door de wetenschap inquisitie. Vandaar dat anderen zich niet meer aan dergelijke onderzoeken wagen. Ik ben geen spellingsfanaat, maar 10 keer 'hardwetenschapper" is er surieus over hé. ![]() Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() HarDwetenschapper. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Minister-President
|
![]() Deze reactie is hard, U hebt geen hart.
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
U moet goed begrijpen dat, als ons bewustzijn verder leeft na de fysieke dood, gans de kosmos anders in elkaar steekt dan men denkt. Men heeft blijkbaar enorm veel schrik om vastgeroeste denkpatronen te verlaten. Vandaar hun hevige reactie op mensen zoals Van Lommel, die hun ganse manier van denken onderuit haalt, zonder dat dit zijn bedoeling was. Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 23 april 2012 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |