Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2012, 12:51   #181
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Geen enkele. Ik loop dan ook niet verdacht met een sjaal voor mijn gezicht rond. Ik ben steeds herkenbaar. Ik vertoon ook geen hyenagedrag.
Precies, u wordt nooit gecontroleerd.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 12:52   #182
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Dus u trekt het justitiële apparaat in twijfel? Nochtans is dat één van de fundamenten van onze democratie.

Citaat:
U ziet enkel de feiten, maar u houdt geen rekening met achterliggende feiten, omstandigheden, .... zaken waarop de onderzoeksrechter een veel beter zicht heeft als ons
Tuurlijk jongen, flikken in 't ziekenhuis, auto's gevandaliseerd, brandbommen in 't rond, maar hey, er zullen wel omstandigheden zijn die dit rechtvaardigen...
En voor de rest, vertel eens, hoe smaken de mosselen aan de kust ?

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 3 augustus 2012 om 12:52.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 12:53   #183
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies, u wordt nooit gecontroleerd.
Moest ik met een sjaal voor mijn gezicht rondlopen wel.
Oud 3 augustus 2012, 12:54   #184
Anatomehelena
Banneling

Standaard

Citaat:
DWat er gebeurd is, is een gevolg actie/reactie : de politie heeft agressief opgetreden en dat heeft burgerlijke ongehoorzaamheid uitgelokt. De onderzoeksrechter houdt rekening met alle omstandigheden
Bron?

Laatst gewijzigd door Anatomehelena : 3 augustus 2012 om 12:55.
Anatomehelena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 13:06   #185
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
"Ze", "ze", "ze", "die",...
Je hebt het wel over de toekomstige generaties van België. Wat versta je onder "keiharde aanpak"? Als je de jeugd nu keihard aanpakt ipv actief proberen te verbeteren, ga je daar later de gevolgen van dragen.
Wat is er dan met al dat geld gebeurd dat al decennia wordt besteed aan allerlei schoolse en niet-schoolse integratie- en andere pamperprojecten?
Alle positieve aandacht die tot dusver aan dat soort is besteed is verloren tijd en weggesmeten geld geweest. Zo de ouden zongen, piepen nu de jongen!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 3 augustus 2012 om 13:14.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 13:18   #186
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Moest ik met een sjaal voor mijn gezicht rondlopen wel.
Als u zonder sjaal "rondhangt" ook hoor.
Ik heb zelfs id controle gehad in het centraal station terwijl ik gewoon in de hal zat te zitten op een bank in een hoekje.
En ik zie er heel gewoon, conventioneel en saai uit.
Oud 3 augustus 2012, 13:23   #187
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Leuk hoor als je 'smorgens naar je werk wilt vertrekken en merkt dat je auto gemolesteerd is. Maar ja, dan weet je waarvoor je werkt hé
Dat is niet plezant.
Maar het is ook niet plezant als je wagen voor de zoveelste keer in Leuven beschadigd wordt door zatte (Vlaamse) studenten, of blonde madammekes die niet met een jeep kunnen rijden. EN u met de onbetaalde brokken achterlaten.

Maar daar wordt dan weer weinig woorden aan vuil gemaakt op een forum. Maar als een burgemeester politiek voordeel meent te halen door crimineel gedrag communautair te maken. Is het kot te klein. Moeten er nog oogkleppen zijn?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 13:44   #188
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Ze kunnen altijd nog het verkeer gaan regelen en de files proberen op te lossen. Of zich nuttig inzetten, door met zen allen patatten te gaan planten voor de gehele bevolking.
Patatten planten? Werken bedoel je? Als ze daartoe in staat waren dan hadden ze geen agent moeten worden om te beginnen.
Oud 3 augustus 2012, 13:45   #189
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dan worden die agenten veel zwaarder gestraft dan het gespuis dat nu is vrijgelaten.
- lol -

Agenten die gestraft worden, dat zou iets nieuw zijn.
Oud 3 augustus 2012, 13:50   #190
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat is niet plezant.
Maar het is ook niet plezant als je wagen voor de zoveelste keer in Leuven beschadigd wordt door zatte (Vlaamse) studenten, of blonde madammekes die niet met een jeep kunnen rijden. EN u met de onbetaalde brokken achterlaten.

Maar daar wordt dan weer weinig woorden aan vuil gemaakt op een forum. Maar als een burgemeester politiek voordeel meent te halen door crimineel gedrag communautair te maken. Is het kot te klein. Moeten er nog oogkleppen zijn?
Plezant dat wat straatschoffies in't lokaal park molotovs aan't klaarmaken zijn... Wat doe je daar nu mee in't midden van de nacht?

