Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2012, 00:28   #181
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is Vlaanderen dan soeverein?
Dat denken die kwispels van flaminganten toch van zichzelf want ze noemen hun clubje een "natie".
Oud 2 juli 2012, 05:53   #182
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

[quote=peter1962;6198230]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht

De EU is de beslissende factor die het hele systeem draaiende kan houden en dat ook doet. Je focust je teveel op "de banken" en wil hen omwille van de gemaakte fouten laten kapot gaan. Maar je ziet volgend mij onvoldoende in dat ons hele economische systeem dan zal ineen storten. Dan gaan we de handboeken van na 1933 terug mogen bovenhalen. Er zijn sommige overmoedigen die denken dat de sterkste lidstaten dat probleemloos zullen overleven. Jaja... Zelfs de duitsers die toch de sterkste lidstaat zijn, stemmen als het erop aan komt om het systeem te redden. Er is geen weg terug. Enkel economische chaos.

Het enige dat mij in deze extreem frustreert is dat europa zijn goede intenties van enkele jaren geleden niet of toch onvoldoende heeft ten uitvoer gebracht op het vlak van extreem reguleren van die smerige derivaten handel en de rotzooi die dat veroorzaakt. En dat allemaal omdat London het merendeel van die smeerlapperij organiseert en ze blijkbaar niet durven snijden in het vlees en tot op het bod. Het gespeculeer tegen landen en hun staatsschuld zal pas stoppen als de handel in derivaten op die schuld stopt.
De zaak aub niet omdraaien.
Ik focus mij niet op de banken. De banken focussen zich volledig op Europa en Europa op de banken.
Zegt Europa niet openlijk dat ze geld vrijmaken, om de Spaanse banken te redden.
In een vrije markt, waar al die rechtse rakkertjes zo hard voor pleiten, dienen alle besparingen en belastingverhogingen enkel om de maffiosi, die je bestolen hebben terug van genoeg kapitaal te voorzien om hun spelletjes verder te spelen.

Het gespeel zal dus nooit stoppen.
Want zowel de afzonderlijke lidstaten, als Europa en de andere continenten hebben van die derivaten geprofiteerd, maar de grote winsten in hun eigen zakken gestoken toen het goed ging, maar het was wel het geld van jou en mij waar ze mee gegokt hebben.
Wie kan hen verbieden nu hetzelfde te doen?

Het enige wat nu gebeurt is dat de staatsschuld van elke lidstaat apart, word overgenomen door de burgers van alle lidstaten. De ECB en alles wat naderhand is opgericht, hebben enkel schuldpapier, dat door iedere Europese burger moet terugbetaald worden. Geld is enkel nog te vinden bij de burger en zijn kinderen.
Heb je al eens een rekening gemaakt van alle begrotingstekorten, van alle lidstaten samen?
Even doen.
De speculatie van de rest van de wereld tegen de Euro is enkel te stoppen door een devaluatie van die Euro met minstens 25%.
En daarmee stop je het speculeren van de rest van de wereld maar voor even, als je het ganse systeem niet veranderd.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 06:04   #183
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht

De EU is de beslissende factor die het hele systeem draaiende kan houden en dat ook doet. Je focust je teveel op "de banken" en wil hen omwille van de gemaakte fouten laten kapot gaan. Maar je ziet volgend mij onvoldoende in dat ons hele economische systeem dan zal ineen storten. Dan gaan we de handboeken van na 1933 terug mogen bovenhalen. Er zijn sommige overmoedigen die denken dat de sterkste lidstaten dat probleemloos zullen overleven. Jaja... Zelfs de duitsers die toch de sterkste lidstaat zijn, stemmen als het erop aan komt om het systeem te redden. Er is geen weg terug. Enkel economische chaos.
Er is niks mis met economische chaos en crisis. Dat zijn niks anders dan sterke marktsignalen dat we verkeerd bezig zijn en alles moeten herorganiseren. Uiteindelijk zal iedereen wel oftewel creveren, oftewel een oplossing vinden, en dan zijn we toch weer goed op weg ?

