Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2012, 16:59   #181
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Als zelfs iemand als Yves Desmet, die je niet van sympathie voor islamitische waarden kunt verdenken, in Urbain Vermeulen een ordinaire racist is, is er toch iets mis met die Urbain Vermeulen?

Nu, ook hij zou beschaamd zijn om je gebrekkige grammatica en stijlfouten te lezen. Vermeulen weet zijn haatdiscours tenminste goed te brengen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 17:06   #182
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Als zelfs iemand als Yves Desmet, die je niet van sympathie voor islamitische waarden kunt verdenken,
Ha neen ? Yves Desmet is 'progressief'. Er is duidelijk iets mis met yves desmet.

Citaat:
Nu, ook hij zou beschaamd zijn om je gebrekkige grammatica en stijlfouten te lezen.
Enkel een kniesoor valt over grammatica en stijlfouten in een zo belangrijk onderwerp als de islam dat wereldvrede en een harmonieuze samenleving in de weg staat.

Citaat:
Vermeulen weet zijn haatdiscours tenminste goed te brengen.
De waarheid over de islam en 'profeet' mohammed vertellen is niet hetzelfde als haatzaaien. Moest het een onwaarheid zijn zou het voor jou toch een koud kunstje moeten zijn om dat te weerleggen ? Al dat geroep over haatzaaien, islamofboob, racist, xenofoob, onverdraagzame, extreem rechtse nazi enz enz heeft alleen maar tot doel de islam uit de wind te kunnen zetten echte argumenten hebben ze niet aangezien die zogenaamde 'racisten' de nare waarheid over de islam en crimineel 'profeet' mohammed zitten te vertellen.

Laatst gewijzigd door smiley : 21 augustus 2012 om 17:10.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 17:10   #183
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Als zelfs iemand als Yves Desmet, die je niet van sympathie voor islamitische waarden kunt verdenken, in Urbain Vermeulen een ordinaire racist is, is er toch iets mis met die Urbain Vermeulen?

Nu, ook hij zou beschaamd zijn om je gebrekkige grammatica en stijlfouten te lezen. Vermeulen weet zijn haatdiscours tenminste goed te brengen.
WHOEHAHAHA...

Desmet de supersos...de opperdhimmie van de vlaamse pers..

Alléz, controleer mijn spelling ook nog eens...dat lijkt uw sterkste ( ) debattechniek te zijn...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 17:19   #184
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
WHOEHAHAHA...

Desmet de supersos...de opperdhimmie van de vlaamse pers..
Ik had het over islamitische waarden, niet over links-liberale, atheïstische waarden.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 17:21   #185
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Het politiek klimaat in Vlaanderen zou gedomineerd worden door achterhoedegevechten tussen klein-links met PvdA als traditionele partij moest dit forum representatief zijn. CD&V zou even groot zijn als BUB en weggehoond zijn en weggelachen als een Aristofanische klucht.
Een forum zoals dit zit vol met politiek geïnteresseerden. Lokale opinieleiders als het ware (naast de internethelden). Ze kunnen een voorbode zijn van hoe iets zal evolueren. Als je ziet hoe main-stream de Vlaamse zaak geworden is, lijkt me dat wel zo.
Oud 21 augustus 2012, 17:24   #186
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had het over islamitische waarden, niet over links-liberale, atheïstische waarden.
Desmet is geen atheist, hij is een niet-praktiserende moslim....

Atheisten willen een zo seculier mogelijke maatschappij, geen wirwar van zotskapperijen...
Oud 21 augustus 2012, 17:25   #187
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen heeft persoonlijke voorkeuren en aversies en ik respecteer Vermeulen's apologetische invalshoek.
Citaat:
Vermeulen weet zijn haatdiscours tenminste goed te brengen.
tiens, op twee posten ineens van een apologetische invalshoek in een haatdiscours veranderen! Moet kunnen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 augustus 2012 om 17:26.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 17:28   #188
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
tiens, op twee posten ineens van een apologetische invalshoek in een haatdiscours veranderen! Moet kunnen!
flinterdun dat laagje nuancerende intelligentie... net zoals een maagdenvliesje...
Oud 21 augustus 2012, 17:35   #189
Восход-1
Banneling