Vilvoorde lijkt wel een broeihaard voor gespuis te worden.
Citaat:
Zondagnacht 15 juli 3 am.

In't midden van de nacht was ik mijn sleutels aan't zoeken. "oh, op de voordeur misschien".
Doe de deur open, en zie nog net eentje over het hekwerk van't school sukkelen. Ik brul "Hey gespuis". Nog nooit zo'n snelle start gezien op een olympische baan. Een paar lopen het terrein van't school op. De andere loopt nog harder weg.

Aangezien bellen langer duurt dan het even gaan melden. Ik terug naar binnen, neem Babs haar huissleutel, en wandel naar de politie.

Meld het. Kom terug buiten bij het politiekantoor, kom aan de hoek van't straat, 4 jonge mensen zien me en gaan nogmaals HEEL hard lopen.

30 seconden later , 2 combi's en 1 anomieme wagen (golf 3) scheuren toe, en verzamelen rond mij. Het koste me net iets meer tijd dat ik de melder was, en niet de hardlopers.
Toch heeft geen enkele agent mijn identiteitskaart gevraagd, noch deden ze op een of andere manier moeilijk tegen me nadat ik de situatie uitgelegd had.
Oud 3 augustus 2012, 14:00   #191
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De verzekering betalen dat wel terug. En ja het is natuurlijk bijzonder sneu als je auto een beetje schade oploopt, maar moeten we daarom een hele bevolkingsgroep gaan stigmatiseren? Wat er gebeurd is, is een gevolg actie/reactie : de politie heeft agressief opgetreden en dat heeft burgerlijke ongehoorzaamheid uitgelokt. De onderzoeksrechter houdt rekening met alle omstandigheden
Gij zijt echt wel nen grapjas Hé.

Ik stigmatiseer niet de volledige bevolking. Ik kijk gewoon naar de feiten en zie dat een bepaalde bevolkingsgroep een hoger aandeel heeft in criminele feiten en daardoor zichzelf in de schijnwerpers plaatst.

Trouwens het zijn dikwijls auto's van andere allochtonen die beschadigd zijn.

Ik heb niets tegen de gemiddelde Marrokaan , Jappanner of Afghaan. Maar het is ook normaal wanneer een bepaalde groep een hoog aandeel heeft in dit soort criminele feiten dat ze dan ook geviseerd worden bij politiecontrole.
Zeker wanneer ze met een bedekt gezicht rond een bankkantoor staan te paraderen.

Politie heeft gewoon zijn taak gedaan...
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 14:12   #192
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Plezant dat wat straatschoffies in't lokaal park molotovs aan't klaarmaken zijn... Wat doe je daar nu mee in't midden van de nacht?

Vilvoorde lijkt wel een broeihaard voor gespuis te worden.
Ach, zo erg zal het niet geweest zijn, vermits de daders...reeds vrijgelaten werden .
http://www.nieuwsblad.be/article/det...20802_00245280
Citaat:
...Tot in de vooravond bekend raakte dat de amokmakers alweer op vrije voeten waren. 'Kijk, daar kan ik dus totaal niet bij', sneert burgemeester Van Asch. 'Tegenwoordig mag je dus ongestraft drie agenten een week arbeidsongeschikt slaan, met benzineflessen bezig zijn in een openbaar park midden in de nacht, elf auto's beschadigen, het centrum op stelten zetten en hele politiepatrouilles op de been brengen... en 's avonds lopen die gasten hier gewoon weer rond. Dit is niet alleen onbegrijpelijk, dit is een slag in het gezicht van heel Vilvoorde en het Vilvoordse politiekorps.'
Ja, je kunt er beter met lachen zeker...
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 14:12   #193
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Als u zonder sjaal "rondhangt" ook hoor.
Ik heb zelfs id controle gehad in het centraal station terwijl ik gewoon in de hal zat te zitten op een bank in een hoekje.
En ik zie er heel gewoon, conventioneel en saai uit.
Als er in de buurt een misdrijf gepleegd is en je beantwoord enigszins aan het signalement dan kan dat inderdaad, en dat is ook maar normaal. Ik werd eens gecontroleerd toen ik in mijn wagen stapte. Ik moest mijn pas afgeven en uitstappen terwijl ik onder schot werd gehouden, daarna moest ik de koffer van mijn wagen openen waarna hun frank al snel viel (toen was het nog frank) dat ze de verkeerde vast hadden. Ik vroeg de agent wat er aan de hand was. Er was een bankoverval gebeurd zei die en weg waren ze verder op zoek naar de echte dader(s) ergens in de buurt.

Laatst gewijzigd door smiley : 3 augustus 2012 om 14:16.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 14:22   #194
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Gij zijt echt wel nen grapjas Hé.

