![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
En verder correct zijn: windmolens, biomassa, bio-gas en andere "eco" systemen horen geen GSC te krijgen. Het zijn gewoon gigantische energiecentrales opgestart om winst te maken zoals kerncentrales er zijn. |
|
|
|
|
|
|
#182 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
En zo zijn en nog veel meer dingen die de overheid geregeld heeft die waar iedereen voor moet boeten en waar er een paar van genieten. (Het bestuur van het land algemeen is een farce op grote schaal maar dat is een andere discussie) Er moet een regeling komen maar die moet voor iedereen eerlijk zijn. |
|
|
|
|
|
|
#183 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Ik moet een batterijenpacket hebben dat heel veel stroom kan opslaan, waardoor ik de stroom die ik in de zomer opwek in de winter kan gebruiken. En zoiets is er nog niet, allesinds niet betaalbaar. Het is er wel, maar daar moeten we nu voor gaan betalen, aangezien we het net gebruiken als batterij. |
|
|
|
|
|
|
#184 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Troost je, er zijn nog veel mensen die in de illusie verkeren dat bij het veranderen van energieleverancier ze "andere" energie krijgen. Veel oude mensen zien het zelfs niet zitten, omdat ze denken dat er zelfs andere kabels moeten gelegd worden. Het enigste wat verschillend is bij de leveranciers is hun prijs en hun service (facturen duidelijk, helpdesk,...). En dat laatste is meestal zodanig slecht overal dat prijs het enige is dat er toe doet. |
|
|
|
|
|
|
#185 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
|
|
#186 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Aan de andere kant kan ik er op een ander moment een Kwh afhalen die de leverancier gemaakt heeft waarvoor ik niet moet betalen. (terug draaiende meter) Het probleem is dat als er teveel mensen stroom gaan injecteren en niet genoeg gebruiken dan gaat de leverancier met een overschot zitten wat hij niet kan opslaan. En dan komen we in het nieuws dat we het overschot gratis aan frankrijk moeten geven om een panne te voorkomen. Nu straks als er in de winter een tekort is dan kunnen de mensen met panelen deze stroom wel gratis van het net afhalen waardoor de kans bestaat dat we bv stroom van het buitenland moeten kopen. |
|
|
|
|
|
|
#187 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#188 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#189 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In Wommelgem zit een bedrijf dat specifiek batterijsystemen maakt voor dit soort toepassingen. Wel wat duur, maar het kan. Maar let op, die bijdragen die gaat niet beperkt blijven tot € 50 of 60 in de tijd. Je kan er vergif op innemen dat het wel rendabel zal worden om stand alone te gaan na een tijd. Laatst gewijzigd door Stingray : 1 juni 2012 om 07:28. |
|
|
|
|
|
|
#190 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#191 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als het aan mij lag, mochten ze op dat moment de stroom gewoon gebruiken om in de Noordzee stoom te gaan maken, dat vervolgens wegvliegt met de wind. Ze zouden natuurlijk ook wat slimmer kunnen zijn en waterstof maken door electrolyse van water en dit opslaan en later terug in electriciteit omzetten met behulp van fuel cellen. Mja, we zitten hier dan ook te discussiëren over een overheid met een mank energiebeleid. |
|
|
|
|
|
|
#192 | |
|
Banneling
|
Citaat:
- de zonnepaneeleigenaars zetten bijvoorbeeld 10 kWh teveel op het net. Zij ontvangen van de overheid via in mijn geval INFRAX (die geen producent is) € 20 bijv. INFRAX krijgt dat op dat moment terug van de bijdragen van de eigenaars die geen zonnepanelen hebben (tot nu toe). De rekening voor INFRAX is dus quasi 0. - de niet zonnepaneeleigenaar verbruikt die 10 kWh en betaalt daar € 10.00 voor. - de leverancier, laten we zeggen Nuon of Essent krijgt die € 10 Als je het mij vraagt, zijn de niet zonnepaneeleigenaars 20 € kwijt voor diezelde stroom en hebben de energieleveranciers € 10 aangerekend voor stroom die ze niet hebben moeten betalen. Daarop betalen ze wel ca € 3.3 aan belastingen aan de overheid. Dat is hoe ik het zie, maar je mag me tegenspreken Laatst gewijzigd door Stingray : 1 juni 2012 om 07:42. |
|
|
|
|
|
|
#193 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Dat is nog eens ecologisch |
||
|
|
|
|
|
#194 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#195 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Opgewekte energie waar geen vraag voor is, is nutteloos. |
|
|
|
|
|
|
#196 |
|
Staatssecretaris
|
Ik heb gisteren de moeite gedaan om wat cijfertjes en hun bronnen te geven. ( http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=133 )
Heb jij ondertussen al eens naar die cijfers en hun bronnen kunnen kijken? |
|
|
|
|
|
#197 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
|
|
|
|
|
#198 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ook ik, zou wel eens graag de totale kostprijs van zonnepanelen willen zien, inbegrepen het quasi gratis weggeven van kwh's waar geen vraag naar is, en vooral het instaleren van vervangingsenergie, voor als de zon niet wil schijnen. |
|
|
|
|
|
|
#199 | |||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
- bv op jaarbasis 5000kwh produceren en maar 4990kwh verbruiken - of op in de zomer 5000khw opwekken en deze op jaarbasis volledig opgebruiken. Citaat:
Citaat:
Groene stroom certificaten Voor elke 1000kwh die je zonnepanelen produceren ontvang je 1 GSC ongeacht wat er met die stroom gebeurt. Wat gebeurt er met de geproduceerde stroom Als de panelen in werking zijn dan dek je eerst je eigen verbruik af op het moment dat de panelen aan het produceren zijn. Alles wat je teveel produceert gaat het net op en dan draait je meter terug. Als op een later tijdstip je verbruik hoger ligt dan wat de panelen opbrengen, dan draait je meter de andere kant op en kan je gebruik maken van het gene dat je opgespaard hebt. 1 x per jaar moet je de meterstand van je terug draaiende meter doorgeven. alles wat je teveel hebt opgebracht ben je kwijt en alles wat je te weinig hebt moet je bijbetalen. bv. Stand meter jan 2011 : 5.000 Stand meter jan 2012 : 5.100 het verschil is hier 100kwh en dit betaal je bij aan je stroom leverancier. vb 2 Stand meter jan 2011 : 5.000 Stand meter jan 2012 : 4.700 Hier heb je 300kwh teveel geproduceerd en je betaald dus niks, maar je krijgt ook niks voor de 300 overschot. Je kan dit ook niet overdragen naar het volgende jaar. als je in jan 2013 nu een stand hebt van 4.900 dan moet je 200kwh bijbetalen. Als het iet duidelijk of jij probeerde een ander punt te maken laat het dan maar weten. |
|||
|
|
|
|
|
#200 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Oorspronkelijk geplaatst door Vito
De oplossing is heel simpel: als het zonnig is, gratis airco voor iedereen. Dat is nog eens ecologisch ************************************************** **** Maar het zal wel wat overtuigingskracht vergen om de zonnepanelers deze kwh's gratis te laten leveren |
|
|
|