Hetgene we nu doen is wat men ook in de jaren 30 heeft gedaan: vasthouden met de moed der wanhoop aan structuren die niet meer werken. Dat rekt het enkel maar, en graaft de put dieper. Uiteindelijk is niks sterker dan de markt (ook in een planeconomie), en zal het kraken, hoor.

Citaat:
Het enige dat mij in deze extreem frustreert is dat europa zijn goede intenties van enkele jaren geleden niet of toch onvoldoende heeft ten uitvoer gebracht op het vlak van extreem reguleren van die smerige derivaten handel en de rotzooi die dat veroorzaakt. En dat allemaal omdat London het merendeel van die smeerlapperij organiseert en ze blijkbaar niet durven snijden in het vlees en tot op het bod. Het gespeculeer tegen landen en hun staatsschuld zal pas stoppen als de handel in derivaten op die schuld stopt.
Deze crisis is niet veroorzaakt door "derivatenhandel". Deze crisis is grotendeels veroorzaakt door onsolvabele staten, en door immobilienbubbels ; een normaal fenomeen, he, geregeld ontstaan er gektes en speculatieve bellen, maar je moet die laten ineenklappen. Die ontstaan ook in plan economieen he. Je zou de gekte naar een atoombom in Noord Korea een vorm van speculatieve bel kunnen noemen. Een speculatieve bel is tenslotte het nastreven van iets waarvan je eigenlijk zou moeten weten dat het zoveel niet waard is, maar waarvan je denkt dat anderen gaan denken dat het veel waard is. In Noord-Korea denken ze (enfin, zij die ginder mogen denken) dat een atoombom heel veel waard is omdat anderen daar veel voor zullen "betalen", en dus offeren ze ginder het gros van de economie daaraan op.
Op een zekere dag beseft men dan dat het dat niet waard was, en klapt de ganse handel errond ineen.

"het gespeculeer tegen landen en hun staatschuld" is gewoon de weerhoudendheid die investeerders hebben om in onsolvabele staten die toch eigenlijk failliet zijn, nog te investeren, omdat ze het risico om hun geld kwijt te zijn, te groot vinden.
Enkel tegen zotte interesten vinden die staten dan nog een paar gokkers die wat geld willen toestoppen. Wat er eigenlijk zou moeten gebeuren, is dat men die staten (zoals onsolvabele gezinnen die aan gekke interesten nog krediet willen) moeten verbieden om nog geld te lenen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 juli 2012 om 06:07.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 10:36   #184
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Zoals ik al stelde: Di Rupo = Milosevic, Magnette = Jovic, Milkut = Plavsic, Vlamingen zijn de Kroaten. De wereld, in het bijzonder de rest van Yurop, zijn de fascistische vijand van Groot-Servië (francofoon bezettingsgebied).

Gewoon de onafhankelijkheid uitroepen, wachten op de Waalse agressie en de taalgrens terugduwen waar hij volgens internationale verdragen ligt. Da's in een notendop wat Kroatië en Bosnië 20 jaar geleden deden. Dat daar geen slag of stoot bij gaat vallen, geloof ik niet. De vrijheid heeft haar prijs.
WTF?
Oud 2 juli 2012, 10:38   #185
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
WTF?
het is een Franstalige hier op het forum die nog altijd beweert dat er een burgeroorlog zal uitbreken als Vlaanderen zich onafhankelijk verklaart.
Oud 2 juli 2012, 11:25   #186
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Ge kunt liegen en bullshitten en zelfs uw eigen kont in een knoop draaien... toch is dat niet waar... a little [very tiny, miniscule] knowledge is a dangerous thing lol
Je roept en scheldt maar geeft geen enkel argument.