Standaard

(de flooder werkt hier niet. Ik krijg 3 berichten doorgeperst als ik het programma op hoogste snelheid laat draaien, nadien gaat het kloksignaal van de forumserver over en valt het dicht wegens duplicaat. Oplossing: de iterator hier gewoon afdrukken (stijgend getal). Maar dat wordt lastig want ik moet de inhoud er elke keer inkrijgen dan)
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 17:37   #190
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen die zich wat meer in islam verdiepen en die de oorsprong van Dolfke zijn hersenspinsels wat meer hebben uitgepluist, komen allemaal tot diezelfde conclusie: Dolfie heeft zijn mosterd niet bij Abraham maar bij Mohammed gehaald.
Daarom ook dat hij zo'n leuke maatjes met de moeftie was.

Ik had die vergelijking al eens gepost op politics.

lees het toch nog maar eens:
http://ejbron.wordpress.com/2012/05/...us-mein-kampf/
voor degenen die niet kunnen klikken:
Ik ga eens even advocaat van de duivel spelen. Jij beweert dat Hitler het niet bij Abraham maar bij Mohammed heeft gehaald.

En ik stel impulsief de vraag: 'en bij wie nog?' En dan strand ik bij de Romeinen, Karel de Grote, Napoleon. En al die vergelijkingspunten kan je evengoed toepassen op deze expansionistische historische elementen. Hitler heeft de lijst alleen overgoten met een 'Zwarte Woud' saus.

Ook maar pas ontdekt hoor: (Wikipedia):

Claude Ribbe (Parijs, 13 oktober 1954) is een Franse historicus, filosoof en lid van de Franse mensenrechtencommissie. In zijn controversiële boek 'Le Crime de Napoléon' (2005) beweerde Ribbe, dat Napoleon en niet de Nazi's de eerste was die gaskamers gebruikte om massaal mensen te doden. Het boek veroorzaakte in Frankrijk een kleine politieke en academische storm toen het verscheen en is tot op de dag van vandaag omstreden.

In het boek beschrijft hij de wreedheden van de Franse koloniale bezettingsmacht in Haïti en Guadeloupe tegenover de zwarte bevolking rond 1800. De bevolking in Haïti moest slavenarbeid verrichten en toen zij daartegen onder leiding van Toussaint L'Ouverture in opstand kwam, zond Napoleon Bonaparte een leger van 10.000 man om deze hard neer te slaan. In 1802 begon Napoleon een programma van etnische zuivering: gemengde huwelijken werden verboden. Verder beval hij het doden van zoveel mogelijk zwarten van twaalf jaar en ouder. De Fransen vermoordden 100.000 zwarte slaven in primitieve gaskamers ('etouffiers') in schepen door ze met zwavel van vulkanen te vergassen (het zwavel werd verbrand, waardoor het giftige zwaveldioxide ontstond). In hetzelfde jaar werd een leger van 3000 man naar Guadeloupe gestuurd, dat eveneens slachtingen aanrichtte.

Het zijn de Engelsen die al kaas gegeten hadden van 'concentratiekampen': 30.000 Boeren (vrouwen, mannen kinderen) in Zuid-Afrika waarvan een belangrijk aantal gewoon omgekomen is van honger en ontbering.

(Wikipedia)
De laatste Boeren (de bittereinders) gaven zich over in mei 1902 en de oorlog eindigde met de Vrede van Vereeniging in diezelfde maand. De strijd had het leven gekost aan 7.000 Boeren in de strijd en ongeveer 28.000 Boerenvrouwen en kinderen in de concentratiekampen, plus meer dan 14.000 mensen van inheemse afkomst. Er kwamen 22.000 Britse soldaten om door strijd en vooral ziekte (onder meer tyfus).

