Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2012, 00:01   #181
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Het allereerste onderdeel van het allereerste punt van diezelfde statuten stipuleert dat de NVA onverdroten opkomt voor een onafhankelijk Vlaanderen...

Als ze met de andere punten van hun statuten dezelfde perverse toeren uithalen als met onderdeel 1 van punt 1 dan weet u wat u met het papier kan doen waar die statuten op worden gedrukt niwaar...

Maar pas op hé...deze tjeverij maar Fieseler helemaal niet blij...
De N-VA heeft nog nooit de mogelijkheid gehad om de Vlaamse onafhankelijkheid te verwezelijken. Aangezien de enige kiezers die ze nu nog kunnen winnen de meer gematigden zijn lijkt het mij strategisch gezien een goed idee om in de communicatie een meer gematigde toon aan te slaan.

Ik reken er in ieder geval nog op dat als de kans zich voordoet in '14, ze die zullen grijpen. Doen ze dat niet dan zijn ze mijn stem en die van vele andere Vlaamsgezinden (dat vermoed ik toch) kwijt.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 00:08   #182
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom?
Omdat de invloed van de radicale Vlaamse stem de N-VA top parten kan spelen op de ledencongressen. Het zijn net die mensen die de top kunnen tegenhouden van een traditio-regering te vormen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 13 mei 2012 om 00:10.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 00:10   #183
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En aan die partij moet een Vlaams Nationalist dan om zogezegde strathegische redenen zijn stem verlenen?
Laat mij niet lachen hé.

No No No....

Ik stem recht toe recht aan voor de enige partij die opkomt voor Vlaamse onafhankelijkheid.
Trouwens: Als ik moet opkomen voor een Vlaamse staat waar er ook een cordon ligt rond mijn mening en waar ik ook door de dan vigerende regimepers voor racist wordt uitgemaakt dan hoef ik die staat geeneens. In de antidemocratische monarchie België heb ik het maatschappelijk ook schitterend gedaan. No prob there...

Samengevat:
Ik stem voor de partij die strijdt voor een democratische onafhankelijke Vlaamse staat...voor minder doe ik het niet...
Als ik u hoor praten, dan is het Vb belangrijker dan het doel.

Je maakt een strategische vergissing gebaseerd op emoties.
Oud 13 mei 2012, 00:10   #184
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
De N-VA heeft nog nooit de mogelijkheid gehad om de Vlaamse onafhankelijkheid te verwezelijken. Aangezien de enige kiezers die ze nu nog kunnen winnen de meer gematigden zijn lijkt het mij strategisch gezien een goed idee om in de communicatie een meer gematigde toon aan te slaan.
Dat kan en dat mag...
De NVA heeft mij racist genoemd...ik pik dat niet...
Hun strategie is de hunne...daar ik nooit op hun zal kunnen stemmen wegens deze laffe beledigingen heb ik met hun strategie geen uitstaans.

Citaat:
Ik reken er in ieder geval nog op dat als de kans zich voordoet in '14, ze die zullen grijpen. Doen ze dat niet dan zijn ze mijn stem en die van vele andere Vlaamsgezinden (dat vermoed ik toch) kwijt.
Als u er toch op rekent dat de NVA bij een eventuele 50+% toch het VB gebruikt voor onafhankelijkheid dan maakt het toch geen bal uit of u op het VB stemt of op de NVA?
Welnu: stem VB en dan heeft u toch altijd prijs:
1/ doen ze het dan is het koekenbak.
2/ Doen ze het niet dan heeft u op de goede partij gestemd.

Win win
Oud 13 mei 2012, 00:12   #185
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Omdat de invloed van de radicale Vlaamse stem de N-VA top parten kan spelen op de ledencongressen. Het zijn net die mensen die de top kunnen tegenhouden van een traditio-regering te vormen.
De traditionele achterban van de VU en nu N-VA situeert zich niet bij het Vlaams Belang.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2012, 00:14   #186
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mocht de N-VA de hand hebben uitgestoken naar het Vlaams Belang om aldus het Vlaams belang (met kleine letter) voorop te stellen, dan had ik mijn stem aan de N-VA gegeven. Bij monde van Jambon en Bracke heeft men evenwel ons te kennen gegeven dat ze dit niet willen doen. De strategische fout ligt bij de N-VA.

Niet bij ons, VB-kiezers.
Oud 13 mei 2012, 00:15   #187
Fieseler

Standaard

Citaat:

U vegist zich.
Het VB is een middel...omdat zij de enigen zijn die mij én onafhankelijkheid én democratie beloven en daarvoor zelfs in een cordon gaan zitten.

Ik ben geen lid van het VB, ik heb geen enkel voordeel met het bestaan van die partij behalve dan dat ze mij prima en consequent vertegenwoordigt ondanks vervolging allerhande.

