![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Partijlid
Locatie: Verliet Politics.be wegens de abominabele kwaliteit van dit forum.
|
![]() Wat doe je om dichter bij God te komen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als mensen overduidelijk mijn antwoorden niet begrijpen - en als je iets anders begrijpt dan wat de persoon in kwestie wil zeggen, dan heb je het niet begrepen - dan neem ik daar geen enkele verantwoordelijkheid voor. Ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen, en het is aan de vrager om voldoende empathie aan de dag te leggen om het antwoord te begrijpen. Lukt die moeite niet, dan verliest u uw tijd in deze draad.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik probeer de vijf zuilen van de islam na te leven.
Maar eigenlijk volstaat dat niet. Het bekende hadith Jibril legt één en ander uit: http://qa.sunnipath.com/issue_view.a...&ID=879&CATE=1
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk jij dat je ooit weer atheïst kan worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben het ook altijd gebleven. Het atheïsme is het eerste deel van de islamitische geloofsbelijdenis.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kallikles, gelooft ge in het idee van de komende "Singulariteit"? En zo ja, in welk jaar ongeveer situeert ge die?
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik getuig dat er geen god is dan God en ik getuig dat Mohammad zijn schepsel en profeet is.
Deel één is dus "Ik getuig dat er geen god is". De eerste stap van de islam is een gewelddadig atheïsme, een radicaal afwijzen van alle idolen. Kortom: Götzendämmerung.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 30 mei 2012 om 20:47. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Minister-President
|
![]() Je gaat hier toch niet afkomen met het feit dat je atheistisch bent tegenover alle goden buiten Allah hé? Je weet best wel wat hij bedoelde.
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kallikles,
1) Hoe kan iemand in 24 uur een reis rond de wereld maken? 2) Hoeveel euro is koning Albert waard? 3) Ken je een leugen die ook waarheid is? 4) Wat zou je doen als iemand je een appel toont? 5) Wat zou je doen als iemand een wijsvinger naar je opsteekt? 6) Wat zou je doen als iemand de wijsvinger, middelvinger en ringvinger naar je opsteekt?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken dat debat te weinig. In hoeverre verschilt dit idee van Singulariteit van wat de andere transhumanisten zeggen?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | ||
|
![]() Citaat:
Omdat al die wetenschappen en technologieën exponentieel groeien, ligt dat moment volgens voorstanders niet veraf. Ergens rond 2045.
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Partijlid
Locatie: Verliet Politics.be wegens de abominabele kwaliteit van dit forum.
|
![]() Citaat:
Wat zijn jouw indrukken van gf2045 (2045: A New Era for Humanity) tot nu toe? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, ik legde uit dat de islamitische geloofsbelijdenis, de shahâda, begint met een negatie. Dat is eigenlijk zeer merkwaardig.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Minister-President
|
![]() Bovenal bemin één god?
![]() |
#200 | ||
|
![]() Citaat:
-ten eerste wordt er veel geluld over dat idee, zonder dat de basale wetten van de thermodynamica worden gerespecteerd (Monbiot schreef een mooie tekst over de hilarische waanzin van deze "towers of madness": http://www.monbiot.com/2010/08/16/towering-lunacy/ ) -ten tweede, landbouwgewassen spelen wel meer rollen dan enkel ons voeden; ze leveren ecosysteemdiensten die verloren gaan in serres -ten derde, ik maak liever direct een sprong naar een meer interessante technologie (de nutricultuur), dan de tot mislukken gedoemde en reeds voorbijgestreefde "verticale" landbouw te promoten. In tegenstelling tot de "verticale" landbouw, wordt er wel al volop geïnvesteerd in nutricultuur: het precies produceren van nutriënten in eencellige organismen, op basis van licht, CO2, en water. Kan in de woestijn. Geen energie-rampzalige torens nodig. -ten vierde, met genetisch gemanipuleerde gewassen komen we al een heel eind weg, in traditionele landbouwsystemen. Maar die moeten dan wel toegelaten worden. --- -wat het Global Future project betreft: ik probeer dat te volgen. Dat zit vol fantastische ideeën. En als metrosexuele creatieveling ben ik nu eenmaal verplicht dat te volgen. ![]() -ik geloof anders zelf niet in de Singulariteit, want ik ben en blijf een historicus. Ik laat dus niet op m'n hoofd schijten met het arbitrair selecteren van technologieën die voldoen aan de wet van Moore, terwijl men alle technologieën die daar niet aan voldoen snel wegmoffelt. -de farmaceutische industrie voldeed aan de wet van Moore tot in de jaren '70. Sindsdien is ze het slachtoffer van de beruchte "omgekeerde wet van Moore". Tot in de jaren '70 leidde een investering van 1 miljard om de 2 jaar tot radicale nieuwe geneesmiddelen. Sindsdien loopt het andersom, en is de terugverdientijd onderhevig aan een zich exponentieel verlengende tijdspanne.
Laatst gewijzigd door C2C : 30 mei 2012 om 21:38. |
||
![]() |
![]() |