Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2012, 09:34   #181
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Mijn gezond verstand en overtuiging.
Oud 31 mei 2012, 09:35   #182
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
en op wat baseer je dat dan?
Oud 31 mei 2012, 09:36   #183
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
bron?
Bart De Wever herhaalt om de 5 botten dat ze hem een fascist noemen. Straf dat jij dat gemist hebt.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 09:38   #184
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat Elio Di Rupo premier is hebben wij te danken aan Bart De Wever.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 31 mei 2012, 09:38   #185
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Der zijn nog plaatsen vrij in de Ankerstraat heb ik gehoord. Uw gezond verstand is aangetast door uw fundamentalistische overtuiging.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 09:39   #186
De Brabander
Minister-President

Standaard

De B.U.B. heeft daar een leuk tekstje over geschreven dat de flaminganten doet steigeren, maar veel succes oogst: http://www.unionbelge.be/?p=263
Oud 31 mei 2012, 09:44   #187
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
De B.U.B. heeft daar een leuk tekstje over geschreven dat de flaminganten doet steigeren, maar veel succes oogst: http://www.unionbelge.be/?p=263
De BUB en het woord "succes" in één zin ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 09:50   #188
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat blijkt nog steeds uit de Vives studies.
Nee, dat doet het niet. Ook niet uit de Belgische begroting.

Citaat:
Nu als je eens door Vlaams Brabant fietst dan moet je maar naar het vastgoed kijken om te weten dat dit niet gefinancierd wordt door beroepsdoppers.
Ik veronderstel dat je Waals-Brabant bedoelt. Daar wonen heel wat rijke mensen, dat is waar. Desalniettemin is ook de werkloosheid er erg hoog. Dat wijst volgens mij nog steeds op een sociaaleconomisch probleem.

Citaat:
Het is wel degelijk zo dat Europa, het IMF, de OESO en andere organisatie de regio's helemaal niet zien samenlopen met de taalgrens als het op de sociaaleconomische uitdagingen aankomt.
Mijn vraag was nu net waaruit dat moet blijken? Een aantal dingen klaagt men aan op het federale niveau, dat is waar, maar die bevoegdheden zitten dan ook federaal.

Het kan echter moeilijk ontkend worden, kijkend naar de cijfers, dat er een grote en zeer afgelijnde differentiatie bestaat tussen de regios, en dat is noodzakelijkerwijs de verantwoordelijkheid van de plaatselijke politici.

Citaat:
Wat is dan voor jouw de volgende stap ? Limburg eruit omdat daar ook een transfer-lijn kan getrokken worden ?
Stropop. Zelfs de N-VA heeft steun voor transfers in haar programma staan, maar op een andere manier dan vandaag. De transfers van vandaag werken contraproductief om de problemen aan te pakken, en het zijn Waalse economen die dat zeggen.

Vlaanderen heeft er enkel bij te winnen als de haar omringende regios welvarender worden. Het probleem is niet de transfers, wel de Franstalige politiek. Ik denk dat Wallonie soeverein genoeg is om haar eigen politieke richting uit te stippelen, maar dan moet men ook kunnen aanvaarden dat Vlaanderen dat ook mag.

Als dat kan binnen Belgie, super, maar het ziet er niet uit dat dat nog gaat lukken.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 09:51   #189
De Brabander
Minister-President

Standaard

Met egoïsten kan je niet hard genoeg zijn.
Oud 31 mei 2012, 09:55   #190
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is dan het tegengestelde van "een feit en geen mening", he slimmerik.
Oud 31 mei 2012, 09:57   #191
De Brabander
Minister-President

Standaard

Mijn verstand houdt in de eerste plaats rekening met feiten, slimmerik.
Oud 31 mei 2012, 09:59   #192
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hun webadres geeft zeer goed aan waar BUB en haar België voor staat : franstalig !

Laatst gewijzigd door job : 31 mei 2012 om 09:59.
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 10:02   #193
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Nee, dat doet het niet. Ook niet uit de Belgische begroting.

Ik veronderstel dat je Waals-Brabant bedoelt. Daar wonen heel wat rijke mensen, dat is waar. Desalniettemin is ook de werkloosheid er erg hoog. Dat wijst volgens mij nog steeds op een sociaaleconomisch probleem.

Mijn vraag was nu net waaruit dat moet blijken? Een aantal dingen klaagt men aan op het federale niveau, dat is waar, maar die bevoegdheden zitten dan ook federaal.

Het kan echter moeilijk ontkend worden, kijkend naar de cijfers, dat er een grote en zeer afgelijnde differentiatie bestaat tussen de regios, en dat is noodzakelijkerwijs de verantwoordelijkheid van de plaatselijke politici.

Stropop. Zelfs de N-VA heeft steun voor transfers in haar programma staan, maar op een andere manier dan vandaag. De transfers van vandaag werken contraproductief om de problemen aan te pakken, en het zijn Waalse economen die dat zeggen.

Vlaanderen heeft er enkel bij te winnen als de haar omringende regios welvarender worden. Het probleem is niet de transfers, wel de Franstalige politiek. Ik denk dat Wallonie soeverein genoeg is om haar eigen politieke richting uit te stippelen, maar dan moet men ook kunnen aanvaarden dat Vlaanderen dat ook mag.