U daarentegen wil voor een partij stemmen die openlijk tegen onafhankeljkheid is, die u racist noemt, die u achterlijk vindt en die u in een cordon stopt om dan wegens één of andere duistere reden plots van gedacht gaat veranderen om met één of andere truuk onafhankelijkheid te vewerven...en dit na dat u op dezelfde wijze reeds talloze malen bent belogen en bedrogen door tjeef, blauwzuur en andere leugenaars?
Oud 13 mei 2012, 00:16   #188
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Als u er toch op rekent dat de NVA bij een eventuele 50+% toch het VB gebruikt voor onafhankelijkheid dan maakt het toch geen bal uit of u op het VB stemt of op de NVA?
Welnu: stem VB en dan heeft u toch altijd prijs:
1/ doen ze het dan is het koekenbak.
2/ Doen ze het niet dan heeft u op de goede partij gestemd.

Win win
Het kiessysteem bevoordeelt grote partijen dus een stem voor N-VA weegt zwaarder door dan één op het VB. Het eerder liberale socio-economische programma spreekt mij ook veel meer aan dan dat van het VB.
Oud 13 mei 2012, 00:22   #189
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De traditionele achterban van de VU en nu N-VA situeert zich niet bij het Vlaams Belang.
Heeft er niets mee te maken, het gaat hier over de soort van mensen die politiek degelijk gemotiveerd zijn. Ik zeg u dat de VB-stemmers beter gemotiveerd zijn dat de "gewone" N-VA kiezer, ik zeg u dat die meer geneigd zijn van de ledencongressen effectief te bezoeken om mee te kunnen stemmen en het beleid van de partij te bepalen.

Het zijn die mensen die dat de vorming van traditio-regeringen met medewerking van de N-VA kunnen vermijden door radicaal tegen de N-VA top in te gaan op de congressen. Het zijn de mensen die door hun motivatie het verschil kunnen maken.

Heb je gezien tot wat BDW allemaal bereid was om toch maar mee een federale regering te kunnen vormen? Ik zeg u dat de man/N-VA top op termijn nefast gaat zijn voor Vlaanderen, en de enige manier om daar invloed op uit te oefenen is door lid te worden en mee te stemmen op de congressen.
Oud 13 mei 2012, 00:22   #190
Fieseler

Standaard

Citaat:
Het kiessysteem bevoordeelt grote partijen dus een stem voor N-VA weegt zwaarder door dan één op het VB. Het eerder liberale socio-economische programma spreekt mij ook veel meer aan dan dat van het VB.
Uw stem op de NVA legitimeert hun stelling om niet op te komen voor Vlaamse onafhankelijkheid.
Deze stem legitimeert ook hun stelling om nu net dat te doen waarop u hun zou willlen afrekenen.

Hoe het ook weze: U mag voorlopig nog stemmen op wie u wil.
Oud 13 mei 2012, 00:25   #191
Fieseler

Standaard

Citaat:
en de enige manier om daar invloed op uit te oefenen is door lid te worden en mee te stemmen op de congressen.
...of door niet op hun maar op the real stuff te stemmen...
Oud 13 mei 2012, 00:25   #192
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U vegist zich.
Het VB is een middel...omdat zij de enigen zijn die mij én onafhankelijkheid én democratie beloven en daarvoor zelfs in een cordon gaan zitten.

Ik ben geen lid van het VB, ik heb geen enkel voordeel met het bestaan van die partij behalve dan dat ze mij prima en consequent vertegenwoordigt ondanks vervolging allerhande.

U daarentegen wil voor een partij stemmen die openlijk tegen onafhankeljkheid is, die u racist noemt, die u achterlijk vindt en die u in een cordon stopt om dan wegens één of andere duistere reden plots van gedacht gaat veranderen om met één of andere truuk onafhankelijkheid te vewerven...en dit na dat u op dezelfde wijze reeds talloze malen bent belogen en bedrogen door tjeef, blauwzuur en andere leugenaars?
Ik probeer u uit te leggen dat we net daarom in de N-VA moeten gaan, ze spartelen als duivels in wijwater om u - en ik, en alle VB'ers uit de N-VA te houden, snap je het nu echt niet?

