Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2012, 22:31   #181
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Maar ik ben den eersten om zwarte oktober, november en december te voorspellen.
In mijn zwarte september had ik een beetje october ook meegenomen.
Ik was veel meer eersterer dan dan al de anderen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2012, 22:33   #182
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wij waren heden vandaag te werk bij een steenrijke familie. En madam heeft haar grote bezorgdheid geuit over het feit dat ze niet langer rente ontvangen op hun kapitaal, doch minstens 1% negatieve rente moeten bijbetalen om hun kapitaal op stand te houden.

Geen idee over wat ze het had. Het is nogal lullig om te doen alsof je niet weet over wat ze bezig zijn hé?

Maar kom de rijke klasse is op weg naar de middenklasse en ze zitten blijkbaar op de afrit daar naartoe momenteel.
Ze heeft het over de inflatie die haar geld aan het aanvreten is ondanks de 1% interest die ze (nog) krijgt.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 09:51   #183
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ze heeft het over de inflatie die haar geld aan het aanvreten is ondanks de 1% interest die ze (nog) krijgt.
Neen ze had het over 1% betalen op haar fortuin.
Om het op peil te houden .
Oud 30 augustus 2012, 15:25   #184
Beleepok
Banneling

Standaard

De curatoren van de DSB Bank hebben tot nu toe bijna 30 miljoen euro verdiend aan het faillissement van DSB Bank en DSB Beheer. Dat meldt RTLZ, dat zegt de faillissementsverslagen te hebben ingezien.

Drie jaar geleden werd DSB failliet verklaard door de rechtbank in Amsterdam. De curatoren declareerden tussen oktober 2009 en juli 2012 65.000 uur. Daar vroegen ze 29,1 miljoen euro voor, aldus RTLZ.
Beleepok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2012, 19:59   #185
Beleepok
Banneling

Standaard

De Raadgevende Interparlementaire Beneluxraad (IPR), kortweg Beneluxparlement of Beneluxraad genoemd, is een parlementair instituut van de Benelux zonder beslissingsbevoegdheid.

betalen we daar ook voor ?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Beneluxparlement
Beleepok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2012, 22:00   #186
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beleepok Bekijk bericht
De Raadgevende Interparlementaire Beneluxraad (IPR), kortweg Beneluxparlement of Beneluxraad genoemd, is een parlementair instituut van de Benelux zonder beslissingsbevoegdheid.

betalen we daar ook voor ?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Beneluxparlement
Razend interessant...in een andere topic.
Oud 15 september 2012, 21:53   #187
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

't is begonnen hé, de uitverkopen beginnen binnen een paar weken. Daarna sluitingen langs alle kanten.

Hou het maar eens in de gaten.
Oud 16 september 2012, 10:34   #188
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Niet mee eens. De overheid is extreem kortzichtig en denkt zoals een multinational denkt. De overheid biedt geen kansen aan mensen die hun eigen werkvloer willen maken anders dan deze die ze gewoon zijn van the mainstream mensen met een kapitaal. Er bestaat niet eens een infrastructuur voor. Er zijn voldoende jonge mensen met ideeën, en oudere mensen ook, maar als je iets probeert te doen,krijg je in plaats van een voorzichtige aanmoedigig een berg obstakels en vooral de boodschap: 'Dat mag niet. Dat mag niet. Dat mag niet. Dag mag niet en dat mag ook niet.' Het gaat hier alleen over aankoop agrarisch land bedoeld voor bioteelt. Ik moet eerst het statuut landbouwster krijgen. Daarvoor moet je pro forma cursussen voor volgen en een stage in een bedrijf. In maart ging het niet door want er waren te weinig deelnemers. Akkerbouw en veeteelt. Potverdorie, en ik kan niet eens een tractor besturen... Wat ga ik in september doen op die cursus akkerbouw en veeteelt terwijl ik totaal iets anders in mijn hoofd heb.
En dan zal ik moeten bewijzen dat mijn onderneming levensvatbaar is. Hoe kan ik dat in godsnaam bewijzen als er nog iets opgebouwd moet worden? Mijn frambozenstekjes in het eerste jaar gaan niets geven na verplanting. En zo kan ik door gaan.

En natuurlijk ben ik te oud en ik heb geen startkapitaal.