Groen heeft de regering wel degelijk mee aan de macht gestemd.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 11:27   #187
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ze laten zich zelfs met plezier misbruiken;
Q.E.D.
Oud 2 juli 2012, 12:09   #188
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Q.E.D.
ENKEL en ALLEEN voor de STAATSHERVORMING. Ze besturen niet mee, Groen. Ze maken geen deel uit van Di Rupo I en dan mag jij duizend jaar hier roepen en zeveren over ze stemmen mee voor de staatshervorming: dat verandert niets aan de feiten. N-VA heeft ook al maar dan nuttige wetsvoorstellen van regeringspartijen mee ondersteund in het parlement, maar zit N-VA in de federale regering? NEE! Groen heeft geen enkel lid in de regering Di Rupo I (de liberalen wilden dat niet wegens te veel links in zulk een regring, remember!!). De groenen hebben zelfs de regeringsverklaring van Di Rupo I afgeschoten. Raar voor een regerigspartij!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 12:17   #189
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Zoals ik al stelde: Di Rupo = Milosevic, Magnette = Jovic, Milkut = Plavsic, Vlamingen zijn de Kroaten. De wereld, in het bijzonder de rest van Yurop, zijn de fascistische vijand van Groot-Servië (francofoon bezettingsgebied).

Gewoon de onafhankelijkheid uitroepen, wachten op de Waalse agressie en de taalgrens terugduwen waar hij volgens internationale verdragen ligt. Da's in een notendop wat Kroatië en Bosnië 20 jaar geleden deden. Dat daar geen slag of stoot bij gaat vallen, geloof ik niet. De vrijheid heeft haar prijs.
Ik voorzie het volgende draaiboek : Wallonië pikt met de steun van Frankrijk meteen héél Bruxelles en de rand in, de taalgrens schuift nog noordelijker op tot aan de poorten van Malines (Mechelen voor de vlomse boerekloten) en vlaendrn gaat uiteindelijk janken bij grote broer 'Olland die ne keer goed lachen met die Belchen....
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 12:21   #190
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Ik voorzie het volgende draaiboek : Wallonië pikt met de steun van Frankrijk meteen héél Bruxelles en de rand in, de taalgrens schuift nog noordelijker op tot aan de poorten van Malines (Mechelen voor de vlomse boerekloten) en vlaendrn gaat uiteindelijk janken bij grote broer 'Olland die ne keer goed lachen met die Belchen....
Mislukte sciencefictionauteur?

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 2 juli 2012, 12:24   #191
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ENKEL en ALLEEN voor de STAATSHERVORMING.
De staatshervorming was de PREMISSE van deze regering. De enige BESTAANSREDEN.

Groen heeft die bestaansreden mee goedgekeurd, ergo Groen heeft de regering goedgekeurd.
Oud 2 juli 2012, 12:27   #192
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Mislukte sciencefictionauteur?
Bwa, gewoon met wat ideetjes aan't stoeien....
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 12:31   #193
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
De staatshervorming was de PREMISSE van deze regering. De enige BESTAANSREDEN.

Groen heeft die bestaansreden mee goedgekeurd, ergo Groen heeft de regering goedgekeurd.
vertel dat maar eens aan Calvo (en zijn kerncentrales). Groen heeft zich laten talken en pamperen tot ze de BELOFTE hadden gedaan om de staatshervorming goed te keuren (en ze nadien niet meer terug konden zonder massaal gezichtsverlies te leiden). Wat een amateurs!!
Ha, volgens jou heeft dus Di RupoI in zijn samenstelling geen enkel recht van spreken behalve als het over de staathervorming gaat? Genoteerd.

Citaat:
Oud 2 juli 2012, 12:37   #194
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overigens vind ik die staatshervorming bijzonder slecht, maar dat ter zijde.
Zelfs indien alle andere belgische kiezers de staatshervorming zouden goedvinden is het absoluut uw recht om ze niet goed te vinden.

