Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2012, 19:43   #181
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Vrouwen zijn erg ondervertegenwoordigd in de algehele kunstwereld. Zowel en vooral vroeger als nu.

Misschien hebben vrouwen veel minder inspiratie.

Waar vrouwen ook echt niet goed in zijn dan is dit humor. En eerlijk: ik gruwel van vrouwelijke komieken. Dat komt echt niet over.
Vrouwen die kunstzinnig zijn, werden vroeger dikwijls tegengewerkt. Zij mochten niet uitblinken. Klassiek voorbeeld is Fanny Mendelssohn, zij produceerde 466 muzikale composities. Een aantal van haar liederen werden uitgebracht onder de naam van haar broer Felix (opgenomen in zijn opus 8 en opus 9).
http://www.opusklassiek.nl/componist...sohn_fanny.htm
Zo mochten vrouwen vroeger ook niet toneelspelen of zingen. Het waren Afghaanse tijden
Oud 17 juli 2012, 20:22   #182
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrouwen zijn erg ondervertegenwoordigd in de algehele kunstwereld. Zowel en vooral vroeger als nu.

Misschien hebben vrouwen veel minder inspiratie.
Het feit dat vrouwen eeuwenlang onderdrukt geweest zijn en niet toegelaten werden aan kunstacademies en/of universiteiten, zal er ook wel héél veel mee te maken hebben.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 21:02   #183
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Vrouwen die kunstzinnig zijn, werden vroeger dikwijls tegengewerkt. Zij mochten niet uitblinken. Klassiek voorbeeld is Fanny Mendelssohn, zij produceerde 466 muzikale composities. Een aantal van haar liederen werden uitgebracht onder de naam van haar broer Felix (opgenomen in zijn opus 8 en opus 9).
http://www.opusklassiek.nl/componist...sohn_fanny.htm
Zo mochten vrouwen vroeger ook niet toneelspelen of zingen. Het waren Afghaanse tijden
Ik dacht aan Fanny wanneer ik mijn betoog schreef en hoopte dat niemand met die uitzondering zou komen aandraven.
Ik kom nog met een uitzondering: Mevrouw Jean Baptiste Reichsfreiherrn von Berchtold zu Sonnenberg, geboren Marie Anne Walburge Ignatie Mozart.

Al is bij haar veel minder duidelijk of zij effectief zou gecomponeerd hebben.
Maar ze was absoluut begaafd! Jammer dat haar vader er zulk dom standpunt op na hield en de artistieke inspiratie van zijn dochter fnuikte.
Verder denk ik ook aan de moeder van een héél groot artiest, namelijk Dmitry Shostakovich. Hij werd voor een groot deel opgeleid door zijn moeder, Mevrouw Dmitri Boleslavovich Shostakovich, née Sofiya Vasilievna Kokoulina, die een heel goed pianiste was. Maar dat moet wel om zulk genie op de wereld te zetten. Alle lof voor die mevrouw!!
Oud 17 juli 2012, 21:08   #184
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Die Homers hebben dan dik gelijk want ik lees alleen maar een veredelde, pseudo-wetenschappelijke (zelfs dat niet) reclameboodschap.

'Happiness and intention' zou het logo kunnen zijn van een fitness-centrum waar je te veel betaalt.

Het is allemaal zo simpel niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Spiritueel gezwets met een wetenschappelijk sausje erover, kwestie van zich wat geloofwaardigheid te geven.

Die praat ik zo onder tafel.

Next.
Blijkbaar hebben jullie beiden het punt gemist waar het in haar uitleg juist om ging.

Mss kan dit enige klaarheid brengen in beider onderbelichte mening:

http://nl.odemagazine.com/doc/0061/D...nt%20Field%20/

Intelligente madam, dus, die wsl bij het ontbijt enkele Homers tussen haar boterhammekes steekt en daarna de restjes wegspoelt met een tasje heerlijke Colombiaanse espresso.
Next !
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 21:15   #185
Komerad
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Terug achter het fornuis? Tjiens, ik ben er nooit van weggeweest.