Eerlijk gezegd, vind ik Mohammed een beetje te lang geleden voor Hitler. Er waren tal van andere recentere 'voorbeelden' om inspiratie in te vinden voor zijn gruwelijk concept.

En wat Karel de Grote betreft... ik snap die Karel de Grote Prijs niet want die man heeft zijn rijk opgebouwd door huwelijken, door moord, en door jarenlange oorlogvoering en genocide voor elke bevolking die weigerde om schatplichtig te worden.

(Wikipedia)
Rolmodellen voor jonge Europeanen

De Europese Karel de Grote-prijs voor jongeren, die georganiseerd wordt door het Europees Parlement en de Stichting Internationale Karel de Grote-Prijs van Aken, wordt toegekend aan projecten, die het begrip tussen mensen van verschillende Europese landen helpen te bevorderen en zijn opgezet door mensen tussen de 16 en 30 jaar oud. De winnende projecten dienen als rolmodel voor jonge mensen in Europa en bieden praktische voorbeelden van Europeanen die samenleven als een gemeenschap. Uitwisselingsprogramma's voor de jeugd en artistieke- en internetprojecten met een Europese dimensie behoren tot de geselecteerde projecten.

Karel de Grote had vijf huwelijken, dertien kinderen, en 13 minaressen die gekend zijn. Katholiek dus. En constant vechten. Maar hij heeft het een en het ander op structureel gebied gedaan, op gebied van kunst, onderwijs, organisatie van zijn rijk... en dat alleen telt dan. Net zoals de Romeinen dus met hun heirwegen en aquaducten. Dat ze de Keltische stammen in onze contreien hebben uitgemoord dat is van geen enkel belang.

Ik ben eigenlijk helemaal niet verwonderd dat Hitler uiteindelijk de kers op de taart werd historisch gezien. Hij hoefde alleen maar een potpourri te maken van al het vorige.

Hitler die inspiratie vindt bij Mohammed; ik ben het er niet mee eens.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 21 augustus 2012 om 17:45.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 17:39   #191
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik ga eens even advocaat van de duivel spelen. Jij beweert dat Hitler het niet bij Abraham maar bij Mohammed heeft gehaald.
.
ik heb het hier niet over de nodige atrociteiten die effectief door de eeuwen heen bij alle oorlogsvoering gebruikt werd.

Misschien toch even de link volgen, dan kan je zien waarover het WEL gaat.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 17:55   #192
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Oh, maar ik verwijs je door naar de 'authentieke' baggersites, geen probleem hoor.

Neem dit er ook nog bij en dit.

Dan raad ik je dit ook nog aan.

Veel baggergenot!

Hou dit bij de hand;
Dat is de moeite. Dat bestond een tijdje geleden niet.
Oud 21 augustus 2012, 17:57   #193
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Omdat U een gelijke stijl hebt als Filosoof, maar dan met de achterlijkheid van Artisjok.
...en 't razende haatschuim op de smoel van wisord.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 17:58   #194
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer zijn ex-moslims haatzaaiers en randdebielen ? Heb je al eens gelezen wat ze schrijven of mag dat niet ? http://www.exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html Omdat die, in tegenstelling tot je moslimvrienden http://forum.politics.be/showpost.ph...66&postcount=8 niet zeggen wat jij graag hoort ? Hoor je liever een Urbain Vermeulen of andere experts ? Of had je liever een islamitisch forum ? http://islamqa.info/en/ref/10382 Kan je de islamitische bronteksten weerleggen ? Exmoslims doen immers niks anders dan verwijzen naar de islamitische bronteksten. Weerleg wat ik schrijf met islamitische bronteksten als je dat kan maar dat kan je immers niet. Het enige wat je kan uitkramen is je haatzaaiend 'progressief' gewauwel dat om politiek correct te blijven enkel mag concluderen dat het onderstaande (en meer) alleen maar komt uit armoede achterstelling en omdat er reclameborden met voor de moslim al te blote vrouwen op straat hangen, de ware rede mag zoals altijd niet gezegd worden laat staan de vraag stellen waarom vrouwen in andere wijken met evenveel armoede en reclameborden vrouwen wel zonder hoofddoek op op straat kunnen.
Dikke 2!
Oud 21 augustus 2012, 18:03   #195
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:

Al die bronnen; je doet dat heel goed! Ik heb er heel veel aan.
Oud 21 augustus 2012, 18:15   #196
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Forum.politics.be is het grootste politiek internetforum dat ik ken. Betekent dat dat dit forum representatief is voor de meningen van de mensen in Vlaanderen of in Nederland? Als je hier naar de pols kijkt, dan stemt er in Vlaanderen 1�*2% op SP.A, CD&V en Open VLD. Ok, de traditionele partijen hebben pluimen verloren, maar er zijn nog altijd heel veel Vlamingen die op deze partijen stemmen.

Op dezelfde manier ga je ook op moslimfora vooral de hardste roepers zien. De zwijgende meerderheid is gewoon bezig met haar leventje, zoals dat ook geldt voor christenen, boeddhisten of atheïsten. En andere, meer spirituele stromingen in de islam zijn eerder bezig met spirituele retraites, liefdadigheid of interreligieuze dialoog en veel minder met discussiëren op internet.

Internet geeft een vertekend beeld.
Het zijn wel jonge mensen die op die fora zitten. En wie gaat stappen zetten, denk je, in de politieke infrastructuur? Zij die vallen onder uw beschrijving van zwijgende meerderheid, of zij die ervaring opdoen op diverse fora?

Je bent weer zandmanneke aan het spelen.
Oud 21 augustus 2012, 18:48   #197
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat is omdat jullie de islam met het nazisme vergelijken. gelukkig zijn jullie met niet zoveel die dat doen.
De gelijkenissen liggen anders voor het rapen.
Misschien zijn er niet genoeg mensen die de moeite doen om dat zaakje eens te bekijken en vast te stellen wat er vast te stellen is.
Veel mensen hebben het in ons wereldje veel te druk om zich met die zaken in te laten. Tot ze erover zullen struikelen, en dan is het wellicht te laat.
Het is dan zoals vaststellen dat je kanker hebt. Zo lang niets van gemerkt, en ineens...is het te laat.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 19:03   #198
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom schrijft u 'gelukkig' ?
Veelbetekenende vergissing...
Oud 21 augustus 2012, 19:11   #199
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uit jouw link lezen we:

Het is door populisten als jij dat ze nergens asiel krijgen.

Uiteraard is de situatie in Pakistan dramatisch sinds Zia ul-Haq met Amerikaanse steun een militaire staatsgreep uitvoerde. De huidige miserie is helemaal te wijten aan Generaal Zia en zijn kliek.
Door "populisten zoals ik", niet door de berichten over die landen en volkeren die dagelijks in de media te rapen zijn?
Trouwens, "asiel", was het niet zo dat er amper 5 �* 10 procent van de "asielzoekers" echte asielzoekers zijn? Naar gelang dat meer en meer zal doordringen zal het er voor hen niet op verbeteren!
Net zoals vorig jaar meer dan 50% van diegenen die om medische redenen er in slaagden om hier te mogen blijven... en we nu aan nog geen 5% meer zitten? Gewoon wat ernstiger controle en ernaar handelen!
En die duizenden mensen moeten orde op zaken in hun eigen landen beginnen scheppen, eventueel met buitenlandse hulp en niet allemaal hier komen de werklozen vervoegen en problemen scheppen.
De oplossing bestaat er toch niet in de kristenen in die landen te laten verjagen door moslims alsof dat vanzelfsprekend is! Waarom niet hier meteen hetzelfde spelletje spelen met de moslims? Die moeten dan maar elders "asiel" aanvragen...

Laatst gewijzigd door andev : 21 augustus 2012 om 19:15.
Oud 21 augustus 2012, 19:38   #200
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als zelfs iemand als Yves Desmet, die je niet van sympathie voor islamitische waarden kunt verdenken

Dit meen je niet

Wat een afgang...
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be