Zo is het, indien de EU een democratische organisatie wenst te zijn, de belgische premier zijn goed recht het oneens te zijn met de intentie van de EU om de budgettaire politiek van de lid-staten te bepalen.

Hezt eigenaardige van deze discussie is wel dat verschillende mensen die om het zacht te zeggen eurocritisch zijn uit "soevereiniteitsoverwegingen" onze vriendelijke premier in dezen afvallen.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 12:37   #195
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
vertel dat maar eens aan Calvo (en zijn kerncentrales). Groen heeft zich laten talken en pamperen tot ze de BELOFTE hadden gedaan om de staatshervorming goed te keuren (en ze nadien niet meer terug konden zonder massaal gezichtsverlies te leiden). Wat een amateurs!!
Dat groen zich laten gebruiken heeft is duidelijk, maar het resultaat is er: groen heeft de regering mee aan de macht geholpen dus er was wel degelijk een Vlaamse meerderheid.
Dat jou dat niet aanstaat maakt het niet minder waar. Ga gerust zagen tegen al degenen die op die vier partijen gestemd hebben.

Citaat:
Ha, volgens jou heeft dus Di RupoI in zijn samenstelling geen enkel recht van spreken behalve als het over de staathervorming gaat? Genoteerd.
Wat mij betreft heeft de regering geen enkel recht van spreken, tout court, net zo min als de Europese Commissie (die nog minder zelfs) maar ik maak de regels niet en ik bepaal de machtsverhoudingen ook niet.
Oud 2 juli 2012, 12:38   #196
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Trouwens, ik wacht nog steeds op een argument waarom de Europese Commissie wel legitiem zou zijn en de regering Di Rupo niet.
Oud 2 juli 2012, 12:53   #197
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Trouwens, ik wacht nog steeds op een argument waarom de Europese Commissie wel legitiem zou zijn en de regering Di Rupo niet.
Kijk, daar kun je ook over tot in het oneindige discussiëren. de landen die het EU-handvest goedkeurden, hebben dat gedaan via hun toenmalige meerderheid en die had de legitimiteit van de toenmalige bevolking. ook het systeem van de samenstelling en de machtsbepaling van de EU-commissie lagen vast in dat handvest.

Maar in feite gaat het in dit topic over de manier waarop Di Rupo zich aangesteld heeft en belachelijk gemaakt heeft op de EU-top.
Er bestaat een mogelijkheid om over de legitimiteit van de EU-commissie een nieuw draad op te starten. Die hoort dan in het onderdeel 'Europa' thuis.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 2 juli 2012 om 12:56.
Oud 2 juli 2012, 14:27   #198
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=subocaj;6198762]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht

De zaak aub niet omdraaien.
Ik focus mij niet op de banken. De banken focussen zich volledig op Europa en Europa op de banken.
Zegt Europa niet openlijk dat ze geld vrijmaken, om de Spaanse banken te redden.
In een vrije markt, waar al die rechtse rakkertjes zo hard voor pleiten, dienen alle besparingen en belastingverhogingen enkel om de maffiosi, die je bestolen hebben terug van genoeg kapitaal te voorzien om hun spelletjes verder te spelen.

Het gespeel zal dus nooit stoppen.
Want zowel de afzonderlijke lidstaten, als Europa en de andere continenten hebben van die derivaten geprofiteerd, maar de grote winsten in hun eigen zakken gestoken toen het goed ging, maar het was wel het geld van jou en mij waar ze mee gegokt hebben.
Wie kan hen verbieden nu hetzelfde te doen?