Je ziet toch ook wel dat de gewone gemiddelde Vlaming op de N-VA stemt? Wil je nu echt niet van die stemmen gebruik maken? Wil je die echt voor de N-VA top laten zodat ze die kunnen neutraliseren om mee traditiotje te spelen?
Oud 13 mei 2012, 00:27   #193
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft er niets mee te maken, het gaat hier over de soort van mensen die politiek degelijk gemotiveerd zijn. Ik zeg u dat de VB-stemmers beter gemotiveerd zijn dat de "gewone" N-VA kiezer, ik zeg u dat die meer geneigd zijn van de ledencongressen effectief te bezoeken om mee te kunnen stemmen en het beleid van de partij te bepalen.
De traditionele VB-stemmer en -lid zal niet zomaar de overstap naar de N-VA maken. Ik stel dat vast in mijn onmiddellijk omgeving. Overtuigde VB-stemmers en -leden zijn vrij trouw aan de partij. Daarom ook heb ik met een zekere tegenzin overwogen alsnog mijn stem aan de N-VA te geven. Niet omdat ik overloop van sympathie voor die partij, maar omwille van strategische redenen. Door de uitval van Jambon en Bracke heb ik dit evenwel in de diepvries gestopt. Meer dan ooit zal het Vlaams Belang op mijn stem kunnen rekenen.
Oud 13 mei 2012, 00:27   #194
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Uw stem op de NVA legitimeert hun stelling om niet op te komen voor Vlaamse onafhankelijkheid.
Zoals ik al zei: het is afwachten op een kans om te zien of ze die al dan niet grijpen. Als N-VA en VB samen een meerderheid halen zal N-VA wel kleur moeten bekennen. Grote winnaar in dat geval is het VB, ofwel realiseren ze een deel van hun programmma, ofwel winnen ze een hele hoop teleurgestelde N-VA kiezers.
Oud 13 mei 2012, 00:28   #195
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De traditionele VB-stemmer en -lid zal niet zomaar de overstap naar de N-VA maken. Ik stel dat vast in mijn onmiddellijk omgeving. Overtuigde VB-stemmers en -leden zijn vrij trouw aan de partij. Daarom ook heb ik met een zekere tegenzin overwogen alsnog mijn stem aan de N-VA te geven. Niet omdat ik overloop van sympathie voor die partij, maar omwille van strategische redenen. Door de uitval van Jambon en Bracke heb ik dit evenwel in de diepvries gestopt. Meer dan ooit zal het Vlaams Belang op mijn stem kunnen rekenen.
Ja Jan, ok, dan is Jambon en Bracke op strategisch gebied slimmer dan u. Want ze hebben u daar waar ze u willen hebben en je speelt het spelletje vrijwillig mee.
Oud 13 mei 2012, 00:28   #196
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik probeer u uit te leggen dat we net daarom in de N-VA moeten gaan, ze spartelen als duivels in wijwater om u - en ik, en alle VB'ers uit de N-VA te houden, snap je het nu echt niet?

Je ziet toch ook wel dat de gewone gemiddelde Vlaming op de N-VA stemt? Wil je nu echt niet van die stemmen gebruik maken? Wil je die echt voor de N-VA top laten zodat ze die kunnen neutraliseren om mee traditiotje te spelen?
Dan had de N-VA-top maar iets vriendelijker moeten zijn tegenover het Vlaams Belang. Wat mij betreft, hebben ze het verkorven en blijft mijn stem bij het Vlaams Belang.
Oud 13 mei 2012, 00:29   #197
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja Jan, ok, dan is Jambon en Bracke op strategisch gebied slimmer dan u. Want ze hebben u daar waar ze u willen hebben en je speelt het spelletje vrijwillig mee.
Als Jambon en Bracke met hun ideeën de partij - volgens u toch - domineren, dan hoeft het inderdaad voor mij niet.
Oud 13 mei 2012, 00:30   #198
Fieseler

Standaard

Citaat:

Ik snap het voor de volle 100% Xeno.
Evenwel geloof ik niet in die sprookjes van "wij gaan ze daar eens van gedacht laten veranderen"...no way...
Als u een lidkaart koopt van de NVA zal deze enkel gebruikt worden als bewijs van hun grote geljik eerder dan dat u enige stem in het kapittel zal hebben...
Komaan hé Xeno...neem dat er een hele tros VB'ers zich aandient...die moeten gaan klappen tussen evenveel tjeven en blauwzuurventers hé (bekijk de laatste peilingen eens)....uw putch-plan bekt mooi maar is totaal irealistisch...
Oud 13 mei 2012, 00:33   #199
Fieseler

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei: het is afwachten op een kans om te zien of ze die al dan niet grijpen. Als N-VA en VB samen een meerderheid halen zal N-VA wel kleur moeten bekennen. Grote winnaar in dat geval is het VB, ofwel realiseren ze een deel van hun programmma, ofwel winnen ze een hele hoop teleurgestelde N-VA kiezers.
De keuze van de NVA in 14 is niet moeilijk te voorspellen hé...kijk naar Antwerpen...
Oud 13 mei 2012, 00:36   #200
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
neem dat er een hele tros VB'ers zich aandient...die moeten gaan klappen tussen evenveel tjeven en blauwzuurventers hé (bekijk de laatste peilingen eens)....uw putch-plan bekt mooi maar is totaal irealistisch...
De N-VA heeft enkele tienduizenden leden dus je stem weegt wel degelijk door. De gematigde kiezers van N-VA hebben doorgaans geen lidkaart denk ik.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be