Als dat kan binnen Belgie, super, maar het ziet er niet uit dat dat nog gaat lukken.
Het is niet omdat jij een regio-gericht beleid voert dat het bestuur ook per regio moet zijn. Dat is nu ook niet het geval. Ondermeer in de recoversiefondsen voor Limburg.

Wat Waals-Brabant betreft kunnen hoogstwaarschijnlijk een groot deel van de doppers geschrapt worden en op kosten van hun partner of familie leven. Je ziet daar heus geen dropperswoningen of sociale huurwoningen. Degenen die nergens terecht kunnen kunnen hun vastgoed met hoge meerwaarde verkopen en naar elders verkassen. Een deel dat geen vastgoed heeft zal bij de CPAS terecht kunnen als ze geen werk vinden.

Onder Elio Di Rupo I is het beleid een beetje aan het veranderen maar niet voldoende. Het is inderdaad het probleem van de Franstalige politiek. Meer bepaald van de PS. Dat los je niet op met een PS premier, zo maak je de zaken nog erger. Ook voor de beter scorende regio's blijven dan toekomstgerichte maatregelen met betrekking tot de veranderende demografie te zwak.

Oud 31 mei 2012, 10:14   #194
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat jij een regio-gericht beleid voert dat het bestuur ook per regio moet zijn. Dat is nu ook niet het geval. Ondermeer in de recoversiefondsen voor Limburg.
Dat moet niet als enige optie via een confederaal bestuur, maar waarom zouden we het niet doen? Wat is er op tegen? De huidige oplossing blijkt slecht te werken, en een kentering blijkt onmogelijk.

Citaat:
Het is inderdaad het probleem van de Franstalige politiek. Meer bepaald van de PS. Dat los je niet op met een PS premier, zo maak je de zaken nog erger. Ook voor de beter scorende regio's blijven dan toekomstgerichte maatregelen met betrekking tot de veranderende demografie te zwak.
Inderdaad. Maar dat lijkt niet de conclusie van de Franstalige kiezer te zijn. Dus ofwel moeten de Franstaligen aanvaarden dat de Vlaamse meerderheid federaal het beleid voert, ofwel moeten ze aanvaarden dat we elke ons eigen beleid voeren. Dat zijn de enige twee democratische opties.

Als dat niet kan binnen de huidige structuur van Belgie, dan moeten we af van de huidige structuur van Belgie. Nationalistisch geinspireerde redenen waarom dat niet mag kunnen mij niet boeien.
Oud 31 mei 2012, 10:18   #195
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mijn verstand houdt in de eerste plaats rekening met feiten, slimmerik.
Dat maakt je overtuiging nog steeds een mening en geen feit.
Oud 31 mei 2012, 10:18   #196
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je naar de tewerkstellingsgraad kijkt per provincie dan zie je dat Limburg op Henegouwen na het slechtste scoort.
Dat weet ik. En wat betekent dat? Dat Limburgers luier zijn? Of dat Vlaanderen niks doet om de werkloosheid in deze regio tegen te gaan.
OF dat dit een gevolg is van zaken die je niet in de hand hebt: vb het feit dat Limburgse steenkool op dit weinig economische waarde heeft.

Ik heb drie kinderen die in Brabant werken en wonen. Welk effect op de werkloosheidstatistieken en kaartjes was er op het moment dat hun domicilie van Limburg naar Brabant verplaatst werd.

Vermenigvuldig dat met al die tienduizenden jongeren die in het zelfde geval zijn.

Wie daar eens héél goed over na denkt relativeert die kaartjes, en praat niet meer klakkeloos de volksmisleiders na.
pajoske is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 10:31   #197
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
OF dat dit een gevolg is van zaken die je niet in de hand hebt: vb het feit dat Limburgse steenkool op dit weinig economische waarde heeft.

Wie daar eens héél goed over na denkt relativeert die kaartjes, en praat niet meer klakkeloos de volksmisleiders na.
Jamaar, als het zo is dan hoor ik het graag hoor. Geef zo eens een paar voorbeelden van zaken die niemand in de hand heeft en die leiden tot een werkloosheidssprong van 5-15% die exact gelijkloopt met de gewestgrenzen?

Ik heb voorspeld dat er iemand met de havens ging afkomen, he
Oud 31 mei 2012, 11:03   #198
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dit rapport is een kaakslag die nog lang zal nazinderen....
Maar nee. Binnen een week is die junk vergeten, net zoals alle andere fascisme-racisme-discriminatie gezeur.
Oud 31 mei 2012, 11:05   #199
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Jean-Paul Kucheida is gisterenavond uit de Franse PS gegooid voor corruptie.

En nu Flahaut nog:

http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...-Flahaut.dhtml

Citaat:
De Wever eist ontslag van Flahaut

Bart De Wever vraagt zich af of André Flahaut (PS) wel Kamervoorzitter kan blijven. Zijn bijdrage aan het Franse rapport over ons land vindt de N-VA-voorzitter 'pure FDF-praat'. Ook Di Rupo verwijt hij beïnvloeding van de Franse parlementsleden.

...
We leven waarlijk in steeds amusanter wordende tijden.
Oud 31 mei 2012, 11:06   #200
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bart De Wever is een fascist. Dat is geen mening, maar een feit.
http://www.tourette.be/

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be