Ik vind het heel spannend. Vrouwen die zich clandestien organiseren en mannen die dat ook doen.
Wij vrouwen zijn wat romantisch en gaan het doen met dopingvrije postduiven. En wij gaan ons inwerken in de chipcodes van dieren. Meer kan ik je daar uiteraard niet over vertellen.

Je weet toch dat een radiofrequentie nooit lang geheim blijft en altijd onderschept kan worden. Wij hebben trouwens ook allianties afgesloten met mensen die al heel hun leven lang naar buitenaards leven zoeken. Amateurs ,maar goed te doen. Die zijn zo hevig dat ze niet eens zien of je een vrouw of een man bent. Heel handig.
LOL!

Ja maar onze frequentie is wel gecodeerd he slimmeke, elk lid heeft een speciale hoogtechnologische (je weet wel van die spullen waar echte mannen gek op zijn.) decoder nodig. Ik zou zelfs durven stellen dat je al mans genoeg moet zijn om hem te kunnen bedienen! (de moeilijkheidsgraad licht immers hoger dan dat van een een fornuis, en ja zelfs een combi magnetron.)

Ik kan je alvast verklappen dat onze groepering schuil gaat achter de roepnaam "De dolle Rudy's recharged"

Wat die alliantie van jullie betreft.. die "ruimtekerels" die je benoemt kennen wij enkel uit films en strips. Er heeft zich nog nooit dergelijk exemplaar vertoont in één onzer schuiloorden (nochtans makkelijk herkenbaar aan het bordje "Jupiler".) Trouwens mannen als voorgenoemde die bij "culinaire geneugten" spontaan aan combi magnetrons denken zijn niet toegelaten in onze beweging!

Wij komen op voor onszelf maar vragen nog altijd respect dmv een bescheiden boertje (het volume, duur en diepte van de klank reflecteren de graad van tevredenheid) voor moeder de vrouw die ons elke dag weer opnieuw voorziet van lekkere spijzen, klaargemaakt op grootmoeders wijze.(behalve in de weekends, dan gaan we ons 's nachts wel om een pitta)
Komerad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 21:20   #186
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Blijkbaar hebben jullie beiden het punt gemist waar het in haar uitleg juist om ging.

Mss kan dit enige klaarheid brengen in beider onderbelichte mening:

http://nl.odemagazine.com/doc/0061/D...nt%20Field%20/
Het artikel bevestigt probleemloos mijn eerste oordeel: pseudo-wetenschap. Niets meer, niets minder.
Oud 17 juli 2012, 21:28   #187
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Het artikel bevestigt probleemloos mijn eerste oordeel: pseudo-wetenschap. Niets meer, niets minder.
Het artikel bevestigd vooral uw onwetendheid omtrent uw eigen bewustzijn.
Uw oordeel suckt dan ook als een hongerig lam aan een boerenduim, maar da's dan weer mijn oordeel.
Oud 17 juli 2012, 21:32   #188
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Het artikel bevestigd vooral uw onwetendheid omtrent uw eigen bewustzijn.
Uw oordeel suckt dan ook als een hongerig lam aan een boerenduim, maar da's dan weer mijn oordeel.
Tot zolang je maar beseft dat hetgene wat mevrouw schrijft, uiteindelijk gewoon een onbewezen theorietje is.

En daar, mijn beste, is geen speld tussen te krijgen.
Oud 17 juli 2012, 22:41   #189
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Tot zolang je maar beseft dat hetgene wat mevrouw schrijft, uiteindelijk gewoon een onbewezen theorietje is.
Ook tijd is onbewezen, want..: ‘Tijd is afhankelijk van onze gewaarwordingen. Het bestaan van de voortgaande beweging van de lineaire tijd is in geen enkel experiment aangetoond en nooit in een wiskundige formule beschreven."

