![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
What kind of gibberish is that? Laatst gewijzigd door eno2 : 23 juli 2012 om 00:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat de aarde rustig haar rondjes zal blijven draaien. Zelfs al sterliseren we de planeet in een totale nucleaire apocalyps.
![]() |
#183 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik ben vegitarïër sinds verleden jaar ergens in september. Bewuste keuze omwille van ecologische voetafdruk en het voor mij nogal moeilijk is om de auto te laten staan. Daarmee wil ik ook niet zeggen dat ik vind dat iedereen dat moet doen. Ik geloof niet in massaomwentelingen vanuit het individu. Ik ben er wel zeker van dat we allemaal tesamen te veel vlees eten. elke dag een stuk vlees is gewoonwen niet nodig(spreek me niet uit over smaak).
Het kost inderdaad meer energie om voedzaam vegi te eten en over de gezondheid spreek ik me niet uit. Ik merk wel dat veel vegi's niet de nodige tijd in hun eten willen steken en daarom nogal veel bij dezelfde gerechten uitkomen (die dan meestal onder snelle happen vallen), wat op zich niet gezond kan zijn. Insecten zouden een perfect alternatief kunnen zijn, maar heb al verschillende projectindieningen zien passeren vanuit een aantal scholen en altijd eindigt het bij de financiëring omdat investeerders geen draagvlak zien. Toch is het perfect mogelijk om een groot deel van verwerkte vlees (denk aan gepaneerde schitzels, etc...) perfect op te vangen of na te maken met insectenvlees. Frituursnacks is trouwens de eerste markt waar meestal op gericht wordt in die projecten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Banneling
|
![]() ja en? Niets doet er dus toe, allerminst jij?
Laatst gewijzigd door eno2 : 23 juli 2012 om 10:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als hedonist is het wel aan mij gelegen dat de aarde haar toertjes blijft maken. Met mij in alle comfort en weelde meedraaiende.
Verplicht vegetarisme hoort niet in mijn comfortzone.
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat het U smaken. Ik verbied U dat niet , nietwaar.
![]() |
#188 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Nee natuurlijk niet, was ook niet mijn bedoeling om dat zo te laten lijken. Vond het gewoon toevallig dat ik hetzelfde deed en wou even meegeven dat het ook met een vleesvervanger kan.
Laatst gewijzigd door Tafelpoot : 23 juli 2012 om 11:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
What we have to do is to make our activities (all of them) sustainable. Laatst gewijzigd door eno2 : 23 juli 2012 om 11:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan versta ik U verkeerd.
Ik had de indruk dat uw diskoers anders wel erop gericht was om van iedereen groenvoervreters te maken.
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer maar eens vegaan te zijn op de noordpool. Toch staan de Inuit nog kort bij de natuur, en moeten ze wel sustainable leven.... Ze zijn gewoon met niet veel.
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij liep eerst altijd hier te roepen dat eigenlijk meer dan de helft van de totale bevoking weg moest. En nu ben je opeens de stille nihilist geworden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nihilist, nope, realistische hedonist. Het is gewoon een feit, dat als de mensheid nu verdwijnt, door eigen toedoen of niet, de aarde gewoon verder blijft gaan.
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ik het eens was met Creed.
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dat waar het om gaat? |