De Belgische infrastructuur is gebaseerd op werknemers en werkgevers en de sociale zekerheid. Het is een driehoek. Al het andere moet schipperen en wordt quasi onmogelijk gemaakt. Nog voor je diep adem wilt halen, zit je al met een paperassenmasker op je mond dat de zuurstoftoevoer wel eventjes zal regelen. Tuurlijk dat mensen dan hun ideeën en hun voornemens in de ijskast zetten.
Goede post. Tijd geleden dat ik nog zoveel realisme samen zag.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 10:37   #189
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Goede post. Tijd geleden dat ik nog zoveel realisme samen zag.
Als men geen voedseltekorten wil in de komende jaren zou men nochtans kleinschalige landbouw moeten aanmoedigen.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 10:46   #190
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Als men geen voedseltekorten wil in de komende jaren zou men nochtans kleinschalige landbouw moeten aanmoedigen.
Aanmoedigen? Eigenlijk zouden 'men' (lees: overheid) beter stoppen met zich overal nog meer te moeien en zo nog meer kosten / schade inflicterende. De overheid wekt een situatie in de hand waarin kleinschaligheid niet meer rendabel kan zijn, en enkel nog grootschalige / nationals / internationals overblijven. Die ze dan nog van allerhande privileges voorzien onder de noemer 'te groot om failliet te laten gaan'. Dit leidt naar dezelfde economische vernietiging als het Warschau Pact en de wereldoorlogen indertijd, waarin 'staatseconomie' alomheersend is en we zitten aan te schuiven in wachtrijen met rantsoenbonnekes in de hand voor de dingen die we nodig hebben. Uiteindelijk gaat de georganiseerde bende leeghangers die we kennen als 'overheid', zoals altijd in de geschiedenis, wel ten onder, de vraag is enkel hoever ze het ditmaal eerst nog gaan drijven.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 16 september 2012 om 10:47.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 10:57   #191
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Aanmoedigen? Eigenlijk zouden 'men' (lees: overheid) beter stoppen met zich overal nog meer te moeien en zo nog meer kosten / schade inflicterende. De overheid wekt een situatie in de hand waarin kleinschaligheid niet meer rendabel kan zijn, en enkel nog grootschalige / nationals / internationals overblijven. Die ze dan nog van allerhande privileges voorzien onder de noemer 'te groot om failliet te laten gaan'. Dit leidt naar dezelfde economische vernietiging als het Warschau Pact en de wereldoorlogen indertijd, waarin 'staatseconomie' alomheersend is en we zitten aan te schuiven in wachtrijen met rantsoenbonnekes in de hand voor de dingen die we nodig hebben. Uiteindelijk gaat de georganiseerde bende leeghangers die we kennen als 'overheid', zoals altijd in de geschiedenis, wel ten onder, de vraag is enkel hoever ze het ditmaal eerst nog gaan drijven.
Wel ik wil hiermee ook zeggen dat men de te sterke reglementering zou moeten afschaffen. Maarja als eten te duur wordt zal er automatisch een zwarte economie ontstaan van mensen die voedsel onder mekaar uitwisselen. Dat zie je nu al opkomen met volkstuinen.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 12:07   #192
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
't is begonnen hé, de uitverkopen beginnen binnen een paar weken. Daarna sluitingen langs alle kanten.

Hou het maar eens in de gaten.
Perfect! Er zijn koopjes te doen dan
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 12:39   #193
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

C&A is toch voordeliger!
Oud 16 september 2012, 20:33   #194
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn altijd de hoogste bomen die het meest wind vangen. En momenteel ziet het er sterk naar uit dat ze gaan omvallen.

Kleine boompjes daarentegen, die kunnen zo een beetje tussen de rest in glippen. Het spijtige is dat de kleintjes enkel een reden van bestaan hebben in het schaduw van de grote bedrijven.
Die kleintjes kunnen alleen de kar niet trekken, de grote jammer genoeg ook niet meer.

't ziet er allesbehalve goed uit.
Oud 16 september 2012, 20:35   #195
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Perfect! Er zijn koopjes te doen dan
Yup het is al bezig.
Offcieel binnen enkele weken pas maar je kan al aan halve prijs gaan kopen.
En ik bedoel de echte luxe hé.

Daarna is het wel gedaan dus.
Oud 16 september 2012, 21:00   #196
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Yup het is al bezig.
Offcieel binnen enkele weken pas maar je kan al aan halve prijs gaan kopen.
En ik bedoel de echte luxe hé.

Daarna is het wel gedaan dus.
Sure, dan is het hoog tijd om aan de lente/zomer collectie te beginnen denken
Oud 17 september 2012, 21:53   #197
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sure, dan is het hoog tijd om aan de lente/zomer collectie te beginnen denken
Uitverkoop sfax, ze verkopen wat ze nog liggen hebben en dan niks meer.
Oud 17 september 2012, 22:12   #198
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Leuk, wordt voor de Chinezen dus een bloedbad.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2012, 08:46   #199
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, en dan komt de lente/zomer-collectie, dat zei ik toch al
Hoog tijd dus om de herfst/winter-collecties nu aan te kopen; binnen enkele weken is daar niks meer van beschikbaar, tenzij dan in van die rare maten.
Oud 18 september 2012, 19:29   #200
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, en dan komt de lente/zomer-collectie, dat zei ik toch al
Hoog tijd dus om de herfst/winter-collecties nu aan te kopen; binnen enkele weken is daar niks meer van beschikbaar, tenzij dan in van die rare maten.
De deurtjes gaan dicht hoor, rolluikjes naar beneden en een briefje aan de deur met "te huur".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be