U en ik maken gebruik van iets wat in werkelijkheid niet bestaat...

Citaat:
En daar, mijn beste, is geen speld tussen te krijgen.
Een oerveld, daar is geen speld tussen te krijgen, dat wisten zelfs de Ouden al:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Akashakroniek

In wetenschappelijke kringen wordt dat de laatste eeuw ook wel eens een kwantumveld genoemd.
Oud 17 juli 2012, 23:15   #190
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Het is ontroerend...en tegelijk pakkend...God alleen weet hoeveel ik van vrouwen hou....echter....vrouwen, hoezeer ze ook hun best doen en proberen, kunnen en zullen nooit mannen zijn....but that's life...and life is a bitch...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 17 juli 2012 om 23:15.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2012, 23:51   #191
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Het is ontroerend...en tegelijk pakkend...God alleen weet hoeveel ik van vrouwen hou....echter....vrouwen, hoezeer ze ook hun best doen en proberen, kunnen en zullen nooit mannen zijn....but that's life...and life is a bitch...
Als er nu iets ik waar ik de pest aan heb , dan is het manwijven .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 03:01   #192
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Wat bedoel je met "de doorsnee jonge vrouw met een gemiddeld IQ"? Hoe zie jij dan het gemiddeld IQ van een doorsnee jonge man? Is dat hoger? Veel hoger? Zo ja, hoeveel hoger gemiddeld dan?
Oh ja, normaal zou ik hier geen opmerking over maken, maar voor 1 keertje wel: "de jonge vrouw houdT" wordt weldegelijk met een T achteraan geschreven.
Nou weet ik niet of je zomaar de intelligentie van iemand kan afmeten aan een of meer dt fouten. Het is in forums een van de meest voorkomende fouten. Steeds zijn er mensen die dat even in hun antwoord gaan vermelden, ik vind zoiets voor 1 enkele fout ronduit belachelijk. Wat ik meestal doe als ik er een tegenkom is ze gewoon verbeteren in mijn quote.

Alle posts hier beschouwd vraag ik me stilaan af wat de bedoeling van de TS was ? Gewoon een studie vermelden dat de vrouw misschien een hoger IQ heeft ? Goed laten we dat nu aannemen dat dat zo is ? Echter word hier door velen erop gewezen (en door mij) dat dit in de praktijk niet is, of alleszins zo niet overkomt. Conclusie, als ik die studie mag geloven, kan de vrouw dan misschien wel intelligenter zijn, maar ze uit dat, behalve enkele uitzonderingen misschien, niet als dusdanig. Ik zie er geen sporen van.

Wat is de mensheid met vrouwen die intelligenter zijn maar met die intelligentie niets doen of willen doen of kunnen of durven doen ? Bij dat laatste denk ik dan al die arme o zo slimme moslima's die al eeuwen onder een tentzeil rondlopen juist omdat hun man dat zo wil.

Het blijft dus bij een onderzoek waar de doorsnee man zich moet bij afvragen wat de relevantie ervan is.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 18 juli 2012 om 03:04.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 03:06   #193
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Als er nu iets ik waar ik de pest aan heb , dan is het manwijven .
Ik denk dat dat een van de weinige keren is dat ik U gelijk moet geven.
Oud 18 juli 2012, 03:26   #194
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
De structuur in de chaos bevestigt eigenlijk the deficient human brain.
Daar ben ik het mee eens
Oud 18 juli 2012, 03:41   #195
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo simpel is het niet. Ga eens clandestien als vrouw vermomd een maand doorbrengen in een 'Blijf van mijn lijf huis'. Lees 'Moll Flanders' van Daniel Defoe (18de eeuw) en kijk naar de film 'Albert Nobbs' (2012). Goed roeren en drie dagen laten staan tot er een extract overblijft.
Zo simpel is het echt niet. De moslima's die jij beschrijft zeggen niets. De moslima's die zeggen dat hun mannen dom zijn, zitten in een voor hen zeer comfortabele situatie.
Filmpje wil ik wel even bekijken, boeken lezen doe ik niet (neemt te veel tijd in beslag). Ik zal dat nooit kunnen begrijpen hoe zij voor zichzelf kunnen beschouwen dat ze in een comfortabele situatie zitten en dan nog durven beweren dat hun man dom is. Eerlijk gezegd vind ik dat die (totaal verwerpelijke macho-) mannetjes met heel hun geloof het er toch maar goed vanaf gebracht hebben.
Oud 18 juli 2012, 10:43   #196
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht aan Fanny wanneer ik mijn betoog schreef en hoopte dat niemand met die uitzondering zou komen aandraven.
Ik kom nog met een uitzondering: Mevrouw Jean Baptiste Reichsfreiherrn von Berchtold zu Sonnenberg, geboren Marie Anne Walburge Ignatie Mozart.

