![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 27 augustus 2012 om 22:35. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
|
![]() Daar kwam @the way you think mee aanzetten. In de zin van religie: ze heeft de burgermoraal bepaald en het leiderschap van de adel ondersteund, op basis van zogenaamde openbaring.
Dat is vervangen door de republiek met zijn wetgeving en de democratie. De mensheid wordt niet meer geleid door een elite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook in onze 'democratie' ligt de macht grotendeels bij een elite. Geen erfelijke elite meer, maar wel een elite. In de grond van de zaak heeft de democratie zoals ze in landen als België vorm heeft gekregen weinig gewijzigd aan de verhoudingen. In Zwitserland is dat wel eventjes anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
|
![]() Citaat:
U verandert van onderwerp, van leiden naar macht. U weet net zo goed als ik dat de elite niet de moraal bepaalt en de wet stelt. Laatst gewijzigd door Piero : 27 augustus 2012 om 23:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() voor een goed kenner moet u in Saoedi Arabië zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Minister-President
|
![]() En nu er toch iemand is die ons meer wil vertellen over de sharia, heb ik nog wel een vraagje waar ik hulp mee kan gebruiken
Citaat:
Hoe is het praktisch het beste op te lossen om stromend water te hebben? Moet je dan een bidet of een sproeikop of zo installeren? Ik wil best overschakelen maar heb schrik dat ik misschien mijn sjarel of klokken zal aanraken met mijn rechterhand terwijl ik probeer de sproeier op zijn plaats te houden. Is er ergens een gidsje met afbeeldingen te vinden over hoe je dit het beste doet? Ik wil best overschakelen van rechtssysteem maar ik denk dat we dan best eerst zulke details uitklaren. Het heeft weinig zin om ons te onderwerpen aan de wetten van Allah om dan gewoon onze genitaliën te gaan aanraken met onze rechterhand, me dunkt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() [quote=BonBon;6301270]Waarom zijn moslims verontwaardigd als ongelovigen de islam beledigen? Die islam wetten tellen niet voor ons dus vind ik dat moslims zich niet met ons leven en wetten gaan bemoeien, enkel god mag oordelen over ons (als die er al is) dus moslims moeten geen rechter spelen denk ik.
Ik ben van mening dat niemand rechter mag spelen, behalve degene die soeverein is. In het kapitalistische ideologie is dit een bevoegd gekozen overheidsgezag die algemeen verbindende voorschriften maakt en de rechterlijke macht die controleert of deze voorschriften wel of niet worden nageleefd. Daarnaast ben ik van mening dat de wetten en het moraal die in een land gelden gerespecteerd en nageleefd moeten worden. Hier ben ik het met je eens. Omdat de wet over vrijheid van meningsuiting en vrijheid van religie zo vaag zijn is het voor niemand duidelijk wanneer de grens is bereikt. Hierdoor zijn er zoveel conflicten in de samenleving. Wanneer heb je iemand nou beledigt? of wanneer zet je nou eigenlijk aan tot haat of geweld? Citaat:
Met vriendelijke groet. Laatst gewijzigd door the way you think : 28 augustus 2012 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
met vriendelijke groet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"Jamaar, je begrijpt het niet goed". Zo kan ik alles rechtvaardigen. En meestal begrijpen de mensen het plots wel goed als ze dan ineens hetzelfde denken als de andere persoon.
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() Dat is omdat ik van verschillende strekkingen verschillende redenen lees, ik zie alleen dat het in veel islamitische landen verkeerd loopt en dat zou ik hier liever niet zien, ons systeem vind ik in de praktijk eerlijker en meer gelijk voor iedereen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dat het niet goed gaat met de moslims komt niet door Islam. Het komt voor een groot deel door de moslims zelf. In het jaar 1924 was het werkelijke einde van islam en toen is er dit gebeurd: http://www.youtube.com/watch?v=pOhAOVaXCVE . Bekijk vooral de laatste 2 minuten van het filmpje. Als je goed oplet dan zul je al gauw opmerken dat hun achteruitgang een aanvang nam op dag dat zij islam los lieten. Toe stonden dat vreemde culturen hun landen betraden en toe stonden dat de westerse concepten hun denken gingen beheersen. Zij gingen achteruit van het moment dat zij islam als intellectueel leiderschap verlieten, haar verkondiging verwaarloosden en haar regels verkeerd toepasten. Sindsdien hebben de moslims constant in conflict geleefd, armoede en uitbuiting en is haar rijk zo ten onder gegaan. Met vriendelijke groet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het is trouwens verwonderlijk om te zien hoe dezelfde loslating van religie een omgekeerd effect had in de westerse wereld.
![]() |
![]() |
#199 | |
|
![]() FIFY
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |||
Minister-President
|
![]() In afwachting van uw antwoord op mijn vraag hierboven, nog even deze, aangezien dit mij wel nauw aan het hart ligt en het toch een grote vooruitgang zou zijn op ons huidige conservatieve rechtssysteem:
Hoe oud moet een kind precies zijn voor ik het mag huwen? De Koran zegt dat er een bepaalde leeftijd aan vasthangt, maar er bestaan dan weer verschillende interpretaties van die leeftijd (of ontwikkelingstoestand?)... Koran 4:6 : Citaat:
Maar hebben zij dan wel rekening gehouden met Koran 65:4, die stelt dat er ook een wachtperiode is vastgelegd voor meisjes die nog niet gemenstrueerd hebben (en dus de puberteit nog niet bereikt hebben)? Citaat:
ps: Als we daar dan nog bijnemen dat Koran 33:49 stelt dat je geen wachtperiode in acht hoeft te nemen wanneer je een vrouw huwt waarvan het vorige huwelijk niet geconsumeerd werd Citaat:
Alvast bedankt voor uw inleiding tot de Islaam en antwoord op deze vragen, incha'Allah. Laatst gewijzigd door Klein Licht : 29 augustus 2012 om 12:13. |
|||
![]() |
![]() |