Ik stigmatiseer niet de volledige bevolking. Ik kijk gewoon naar de feiten en zie dat een bepaalde bevolkingsgroep een hoger aandeel heeft in criminele feiten en daardoor zichzelf in de schijnwerpers plaatst.
Klopt
Oud 3 augustus 2012, 14:27   #195
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De verzekering betalen dat wel terug. En ja het is natuurlijk bijzonder sneu als je auto een beetje schade oploopt, maar moeten we daarom een hele bevolkingsgroep gaan stigmatiseren?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  orcs.jpg‎
Bekeken: 47
Grootte:  119,1 KB
ID: 87072  

Oud 3 augustus 2012, 14:29   #196
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

...
Heb je het nieuws gezien? Ze lieten die "Molotovs" zien, een plastieken fles Cola met naft in...

- lol -

Je hebt al heel wat fantasie nodig om zo'n domme kinderfratsen "Molotovs" te noemen. Of heb je die nooit leren maken in het leger misschien?

Les 1: geen plastieken flessen gebruiken....
Oud 3 augustus 2012, 14:41   #197
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Heb je het nieuws gezien? Ze lieten die "Molotovs" zien, een plastieken fles Cola met naft in...

- lol -

Je hebt al heel wat fantasie nodig om zo'n domme kinderfratsen "Molotovs" te noemen. Of heb je die nooit leren maken in het leger misschien?

Als de glazen flessen had men reeds in de lokale glasbol gedumpt.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 14:57   #198
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Er is een verschil tussen a) het analyseren en duiden van mogelijke oorzaken en b) het verdedigen van zulk gedrag.

Dat links en rechts wat (a) betreft van mening verschillen, moge duidelijk zijn. Over (b) is er mijns inziens een ruime maatschappelijke consensus.
Wat zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn dat een jihadi vijandig staat tegenover een niet-moslim ? Wat zou dat nu kunnen zijn ?
Oud 3 augustus 2012, 15:15   #199
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
U hebt gelijk, een Molotov cocktail heeft per definitie een glazen recepient. Het gebruik van de naam Molotov cocktail is zo algemeen aanvaard dat het zeer dikwijls gebruikt wordt om elk soort van geimproviseerde brandbom aan te duiden. Zoiets zoals men een balpen van welk merk dan ook een Bic noemt.

Citaat:
Je hebt al heel wat fantasie nodig om zo'n domme* kinderfratsen "Molotovs" te noemen.
Kinderfratsen? brandbommen maken... Een kampvureke aansteken met bompa's stekskes, da's een kinderfrats. In't holst van de nacht bidons benzine overgieten in handiger werpbare recipienten, da's geen kinderfrant.

Of vind U het een frats als men een liter naft in uw brievenbus kapt, gevolgd door een aangestoken belastingsbrief.

Citaat:
Of heb je die nooit leren maken in het leger misschien?
Nope, nooit in leger geweest.
Citaat:
Neen, die smelten en branden te gemakkelijk. Steek de vod aan en sta zelf in brand. Maar zonder de vod aan te steken die flessen in't rond gooien , gevolgd door een versgevuld jupi-fleske met vod, plezier in't straat nietwaar.

*Het feit dat die straatschoffies geen recept voor de Molotov gevonden hebben in de Koran, spreekt boekdelen nietwaar.
Oud 3 augustus 2012, 15:20   #200
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt gelijk, een Molotov cocktail heeft per definitie een glazen recepient. Het gebruik van de naam Molotov cocktail is zo algemeen aanvaard dat het zeer dikwijls gebruikt wordt om elk soort van geimproviseerde brandbom aan te duiden. Zoiets zoals men een balpen van welk merk dan ook een Bic noemt.

Kinderfratsen? brandbommen maken... Een kampvureke aansteken met bompa's stekskes, da's een kinderfrats. In't holst van de nacht bidons benzine overgieten in handiger werpbare recipienten, da's geen kinderfrant.

Of vind U het een frats als men een liter naft in uw brievenbus kapt, gevolgd door een aangestoken belastingsbrief.

Nope, nooit in leger geweest.

Neen, die smelten en branden te gemakkelijk. Steek de vod aan en sta zelf in brand. Maar zonder de vod aan te steken die flessen in't rond gooien , gevolgd door een versgevuld jupi-fleske met vod, plezier in't straat nietwaar.

*Het feit dat die straatschoffies geen recept voor de Molotov gevonden hebben in de Koran, spreekt boekdelen nietwaar.
Gelukkig sturen ze naar mij geen belastingsbrieven meer.

Ferme terroristen zijn het die op het net de handleiding voor Molotovs niet vinden. Waar is den tijd dat we allemaal onze copie van "the terrorist cookbook" thuis hadden liggen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be