Al is bij haar veel minder duidelijk of zij effectief zou gecomponeerd hebben.
Maar ze was absoluut begaafd! Jammer dat haar vader er zulk dom standpunt op na hield en de artistieke inspiratie van zijn dochter fnuikte.
Verder denk ik ook aan de moeder van een héél groot artiest, namelijk Dmitry Shostakovich. Hij werd voor een groot deel opgeleid door zijn moeder, Mevrouw Dmitri Boleslavovich Shostakovich, née Sofiya Vasilievna Kokoulina, die een heel goed pianiste was. Maar dat moet wel om zulk genie op de wereld te zetten. Alle lof voor die mevrouw!!
Ja, ik vrees dat de naam van Fanny Mendelssohn altijd wel naar boven zal komen in zulke discussies. Zij is te bekend en eerder ten gevolge van die discriminatie dan omwille van haar kunst.
U noemt hier meteen nog twee talentvolle dames op.
Als ik die histories hoor, vraag ik me wel eens af hoeveel meer vrouwen ooit iets gepresteerd hebben waarvan wij nooit iets zullen weten. Bestaande werken die toegeschreven worden aan mannen in hun leven of aan onbekenden. Wie zal er ooit het fijne van weten?
Oud 18 juli 2012, 10:53   #197
*Allah*
Burger

Standaard

Vanwaar toch steeds de behoefte om zich superieur te voelen boven de ander...
Op zich geen teken van al te grote intelligentie, doch wel van innerlijke frustratie.
*Allah* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 11:13   #198
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door *Allah* Bekijk bericht
Vanwaar toch steeds de behoefte om zich superieur te voelen boven de ander...
Op zich geen teken van al te grote intelligentie, doch wel van innerlijke frustratie.
wij noemen dat "gezonde concurrentie". Eens iets anders dan totale onderwerping natuurlijk. Dat is ook te zien aan het aantal Nobelprijswinnaars uit de onderworpen regio's.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 12:04   #199
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wij noemen dat "gezonde concurrentie". Eens iets anders dan totale onderwerping natuurlijk. Dat is ook te zien aan het aantal Nobelprijswinnaars uit de onderworpen regio's.
Ge hebt natuurlijk gelijk wat betreft die onderwerping. maar als dat vrouwvolk van die magreb en andere moslimcultuurlanden zo slim is, gaat het er bij mij niet en nooit ingaan waarom die zich zo laten onderwerpen en dat al ettelijke eeuwen sedert die bietekwiet Mohamed het grote licht gezien had.
Oud 18 juli 2012, 12:10   #200
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar vrouwen ook echt niet goed in zijn dan is dit humor. En eerlijk: ik gruw van vrouwelijke komieken. Dat komt echt niet over.
Vrouwen begrijpen humor beter, maar produceren er minder. Ze stellen zich receptiever op. Zij wordt aangetrokken door een man met wiens grapjes ze lacht, en hij wordt aangetrokken door een vrouw die met zijn grapjes lacht. Allemaal door psychologen bestudeerd, maar we wisten het zonder hen ook al.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be