Het enige wat nu gebeurt is dat de staatsschuld van elke lidstaat apart, word overgenomen door de burgers van alle lidstaten. De ECB en alles wat naderhand is opgericht, hebben enkel schuldpapier, dat door iedere Europese burger moet terugbetaald worden. Geld is enkel nog te vinden bij de burger en zijn kinderen.
Heb je al eens een rekening gemaakt van alle begrotingstekorten, van alle lidstaten samen?
Even doen.
De speculatie van de rest van de wereld tegen de Euro is enkel te stoppen door een devaluatie van die Euro met minstens 25%.
En daarmee stop je het speculeren van de rest van de wereld maar voor even, als je het ganse systeem niet veranderd.
Die focus is normaal. Europa beseft zeer goed dat als er een systemische bank echt kapseist dat dit de rest meetrekt. Ben je vergeten wat er nog maar enkele jaren geleden gebeurde na de val van één amerikaanse bankreus ? Een hele cascade van falingen volgde, en een tweede cascade van nationaliseringen (geheel of gedeeltelijk) volgde ook.

Denk jij echt dat angela merkel voor haar plezier haar hoofd op de electorale kapblok legde toen ze totaal tegen haar zin uiteindelijk "ja" zegde tegen het recentste plan ? En denk je dat haar nationale parlement met plezier een JA gaf ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 14:37   #199
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Zelfs indien alle andere belgische kiezers de staatshervorming zouden goedvinden is het absoluut uw recht om ze niet goed te vinden.

Zo is het, indien de EU een democratische organisatie wenst te zijn, de belgische premier zijn goed recht het oneens te zijn met de intentie van de EU om de budgettaire politiek van de lid-staten te bepalen.

Hezt eigenaardige van deze discussie is wel dat verschillende mensen die om het zacht te zeggen eurocritisch zijn uit "soevereiniteitsoverwegingen" onze vriendelijke premier in dezen afvallen.
De EU is in zoverre “democratisch” dat het een bij verdragen bestaande unie is van verondersteld democratische lidstaten. De te volgen richtlijnen inzake de budgettaire politiek van de lidstaten worden bij overeenkomst vastgelegd : elke lidstaat dient zich daar aan te houden.

Het is het goed recht van de Belgische premier om het daarmee oneens te zijn, maar dan moet zijn conclusie daaruit zijn dat België het lidmaatschap van de EU opzegt, in plaats van in uw aller naam een totaal ongepast nichterig gedrag te vertonen dat tot niets anders kan leiden dan tot zo mogelijk nog méér ongeloofwaardigheid van uw land.

België heeft zich in EU-verband, met of zonder uw geliefde vlinderdasser, zoals de andere lidstaten te schikken naar de overeenkomsten, ook naar deze inzake de budgettaire politiek. Anders is het Bye Bye Belgium, mijnheer Verhiest. Zo is het, en niet anders.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 16:19   #200
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kijk, daar kun je ook over tot in het oneindige discussiëren. de landen die het EU-handvest goedkeurden, hebben dat gedaan via hun toenmalige meerderheid en die had de legitimiteit van de toenmalige bevolking. ook het systeem van de samenstelling en de machtsbepaling van de EU-commissie lagen vast in dat handvest.
Net zozeer als de huidige staatshervorming door de huidige meerderheid werd goedgekeurd "en dus de legitimiteit van de bevolking".

Nu, stel zowel deze staatshervorming als de Europese verdragen voor per referendum en de uitslag zal wellicht ietsje anders zijn.

Citaat:
Maar in feite gaat het in dit topic over de manier waarop Di Rupo zich aangesteld heeft en belachelijk gemaakt heeft op de EU-top.
Er bestaat een mogelijkheid om over de legitimiteit van de EU-commissie een nieuw draad op te starten. Die hoort dan in het onderdeel 'Europa' thuis.
Ik denk dat dit nochtans zeer essentieel is.
Een iemand die zich de vertegenwoordiger der Belgen noemt spreekt tegenover iemand die zich de vertegenwoordiger der Europeanen noemt.

Beiden kunnen juridisch die titel claimen, maar of ze effectief democratisch legitiem zijn, d�*t is de vraag.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be